Archief - nieuwe graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

boostah

Legacy Member
Mette2 zei:
Dus de games met de 'gewone' HDR (dus niet de 'echte' HDR), daar heeft nvidia dan geen probleem met de AA?

nope daar draait da vrij goed op (wel performance drop, maar ati heeft diezelfde performance drop), maar het zou de slechtste manier zijn van hdr te implementeren (veel code en zwaar performance zuipen) ma da ook maar van te horen want zelf heb ik me er nog niet in ingelezen
maja probleem is dat er zo ni veel spellen uitkomen, hl2 al en dacht later dit jaar nog een met die techniek (iemand weet of er soms nog zijn?)

PineMangoes

Legacy Member
boostah zei:
ja en zeg nu ne keer hoe zwaar het doorweegt in games welke niet HL2 zijn, juist, daar krijgt ge veel te harde framedrops naar mijn goesting (btw heb al gespeeld op 6800gt, 7900gt en x1800xt allemaal fear, en kvond da ni famous), moe er wel bijzeggen da ik liever een constante 60fps heb dan 100fps met soms drops naar 40

FarCry op 1280x1024 HDR-enabled haal 'k 60 met framedrops naar 50. Oblivion is andere koek, dat runt op 1024*768 met HDR en de rest max maar op 25-40 fps buiten.

Btw, FEAR heeft mijns insziens helemaal geen HDR ;)

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
FarCry op 1280x1024 HDR-enabled haal 'k 60 met framedrops naar 50. Oblivion is andere koek, dat runt op 1024*768 met HDR en de rest max maar op 25-40 fps buiten.

Btw, FEAR heeft mijns insziens helemaal geen HDR ;)

idd sorry, had der ook fear gespeeld, twas oblivion, maja misschien heeft da nadeel voor nvid kaarten daar veel effect

PineMangoes

Legacy Member
Oblivion krijgt zelfs X1900XTXen op de knieën, laat staan mid-end kaarten zoals de mijne. ATi heeft een serieus voordeel in oblivion, dat is zeker. Zelfs een X1800XT (~7900GT) presteert daar op 't niveau van een 7900GTX...

boostah

Legacy Member
PineMangoes zei:
FarCry op 1280x1024 HDR-enabled haal 'k 60 met framedrops naar 50. Oblivion is andere koek, dat runt op 1024*768 met HDR en de rest max maar op 25-40 fps buiten.

Btw, FEAR heeft mijns insziens helemaal geen HDR ;)

ok als gij da haalt met uwe pc, dan denk ik dat er iets aan de pc waarop we da gedaan hebben scheelt :p

PineMangoes

Legacy Member
Dunno, mijn 3dMark05 score is 6700 om een idee te geven... Van FarCry weet ik dat m'n performance ongeveer klopt, oblivion ook. Met fraps getest btw.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan