Archief - Gaming pc: alles erop en eraan (+-2000€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vsdagama

Legacy Member
Winkelmandje aangepast, nu enkel nog een 560Ti kaart kiezen.

Wat is de beste/stilste? Ik ga wss overcloken

MrBungle

Legacy Member
Enne, een GTX 560 ti is slechts 256-bit, als je een gaming Pc wilt ga je voor 320-bit of meer

vsdagama

Legacy Member
Waarom ik hem koos:
Ruim, niet mis qua looks, 3 hele grote fans => stil
Men andere keuzes zouden een NZXT Phantom of een Corsair Graphite 600T White Edition zijn, die vind ik ook mooi

blockkiller

Legacy Member
MrBungle zei:
Enne, een GTX 560 ti is slechts 256-bit, als je een gaming Pc wilt ga je voor 320-bit of meer

De HD 6970, één van de snelste GPU's die er momenteel zijn, is slechts 256-bit, gaat ge nu beweren dat die kaart niet geschikt is voor games?

MrBungle

Legacy Member
Wat je kast betreft ; je gaat maar twee van die 7 gleuven vooraan gebruiken dacht ik..

Heb je een idee wat twee GTX 560ti (SLI) scoren qua memory bandwidth? Heb er zelf ook geen idee van, maar lijkt me wel leuk om te weten

ik weet alvast blockkiller, als ik een kaart kies ik maar kijk naar twee dingen ; de core en de memory interface width, en zo kom je tot de memory bandwith. Dat een kaart 2 gig ram heeft ipv één interesseert me niet

fortuneke

Legacy Member
MrBungle zei:
Ik begrijp langs geen kanten de keuze van je kast, tower.. Hij is veel te groot, te duur en ik heb het niet voor coolermaster. Je zou hier een stuk kunnen uitsparen, grts.

1 van de beste kasten ! ik heb een haf 932 (geen haf x, bijna hetzelfde maar soit) en tis gewoon super

- SATA dock voor eenvoudige installatie zonder dat het zijpaneel verwijderd hoeft te worden
- USB 3.0 aan I/O paneel voorkant
- Luchtkanaal om de nieuwste grafische kaarten te koelen
- Tot 1 x 230mm rode LED en 3 x 200mm ventilatoren
- 9 slots ondersteunen drie VGA-kaarten
- Instelbare VGA-kaarthouder om zwaardere GPU-kaarten te ondersteunen
- Voedingspartitie om snoeren te verbergen
- Geavanceerd kabelmanagement met rubberen ringen
- Ruim interieur voor grotere onderdelen
- Stoer zwart gecoat interieur
- 230 mm breedte ( handig voor grote aftermath coolers)

vsdagama

Legacy Member
Idd :D
Als ik puur voor de looks zou gaan zouden de NZXT Phantom of de corsair graphite 600T white edition mijn keuzes zijn.

Hij is gewoon groot, ruim, goeie airflow, kwaliteit.
Misschien voor mijn build iets té groot en zwaar, maar ik pak liever het zekere voor het onzekere.

MrBungle zei:
Wat je kast betreft ; je gaat maar twee van die 7 gleuven vooraan gebruiken dacht ik..
Miss nog een fan controller en zon media center ding vooraan (2 slots)

MrBungle zei:
ik weet alvast blockkiller, als ik een kaart kies ik maar kijk naar twee dingen ; de core en de memory interface width, en zo kom je tot de memory bandwith. Dat een kaart 2 gig ram heeft ipv één interesseert me niet
Ik kijk naar de benchmarks van games die ik ga spelen, en daar doet ie het goed :)

MaximV

Legacy Member
Zou je nu even is kunnen posten wat je na de adviezen van iedereen gaat nemen, dan is het gemakkelijker voor ons om nog dingen aan te passen in je mandje.

vsdagama

Legacy Member
Wel dit is mijn lijstje nu: Winkelmandje

De Vertex 3 is een Crucial m4 geworden, het scherm een Dell UltraSharp U2311H

Het enige wat er nu nog niet inzit is de videokaarten en dan ben ik compleet denk ik.
Een 560Ti met een super koeler, de base clock maakt niet uit want ik ga zelf wat overclocken waarschijnlijk.

Ik zou nog kunnen besparen op mobo, ram, PSU en kast. Maar ik heb overal wat headroom gelaten. Tenzij er echt goeie alternatieven zijn kan dat nog wel.

fortuneke

Legacy Member
neem gewone XMS geheugens 1333 mhz en als je zegt van " nee ik wil hoger " alhoewel die overbodig is " neem dan corsiar vengeance 1600 mhz Low profile

0.01% winst tegenover 1333 mhz in games

en sandybridge overclocked op multiplier en niet meer zoals de vorige generatie dat je nog hogere rams nodig had

850 W voeding is overkill !!!!!

650W- 750 W meer dan genoeg voor SLI / CF

voor de rest heb ik geen opmerkingen (kast blijft nog altijd eigen keus , en ik vind het een goeie :niceone:)

vsdagama

Legacy Member
Qua ram heb ik expres rode modules gekozen, omdat dat wat past in het "thema" van de kast (rode leds)
1600Mhz CL9 Corsair vengeance is 20 euro verschil met de 1866 versie, daarom heb ik het zo gelaten. :)
Corsair vengeance:
1600Mhz CL9: 46 euro
1600Mhz CL8: 70 euro
1866Mhz CL9: 64 euro
Cas latency is wel nog belangrijk niet? daarom heb ik de CL9 1866 gepakt omdat dat ong gelijk is een CL8 1600, maar wel 6 euro goedkoper.

OF: is de RAM toch niet zichtbaar vanwege de keuze van mijn CPU cooler?
In dat geval pak ik gewoon 1333 XMS geheugen hoor ^^

Thanks voor de info over sandy bridge, dat wist ik niet!

MaximV

Legacy Member
Wel als videokaarten wordt hier vooral een 6950 CF aangeraden. Maar als je zelf wat begint op te zoeken, zie je eigenlijk dat er niet zo veel verschil inzit.

Bench GTX560Ti SLI
AMD 6950 CF Bench
Ze gebruiken bij beide reviews volledig dezelfde setup dus enkel de videokaarten verschillen. En dan zie je dat ze eigenlijk aan elkaar gewaagd zijn. Ondertussen zijn er al wel talloze nieuwe drivers uitgekomen voor beide kaarten dus de prestaties zullen wel iets hoger liggen.

Het probleem is eigenlijk dat de kaarten meteen achter de release gereviewed worden en dus die resultaten momenteel volledig anders kunnen zijn.

Even twee artikels over de prestatieverbetering voor de GTX560Ti (SLI) door nieuwe drivers. 1 2

MaximV

Legacy Member
fortuneke zei:
Corsair XMS3 @ Azerty

goedkoper ! ook mooi kleurtje en meer heb je niet nodig bij sandybridge !

think about it :P

Klopt volledig, onnodig om er meer aan uit te geven! Je gaat trouwens toch niet heel de tijd naar de binnenkant van je pc zitten staren. XD

vsdagama

Legacy Member
Bedankt jongens, maar ik geef toch die 20 euro meer uit, puur voor het kleurtje :D

Nu enkel nog een goeie 560Ti aan de haak slagen.

fortuneke

Legacy Member
MaximV zei:
Klopt volledig, onnodig om er meer aan uit te geven! Je gaat trouwens toch niet heel de tijd naar de binnenkant van je pc zitten staren. XD

misschien zal hij dat wel doen :rofl:

Bedankt jongens, maar ik geef toch die 20 euro meer uit, puur voor het kleurtje

proberen waard om het te proberen :)

Bill

Legacy Member
Om ff in te pikken in de discussie van de videokaart.

De redenen waarom ik een 580GTX genomen heb en geen 560 sli zijn de volgende:

In het verleden al problemen gehad met SLI, sommige spellen ondersteunde het niet goed, uiteindelijk is zelfs 1 van de 2 kaarten stuk gegaan, met 2 kaarten heb je ook meer kan dat 1 stuk gaat, al heb je dan nog wel een reserve maar toch...

Overclocken gaat ook veel beter met 1 videokaart en de 580GTX klokt makkelijk..

Met ATI kaarten heb ik vroeger ook alleen maar problemen gehad ivm drivers, zal ondertussen al wel beter zijn maar sindsdien nooit geen ATI kaart meer voor mij.

Mijn vorige kaart was ook de duurste van Nvidia (buiten de x90 dan) maar heeft het wel enkele jaren volgehouden.


+ je moet meer spenderen aan een zwaardere voeding..

vsdagama

Legacy Member
fortuneke zei:

Das een GTX560, ik ga een GTX560 Ti nemen, das de betere versie van een 560 :)

MaximV zei:
Wel als videokaarten wordt hier vooral een 6950 CF aangeraden. Maar als je zelf wat begint op te zoeken, zie je eigenlijk dat er niet zo veel verschil inzit.

Op tom's hardware werd vooral de 560Ti dan weer aangeraden. Ze zijn gewaagd aan elkaar. Maar qua temperatuur heeft de 560Ti een voordeel, ook een reden waarom ik deze gekozen heb.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan