Archief - PC'ke besluit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

enZiiime

Legacy Member
heb het gehoord van iemand dat apacher niet zo'n goede naam had, daarom vroeg ik het hier nog maar eens ;)

Anywan dan neem ik Apacher 1gb 3200 (is 120 € dacht ik)
En kan ik als ik meer geld heb nog 1gb van apacher 3200 bijsteke :)

Anyway bedankt, nu ben ik zo goed als klaar i guess :D

WD hddtje (btw die SATAII wilt dat iet zeggen, want op toner.be zijn bijna alle sata hdds II)



Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL
Apacer DDR 1Gb PC3200
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
BenQ DVD Dual Layer DW1650 Black Retail
Floppydrive 1.44Mb

Voila zo das alles denkek ^^

Davion

Legacy Member
SATAII is eigenlijk al de opvolger van SATA, dat is iets rapper (300Mb/s. tegenover 150Mb/s.) en ondersteuning voor NCQ (Native Command Qeueing), echter in de praktijk merkte daar niets van.

enZiiime

Legacy Member
Ok thx :)

Coolermaster Centurion + 550Watt
AMD64 X2 3800+ Dual Core FSB 2000 s939
Gigabyte K8NPRO-SLI nForce4 SLI S939 DDR 2xPCI-E 1394B DualL
Apacer DDR 1Gb PC3200
WESTERN DIGITAL 200GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
XFX GEFORCE PCI-E 7800GT 256Mb SLI
BenQ DVD Dual Layer DW1650 Black Retail
Floppydrive 1.44Mb

Voila dees is dan volledige pc (kan ik hem morgen orderen :D)

Anyway bedankt voor advies (again)

Maarja aangezien ik er nix van ken, vraag ik het liever 2x dan een miskoop te doen (pc moet toch jaren meegaan) (alle ja af en toe is ram bijsteke en ander processorke stekem or ge snap wadak bedoel :)

Ik ga voor safety en voor die 21 euro toch een SLI bordje kopen, ge weet nooit als ge 2de graf kaart steekt dus sja :)

enZiiime

Legacy Member
Achja is vrage wa da da juist kost :) ik gok iet van 1200/1300€

Ast mss minder is kan ik nog 4200+ pakke of 4400+ of eventueel apacher 1gb 3200 ram extra :)

Maarja 3800+ moet toch al vliege ivg met dit:

Amd Thunderbird 1400mhz
Mobo: Aopen AK77-8xn
512 ram
Geforce 4 ti 4200 128mb




Ander Vraagje: Over de ram: als je extra ram steekt moet dat altijd van het zelfde merk zijn?

Vb ik steek nu apacer, moet ik als ik 2de stick (of 3de of 4de) altijd het zelfde model en merk kopen?

Davion

Legacy Member
2de stock moet gelijkaardige specs hebben, Apacer is PC3200 CAS2.5, steekt daar dan ook CAS2.5 PC3200 bij in, merk mag verschillen.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja, zoals davion zei, maar als het kan probeer dan toch voor hetzelfde merk te gaan, dit om problemen te vermijden.
Systeem zal idd vliegen ivm da oud machientje. ;)

*edit* idd ietwat sneller maar het scheelt amper 5% fzo.
Als je later geheugen zou bijsteken en dan dus 4x512MB hebt zal dat meer dan 5% uitmaken omdat je op een T2 command rate terugvalt.
Hou het dus maar bij één reepje. ;)

SMa

Legacy Member
^^ normaalgezien verkoop je dan je 2*512 en koop je 2*1024 ;)
allee ja, volgens mijn logica toch...

ik zou 2*512mb steken
wie weet hoe lang het nog kan duren voordat je een nieuw latje wil bijsteken
mss maken ze dan al geen enkele latjes meer die erbij zouden passen
en 1 1gb latje zal je wrs nergens kunnen kwijtraken voor een redelijk bedrag

enZiiime

Legacy Member
Ahzo :) Hij zei dat het eigelijk niet echt uitmaakt als je 4x 1gb steekt, dat heb je toch niet nodig de eerste jaren,(tege dan is er toch al iets nieuw)

En zou ik dan toch niet beter voor te beginne 2x 512 steken, en daarna mss nog 2x 512 of 1x 1?

2x 512 is goedkoper dan 1x 1gb, die oaar % is mss niet veel, maar ge kunt later nog altijd uitbreiden naar 2gb met er eentje van 1gb bij te steken.

Dus zou het mss niet beter zijn voor nu in het begin toch te gaan voor 2x 512?

SMa

Legacy Member
uitbreiden naar 2gb door 1 latje bij te steken zou ik niet aanraden

wat ik zou doen:
2*512mb kopen
indien je later 2gb wilt verkoop je je oude latjes en koop je een volledig nieuw setje
ik zie er geen voordeel van in om 1 1gb latje te steken
(lijkt hier de nieuwe trend te zijn...)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Het verschil in prestatie is miniem.
En bij AMD maakt het al zeker weinig uit, had het nu een intel-systeem geweest had je kunnen twijfelen. Maar ik zou echt wel voor 1GB gaan of zoals je al zei, 2x 512 en die dan later verkopen. Maarja...

Davion

Legacy Member
Koop rechtstreeks nu 1x1024Mb, dan meot ge achteraf niets meer verkopen ofzo.

enZiiime

Legacy Member
ok 1gb dus ;)


anyway nu weet ik alles wat ik moet gaan bestellen ^^

thx (nu hopen datik nergens spijt van heb)

SMa

Legacy Member
geen dual channel meer
soms geeft 1 latje van 512mb meer prestatiewinst

wat is de rest van je config?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Ja, zeker bijkopen als je nu met slechts 512MB zit. Het verschil zal gevoelig merkbaar zijn.

*edit* je kan deleten ook zu. ;)

solix

Legacy Member
Dus één latje van 1gb bijsteken kan geen kwaad, behalve voor die dual channel dan.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Neen, 't kan geen zeker geen kwaad. Dual Channel zal je dus echter niet hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan