Archief - nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Mette2 zei:
754 3200+, antiek ding ;)

Kheb d'r ook zo ene, die bollen nog goed vind ik; vele malen beter dan een p4 2.0 ghz alleszins ;)

Waar haalt ge trouwens dat de 6600 GT geen HDR ondersteunt? Iedere GeForce 6 kaart (zelfs de 6200 TC kaarten :sop: ) heeft SM 3.0 aan boord...

@ topic starter: Kzou voor een tweedehandse 6600 GT of 9800 pro/XT gaan; mss maximaal een 6800 GS. Meer en uw systeem gaat serieus beginnen bottlenecken. Als ge nieuw koopt en onder de 200€ wil blijven denk ik dat de x800gto (bij tones.be voor 169€) een beter koop is dan de 6600GT of 6800TD.

Davion

Legacy Member
Mette2 zei:
754 3200+, antiek ding ;)
Kan zeker nog goed mee tegenwoordig, dankzij de ClawHammer core's hun 1Mb L2 cache, die halen makkelijk 2.4Ghz, dan moeten ze zeker niet voor een 3700+ SanDiego op S939 onderdoen.

bernardo

Legacy Member
Butcher hebt gij ook die pc van de aldi
p4 2.66ghz
geforce 4 ti4200 128
standaart 256 mb

Ik denk da die ne fortron 250w hebben als voeding, alle er staat dc output 250W dus ik vermoet da.
en volgens mij moet ge minimum 300-350 W voeding moet hebbe voor 6600gt.
Butcher ik zou da toch is checken voor ge die grafische kaart koopt, anders moet ge nog wa geld bij intelle voor voeding.

boostah

Legacy Member
Mette2 zei:
Ja ben nu ook aant twijfelen, heb juist nog eens opgezocht, kijk hier http://www.slizone.com/object/slizone2_powerof3_home.html maar de 6200 staat er toch niet tussen.

ganse 6 serie heeft sm3, maar inderdaad er zijn 6200 waar het niet enabled is, dacht zelfs dat er 6600 (non gt) zijn die het niet hadden

maar ik kan u gerust zeggen, tis toch ni de moeite op die kaart, op de ganse 6 serie niet, (zelfs op 7 serie niet vindt ik ma das doorda ge dan geen AA meer kunt gebruiken met HDR enabled, ma das persoonlijk)

ma de 6 serie is gewoon te traag voor HDR (6800 GT zou het nog kunnen maar imho ni snel genoeg om vloeiend te spelen)

Davion

Legacy Member
Ga op een ander zeveren boostah, alst nen ATi was, dan kan nen X300SE het...

6800GT is way rap genoeg om HDR te spelen.

boostah

Legacy Member
Davion zei:
Ga op een ander zeveren boostah, alst nen ATi was, dan kan nen X300SE het...

6800GT is way rap genoeg om HDR te spelen.

wahahahaha yeah right op 800*600 misschien, ja het is snel genoeg, als ge 50 fps max gene erg vindt, hell in mij ogen is een x1800xt en 7900gt ni snel genoeg om hdr weer te geven, average fps is goed ja, ma die dikke drops da ge derdoor krijgt sucken gewoon

dus gij weet hoe ik beoordeel ok dan (en de meeste vinden de 6800 GT dervoor te traag, maja ik zalt maar zo zeggen de pot verwijt de ketel dat em zwart ziet, ik durf imho tenminste nog te zeggen wanneer een nvid beter is, en ik beargumenteer, in tegen stelling tot anderen)

Davion

Legacy Member
Allez dan, check mijn config in sig, HL2:LC, 1280x960, Very High Details, HDR, 16xAF, noAA, gaat tegen 50-60fps VLOEIEND.

Mette2

Legacy Member
Davion zei:
Allez dan, check mijn config in sig, HL2:LC, 1280x960, Very High Details, HDR, 16xAF, noAA, gaat tegen 50-60fps VLOEIEND.

Sorry ma nog rap een vraagske over die HDR+AA, dit wordt dan zogezegd dan niet ondersteund door nvidia maar in games met HDR kan je die AA toch gewoon opzetten, wat is het effect dan?

PineMangoes

Legacy Member
Nee, enkel in hl² kan je HDR+AA aanzetten met een nVidia kaartje omdat dat geen 'echte' HDR is. Echte hdr, zoals die in Far:Cry en Oblivion, gebruikt floating point berekeningen.

@Boostah: Ik heb een 7800GS, die maar +/- 20% sneller is dan een 6800GT en ik kan in alle games die 't ondersteunen mooi wel HDR draaien (ook Oblivion) zonder keihard framedrops mee te maken. Oordeel op basis van ervaring ipv veronderstelling zou ik zeggen...

Yank

Legacy Member
butcher zei:
jah ik heb dus die pc van de aldi
jah daar zal ik dan beter ook maar naar kijken om die voding te upgraden.

is deze een goed idee?
http://www.kapaza.be/detail/2688512/ATI_X850_XT_vivo_AGP.html
X850XT kost bij alternate.nl 220€ nieuw, wel zonder ViVo-functie, maar is natuurlijk wel nieuwe en nog volle garantie.
Dus voor 230€ (prijs die daar staat) lijkt het me niet echt interessant, maar tot +- 160€ kun je het overwegen.

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
Nee, enkel in hl² kan je HDR+AA aanzetten met een nVidia kaartje omdat dat geen 'echte' HDR is. Echte hdr, zoals die in Far:Cry en Oblivion, gebruikt floating point berekeningen.

@Boostah: Ik heb een 7800GS, die maar +/- 20% sneller is dan een 6800GT en ik kan in alle games die 't ondersteunen mooi wel HDR draaien (ook Oblivion) zonder keihard framedrops mee te maken. Oordeel op basis van ervaring ipv veronderstelling zou ik zeggen...

ja en zeg nu ne keer hoe zwaar het doorweegt in games welke niet HL2 zijn, juist, daar krijgt ge veel te harde framedrops naar mijn goesting (btw heb al gespeeld op 6800gt, 7900gt en x1800xt allemaal fear, en kvond da ni famous), moe er wel bijzeggen da ik liever een constante 60fps heb dan 100fps met soms drops naar 40

LaCucaracha

Legacy Member
boostah zei:
ja en zeg nu ne keer hoe zwaar het doorweegt in games welke niet HL2 zijn, juist, daar krijgt ge veel te harde framedrops naar mijn goesting (btw heb al gespeeld op 6800gt, 7900gt en x1800xt allemaal fear, en kvond da ni famous), moe er wel bijzeggen da ik liever een constante 60fps heb dan 100fps met soms drops naar 40


en welke kaart vond je de beste? de 1800xt (hoeveel mb had die trouwens? 256 of 512?) of de 7900gt? Heb je er ook oblivion mee gespeeld?
T is maar omdak mijn 6800gt ga vervangen door een 1800xt256mb ( kostte 229€ in Duitsland) en ik een idee wil hebben van de prestaties van het beestje;)

Mette2

Legacy Member
PineMangoes zei:
Nee, enkel in hl² kan je HDR+AA aanzetten met een nVidia kaartje omdat dat geen 'echte' HDR is.

Dus de games met de 'gewone' HDR (dus niet de 'echte' HDR), daar heeft nvidia dan geen probleem met de AA?

-dawnz-

Legacy Member
PineMangoes zei:
Kheb d'r ook zo ene, die bollen nog goed vind ik; vele malen beter dan een p4 2.0 ghz alleszins ;)

wa da ge nu zegt :crazy:
bij AMD moet ge ni naar de GHz'en kijken maar naar de Ratin bvb. 3200+
gelijk aan intel P4 3.2Ghz

-dawnz-

Legacy Member
boostah zei:
wahahahaha yeah right op 800*600 misschien, ja het is snel genoeg, als ge 50 fps max gene erg vindt, hell in mij ogen is een x1800xt en 7900gt ni snel genoeg om hdr weer te geven, average fps is goed ja, ma die dikke drops da ge derdoor krijgt sucken gewoon

dus gij weet hoe ik beoordeel ok dan (en de meeste vinden de 6800 GT dervoor te traag, maja ik zalt maar zo zeggen de pot verwijt de ketel dat em zwart ziet, ik durf imho tenminste nog te zeggen wanneer een nvid beter is, en ik beargumenteer, in tegen stelling tot anderen)

met 1 6800GT speelde ik HL2:LC op 1280*1024 4xAA 4xAA en Full HDR
ZEKER vloeiend geneog om zeer deftig te spele.
kaar was stock btw ;)

LaCucaracha

Legacy Member
-dawnz- zei:
met 1 6800GT speelde ik HL2:LC op 1280*1024 4xAA 4xAA en Full HDR
ZEKER vloeiend geneog om zeer deftig te spele.
kaar was stock btw ;)
bwah ik had ook 6800gt ( overclocked naar 425/1120), 3500+, 1 gig ram en met hdr aan had ik toch dikwiljs niet veel meer dan 30-40 fps...
AA stond geloof ik zelf niet eens aan

-dawnz-

Legacy Member
LaCucaracha zei:
bwah ik had ook 6800gt ( overclocked naar 425/1120), 3500+, 1 gig ram en met hdr aan had ik toch dikwiljs niet veel meer dan 30-40 fps...
AA stond geloof ik zelf niet eens aan
lol
cpu stond toen op 2.6Ghz ...
wrm kon dat bij mij wel dan :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan