Archief - Gaming pc: alles erop en eraan (+-2000€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaximV

Legacy Member
Dan neem je best de MSI GTX560Ti bij Azerty. Deze is trouwens de goedkoopste en is daarbij ook nog is OC en zeer stil. Normaal gezien zou één van de dagen ook de 2GB versie daarvan uitkomen voor ± 230€ dus dan zou je ook eventueel die kunnen nemen.

MrBungle

Legacy Member
lol, wel leuk dat je me citeert, twas niet tegen u.
Kopen blijft hier precies belangrijker dan nadenken.

Twinturbo

Legacy Member
MaximV zei:
Wel als videokaarten wordt hier vooral een 6950 CF aangeraden. Maar als je zelf wat begint op te zoeken, zie je eigenlijk dat er niet zo veel verschil inzit.

Bench GTX560Ti SLI
AMD 6950 CF Bench
Ze gebruiken bij beide reviews volledig dezelfde setup dus enkel de videokaarten verschillen. En dan zie je dat ze eigenlijk aan elkaar gewaagd zijn. Ondertussen zijn er al wel talloze nieuwe drivers uitgekomen voor beide kaarten dus de prestaties zullen wel iets hoger liggen.

Het probleem is eigenlijk dat de kaarten meteen achter de release gereviewed worden en dus die resultaten momenteel volledig anders kunnen zijn.

Even twee artikels over de prestatieverbetering voor de GTX560Ti (SLI) door nieuwe drivers. 1 2

En bekijk nu eens naar de performance summary ipv 1 enkele game?

NVIDIA GeForce GTX 560 Ti SLI Review - Page 23/25 | techPowerUp vs ASUS Radeon HD 6950 CrossFire Review - Page 21/23 | techPowerUp

En als we nu eens kijken naar resoluties die realistisch zijn met dit budget.
Neem nu de AMD 5970 2Gb als vergelijkende factor voor beide.

1920x1200:
AMD 5970: 100%
GTX 560 SLI: 104,17%
AMD 6950 CF: 120,48%

2560x1600:
AMD 5970: 100%
GTX 560 SLI: 102,04%
AMD 6950 CF: 125,00%

Dat is geen klein verschil, tussen de beide zit een 15-20 % verschil in het voordeel van de 6950 CF. Akkoord drivers kunnen dit verschil verkleinen, maar AMD update ook haar crossfire prestaties per update dus veel verschil zal er nu ook niet meer inzitten.

FlameDB

Legacy Member
Iedereen adviseert maar om 6950 in cf te nemen.

Als ik reviews lees wordt zo een kaart al 66 graden bij full load. Das bij mij altijd nog eens een kleine 10 graden erbij (vraag mij ni hoe ze het doen, hebben altijd mirakelkaartjes op de testbench zeker) dus dan wil ik echt niet weten wat de temperatuur zou worden van de top gpu in crossfire situatie (met hels kabaal als gevolg). En nee mijn ambient temp is 23 graden en geen 30, en ja mijn case heeft een goede airflow.

Een grote case met aangepaste airflow en een moederbord met meer dan 2 pci sloten tussen elke pci express slot kan hier wel een oplossing zijn natuurlijk. Maar de prijs van zo een moederbord ..

2 560 ti in sli lijkt mij op dat gebied dan nog iets interessanter. Veel koeler dus meer marge ..

Men mag mij nu zot verklaren maar een gtx 590 lijkt mij dan nog het interessantst van allemaal als je veel geld over hebt voor gpu's. Mooi ontwikkeld stuk techniek door nvidia.. Veel ram voor hoge resoluties, redelijke temperaturen maar vooral: stilte en een sli opstelling. Nu moet die prijs enkel nog wat zakken he:)



Sent from my iPhone using Tapatalk

vsdagama

Legacy Member
Waar kan ik ergens een plek vinden waar verschillende 560 Ti's vergeleken worden? :O

En weet er iemand waar precies de 2 16x 3.0 PCIe slots zich bevinden op de extreme4 gen3? de bovenste en de onderste of de bovenste en de middelste?

SpeedFreak.be

Legacy Member
Ga anders eens naar de site van het mobo mss dat daar ergens de handleiding te downloaden valt met een layout van het bord. ;)

vsdagama

Legacy Member
Hier heb ik wel een mooie vergelijking gevonden: 560Ti kaarten

Degene die er bovenuit steekt is de Gigabyte GV N560SO-1GI (1000Mhz overclock)
Als je kijkt bij de gaming benchmarks, steekt hij soms makkelijk boven de GTX570 en 6950 uit.
Qua geluid en cooling is hij ook de beste :D

Op azerty kan ik die 1000Mhz versie niet vinden enkel deze 950Mhz:
Gigabyte GV N560SO-1GI-950

Is dit de beste kaart? Of klopt het beeld niet volledig vanwege die hoge overclock?
Zijn er misschien andere kaarten die beter presteren als ik ze zelf gewoon overclock?

Johan tb zei:
Ga anders eens naar de site van het mobo mss dat daar ergens de handleiding te downloaden valt met een layout van het bord. ;)

Volgens de manual zijn de bovenste 2 3.0 x16 en de onderste 2.0 x16
Maar volgens azerty zijn de bovenste 2 in SLi mode maar x8 en de onderste x4
Dus ik ben waarschijnlijk verplicht de bovenste 2 te gebruiken?

De Sparkle Calibre X560 is echt hét van hét, maar is spijtig genoeg nergens te vinden? :S

fortuneke

Legacy Member
altijd eerste 2 gebruiken he voor sli en CF , eerste draait aan 16 x single en gebruik je de eerste 2 ... dan is het 8x / 8x

ASRock Z68 Extreme4 Gen3

Uitbreidingsslot(s)1 x processor - LGA1155 Socket ¦ 4 x geheugen - DIMM 240-pins ¦ 2 x PCI Express 3.0 x16 ( dubbele x8-modus; enkele kaart: x16-modus ) ¦ 1 x PCI Express 2.0 x16 ( x4-modus ) ¦ 2 x PCI Express 2.0 x1 ¦ 2 x PCI

==================] 16 x single ( 1 kaart) / 8 x dual ( 2kaarten )

=====

==================] 8 x dual ( 2 kaarten)

=====

==================] 4 x ( tripple - 3 kaarten)

vsdagama

Legacy Member
Haha bedankt voor dat tekeningetje :)
Er zal misschien niet zoveel plek zijn tussen de 2 videokaarten dan, maar op de side panel van de HAF X staat zon mooie grote fan die wel voldoende airflow zal geven zeker? :p

Iemand enig idee waar ik een Gigabyte GV N560SO-1GI (1000Mhz overclock) kan vinden?

Phaetor

Legacy Member
Da_GoDoFuNReaL zei:
Iedereen adviseert maar om 6950 in cf te nemen.

Als ik reviews lees wordt zo een kaart al 66 graden bij full load. Das bij mij altijd nog eens een kleine 10 graden erbij (vraag mij ni hoe ze het doen, hebben altijd mirakelkaartjes op de testbench zeker) dus dan wil ik echt niet weten wat de temperatuur zou worden van de top gpu in crossfire situatie (met hels kabaal als gevolg). En nee mijn ambient temp is 23 graden en geen 30, en ja mijn case heeft een goede airflow.

Een grote case met aangepaste airflow en een moederbord met meer dan 2 pci sloten tussen elke pci express slot kan hier wel een oplossing zijn natuurlijk. Maar de prijs van zo een moederbord ..

2 560 ti in sli lijkt mij op dat gebied dan nog iets interessanter. Veel koeler dus meer marge ..

Men mag mij nu zot verklaren maar een gtx 590 lijkt mij dan nog het interessantst van allemaal als je veel geld over hebt voor gpu's. Mooi ontwikkeld stuk techniek door nvidia.. Veel ram voor hoge resoluties, redelijke temperaturen maar vooral: stilte en een sli opstelling. Nu moet die prijs enkel nog wat zakken he:)



Sent from my iPhone using Tapatalk

Je hebt een zeer goed punt hoor. Ze hebben gelijk dat 6950CF zeer goede performance geeft voor een goede prijs. Maar je hebt ook een turbine in je pc zitten .. elke review die ik gelezen hebt zegt dat die setup gewoon veel herrie maakt. En er is NIKS zo vervelend als langs een stofzuiger zitten :s
Ik heb zelf al verschillende SLI & CF setups gehad en telkens gewoon omwille van de herrie toch maar weer opgebroken en single (custom) card gegaan.

verreckie

Legacy Member
Volgens mij verkopen ze de 1000mhz niet meer, overal waar k m vind is ie niet meer leverbaar. Enkel de 950.

TrsH

Legacy Member
begrijp niet waarom iedereen zo klaagt over het geluid.

ik zt hier met een Noctua NH-D14 6950 Twinfrozr III en een Antec 902 case, en het geluid is hier .... stil zelfs @ full load en alles superkoel, graka 50°C stressed en cpu 52°C stressed @ 4.4Mhz

en met stressed bedoel ik Starcraft2 op full detail terwijl ik aan het streamen ben. en streamen is zeer CPU intensief

koelers op mijn grakas staan op 45%
Noctua op 100%
en 3 Case fans op 100%

of ik ben gewoon doof aan het worden :S

vsdagama

Legacy Member
verreckie zei:
Volgens mij verkopen ze de 1000mhz niet meer, overal waar k m vind is ie niet meer leverbaar. Enkel de 950.

Ah, das jammer..
Ik had gisteren nog een mail gestuurd naar azerty.nl met de vraag of ze hem konden krijgen, het is nog afwachten op antwoord.
Als ik de 950Mhz zelf overclock vervalt de garantie zeker?

Temperatuur en geluid is een grote reden waarom ik de 560Ti's gekozen heb, volgens reviews zijn ze wel zeer stil, das een belangrijk punt voor mij.

Phaetor

Legacy Member
TrsH zei:

Je hebt dus 1 x 6950 met een zéér goede third party koeler toch? Niet crossfire he? Dat geeft idd niet veel lawaai. Zo is het aangenaam.

Mijn post ging over crossfire kaarten (reference dan). Met custom versies gaat het dan meestal al wel een stuk beter :) (Twin Frozr III is overigens een erg goede)

Twinturbo

Legacy Member
Referentiekaarten zijn amper nog te koop en raden we dan ook niet aan als je voor een paar euro meer een dual fan kaart hebt.

De 6950 kaart die we dan ook aanraden is de Sapphire 6950 2Gb Dirt 3 editie.

http://www.tweaktown.com/reviews/41...dirt_3_edition_video_card_review/index15.html & http://www.tweaktown.com/reviews/41...dirt_3_edition_video_card_review/index16.html
Zoals je ziet presteren de beide koelers (Dirt 3 vs Twinfrozr) nagenoeg hetzelfde. Verschil in temp en geluid zal er dus amper zijn in dual gpu setups.

vsdagama

Legacy Member
Mafia 2 bvb doet de Dirt 3 het slechter (84fps) dan de MSI 560Ti twin frozer II (85 fps)
de Dirt 3 zit wel op een clock van 840 Mhz, de 560Ti weet ik niet.
Maar als ik die dirt 3 nog zelf moet overclocken om een Gigabyte SOC 560Ti 950Mhz te kunnen evenaren vervalt de garantie wel, niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan