Archief - PC'ke besluit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
Heb het hier al gevraagd tijd geleden, maar aangezien ik overmorgen m'n geld heb, wil ik voor laatste keer alles vragen ;)

Coolermaster Centurion 5 Black + 550WATT
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL
SEAGATE 250Gb S-ATA150 7200RPM 8MB
Apacer DDR 1Gb PC3200
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
BenQ DVD Dual Layer DW1650 Black Retail


Nja beetje uw mening nog btw :)

enZiiime

Legacy Member
op www.geckocomputers staat dit als voorbeeld pc: DEZE NEEM IK NIET? hier heb ik mij op gebasserd!

Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPro-SLI s939
2 x 512Mb DDR 400Mhz (1024Mb)
200Gb SATA 7200rpm 8Mb cache
2 x Nvidea NX 6600GT PCI-Express (SLI)
DVD'RW 16x Dual layer
Floppydrive 1.44Mb


Dus van case, en voeding, en ram ben ik niet zeker van merk:

Dus ik gok dit (dit sta iig op de website van winkel):
Coolermaster Centurion 5 Black - NO PSU
Apacer DDR 512 Mb PC3200 x2 (Maar kneem denk ik beter Apacer DDR 1Gb PC3200 (is da ni beter dan 2x 512?))
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL

RealFlub

Legacy Member
ik zou voor u eerste config gaan.
want ge weet wat erin zit. en een 7800GT is sterker dan 2 6600GT's ;)

- enkel mobo veranderen naar: ASUS A8N-E. denk dat je SLI toch niet gaat kopen.
- echt 450GB opslag nodig? doe die 2de HD weg en tis in orde ;)

dj insulin

Legacy Member
als je denkt dat je ooit firewire 800 nodig hebt, blijf dan bij gigabyte. is voorlopig een van de weinige merken met 800 ipv 400 mbit firewire voor AMD. hou er wel rekening mee dat je maar 2.8 volt op je mem kan geven he ;)

enZiiime

Legacy Member
Ehm die 2de nem ik niet dat is de voorbeeldconfig waar ik mij op gebasseerd.


en die 200gb was ik vergete weg te doen btw ^^

tmoet 250 enkel zijn

enZiiime

Legacy Member
dj insulin zei:
als je denkt dat je ooit firewire 800 nodig hebt, blijf dan bij gigabyte. is voorlopig een van de weinige merken met 800 ipv 400 mbit firewire voor AMD. hou er wel rekening mee dat je maar 2.8 volt op je mem kan geven he ;)


2.8 volt op je mem :P?

Aangezien ik zo goe als noob ben

kunde dan beetke info geev thx ^^


en ik blijf toch bij het mobo dat ik had gekozen :)

RealFlub

Legacy Member
njah, is goed bordje , maar ken ik niet zozeer. vandaar dat ik ander aanraadde.

enZiiime

Legacy Member
Indeed is niet zo'n bekend bordje, maar zeker zo goed, en is pak goedkoper, daarom dat er veel twijfelen (heb ik iig gehoord)

Anyway last question, bij voorbeeld config staat er 2x 512 ddram

Het is toch beter voor 1x 1gb right :)?

Davion

Legacy Member
Jup, en in de toekomst een latje derbij.
Voor iedereen die zegt dat ge u DualChannel verliest: Dit klopt, maar het maakt amper 5% uit.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ge verliest u dualchannel dan wel





:p



voorlopig ;) (en maakt idd zo goed als niets uit)
En je bent dan later uiteindelijk beter af met 2x 1GB dan met 4x 512MB omdat ge met het laatste geval terugvalt op een T2 command rate. En dat maakt meer uit dan het nu niet gebruiken van DC.

enZiiime

Legacy Member
Ok thx :)

Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL
Apacer DDR 1Gb PC3200
200Gb SATA 7200rpm 8Mb cache
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
BenQ DVD Dual Layer DW1650 Black Retail
Floppydrive 1.44Mb


Btw: Apacer DDR 1Gb PC3200

Is da iet deftig toevallig? (zoals ik al zei ken er dus zo goed als nix van maarja :D)

En mobo enz is ook geen slechte keus ofz? (En Past het allemaal "kinda" ineen? ik laatwinkel het wel ineen steken, maar als ik dit laat zien, daze mij ni uitlache eh :p)

Als het bovenstaande config goed is, ga ik dat halen, als ik nog geld over heb eventueel 4200+ of 4400+ dual core :)

(of 2x 1gb ram)



JETRAM/Transcend 1Gb DDR 400

of is dit beter dan apacer als ram? is 30€goedkoper dan de bovenstaande.




WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM

en zou ik deze hdd nemen? of is seagate ook nog deftig?

SMa

Legacy Member
is ok :)
en wat is deftig? moet overclockbaar zijn? lage timings?
indien het gewoon voor standaardgebruik is neem je mss best de goedkoopste

persoonlijk ben ik tegen dat SLI mobo, mss een goedkoper kiezen met maar 1 PCI-E slot?

enZiiime

Legacy Member
Overclocken enz zit er hier niet in, aangezien ik er geen nood aan hebt voor te overclocken, en het dus ook niet ga doen intresseert het mij niet, met deftig versta ik, goede performance, niet te snel kapot

(Zoals men 2 hdds van maxtor die alle 2 op 1 week zijn kapot gegaan :D

1x 200gb en 1x 160gb ata :| gvd alle 2 kapot, nu zit ik op die 160gb, die soms crashed, en vaak ni opstart :D)

Maarja, als mobo eventueel: Gigabyte K8NF-9 nForce4 PCI-E nemen ipv Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL ? (voor prijs moet ik het al niet doen, das 21 euro :) (btw die "duall" is dat voor 2 grafische kaarten, of nog ander nut?)

FEW

Legacy Member
mss nog even op socket M2 wachten?
ik heb ook socket 754 gekocht toen de 939 bijna uitkwam, da was wel vrij kut...

enZiiime

Legacy Member
nja heb toch besloten voor : Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL

te gaan, tkan altijd zijn da ik ooit ne 2de 7800GT koop voor (40%) winst te hebben zegge ze iig.

voor 21 euro meer koop ik inees sli bordje.

Dus tword Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL

Nu zenk nog wel aant twijfelen over RAM

Ze zeggen dat apacher niet echt bepaald een goede naam heeft, en ook dat het mobo: Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL enkel 3200 ondersteund klopt dit btw?

SMa

Legacy Member
ik dacht dat ieder gewoon mobo enkel PC3200 ondersteund
dit moet je dan zelf overclocken naar de speeds die je wilt
(dit is toch zo met PC6400/7200/8000, geenenkel mobo ondersteund deze, het dient enkel om te overclocken)

enZiiime

Legacy Member
ahzo, als k site kijk: http://www.geckocomputers.be/?p=shop&cid=6

Zie ik er 3 staan die er "zouden" oppassen, en iig rond de 120€ maximum zijn (niet in mood voor 220€te betalen voor ocz)

alle ja, welke zouden jullie me aanraden :/?

Heb zo goed als alles al gekozen voor pc bak, behalve sja ram merk :p

wil 1gb en liefst niet vele duurder dan 120€

enZiiime

Legacy Member
Of zijn er nog andere modellen, die er staan, en ook passen, en ebter zijn :D

aangezien ik winkel de pc laat in elkaar steken, kan er al voor stuk nix verkeerd lopen dan ik het zelf doe :p


edit:

WESTERN DIGITAL 200GB SATA II (7200/300) WD2000JS

Is deze hdd goed genoeg?

Maxtor hdds op deze kut pc is gewoon "Ata" en dus ken geen reet van SATA of SATAII enz, wil gewoon dat het zeker past, en deftig is :)

(en liefst snel en stil :p)

Raptors zijn me IETs te duur op het moment ^^

heb altijd gehoord dat WD beter dan SEAGATE (maxtor komt hier niet meer binnen, dus ben ik aan het twijfelen voor een SEAGATE te kopen of WD,

Davion

Legacy Member
- Seagate en WD zijn beiden goed, kzou zeker die HDD pakken :)
- Ivm dat RAM, die Apacers zijn zeker niet slecht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan