Archief - Plasma tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Ik zou het liefste bij pioineer blijven, pakt dat het tussen die 2 tv's gaat van vorige topic. . . w8ten op de 50" van die nieuwe of komt die er niet ? Of deze grootte van vorige topic? Momenteel staat die ong. op papier:

scherm 50" 6500 euro
bose 3.2.1 GS 1600 euro( moet vervangen worden wegens merk)
7100 euro samen
+ 200 euro pilaar voor tv

7300euro totaal. zonder werkuren.

apa

Legacy Member
Berter zei:
Is wel hoge prijs, ik heb een tv gevonden gelijk je vorige alleen hogere resolutie en contrast hier is de link van samsung
Spijtig genoeg kan je uit de cijfergegevens die fabrikanten opgeven niet veel afleiden. Contrast en responstijd zijn bijvoorbeeld 2 zeer belangrijke eigenschappen die je niet kan vergelijken tussen fabrikanten.

Wat betreft Samsung moet je weten dat die het over het "dynamisch contast" hebben. Dat contrast gaat uit van een truukje waarbij de kleuren van het beeld gewijzigd worden om de illusie van een hoge contrast te creëren. Het effectieve contrast is echter niet zo hoog als wordt opgegeven. Als je nu ook weet dat andere fabrikanten diezelfde technieken toepassen, maar toch het werkelijke contrast opgeven, dan zal je beseffen dat de contrast-ratio's van verschillende schermen niet vergelijkbaar zijn.

In principe mag je bij plasma's zeggen dat het contrast oneindig is waardoor je niet zo veel rekening moet houden met het opgegeven contrast.

Skyscraper

Legacy Member
Ok thanx ;) viel mij op dat de contraste bij samsung altijd hetzelfde waren (10000:1) :)

dendaak

Legacy Member
Weet er trouwens iemand of er van die niewe 43inch een nieuwe 50 inch uit komt ?

Skoebiedoe

Legacy Member
Mail gewoon effe naar pioneer.Die mannen weten dat het best.

dendaak

Legacy Member
Ziet er, mooi uit vind ik.

Pioneer PDP-5000EX (1080P Plasma)

Maar wanneer komt deze uit of is deze al op de markt ?
Wat zouden jullie denken dat deze tv kan kosten op de site denkt één iemand 8000euro . .. Wat denken jullie?

Skoebiedoe

Legacy Member
Hij staat (sinds vandaag) op de site van Stassen voor € 8.299,-

Dan zal hem hier in belgie nog iets duurder uitkomen normaal.

dendaak

Legacy Member
8300 + 1600 = 9900 :p bijna een half miljoen :p voor een surround set + tv.

Skoebiedoe

Legacy Member
Tja,d'er zijn er die nog meer spenderen hoor.€ 1600 voor een surround set is niet echt veel hoor.

dendaak

Legacy Member
Als de TV, dan nog wil mee gaan tot mijn ouders hun 80ste of zo zullen we er heel blij mee zijn...

Vrallie

Legacy Member
orez zei:
Waar gij uw informatie haalt? ... rofl, bij de verkopers van de winkels? Ja duh dat zij u die plasma liever verkopen of een LCD --> meer geld voor hun.


De winstmarge's zijn bijna identiek dus het maakt geen bal uit of ge nu een plasma of een lcd verkoopt (een deftige lcd kost trouwens bijna evenveel als een panasonic 42' plasma toestel) of dacht je misschien dat 75% van de prijs naar de winkel gaat?

Hitm@n

Legacy Member
Ik heb de plasma van panasonic de TH-42PV60E HDTV en deze is supergoed.
Panasonic is op dit moment een van de beste plasma's.

Inbranden van logo's enz..NOT TRUE..dat is al lang van de baan ook bij goedkopere modelen...LCD raad ik af...kijkhoek is zeer slecht,gisteren nog gezien bij een sony tv van 2600 euro met dvd er op aan het spelen en je zag gewoon strepen in het beeld als je van een andere hoek kijkt.

Koop je een tv ga dan voor de panasonic...zoek wat rond op het internet en je zal aleen maar goed er van horen(lezen)

Respawn

Legacy Member
puur op beeld zelf zou'k direct voor plasma gaan ook.
en de panasonic viera reeksen zijn daarin zeer goed idd.

Er is naar mijn inziens niet veel qua andere merken dat
daar aan kan tippen.


LCD tv's hebben me tot hiertoe altijd al een beetje mja... teleurgesteld
qua beeld. ook al zie ik het potentiel wel naar de toekomst toe qua aansluitingen naar pc toe enzo..

greetz

apa

Legacy Member
Respawn zei:
puur op beeld zelf zou'k direct voor plasma gaan ook.
en de panasonic viera reeksen zijn daarin zeer goed idd.

Er is naar mijn inziens niet veel qua andere merken dat
daar aan kan tippen.
Je kan misschien ook eens kijken naar de plasma's van Pioneer... Persoonlijk vind ik die, minstens, een even goed beeld geven als de Panasonic, maar het design vind ik wel een pak beter. Spijtig genoeg zijn ze ook wel wat duurder.

Skoebiedoe

Legacy Member
Pioneer heeft inderdaad een beter design maar hun panelen zijn iets slechter en iets gevoeliger voor inbranden blijkbaar.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan