Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tycho91 zei:Je hebt 2 jaar garantie, na die 2 jaar ligt het bij de eindgebruiker om te bewijzen dat de oorzaak van het defect te wijten is aan een fabricagefout. Niet na 6 maanden al.
Bij apple (en andere fabricanten wrs ook) doen ze er gewoon moeilijk over en proberen ze u te bedotten. Gewoon op uw strepen staan en dreigen met gerechtelijke stappen wegens het niet naleven van de wettelijke garantie.
Ge moet da natuurlijk niet doen als ge uwe cola over uw computer hebt gegooit
.Klopt. Maar ik vind het wel vrij stom om enkel en alleen een Mac te kopen voor de looks.Nicolaz_ zei:Nuja heel die discussie draait al lang niet meer rond de vraag/kwestie. Zijn vriendin wil volgens mij een Mac omdat het mooier/strakker oogt en gelijk heeft ze.
Geef toe, een mooie iMac mt slechts 1 stroomkabel of een PC met Scherm & bijhorende kabels...
Euh, wat is daar verkeerd aan? Een Mac is evengoed een computer dus waarom zou je daar geen "simpele PC-dingen' mee doen?FlatRussian zei:Zoals ik zei Mac > PC. Maar 80% van de huidige gebruikers gebruikt zijn Mac alsof het een PC is. Kom, om filmpjes te zien en fotos te tsjekken heb je genoeg met een laptop van 400eur.
kakature zei:Euh, wat is daar verkeerd aan? Een Mac is evengoed een computer dus waarom zou je daar geen "simpele PC-dingen' mee doen?
Ik haat dat argument altijd hé. Waarom zou je een Mac kopen als je toch maar standaard dingen doet?
Je kan die vraag zo omdraaien: Waarom zou je een Windows-PC kopen als je toch maar standaard dingen doet?
Wat een non-argument.
kakature zei:Klopt. Maar ik vind het wel vrij stom om enkel en alleen een Mac te kopen voor de looks.
Euh, wat is daar verkeerd aan? Een Mac is evengoed een computer dus waarom zou je daar geen "simpele PC-dingen' mee doen?
Ik haat dat argument altijd hé. Waarom zou je een Mac kopen als je toch maar standaard dingen doet?
Je kan die vraag zo omdraaien: Waarom zou je een Windows-PC kopen als je toch maar standaard dingen doet?
Wat een non-argument.
CoolerMaster zei:Wel het gaat er eerder over dat je dan meer dan 1000 euro uitgeeft voor een Apple (of zelfs een andere dure laptop, om niet apple te viseren), terwijl je die zaken ook perfect kunt doen op een laptop van 400 euro. Beschouw het eerder als een iPhone kopen terwijl je enkel en alleen belt en sms't. Dat kan je ook perfect op een Nokia van 50 euro.
Voor sommige mensen maakt die 600€ extra wel wat uit hé.dus waarom zou je daar geen "simpele PC-dingen' mee doen?
Omdat het goedkoper is dus.Waarom zou je een Windows-PC kopen als je toch maar standaard dingen doet?
kakature zei:Dat begrijp ik. Maar sommige mensen werken nu eenmaal liever met OS X of met Macs.
Je praat over snobisme maar je gebruikt je (dure) Mac enkel en alleen om 1 applicatie te draaien.FlatRussian zei:Ook vind ik dat als je 1500 voor iets betaald dat je dan gebruikt alsof het iets van 500eur is pure snobisme is.
Op Windows heb je inderdaad veel meer keuze voor software. Maar je moet realistisch blijven: 75 % van de apps is crap.FlatRussian zei:Omdat als je een PC koopt heb je voor die simpele dingen 1000 keer meer keuze aan software.
kakature zei:Tja natuurlijk, als je zelf uw pc samenstelt ...
Vergelijk eens met Dell, HP of wat heb je daar nog allemaal. Vaak is dat helemaal niet goedkoper dan Apple of vind je niet eens gelijkaardige systemen.
Zolang ze beiden werken of dat nu iets trager of sneller is bijzaak.Klopt, ik ging gewoon in op sommige van de reacties hier.Inv zei:Aan de vergelijking met Dell/HP heeft de TS toch geen enkele boodschap? Feit is dat hij met een beperkt budget zit en maximale prestaties daarvoor wil.
Mijn advies aan TS: wees geen sloef en koop u ne gamepc, laat u vriendin maar eens met goeie redenen afkomen waarom ze nu echt een Mac wil.
kakature zei:Je praat over snobisme maar je gebruikt je (dure) Mac enkel en alleen om 1 applicatie te draaien.
Op Windows heb je inderdaad veel meer keuze voor software. Maar je moet realistisch blijven: 75 % van de apps is crap.
Op OS X heb je pareltjes van software, niet duur en het doet wat het moet doen. Zero Grav heeft er enkele aangehaald.
kakature zei:Je praat over snobisme maar je gebruikt je (dure) Mac enkel en alleen om 1 applicatie te draaien.
Op Windows heb je inderdaad veel meer keuze voor software. Maar je moet realistisch blijven: 75 % van de apps is crap.
Op OS X heb je pareltjes van software, niet duur en het doet wat het moet doen. Zero Grav heeft er enkele aangehaald.

Gewoon een grove gok hoor. Momenteel gebruik ik mijn Windows 7-PC ongeveer 80 % van de tijd. Het is dus niet dat ik er geen ervaring mee heb. Als ik een simpele, goeie applicatie zoek is dat net als zoeken naar een speld in een hooiberg. Zoveel keus, zoveel crap, veel applicaties die enkele dingen doen maar weinig die echt compleet zijn.CoolerMaster zei:Je hebt ook redelijk wat crap app op Apple hoor. Ik heb ook nog een tijdje met apple gewerkt en soms moest je ook lang zoeken tot je een deftig programma hebt voor de mac.
En van waar haal je die 75%.

kakature zei:Gewoon een grove gok hoor. Momenteel gebruik ik mijn Windows 7-PC ongeveer 80 % van de tijd. Het is dus niet dat ik er geen ervaring mee heb. Als ik een simpele, goeie applicatie zoek is dat net als zoeken naar een speld in een hooiberg. Zoveel keus, zoveel crap, veel applicaties die enkele dingen doen maar weinig die echt compleet zijn.
To be honest heb ik nooit echt miserie om een app te vinden op OS X. Vaak volledig, grafisch mooi en goeie usability. Dat is gewoon een van de hoofdredenen waarom ik OS X boven Windows 7 verkies.
Zero Grav zei:De laatste jaren zijn er veel mensen in mijn vriendenkring overgeschakeld op Apple, mainly omdat ze er door mij en anderen voor het eerst mee in aanraking zijn gekomen en onder de indruk waren van de werking en sturdiness. In uw ogen is het voor die mensen niet toegelaten om over te schakelen omdat dat geen hardcore gebruikers zijn en ze die laptop enkel maar voor surfen, office en films gebruiken. Wat is dan eigenlijk de betekenis van het woord snob in uw woordenboek vraag ik mij af.
Wel ik denk dat je niet zal kunnen ontkennen dat er een gedeelte een Mac koopt omdat het cool is of mooi uitzien. Exacte cijfers heb ik niet maar het zal toch wel een gedeelte van de mensen zijn.Zero Grav zei:Dus basically is het volgens u beter om een Mac te kopen enkel en alleen om er één programma op te draaien dan dat een paar gasten em kopen om als maindevice te gebruiken en er alles mee te doen en wellicht ook een pak meer uren aan doorbrengen? Ja, het snobisme druipt ervanaf.. Of eerder het elitaire gevoel van de tegenpartij.
Er zijn echt teveel mensen die niet willen inzien dat ge een Mac niet noodzakelijk voor de hardware hoeft te kopen of omdat het cool zou zijn. 't Is niet dat iedere Macgebruiker die dat toestel ook voor dagelijks gebruik heeft een martelaar is die zich pijnigt met zijn veel te dure computer. Zelfs in dat voorbeeld van 3 stappen zitten er al een hoop kleine verschillen tussen OS X en Windows die bepalend kunnen zijn in uw keuze.
Met die exclusieve programma's doel ik trouwens niet op programma's die in het algemeen niet beschikbaar zijn op eender welk platform, maar waarvan de tegenhanger op platform x of y gewoon niet zo gebruiksvriendelijk en/of grafisch verzorgd is.
De laatste jaren zijn er veel mensen in mijn vriendenkring overgeschakeld op Apple, mainly omdat ze er door mij en anderen voor het eerst mee in aanraking zijn gekomen en onder de indruk waren van de werking en sturdiness. In uw ogen is het voor die mensen niet toegelaten om over te schakelen omdat dat geen hardcore gebruikers zijn en ze die laptop enkel maar voor surfen, office en films gebruiken. Wat is dan eigenlijk de betekenis van het woord snob in uw woordenboek vraag ik mij af.
CoolerMaster zei:Wel ik denk dat je niet zal kunnen ontkennen dat er een gedeelte een Mac koopt omdat het cool is of mooi uitzien. Exacte cijfers heb ik niet maar het zal toch wel een gedeelte van de mensen zijn.
CoolerMaster zei:En dat u al vrienden heeft die een mac beter vinden wilt niet zeggen dat iedereen dat vindt. Er zijn ook mensen die liever met windows werken, nadat ze al uitvoerig met Mac hebben gewerkt.
Dan zitten we op dezelfde lijn, alleen verkiezen we een ander OSZero Grav zei:De rest van uw bericht heb ik niet gequote omdat ik daar ook gewoon perfect mee akkoord ga.
.
.