Archief - New PC-Config

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M0rpheus

Legacy Member
Kunde dan ook ipv die fanmates van Zalman (die in de case hangen te bengelen en dus nie echt regelbaar zijn zonder uw case open te draaien) evengoed nen fancontroller installeren zodat ge ze gemakkelijk kunt regelen?

Want ik veronderstel dat ook al hebt ge bijv AMD cool n' quiet (ASUS) ge door die fanmates toch de extra power blokkeerd naar de fans wanneer het systeem vindt dat het warm wordt?

eniac

Legacy Member
Fancontroller mag ook geen enkel probleem zijn. En mijn fanmates komen langs achter uit mijn PC (door een opening voor een PCI-kaart), op die manier gemakkelijk regelbaar.

Nuja, die Papstjes zijn goed maar ook wel duur. Je kan ook wel voor iets goedkoper gaan, gaat iets minder koelen maar elke deftige 120mm fan die je wat kan regelen volstaat wel.

M0rpheus

Legacy Member
Burny zei:
Als je niet van plan bent SLI te gaan gebruiken, dan is de A8N-E toch echt een aanrader. Moest je ooit Firewire nodig hebben kan je voor 20 € een PCI Firewire kaartje kopen met 4 poorten erop.

Goede ervaringen met dit bordje dan ?

M0rpheus

Legacy Member
Dudes, kheb nog een vraagje..

De finale versie van mijn setup begint vorm te krijgen ondertussen dus was ik gisteren ewa prijzen aant vergelijken enzo..

Nu zag ik tussen de video kaarten nogal wat prijsverschillen..
Het zijn allemaal 7800GTs, maar welke is hiervan de beste?
XFX PV-T70G-UDF7 Extreme (360€)
ASUS N7800GT/2DHTV (325€)
Point of View GF7800 GT PCI-E (300€)

Mij is ooit verteld geweest dat XFX een van de betere is ?

Kheb ondertussen gekozen voor een ASUS A8N-SLI Deluxe bordje BTW.

Davion

Legacy Member
Het blijft allemaal gelijk ongeveer, persoonlijk zou ik gewoon de goedkoopste nemen, tenzij der iets bij de andere is dat u aanspreekt kwa software ofzo.

M0rpheus

Legacy Member
Dus die snellere clockspeeds op den XFX doet nie zo heel veel?

Davion

Legacy Member
Die haalde met zelf overklokken bij de andere waarschijnlijk ook.

M0rpheus

Legacy Member
Dit zou em dus zo ongeveer moeten worden:

AMD Athlon 64 X2 Manchester 4200+, Socket 939, Boxed
Asus A8N-SLI Deluxe
Corsair TWINX2048-3200C2PT DDR SDRAM, 2 GB, PC3200, 400 MHz, TWINX, matched pair (2x 1 GB), Platinum
Asus EN7800GT /2DHTV 256 MB, PCI Express x16
Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Hitachi Desktstar T7K250 160 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II
Antec SLK3000B Geen, Zwart
Tagan TG480-U15 480 Watt
Zalman ZM-NB47J
Zalman CNPS7700-AlCu

Kben maar nen 4200 gegaan, omdat den 4400 in benches nie veel meer presteerd, om nie te zeggen nix meer.. Dan spaar ik liever 100€ tenzij er nog iemand met harde argumenten over de brug komt :-)
MB kan eventueel nog vervangen worden door de Premium variant, en dan heb ik de Zalman ZM-NB47J ook nie nodig wat in totaal dus maar een meerprijs van 11€ zou zijn..
De 2 HDDs komen in RAID0 voor een lekkere snelheid :p

De PC moet een zeer degelijke all-round pc zijn voor zowel te gamen als zware apps te draaien (Virtual PC oa). Hij moet ook stil zijn!
Van de case weet ik dat em gebruikt wordt om stille systemen te bouwen, van de voeding weet ik het nie zo?

De totaalprijs zoals em er nu staat is op een paar euro na 1500€ (samengesteld bij Snogard en Azerty) wat ik persoonlijk redelijk goe vind..

Weet er iemand nog een goede muis/keyboard combinatie, of apart??
En voor de monitor twijfel ik nog tussen de Samsung 930BF en de Samsung 970P??

Bedankt!

Davion

Legacy Member
- Het moederbord zou ik idd in de premium variant nemen dan, voor de rest ziet dat der zeer goed uit.
- Als keyboard/muis raad ik u aan eens naar de desktops op de Logitech site te gaan kijken www.logitech.com

M0rpheus

Legacy Member
Euhm, ik heb opgemerkt dat de kabels van de Tagan voeding er eigenlijk aan de verkeerde kant uitkomen..
Nu ge kunt de voeding natuurlijk ook ondersteboven monteren, maar dan zit diene fan lucht van bovenaan de kast aan te zuigen..
Is da erg ? Of toch maar op een of andere manier de kabels omleggen ?

M0rpheus

Legacy Member
Nog iet vergeten :)
Wat voor dvd-lezer is goed?
Zijn die van BenQ even goe als de writers?

Ik heb nu nen LG en ben daar eigenlijk nie content van..

Private Winters

Legacy Member
benq is idd niet slecht, voor toetsenbord en muis zou ik zeker en vast gaan voor een logitech oplossing bv: dit +/- 65€ of wel dit +/- 100€

M0rpheus

Legacy Member
Private Winters zei:
benq is idd niet slecht, voor toetsenbord en muis zou ik zeker en vast gaan voor een logitech oplossing bv: dit +/- 65€ of wel dit +/- 100€

Thanx dude, diene MX3100 ziet er idd nie slecht uit!

M0rpheus

Legacy Member
Iemand ervaringen met een Point Of View 7800GT ?
Ik heb een ASUS A8N-SLI Premium Mobo besteld en ga vant weekend naar Snogard om diene POV te halen.. Da zal toch wel perfect compatibel zijn veronderstel ik ?

M0rpheus

Legacy Member
Sorry dat ik em ff terug naar boven haal, maar ik wou gewoon ff iedereen bedanken die me raad heeft gegeven..

Het is volgend systeempje geworden en ik ben er ferm content van :)

Antec SLK3000B
Tagan TG480-U15 480 Watt
AMD64 X2 4200+
ASUS A8N-SLI Premium
Zalman 7700-ALCU
Corsair Platinum Twinx Matched Pair 2GB (2x1GB)
Point Of View 7800GT
Hitachi T7K250 160GB x2 in RAID0
BENQ 1640
LiteON SOHD16P9S-34C
OEM Black diskdrive

Extra coolers: PAPST 4412F/GL 120mm, Nexus 80mm met elk een Zalman Fanmate2
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan