Archief - Gaming pc: alles erop en eraan (+-2000€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdgf

Legacy Member
maar dan kan je evengoed 2*Gtx560Ti 2GB nemen
Als ik de prijzen bekijk (enkel azerty bekeken, te lui om ergens anders te checken) toch neit echt hé ((bijna) 20€ meer tov 6950's 2GB).

En tenzij ik me trouwens serieus vergis is ook de 6950 1GB in CF een slag sneller dan SLI 560ti.

vsdagama

Legacy Member
mdgf zei:
Geen, simpel as that.
Je beste keuze in mijn ogen is dan een koptelefoon van 100€ en virtuele surround, ik doe dat zelf met mijn sennheiser hd555 en kan daar zeker mee leven.

Logitech=> Creative lijkt me van de regen in de drup, beiden hebben een slechte reputatie qua geluidskwaliteit, dan zou ik gewoon voor het goedkoopste gaan.

Maar:

Ik kan dit niet genoeg vertellen, koop u een goede koptelefoon, er gaat een heel nieuwe wereld voor u opengaan.
Doodserieus, ik beschouw mijn hd555 als (met voorsprong) de beste 100€ die ik OOIT heb uitgegeven.
Wil je van muziek genieten zoals nooit voordien investeer dan in een koptelefoon, geen overpriced crap natuurlijk zoals skullcandy, beats of bose, maar goed spul (denon, sennheiser, akg, beyerdynamics, shure, audio-technica, grado,...).
(als al je muziek in 128kbps of lager mp3 staat dan ga je daar wel minder aan hebben, zelfs met zo'n "goedkoop" (100€ is niets in de wereld van de hifi) spul hoor ik het verschil, met mijn boxen of oortjes of andere koptelefoons niet).
Wil je specifieke aanraders, vraag maar.

5:1 speakers zou ik leuk vinden, omdat ik dan ook vanuit men bed naar muziek kan luisteren, of samen met men broer een spel kan spelen en we beide "in" het spel zitten.
Zijn die logitech dan echt niet te doen?

Qua koptelefoon: Ik ben van plan er 1 te kopen, zodat ik ook als er niet teveel lawaai mag zijn ik kan spelen.
Ik weet alleen niet goed welke.
Neem nu bijna de duurste die er zijn: Razer megalodon.
Ik heb deze enkele maandjes gebruikt van een vriend, en ik moet zeggen dat ik niet zooo onder de indruk was van dat "surround", en dat hij voor muziek ook niet zo goed was.
Dit kan misschien zijn omdat ik niet de goeie drivers/instellingen/ of weetikveel had. Maar het stelde me een beetje teleur. Of heb ik het mis?

Dus: ik zou graag beide hebben, speakers en een headset :)

mdgf zei:
GPU: als je nu al 2 kaarten neemt koop dan toch 6950's? Ze zijn toch net iets sneller ze en 60€ goedkoper als je 1GB's neemt en even duur als je 2GB's neemt.
En ja die SOC is mss iets sneller (maar veel kan het niet schelen, 2 6950's evenaren 2 570's gemiddeld*).

*het hangt nog altijd 100% af van game tot game, als jij enkel games speelt die NVidia verkiezen dan moet je uiteraard voor 560ti's gaan. Speel je voornamelijk games die AMD bevoordelen, dan bega je een serieuze misser.

Mijn logica is dit: als je 2 zo'n kaarten steekt dan ga je een serieus eind met die kaarten doen, hoe zwaarder games worden hoe meer voordeel ze gaan halen uit meer geheugen => op termijn zullen alle nieuwe games voordeel halen uit de 2GB en zal de kloof (serieus) vergroten tussen de kaarten.

Vergeet niet dat we 2 jaar terug nog met 512MB zaten (4850/4870 512MB) voor de normale high end kaarten, er was ook de 4870 1GB en die werd op termijn beter (maar op het moment was die nutteloos op normale resoluties) dan zijn goedkopere 512MB broertje, perfecte analogie dus in mijn ogen analogie.

p.s. nu al twee kaarten kopen op 1 full hd scherm blijft toch wss overkill, tenzij je echt constant zware games speelt.
p.p.s f*cking hell, das meer tekst dan ik dacht :p

Kan ik 6950's krijgen die al zo hoog factory overclocked zijn, dus onder garantie vallen, en dan nog is stil en koel zijn?

De reden dat ik 650Ti koos is omdat 1 6950 vs 1 650Ti het van spel tot spel afhangt wie de bovenhand heeft (status quo laten we nemen) en dat de 650Ti toch wel een voorsprongetje heeft in geluid en koelheid. + dat de Gigabyte SOC versie al hoog geclocked is + koel en stil is.

2gb is inderdaad mooi meegenomen, als de komende 2 jaar de spellen meer evolueren en meer geheugen vergen op de videokaarten. Dit kan misschien al het geval zijn bij BF3 (<3)
Maar 2 560ti's zullen het toch ook wel trekken?

mdgf

Legacy Member
Razer megalodon.
:puke:
Dit kan misschien zijn omdat ik niet de goeie drivers/instellingen/ of weetikveel had. Maar het stelde me een beetje teleur. Of heb ik het mis?
Dat kan zijn omdat dat dat gewoon prut is.

Zijn die logitech dan echt niet te doen?
Audio is en blijft subjectief, er geld ook: je kunt niet missen wat je nog nooit ontdekt hebt, als je één keer in je muziek bepaalde details ontdekt hebt en dan met een andere setup luistert en die details gewoon niet meer kan onderscheiden omdat het te modderig klinkt dan ga je je daaraan ergeren (ik toch), maar als je niet weet dat ze er zijn dan kun je je er niet aan ergeren natuurlijk.

Ik had vroeger geen enkel probleem met mijn pc speakers, sinds ik mijn hd555 heb hangen ze niet eens meer aan mijn pc en kan ik ze nauwelijks nog verdragen.

Nu staat logitech bekend om 1 ding: bass, bass en meer BASS, niks ergers dan dat in mijn ogen (oren), een allesoverheersende modderige bass die een waas werpt over de mids en highs.
Veel bass is mogelijk en doenbaar, zolang die maar heel strak blijft en niks anders wegduwt.

Het probleem met 5.1 en zo'n laag budget is dat je 6 speakers koopt, met een 2.1 setje koop je maar 3 speakers, die dus op papier allemaal dubbel zoveel kosten en dus beter gaan klinken en in de praktijk draai het meestal effectief zo uit.

Audiokwaliteit van speakers kan (voor verschillende redenen) ook nooit op tegen headphones uit gelijkaardige prijsklasses (en veel lager).

Kan ik 6950's krijgen die al zo hoog factory overclocked zijn, dus onder garantie vallen, en dan nog is stil en koel zijn?
Jij gaat extra geld betalen voor iets dat je zelf in 5 seconden kunt doen en nauwelijks winst oplevert tenzij je extreem gaat?

p.p.s.
Ik wil je ook niet bekeren tot een "all hail headphones, burn them speakers" persoon hé, ik geef gewoon mijn mening

vsdagama

Legacy Member
*de duurste bij de category gaming headsets op azerty dan :p

Ok, als ik het zo bekijk kan ik misschien beter een "betere" 2:1 setup kopen en dan een paar goeie surround headphones?

Ik ben zeker geen audiofiel, maar ik weet wel dat slechte speakers je muziek helemaal om zeep kunnen helpen. (ervaring met Medion speakertjes :p)
Is de Z 506 niet ietwat degelijk? ik wil gewoon het gevoel hebben in het spel te zitten + ook wat muziek spelen.
Komt er misschien een beter 5:1 systeem in het vizier als ik er 150 euro aan zou willen uitgeven?

soulreaper

Legacy Member
mdgf zei:
:puke:

Dat kan zijn omdat dat dat gewoon prut is.

Iedereen heeft een mening, net zoals een gat. Maar jij begint hoe langer hoe meer arrogant te worden als je je mening verkondigd. WTF heeft het uiterlijk van een GAMINGheadset er mee te maken?? Wtf heeft je litanie over audio nu te maken met hetgene de threadstarter vraagt? Hij vraagt een goede headset om te gamen en muziek te luisteren via de pc, niet via een audiosysteem van 15000 euro.

Ik persoonlijk heb een Logitech G930, en die zullen veel mensen ook :puke: vinden, maar dat kan me geen hol schelen, die is meer dan goen genpeg voor hetgene ik hem nodig heb, die doet zijn werk MEER dan behoorlijk, je kan ook naar Tritons en Astro's gaan kijken. Die zijn iets duurder.

mdgf

Legacy Member
Ik heb het niet over het uiterlijk :wtf:, ik heb het over gaming headsets en MUZIEKkwaliteit, ik heb nooit en dan ook nooit iets gezegd over gaming en ga dat ook nooit doen (geen ervaring mee).
Ik dacht dat dat duidelijk was, blijkbaar niet.

Wtf heeft je litanie over audio nu te maken met hetgene de threadstarter vraagt?
Dus het zou wel leuk zijn moest die muziek goed klinken
Tot een jaar terug was ik zelf van de mening dat het goedkoopste goed genoeg was, toen kocht ik mijn hd555 en ging er een totaal nieuwe wereld voor me open, ik wil alleen maar andere mensen hetzelfde laten proberen, als ze er half zoveel aan hebben als ik dan gaan ze me nog lang dankbaar zijn :).
niet via een audiosysteem van 15000 euro.
Zie:
mezelf zei:
/nutteloos gezever
Ik vond gewoon die opmerking van "duurste" nogal raar. Mijn headphone nerdness sloeg efkens op hol, maar kijk als het je zo stoort dan doe ik het gewoon speciaal weg voor je.

Is de Z 506 niet ietwat degelijk?
Ik zeg het opnieuw: audio is 100% subjectief, kan goed zijn dat jij daar heel tevreden van gaat zijn, de meeste mensen mss wel. Ik heb gewoon een hekel aan zo'n spul, dat wil niet zeggen dat iedereen dat moet hebben hé.

surround headphones
Ik heb het puur over stereo headphones, wil jij surround headphones voor games (of dat beter is dan virtuele surround op even dure stereo headphones is in mijn ogen te betwisten door de veel betere drivers in de stereos) dan kan ik je niet helpen.

Nighthawk

Legacy Member
man man tegen da gij beslist hebt welke kaart ge in uw systeem gaat steken zijn ze daar al met nieuwe kaarten en technologie.
in u titel staat budget +-2000&#8364; neem dan direct het beste wa ge kunt vinden
en bekijk niet eindeloos naar benches tussen 2 kaarten
denk niet dat je dat gaat merken ingame als je 120 of 125 fps hebt.

just my opinion,niet slecht bedoeld.

vsdagama

Legacy Member
Bul2rot zei:
schoolgaand en zo'n budget hebben

Keb er wel voor gewerkt zenne :crazy:

Ok, ik ga gewoon bestellen waar ik me momenteel het beste bij voel.
De Z506 ook, om toch surround geluid te hebben, of ik het nu goed of slecht ga vinden valt af te wachten, maar Logitech producten ben ik altijd al tevreden van geweest.

Bedankt allemaal voor de hulp en de insteek!

vsdagama

Legacy Member
Ik ben toch geneigd met 6950 te gaan.

De 650Ti SOC duurt 10 dagen of meer voor hij er is.
Vandaag ga ik bestellen, zodat ik tegen het einde van de week en in het weekend kan knutselen :D

Pak ik de Dirt 3 edition, zal deze goed overclocken en toch nog stil en koel zijn? Of is er een betere versie? Het dirt 3 spel maakt me niet zo uit.

TrsH

Legacy Member
dacht dat dse dirt3 editie gelijkwaardig is aan de twinfrozr III, wat 1 van de betere koelers is die kunt krijgen op een gfx.

mdgf

Legacy Member
Het kan wel iets schelen met betere pasta, of het de 5&#8364; waard is moet je zelf weten :).

Bul2rot

Legacy Member
your point being? or do i smell jalousy...

nee, maar vind het raar zoveel geld juist om te gamen ?
playstation 3 speel je toch ook games mee .
maar juist pc gaming is steeds updaten en updaten

SpeedFreak.be

Legacy Member
Een goede game pc laat een ps3 op grafisch gebied ver achter zich case closed. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan