Archief - Grafische kaart (SLI)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeppaR

Legacy Member
Hello,

Ik zoek dus een 2de grafische kaart, voor mijn graka's in SLI vorm te plaatsen.
Probleem is, ik heb nu al een XFX6600GT, maar de vraag is dus of ik net dezelfde moet kopen van merk enz, om deze kaarten in SLI te kunnen plaatsen.

Mvg,

Yank

Legacy Member
't Moet zeker een 6800GT zijn, zelfde merk moet niet, maar als je toch een van XFX vindt, zou ik die nemen.

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Een 6600 GT in SLI is toch nutteloos.

Smijt da buiten en steek er een 7800 GT in.

Gunstn

Legacy Member
heb moet gewoon een 6600gt zijn merk maakt niet meer uit als je de nieuwste drivers gebruikt, maar als je een xfx6600gt vind zou ik die toch nemen

Ironpole

Legacy Member
{YA}Gr3c0 zei:
Een 6600 GT in SLI is toch nutteloos.

Smijt da buiten en steek er een 7800 GT in.


Da vind ik dus zever. Een tijd geleden promoot iedereen het kopen van 1 goeie kaart en later dezelfde te steken ipv al direct te beginnen met SLI. Deze persoon heeft dat dus gedaan (6600 GT gekocht). Niet iedereen heeft nen ezel die Euro's schijt. En nu raad ge een verwisseling van graka's aan? :eek: Laat die nu gewoon een 2de 6600 GT kopen. En als hij over 2 jaar hier langskomt met "Ik heb een 7800GT, ik wil nu SLI, moet ik dan van hetzelfde merk kopen?", gade gij dan zeggen dat hij een 8900 GTX moet kopen? Zo blijfde bezig en heeft dien SLI dus totaal geen nut.

Dan raad ge vanaf nu maar gewone moederborden aan.

Verwisselen van 6600 Gt naar 7800 Gt brengt ook zo zijn verlies mee ze, en is het voordeel nog kleiner.

potloodslijper

Legacy Member
Ironpole zei:
Da vind ik dus zever. Een tijd geleden promoot iedereen het kopen van 1 goeie kaart en later dezelfde te steken ipv al direct te beginnen met SLI. Deze persoon heeft dat dus gedaan (6600 GT gekocht). Niet iedereen heeft nen ezel die Euro's schijt. En nu raad ge een verwisseling van graka's aan? :eek: Laat die nu gewoon een 2de 6600 GT kopen. En als hij over 2 jaar hier langskomt met "Ik heb een 7800GT, ik wil nu SLI, moet ik dan van hetzelfde merk kopen?", gade gij dan zeggen dat hij een 8900 GTX moet kopen? Zo blijfde bezig en heeft dien SLI dus totaal geen nut.

Dan raad ge vanaf nu maar gewone moederborden aan.

Verwisselen van 6600 Gt naar 7800 Gt brengt ook zo zijn verlies mee ze, en is het voordeel nog kleiner.

Groot gelijk, en die 2de 6600GT helpt echt wel!

n0sTRa

Legacy Member
Ironpole zei:
Da vind ik dus zever. Een tijd geleden promoot iedereen het kopen van 1 goeie kaart en later dezelfde te steken ipv al direct te beginnen met SLI. Deze persoon heeft dat dus gedaan (6600 GT gekocht). Niet iedereen heeft nen ezel die Euro's schijt. En nu raad ge een verwisseling van graka's aan? :eek: Laat die nu gewoon een 2de 6600 GT kopen. En als hij over 2 jaar hier langskomt met "Ik heb een 7800GT, ik wil nu SLI, moet ik dan van hetzelfde merk kopen?", gade gij dan zeggen dat hij een 8900 GTX moet kopen? Zo blijfde bezig en heeft dien SLI dus totaal geen nut.

Dan raad ge vanaf nu maar gewone moederborden aan.

Verwisselen van 6600 Gt naar 7800 Gt brengt ook zo zijn verlies mee ze, en is het voordeel nog kleiner.

Is een feit, pakweg een jaar hebben ze dit hier duizenden keren zo aan geraden maar het is blijkbaar veel intersanter om geen SLI mobo te kopen en twee kaartjes te steken, gewoon iets betere vga te kopen. Doordat SeppaR in de tijd toch gekozen heeft voor SLI + 2de kaart later bij te steken zou ik gewoon hier op het forum zien voor een 6600GT, om het even welk merk maar mss als je de kans hebt eentje van XFX

dawN_-

Legacy Member
Ironpole heeft meer dan gelijk.
ok, een 7800GT is beter, maar eerst zeggen "ja koop nu die kaart en later kunde er nog eentje bijsteken voor performance boost" en dan nu afkomme met volledig nieuwe card te kopen ipv SLI te zetten.
enorm debiel vind ik.

de meeste zeggen, "met een 6800GT loop alles lekker" ok dat kan ik aannemen maar ik merkte een enorme performance boost door een 2de 6800GT te steken.
en ik heb in alle spelen meer fps dan een 7800GT en 7800GTX, dus SLI helpt wel degelijk enorm.
em gaat een FPS-boost van 80% krijgen.
het is door anandtech bewezen dat de SLi bij de 6600GT het meeste helpt t.o.v de 6800GT/Ultra.
bij de 6800GT/Ultra kaarten hebde een mindere fps boost als bij de 6600GT, prolly omda de proc het beter kan trekken.
maar em gaat et goed aandoen om een 2de 6600GT te kopen.

koop wel eentje met hetzelfde merk etc.
Als SLI niet zou lukken, zou je ze moeten flashen naar beide hetzelfde BIOS.
maar da zien we wel.:niceone:

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
dawN_- zei:
Ironpole heeft meer dan gelijk.
ok, een 7800GT is beter, maar eerst zeggen "ja koop nu die kaart en later kunde er nog eentje bijsteken voor performance boost" en dan nu afkomme met volledig nieuwe card te kopen ipv SLI te zetten.
enorm debiel vind ik.

de meeste zeggen, "met een 6800GT loop alles lekker" ok dat kan ik aannemen maar ik merkte een enorme performance boost door een 2de 6800GT te steken.
en ik heb in alle spelen meer fps dan een 7800GT en 7800GTX, dus SLI helpt wel degelijk enorm.
em gaat een FPS-boost van 80% krijgen.
het is door anandtech bewezen dat de SLi bij de 6600GT het meeste helpt t.o.v de 6800GT/Ultra.
bij de 6800GT/Ultra kaarten hebde een mindere fps boost als bij de 6600GT, prolly omda de proc het beter kan trekken.
maar em gaat et goed aandoen om een 2de 6600GT te kopen.

koop wel eentje met hetzelfde merk etc.
Als SLI niet zou lukken, zou je ze moeten flashen naar beide hetzelfde BIOS.
maar da zien we wel.:niceone:


:rofl:
ben je nou nog steeds niet over je miskoop heen?


die 80% boost is alleen in de gunstigste gevallen. normaal ligt het daar ver onder. en nee die 6800GT's van jou zijn niet speciaal ze zijn net zoals alle andere
6800gt in SLI sneller dan een 7800GT/GTX?? wtf heb jij geslikt?
en dat je met een 6600gt meer fps boost hebt heeft niks met je CPU te maken.

en als je besluit een 2e 6600GT te kopen kun je ze straks voor een euro verkopen. als je ze nog kwijtraakt.
als je hem nu verkoopt krijg je er nog wat geld voor en betaal je 250~ euro voor een 7800GT

een ander voordeel is dat je met een 7800GT meer eye candy aan kan zetten, een 6600GT SLI opstelling bijt in het stof op redelijke resoluties met AA en AF aan

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Bah, SLI, nog nooit voor geweest. Whatever anderen ook zeggen over "een jaar geleden sli pakken en blablabla..."
Ik iig nie.
Dus ²nd @mad phoenix, mss wel paar dingen beetje overdreven maar kom...

dj insulin

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
:rofl:
ben je nou nog steeds niet over je miskoop heen?


die 80% boost is alleen in de gunstigste gevallen. normaal ligt het daar ver onder. en nee die 6800GT's van jou zijn niet speciaal ze zijn net zoals alle andere
6800gt in SLI sneller dan een 7800GT/GTX?? wtf heb jij geslikt?
en dat je met een 6600gt meer fps boost hebt heeft niks met je CPU te maken.


Laten we het nu ff duidelijk stellen: als er iemand met 1 7800GT 24500 3dmarks 03 kan halen ZONDER voltmod of extreme koeling op cpu / gpu, mag hij mij het gerust zeggen. voorlopig zijn 2 6800gt's zeker sneller dan een 7800GT.

jannick werckx

Legacy Member
3d Mark scores wil ook niet altyd alles zeggen over de 'praktijk' hoor..
Kan vaak heel weinig in graphics schelen in een game ook al is 3d mark score bij de ene setup veel beter.

Jannick

Edit: Ge zegt zonder voltmod.. maar wat staat er op u prentje?:p voltmodded GPU's .. ? en trouwens ik haal ook bijna 17500punten in 03 met mijn 7800GT:D

FoRCe

Legacy Member
dj insulin zei:
Laten we het nu ff duidelijk stellen: als er iemand met 1 7800GT 24500 3dmarks 03 kan halen ZONDER voltmod of extreme koeling op cpu / gpu, mag hij mij het gerust zeggen. voorlopig zijn 2 6800gt's zeker sneller dan een 7800GT.


topic ga wel over 2x6600gt, dus dim es eff wilt ge

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Maar hij reageerde wel op de sli-opstelling van 6800gt tov single 7800gt da mad phoenix aanhaalde. (dat is dan ook het gedeelte van ze post dak overdreven vond :))

Davion

Legacy Member
Toch een kleine opmerking: SLI werkt in 3DMark OPTIMAAL, nVidia, en meerbepaald de drivers worden voor 3DMark extra goed geoptimaliseerd, ge haalt NOOIT dezelfde effeciency in gewone games als in 3DMark zenne.

dj insulin

Legacy Member
Davion zei:
Toch een kleine opmerking: SLI werkt in 3DMark OPTIMAAL, nVidia, en meerbepaald de drivers worden voor 3DMark extra goed geoptimaliseerd, ge haalt NOOIT dezelfde effeciency in gewone games als in 3DMark zenne.
jah DUH, 3dmark is pure graka. :p

dj insulin

Legacy Member
jannick werckx zei:
Edit: Ge zegt zonder voltmod.. maar wat staat er op u prentje?:p voltmodded GPU's .. ? en trouwens ik haal ook bijna 17500punten in 03 met mijn 7800GT:D
17500 ? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: mijn gt's doen zelfs nog meer op low power 3d.
btw: da van da voltmod: ik heb voltmods op mijn gt's gedaan, maar toen crashte de voeding. als ik mijn rig kan laten draaien met de voltmods is er geen enkele 7800gt die mij kan bijhouden

dawN_-

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
:rofl:
ben je nou nog steeds niet over je miskoop heen?


die 80% boost is alleen in de gunstigste gevallen. normaal ligt het daar ver onder. en nee die 6800GT's van jou zijn niet speciaal ze zijn net zoals alle andere
6800gt in SLI sneller dan een 7800GT/GTX?? wtf heb jij geslikt?
en dat je met een 6600gt meer fps boost hebt heeft niks met je CPU te maken.

en als je besluit een 2e 6600GT te kopen kun je ze straks voor een euro verkopen. als je ze nog kwijtraakt.
als je hem nu verkoopt krijg je er nog wat geld voor en betaal je 250~ euro voor een 7800GT

een ander voordeel is dat je met een 7800GT meer eye candy aan kan zetten, een 6600GT SLI opstelling bijt in het stof op redelijke resoluties met AA en AF aan

kijk ... dit is een voorbeeld van jaloesie.:ironic:
ik haal nog alty meer fps dan jouw in alle games en resoluties nerdje dus zwijg maar.:ironic:
geloof je me ni ?
http://www.siliconfactor.com/article.php?aid=14&page=7
ik denk eerder dat mijn graka's uw 7800GT dik int stof laat bijten.
7800GTX256 zeker ook.
de 6600GT sli setup heeft een grotere boost t.o.v van 1 als al de rest door de mindere bottleneck van de cpu.
maar da wist je waarschijnlijk nog niet zeker ? :)
denkte dak da aant uitvinden ben ??
goed voor jouw ... care ?
hou oud ben je ??
je lijkt me trouwens eerder een broeksventje van 12j die jaloers is.:niceone:
eeh ma das nix eh, iedereen zijn hobby:niceone:

dawN_-

Legacy Member
dj insulin zei:
17500 ? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: mijn gt's doen zelfs nog meer op low power 3d.
btw: da van da voltmod: ik heb voltmods op mijn gt's gedaan, maar toen crashte de voeding. als ik mijn rig kan laten draaien met de voltmods is er geen enkele 7800gt die mij kan bijhouden
zelf me graka's op stock kan er geen GT uw bijhouden zonder vmods
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan