Archief - Plasma tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
he ho,ik heb sinds kort ook een nieuw tv gekocht,wel een LCD tv,

plasma klinkt allemaal zéér schoon,maar je moet het volgende in gedachten houden

zit je 4 meter of dichter bij je scherm,kan je je pixels tellen,
de goedkopere modellen(minder dan 3000€) branden nog altijd in,

de formaten van een plasma liggen al vlug van een 90 tot 117 cm
de resolutie die die tv's aankunnen liggen wel een heel stuk lager,dus zeer onscherp beeld,

en vergeet niet dat HDtv op een plasma toestel niet standaard is,
kzie u daar al staan met u bom van een scherm die geen HDtv ondersteunt.




ik ga nu niet die LCD tv's de lucht in prijzen,maar ik ben zeer teverden over mijn philips pf5321,

82cm is echt wel groot genoeg voor in een woonkamer(in de winkel zien ze er dan weer immens klein uit.
u ook niet laten vangen aan de uitgestalde modellen in de winkels,de plasma tv's zien er idd beter uit in de winkel,omdat ze de lcd tv's hun settings upfucken,dan gaan de mensen meer geld uitgeven aan een plasma.


dus ik raad u toch een plasma aan

$anka

Legacy Member
white-hat zei:
de goedkopere modellen(minder dan 3000€) branden nog altijd in
heb je niet alleen bij de "goedkopere" modellen hoor. wij hebben opt werk 2 plasma's hangen van 6000€ stuk, en die branden ook in ...

na een tijdje ander beeld is da wel terug verdwenen

white-hat

Legacy Member
resolutie is erg laag voor zo een formaat.


persoonlijk zou ik voor LCD gaan.

Skyscraper

Legacy Member
Mja wnr brand da in kunde mij daar wa meer info over geve? :) merci

white-hat

Legacy Member
langs stilstaand beeld brand dus in,je denkt u mss van "ik kijk niet naar stilstaande zenders :-) maar het vt4 logo ofzo brand dus zeer zeker in.

white-hat

Legacy Member
nog fkes vermelden dat die prijs mij wel afschrikt,heb nog maar zelden zo een tv gezien voor die prijs,hij is zeer goedkoop wat 9/10 ooit voor problemen zorgt.

Skyscraper

Legacy Member
Hij kost 2300 euro in de winkel wat is het probleem ermee? :)

white-hat

Legacy Member
op die link kost em maar 1760€

de vraag is wat je wilt,een vette tv voor weinig geld(waar je problemen mee zal hebben

of een kleiner model(zeker nie meer dan 90cm)die mooi speelt(zeker op HDtv)

Skyscraper

Legacy Member
Ma ik snap niet wat is er mis met mjin vette tv?? wat is er slecht aan??

white-hat

Legacy Member
geloof me vrij dat een dergelijk model met deze afmeting al vlug een

4000 a 5000€ gaat kosten,dit als je echt een kwaliteits tv wilt.

een goede lcd tv van 82 cm kost een goeie 1600€
een goede plasma tv van 82 cm kost 3000€

en plasma heeft meer nadelen dan een LCD.

dus bespaart u 1400€ en heb toch een schone tv

den Acid Burn

Legacy Member
ik zou u ook eerder een lcd tv aanraden dan een plasma.

plasma verbruikt veel meer stroom dan lcd en ze worden dus ook een pak heter.
veel plasma tv's hebben dan ook een of andere vorm van koeling, soms actief soms passief.

dit kan ook storend werken: je bent bv een horrorfilm aan het bekijken en het is stil, maar gij hoort op de achergrond de ventilator van uwe tv.
niet echt bevorderlijk voor de sfeer imo.

anyway it's your money, your choice

grtz

dendaak

Legacy Member
Wij zijn hier van plan een : PDP-506XDE aan te schaffen van pioneer. . . ik heb deze tv al bij veel mensen gezien je betaalt er wel een 4300 euro voor de tv op zich zonder geluid. . .maar volgens mij geen slechte tv als je via schotelantenne of digitaal zou kijken?

[TFT]Poky

Legacy Member
wa nen bs is da over die prijs white hat, ge kunt gemakkelijk in nl prijzen van andere 'gevestigde waarden' op plasma gebied (dan denk ik vooral bv aan panasonic, sony en pioneer zijn wat duurder).

En plasma kwaliteit moet niet meer zo onder doen voor lcd hoor!

white-hat

Legacy Member
mjah,

het is en blijft een feit dat de verhouding prijs/kwaliteit bij een plasma tv
belachelijk is.

Skyscraper

Legacy Member
Het is algemeen geweten dat plasma op alle dingen beter scoort.... zie maar artikels etc (zeker voor grotere schermen van 42 inch)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan