Archief - PC'ke besluit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
...
2*512mb is sneller dan 1*512mb + 1*1024mb
heb ik ergens gelezen in een review, ben te lui om te zoeken

imo neem je beter een extra latje van 512mb
dat is bovendien ook nog eens goedkoper

Davion

Legacy Member
Neem 1x512Mb idd, en ik denk dat je bij 512+1024 wel je DC behoudt.

SMa

Legacy Member
is bij alles zo

dual channel werkt toch enkel met 2 evengrote latjes die beide dual channel ondersteunen? en dan liefst nog van hetzelfde merk en van dezelfde serie

enige uitzondering hierop is AMD (ken de preciese naam niet van die generatie)
waarbij je bvb 2*256 + 1*512 kan plaatsen

Davion

Legacy Member
Niet waar, DC werkt bijna altijd als er op de 2 verschillende controllers 2 latjes zijn, 256+512, 512+1024, werkt normaal ook.

enZiiime

Legacy Member
vb: Apacer DDR 512 Mb PC3200

als ik er zo 2 steek, hoe kan ik die dan eigelijk dual channel laten werken?

ken er nix van ze ^^

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Pffffffft, ksnapn me der nie meer aan zu...
En kgaan geen moeite nie meer doen ook nie denkek. Khoor overal wel etwa anders. :/

enZiiime

Legacy Member
Sorry davion dak het noggis vraag:

Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL

Ik koop dit mobo, en wil voor te beginnen 1024 ram

Ik moet gewoon daar 2x 512 ram insteken, en da is automatisch dual channel dus en dus rapper dan 1x 1024?

ksnap het ni helemaal dermee :D

En als ik 2gb ram steek, wat zou ik er dan insteken

(Die mobo heeft 4 slots dacht ik btw) :)

SMa

Legacy Member
1gb: 2*512mb
2gb: 2*1024mb

ik geloof niet dat 1 latje in dual channel kan werken
(dual = 2)
en dat voel je ZEKER

enZiiime

Legacy Member
Nja, dual channel is altijd twee, maarja, Heb hier al gehoord dat het dual channel moest zijn, of anders pak trager, en shit enz,

dus als ik gewoon 2x 512 ram op dat mobo steek is het eigenlijk automatisch "dual channel"?

En als ik 2x 1gb steek is het ook automatisch dual channel dus :)?


Moet dus eigenlijk niets speciaals doen.

enZiiime

Legacy Member
Anyway bedankt, dan neem ik 2x 512 ram (mss 2x 1024 ram, als prijs lager is dan verwacht)

SMa

Legacy Member
voor 200 euro kun je al 2gb hebben
voor 100 euro al 1gb
dat is dan wel valueram...

enZiiime

Legacy Member
XP pro kost 155 € :|

WHAT THE... Ok ik hou het wel bij m'n illegale versie, heb hier nog erges ne xp staan me service pack 2 inbegrepe, dus as service pack 2 is instalt, zou et moete machere normaal gezien eh? (diene dual core)


Kvin 155€ iets teveel voor te kopen man diene pc nu kost al 1300€en da is al veel geld voor mij

SMa

Legacy Member
idd, een os is imo schandalig duur
leve free linux :applause:

ik vind het niet raar dat het grootste gedeelte van de computergebruikers met een illigale os werken...

enZiiime

Legacy Member
indeed, btw heb hier een "illegale" cd liggen met XP pro met service pack 2 incuded (dus ask format en zo xp instal hebbek auto service pack 2)

Dus alsk et zo doe, werkt dan alles zoals het zou moeten werken?

Zolang ge maar service pack 2 hebt eh?

Kblijf wel bij m'n illegale versie (ik dacht da xp maar 80€ was,m aar das ook verkeerd geizen)

Davion

Legacy Member
Jaja, das in orde die Windows, enneuh ik zou beginnen met 1x1024Mb en dna later 1x1024Mb bijsteken, Dual Channel voelde op nen A64 NIET sheep.

enZiiime

Legacy Member
Anyway bedankt!

Dus zolang ik maar service pack 2 heb, is alles in orde ;)?

Als ik zeker ga uitbreiden naar 2gb ram, is het dan ook beter dat ik nu 1gb steke, en dan later nog 1gb (dus da die 2gb ook "dual channel" is ?

Davion

Legacy Member
Ja en Ja :), want anders komde later met 4x512Mb, en das pas trager, en dan voelde het wel, dus koop nu maar 1x1024Mb ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan