Archief - Geschikte mp3 speler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

|XcW|

Legacy Member
Hallo

Ik weet niet echt wat mp3 speler te kopen.

Mijn budget is rond de 250€

Ik had gedacht aan een Ipod Nano 4 gig. Maar zit daar een oplader bij, dus voor in het stopcontact...

Of een Creative Zen. Same vraag.

Ook een paar van de mensen hier hun eigen ervaringen...

Moet ook nog beschikken:
-Kleurenscherm
-"klein" zijn
-Goede service

silverwizard3

Legacy Member
kzou voor de Zen gaan, kheb er zelf ene en zeer tevreden over.
Oplader voor stroom heb ik der wel ni bij ma die laad op via usb 2.0 eh.

Sergeant_bob

Legacy Member
voor de Zen micro gaan imo

wel geen kleurenscherm
wel 6GB
maar 200€
en voor 30€ ofzoiets denk ik een oplader via stopcontact :x (sux wel, bij de creative touch krijg je er wel een bij )

PussyDuster

Legacy Member
Moest je de zen kopen, je kan premium paket bijkopen: 45€ = Oplader + extra batterij + Zeer goede earphones + silicon hoesje (dit laaste wel... is crap)

Thorens

Legacy Member
*kuch* iRiver *kuch*
(gratis oplader voor stopcontact bijgeleverd meestal)

steffoe

Legacy Member
als het u kan helpe
in den exell
zen micro van 5 gig voor 160 euro
mijn mening : met photo ondersteuning zijde nix
zuipt alleen batterij imo
en zit daar standaard geen reloader bij?
want ik ga die kope denk ik
op games telenet hardware review is da daar dan een premium pack bij ofwa?

silverwizard3

Legacy Member
die review is van de vorige versie geloof ek
toen zat er nog een stroomlader bij en nog enkele dinge extra

|XcW|

Legacy Member
steffoe zei:
als het u kan helpe
in den exell
zen micro van 5 gig voor 160 euro
mijn mening : met photo ondersteuning zijde nix
zuipt alleen batterij imo
en zit daar standaard geen reloader bij?
want ik ga die kope denk ik
op games telenet hardware review is da daar dan een premium pack bij ofwa?

Als da zo is dan gaank mij morgen direct ene halen!

steffoe

Legacy Member
en da premium gedoe vind ik ook nergens
putain man die gadjets zijn duur
kheb naar exell leuven gemaild om te vragen of ze die nog verkope
want tis wel ne goeie prijs
maar een ouder model
fingers crossed

<MrBabache>

Legacy Member
Ik had gedacht aan een Ipod Nano 4 gig. Maar zit daar een oplader bij, dus voor in het stopcontact...
Deze ga ik 9/10 in de loop van de week ook halen :) Standaard zit er geen oplader bij, je kan er een kopen van Apple voor 29.99 Eur. Een betere optie is om
voor een 20 Eur. zo een Velleman Adapter setje te kopen, dan heb je ook ineens een oplader voor in den auto, en wisselstukskes om uw gsm mee op te laden.

steffoe

Legacy Member
ik vind nano veel te duur voor wat et is
als ze et nog kleiner make verlies ik ze toch maar :D

The Frak

Legacy Member
@ |XcW|: Ga je ermee sporten, pak dan de nano, indien niet zou ik voor de zen gaan.
Ze hebben geen van beiden standaard een oplader meegeleverd, dus je zal die er nog bij moeten kopen als je niet altijd via usb wil opladen.

@ steffoe: De batterij van de Zen Micro Photo gaat langer mee dan die van de gewone Zen. ;)

NielsParedis

Legacy Member
Als je een mp3 speler via usb via stopcontact wil opladen kan je gewoon een usb2.0 adaptor kopen.Dat hoeft niet persee van hetzelfde merk te zijn.Al de adaptors voor via stopcontact op te laden (voor mp3's via usb) hebben een output van 5V en ??A.
Kijk anders eens op mijn website...

<MrBabache>

Legacy Member
Nog enkele vraagjes over de iPod Nano :
-Kan ik bv 15 liedjes selecteren, zodat die achter elkaar worden afgespeelt?
(op de site van Apple staat : "Meerdere On-the-Go-afspeellijsten aanmaken",
maar nu weet ik niet of dit echt is wat ik bedoel...)
-Wat zijn de voordelen van AAC-formaat tov MP3 ?

The Frak

Legacy Member
- Ja, dat kan.
- Ik denk niet dat er veel verschil op zit. AAC is een eigen formaat van Apple en wordt vooral/enkel gebruikt voor liedjes die je downloadt op iTunes.
Als je dit niet gebruikt, dan moet je hier niet op letten.

Zupperman

Legacy Member
<MrBabache> zei:
Nog enkele vraagjes over de iPod Nano :
-Kan ik bv 15 liedjes selecteren, zodat die achter elkaar worden afgespeelt?
(op de site van Apple staat : "Meerdere On-the-Go-afspeellijsten aanmaken",
maar nu weet ik niet of dit echt is wat ik bedoel...)
-Wat zijn de voordelen van AAC-formaat tov MP3 ?

Voordelen?

Nadelen bedoel je :p

MP3 formaat all the way.
AAC en al die ander iTunes formate zijn imo ambetant, ID-tags zijn mar half te bewerke, wmplayer etc speelt da wel, ma nie zo handig om toe te voege enzo dus ge moet al bekans iTunes gebruike.
En andere mp3-spelers (nie van apple) kunne da nie spele

NielsParedis

Legacy Member
Zupperman zei:
Voordelen?

Nadelen bedoel je :p

MP3 formaat all the way.
AAC en al die ander iTunes formate zijn imo ambetant, ID-tags zijn mar half te bewerke, wmplayer etc speelt da wel, ma nie zo handig om toe te voege enzo dus ge moet al bekans iTunes gebruike.
En andere mp3-spelers (nie van apple) kunne da nie spele
idd gewoon een mp3 speler die al de formaten kan draaien.

wma,mwa,mp3,ogg eventueel nog andere

en een mp3 die gewoon plug and play is dus gewoon liedjes overzetten en speler maar.Geen gerommel met softwareprogramma's

Sergeant_bob

Legacy Member
ga dan voor de Creative Zen Micro kan vele formatten afspelen, OGG wel niet maar de rest wel die je opsomt
als je echt alle formatten wilt moet je voor Iriver gaan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan