Archief - x1900xtx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

steffoe

Legacy Member
ik sprak onlangs met iemand die een eigen game design bedrijf heeft
die zen broer runt tweakers.net
die kent er iets van
hij zegt
ati is beste
alleen heeft nvidea meer reclame macht
en met intel enzo
en dat de spellekes enzo gewoon te oud zijn voor nen ati
de benchmarks ook
dus als ge wilt die hard gaan
ga ati

SMa

Legacy Member
steffoe zei:
ik sprak onlangs met iemand die een eigen game design bedrijf heeft
die zen broer runt tweakers.net
die kent er iets van
hij zegt
ati is beste
alleen heeft nvidea meer reclame macht
en met intel enzo
en dat de spellekes enzo gewoon te oud zijn voor nen ati
de benchmarks ook
dus als ge wilt die hard gaan
ga ati
zever
kben ermee akoord dat ATI meer toekomstgericht is
maar niets of niemand gebruikt de extra technologieën (vertex shaders enzo)

je koopt nog altijd een grafische kaart om huidige games & benchmarks te ondersteunen
wie een high end kaart koopt is meestal niet van plan om er 2 jaar mee te werken

Davion

Legacy Member
Ik zie niets dat ATi heeft en nVidia niet dat zogezegd toekomstgerichter is zenne.
@steffoe: Zeg tegen die gast dat het nen dikke zeveraar is, en dat em der niets van kent, t'is te hopen dat zen broer een pakske slimmer is, ofk lees den Tweakers al niet meer.

murrey

Legacy Member
Davion zei:
@steffoe: Zeg tegen die gast dat het nen dikke zeveraar is, en dat em der niets van kent, t'is te hopen dat zen broer een pakske slimmer is, ofk lees den Tweakers al niet meer.
:rofl: :rofl: :D

Troman

Legacy Member
Sorry mensen maar der bestaat geen kaart die toekomst gericht is :)
Welke gamedeveloper is er tegenwoordig niet biased..of futures games die nog moeten komen..
beste is ze allebij te kopen en in crossli te zetten :lol:

blind_ripper

Legacy Member
uhm om hier maar eens een screen te posten ^^
X1900Q4.jpg

Q demo btw , alles open max reso van scherm sorry ;)

steffoe

Legacy Member
ola
sry he
kzei alleen men mening
das ier percies wel een heftig debat
pffff

blind_ripper

Legacy Member
Gothrek zei:
your point being??
k gij wilt weten wat je in je handen gaat hebben , je hebt 2 mensen met 2 verschelende kaarten hier . cranox 7900GTX en ik X1900XTX dus wa wilt ge weten ovezr welke kaart , simpeler kan het niet :p . doeleindes gamen denk ik . zoasl dawn en ik gisteren zijden tegen elkaar , de nv of den ati zij bijde geen mis koop want een snellere gfx is er atm niet :D

Catscratch

Legacy Member
Insaniacx zei:
http://www.hothardware.com/viewarticle.aspx?page=6&articleid=777&cid=2


As you browse through each progressing level of AA, you'll see a similar trend to the images above. As the AA level increases, visible jagged edges are decreased. In these specific tests, NVIDIA clearly has an advantage, because fine detail just seems to disappear on the Radeon X1900. Hopefully a future driver update will resolve this issue on the Radeon X1900.

We like the Higher Quality AF filtering that the X1900 XTX does though. ATI’s HQ AF really helps with image quality in an outdoor game like BF2 when compared to NVIDIA’s way of doing filtering. There are a lot of angles to the ground textures in BF2 and having the filtering performed in ATI’s superior way can indeed provide a noticeably better visual quality and overall better gaming experience.

7800 vs 7900 vs x1900 http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTAwMSwxMCwsaGVudGh1c2lhc3Q

En zo blijven we uren verder lullen ;)

Ik ben van nVidia naar ATI gegaan en ik zie duidelijk verschil, andere mensen zien het verschil hier dan weer niet zonder AA en bv 4x AA.

Koopt wat ge zelf wilt maw .... mensen verwisselen tegenwoordig toch zoveel van hardware als van sokken. Zitten ze niet goed, awel dan trekte u een ander paar aan.

SMa

Legacy Member
Catscratch zei:
Koopt wat ge zelf wilt maw .... mensen verwisselen tegenwoordig toch zoveel van hardware als van sokken. Zitten ze niet goed, awel dan trekte u een ander paar aan.
idd ;)
hoeveel zijn er hier niet die ieder half jaar een nieuwe kaart kopen?
imo koopt er niemand een high end kaart om jaren mee te kunnen werken, want eens je bij de snelste zit, wil je erbij blijven

en vn die link:
ik zie hier en daar resultaten waarbij de 7800GT beter scoort dan de 7900GT :eek:
of ligt dat nog aan de drivers?

Yank

Legacy Member
steffoe zei:
ola
sry he
kzei alleen men mening
das ier percies wel een heftig debat
pffff
Er staat gewoon niets van argumentering in, da's het probleem.
't Is trouwens ook niet omdat hij tweakers.net zou runnen, dat hij daarom DE expert is he, als Cyberkef nu zou zeggen dat WoW een kutspel is, dan zou er daar ook nogal veel reactie op komen he (zowel bevestigend als ontkennend).

steffoe

Legacy Member
de argumentering is
dat die kerel protoypes van games
en games engines maakt voor spellekes die nog lang ni uitkome
die kan dus wete wat er goed gaat draaien
en das ati
die maakt tools voor blizzard enzo
en ze zien da verschil wel degenlijk
zowel in qualiteit als in prestaties

Insaniacx

Legacy Member
En waar ik momenteel werk gebruiken ze enkel Nvidia's in de R&D afdeling(Medische toepassinge) wegens hun betere beeldkwaliteit en driversupport en zo blijfde maar verder zevere

Catscratch

Legacy Member
Insaniacx zei:
En waar ik momenteel werk gebruiken ze enkel Nvidia's in de R&D afdeling(Medische toepassinge) wegens hun betere beeldkwaliteit en driversupport en zo blijfde maar verder zevere

Maw ge speelt nen hele dag Theme Hospital? ;)

Insaniacx

Legacy Member
Catscratch zei:
Maw ge speelt nen hele dag Theme Hospital? ;)

1 foto van een bot hier is al wa groter dan heel da spel :p (raw images tot 4Gb :s) en nu is men bezig met 3d weergaves enz wel fancy stuff moetek zo zeggen

blind_ripper

Legacy Member
steffoe zei:
de argumentering is
dat die kerel protoypes van games
en games engines maakt voor spellekes die nog lang ni uitkome
die kan dus wete wat er goed gaat draaien
en das ati
die maakt tools voor blizzard enzo
en ze zien da verschil wel degenlijk
zowel in qualiteit als in prestaties

LOL ze noemen mij hier de ati fan maar zo iets zou ik niet durven zeggen .
gothrek alles zelfde als 7800GTX maar op kleinere core ;) jort heeft dees al eens aan gehaalt , als ze weer hun pp en sharders moesten uppen voor meer prestatie dan zou ik het zielig vinden :p . als ik mis ben over die 7900GTX zen sharders en pp tell me ;)

Davion

Legacy Member
@Blind_ripper: Das nu net wat ATI doet... meer shaders derbij plakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan