Archief - Nieuwe graka!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

voltje

Legacy Member
dual core zou me 101€meer uitkomen zei men me :o
dual core 3800 is 2x512kb, de 3700+ niet dualcore is 1x 1024kb.
maar het is +70€ voor de x2 dualcore.
en neen corsair hoeft niet :)
maar het is wel ddr, is da nog goe ? of is da te "oud" omdat er ddr2 is ?

voltje

Legacy Member
nog een vraag
welk evan de 2 pcu's is beste ?

AMD Athlon64 3700+ S.939 BOX 1024Kb,200 MHz 0,09u San Diego


Intel P4 640,3,2GHz,800MHz,BOX 2048Kb,0,09u,LGA775, 64bit

?
prijs ist zelfde maar de pentium4 heeft 2048kb :o


En wat is het verschil tussen:
XFX Geforce 7600GT XT NVIDIA 7600GT, 256MB, PCIe
en
MSI NX7600GT-T2D256E NVIDIA 7600GT, 256MB, PCIe
het is alleszinds 10euro goedkoper (de msi)

boostah

Legacy Member
de amd is beter

ten eerste, andere architectuur, dus andere invloed van cache geheugen, en intel heeft meer cache geheugen vandoen , want is bandbreedte hongerig, dus is voordeliger van meer cache te hebben (en de amd zal beter presteren :p)

van die graka's, tja juist hetzelfde (misschien is de XFX overclocked i dunno, ma dan zou er XXX moeten achterstaan), ma volgnes mij zijn ze identiek, gewoon van een ander merk

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
²nd boostah : amd cpu is hier de betere
neem de goedkoopste versie van graka

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
gewoon standaard hoger geclockt, dat kan je met powerstrip of zo gemakkelijk softwarematig aanpassen (wel checken op artifacts of freezes als je overclockt)

voltje

Legacy Member
op wat ? :o
dus gwn die goedkope kope, en dan kan ik die overclocke zodat hij is zoals die andere ?? ;x

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
fouten in het beeld van je graka = artifacts
freezes = beeld hangt vast

Kan komen door te hoog te overclocken (en als je oc doet en je krijgt die problemen, speeds beetje lager zetten tot probleem weg is)

Idd, de goedkoopste nemen

voltje

Legacy Member
btw sf morpheus, gij hebt ook nen xfx zie ik?
wrm hebt gij die gekocht ? en geen ander merk ??:x

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
omdat die beschikbaar was, en een andere (msi of asus, weet het al niet meer) niet :)
Prijs scheelde slechts 4 euro, en ik wou absoluut een kaart zodat m'n pc terug werkte (heb 4 weken zonder gezeten +/-)

Als er iets goedkopers beschikbaar was geweest had ek die zeker genomen

voltje

Legacy Member
ok, maar dus tis ni dat die kaart : MSI NX7600GT T2D256E een brol uitvoering is van de andere ? ;x

jarre_123

Legacy Member
Vertrouw er maar op voltje, dat merk zal het verschil niet maken, alleen de prijs :)

voltje

Legacy Member
Tekoop: Extreme Gaming pc!! Nieuw!
PCU: DUALCORE AMD 3800 box (2x 512kb)
Mobo: Msi K8N Neo4-F S939 NVIDIA Nforce 4
Ram: 2x 1024MB DDR
Graphic card: GF7600gT 256mb
Harddisk: Samsung 160gb (8mb Cache)
Drive: DVD Writer LG
Case: Jou Jye Black url: http://www.atelco.de/ai/pimg/2
Monitor: Acer AL 1716As-8ms 17"
Keyboard + Mouse inclusive

als ge dees ziet, wa zou ge dan zegge da da mag kose?

RealFlub

Legacy Member
zonder scherm kost die pc +- 900€ (nieuw)
en scherm kost +- 350€?

dus zou em in totaal 1250€ moeten kosten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan