Archief - New PC-Config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
Je hebt geen overclockgeheugen, gewoon low-latency geheugen. Dit zal uitstekend presteren op 200MHz, terwijl het goed kan zijn dat je er niet mee boven de 215MHz ofzo kan gaan.

Nu, low-latency geheugen brengt niet echt merkbaar veel winst. Er is winst hoor, maar dat merk je vooral in de benchmarks en niet in het echt.

Davion

Legacy Member
Niet zozeer, het hangt ervanaf of jij 190€ meer wil geven, ik zou het niet doen allesinds, langs de andere kant, als ge toch niet gaat overklokken is het wel aan te raden van cde X2 4200+ te nemen.

[NeO]-mtr

Legacy Member
In dit artikel kan je zien wat het prestatieverschil tussen verschillende processors in games is, aan jouw de keuze of een X2 4200+ zijn meerprijs waard is voor die paar FPS meer. Persoonlijk zou ik het niet doen, dan spendeer ik nog liever iets meer in een 7800GTX wat een groter verschil in games zal geven.

M0rpheus

Legacy Member
Davion zei:
Niet zozeer, het hangt ervanaf of jij 190€ meer wil geven, ik zou het niet doen allesinds, langs de andere kant, als ge toch niet gaat overklokken is het wel aan te raden van cde X2 4200+ te nemen.

Maar die dubbele hoeveelheid cache-geheugen moet toch ergens wel voordelen bieden, niet ?
Ik denk aan zware windows aps, zoals Virtual PC ofzo ?

This gewoon dat ik niet regelmatig een nieuwe pc koop, den deze heb ik nu al 4 jaar (AMD Athlon XP 1500+). Dus als ik ene koop moet die ff meegaan :-)

M0rpheus

Legacy Member
Davion zei:
Dan raad ik wel aan van het modelleke zwaarder te gaan :)

This daarmee dat ik zou willen weten of iemand mij kan zeggen wanneer die verdubbeling in cache geheugen echt naar boven zal komen ?

Davion

Legacy Member
Tussen de 4400+ en de 4200+ zit er weinig verschil, maar tussen de 3800+ en de 4200+ zit der meer, persoonlijk zou ik de gulden middenweg pakken en de 4200+ nemen :)

M0rpheus

Legacy Member
eniac zei:
Yup, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Wil je echt het beste: Papst 4412F/2 GL met Zalman fanmates geregeld.

Zeker van dat deze de beste zijn ?
Deze produceert 26 DBA, terwijl een Nexus 120mm slechts 22,8 DBA produceert en ook nog eens 5€ goedkoper is..

M0rpheus

Legacy Member
Kben er zelf achter gekomen :-)
Den airflow van de PAPST is veel groter blijkbaar!

eniac

Legacy Member
Ik had je post niet meer gezien. Heb er een half jaar geleden voor gekeken en die Papsts waren de beste die ik tegenkwam. Wel de duurste optie natuurlijk... En let wel op: als je er geen fanmates voor koopt zijn die helemaal niet stil. (niet megaluid ook als een banale 80mm fan, maar toch echt niet stil)

Burny

Legacy Member
M0rpheus zei:
Oke, thanx dude!

Maar ondertussen heb ik gemerkt dat dat Asus MB geen firewire heeft..
Nu maar ik daar niet onmiddellijk gebruik van, maar ge weet maar nooit eh :-)
Zijn er buiten dat MSI bordje wat je al eerder aanraadde (want dat heeft geen SATA II ondersteuning) nog goede alternatieven ?
Ik denk bijvoorbeeld aan Gigabyte of DFI ?

Of toch een SLI bordje nemen met zodat zowat alle functies erop zitten ?

Als je niet van plan bent SLI te gaan gebruiken, dan is de A8N-E toch echt een aanrader. Moest je ooit Firewire nodig hebben kan je voor 20 € een PCI Firewire kaartje kopen met 4 poorten erop.

En ik heb zelf 5 Papst 80 mm fans zitten, mijn eerste indruk (3 jaar geleden ^^ ondertss) was dat ze idd veel luider waren als ik dacht :/ Nu heb ik een fancontroller gemaakt om ze op 12, 7 of 5 V te laten draaien.

M0rpheus

Legacy Member
eniac zei:
Ik had je post niet meer gezien. Heb er een half jaar geleden voor gekeken en die Papsts waren de beste die ik tegenkwam. Wel de duurste optie natuurlijk... En let wel op: als je er geen fanmates voor koopt zijn die helemaal niet stil. (niet megaluid ook als een banale 80mm fan, maar toch echt niet stil)

Jamaja, elke fan die ge langzaam laat draaien is stil eh ;)

M0rpheus

Legacy Member
eniac zei:
Maar ze verzetten niet noodzakelijk evenveel lucht als ze op stil draaien :)

Dus ge wilt zeggen dat de PAPST op z'n stilst, door de fanmate op minimum te zetten, meer lucht verplaatst als een andere fan ?

eniac

Legacy Member
Ik heb er een half jaar geleden toch wat tijd ingestoken om te vergelijken, en ik ben tot de conclusie gekomen dat Papsts op hetzelfde geluidsniveau meer lucht verplaatsen als andere fans, ja.
En aangezien ik wou overclocken en toch stilte wou, ben ik dan voor deze gegaan. Ik beklaag het mij niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan