Archief - x1900xtx

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

murrey

Legacy Member
blind_ripper zei:
k gij wilt weten wat je in je handen gaat hebben , je hebt 2 mensen met 2 verschelende kaarten hier . cranox 7900GTX en ik X1900XTX dus wa wilt ge weten ovezr welke kaart , simpeler kan het niet :p . doeleindes gamen denk ik . zoasl dawn en ik gisteren zijden tegen elkaar , de nv of den ati zij bijde geen mis koop want een snellere gfx is er atm niet :D
dikke dikke ²

Gothrek

Legacy Member
doeleinde is idd gamen, benchen interesseert me niet echt, buiten superpi

murrey

Legacy Member
de 7900GTX is net iets beter als de x1900xtx maar da komt ma op een paar frames.
ik zou gwn de kaart kopen die het gemakkelijkst beschikbaar is en het goedkoopst is :)

Gothrek

Legacy Member
dat zou den gtx dan worden, maar ik neig meer naar ati eigenlijk, ook al geef ik toe dat de nvidia drivers superieur zijn :)
alsek die X1900XTX goed zou kunnen koelen zou het nog plezant kunnen worden

boostah

Legacy Member
Mich zei:
mh afaik heeft de 7900gtx 24 texture mapping units met elk 2 alu's, dus ook 48 alu's (of pixel shader processoren) = evenveel als de x1900xtx.

grapjas, tis ni omdat da een alu noemt da da niks anders kan
7900 heeft verhouden 2/3 en dus 24pixelpipes, dan geeft u da dacht ik slecht 32 shaders (of zelfs 24) ma het lag erin dat een alu nooit volledig gebruikt wordt slecht gedeeltelijk

bij de ati is da dan 1/3 ofzo en heeft er inderdaat 48, maar ook nog eens 48 'halve' (door andere architectuur dan nvid), en anders raad ik u eens aan dit te lezen :http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1120752/0

en ik denk wel dat ati juist gekozen heeft nu met meer alu's enkel is het nu zo
wil je later spellen aan een fps van 30 kunnen spelen (dan ati) wil je vooral reeds bestaande spellen spelen dan nvidia, zo zie ik het toch, hoewel ati ook meer dan genoeg fps haalt in oudere spellen (alle het verschil tussen 100fps of 150 fps ziede toch ni)

ma allezins, koop gewoon welk merk nu da ge uw best bij voelt, tis toch kantje boordje en iemand da iets anders zegt heeft een voorkeur voor een bepaalde gfx kaarten maker

boostah

Legacy Member
en laat ons dan eens kijken buiten games, daar is het toch kantje boordje

avivo da keisnel hardware matig decode/ encode, lijkt me wel handig, en natuurlijk de programmeerbare ringbus, welke eenmaal een profiel bestaande voor het spel dat jij speelt mss toch een leuk winst kan geven

kan iemand me zeggen welke features nvidia zo heeft (kzout begot ni weten)

Decay

Legacy Member
Volgende kaart wordt een ATI ;) Kwil gewoon eens een niet nvidia-kaart hebben (heb er al 3 gehad: GF2MX400, GF4TI4600 en GF6800GT). Waarom vraag je? Omdat het bedrijf ATI sympathieker is. Zo zie je maar. Niet enkel 2 FPS meer tellen (he Davion). Komt erop neer dat Nvidia een reclame gigant is en er in slaagt om ATI´s voordelen tov Nvidia af te stempelen als 'onnuttig' of 'slecht'. Enkel uit principe kies ik nu voor ATI, Nvidia zijn enorme kapitalistische klootzakken ;) ATI ook hoor, maar zij houden het tenminste eerlijk.

SMa

Legacy Member
Decay zei:
Volgende kaart wordt een ATI ;) Kwil gewoon eens een niet nvidia-kaart hebben (heb er al 3 gehad: GF2MX400, GF4TI4600 en GF6800GT). Waarom vraag je? Omdat het bedrijf ATI sympathieker is. Zo zie je maar. Niet enkel 2 FPS meer tellen (he Davion). Komt erop neer dat Nvidia een reclame gigant is en er in slaagt om ATI´s voordelen tov Nvidia af te stempelen als 'onnuttig' of 'slecht'. Enkel uit principe kies ik nu voor ATI, Nvidia zijn enorme kapitalistische klootzakken ;) ATI ook hoor, maar zij houden het tenminste eerlijk.
lijkt me zever te zijn, wat je hier zegt...
idd, NVidia is agressiever, zoals hun "ment to be played" games (of iets in dien aard), waarbij ze game developers aansporen om ATI ver achterop stellen
maar dit doet imo niets aan hun kwaliteit
prijs/kwaliteit zijn ze momenteel het best

nu neem ik ook weer een nVidia, sinds men GeForce 4 MX enkel nog ATI gehad
ik ben benieuwd naar de mythes over hun driver-support :D

Gothrek

Legacy Member
hum @ Decay
nu moetek wel is lachen eigenlijk, als ge de beelden had gezien op ati hun site tussen het verschil in AF tussen nvidie an ATI
da vond ik pas laag, maar het maakt mij niks uit wie of wat enzo :)
tzal prolly een X1900XTX worden, bedankt voor de comments allemaal

blind_ripper

Legacy Member
khoop dat ge die gou hebt dan , cooling is np he heb een wc blok voor gpu , mem en een appart voor de mosfets ;) . maar waar blijven die toch :D

boostah

Legacy Member
Gothrek zei:
hum @ Decay
nu moetek wel is lachen eigenlijk, als ge de beelden had gezien op ati hun site tussen het verschil in AF tussen nvidie an ATI
da vond ik pas laag, maar het maakt mij niks uit wie of wat enzo :)
tzal prolly een X1900XTX worden, bedankt voor de comments allemaal

ati heeft dan ook marketing mensen van nvidea aangetrokken

en dont worry wat nvidia zo vrijgeeft da gamedevelopers voor nvid moeten gaan, zal ati ook doen, das gewoon nog ni bekent :p

tis een rotte markt, neem gewoon waar je je goed bijvoelt, der is voor de moment ni veel verschil (buiten hdr+aa bij ati, da iets beter loopt, + die avivo toestanden, maar nvidia hun drivers zijn dan weer beter vindt ik)

Davion

Legacy Member
ATI doet net hetzelfde als nVidia, ATi's tegenhanger voor nVidia's "The Way It's Meant To Be Played" is ATI's GITG "Get In The Game", ze doen het beiden, ATi is ook een bende kapitalistische klootzakken.

Gothrek

Legacy Member
elke hardware firma is een kapitalistische klootzak, i dont care

SMa

Legacy Member
en toch blijven we kopen he :p
bedrijven dienen om geld te verdienen, dus is het maar heel normaal
natuurlijk wel nadelig voor de consument...
wie weet zullen we ooit nog een kaart van nvidia EN van ati moeten hebben, gewoon om alles te kunnen spelen :D

murrey

Legacy Member
boostah zei:
ati heeft dan ook marketing mensen van nvidea aangetrokken

en dont worry wat nvidia zo vrijgeeft da gamedevelopers voor nvid moeten gaan, zal ati ook doen, das gewoon nog ni bekent :p

tis een rotte markt, neem gewoon waar je je goed bijvoelt, der is voor de moment ni veel verschil (buiten hdr+aa bij ati, da iets beter loopt, + die avivo toestanden, maar nvidia hun drivers zijn dan weer beter vindt ik)

stop met dat te zegge djeez.
7900GTX kan eve goe weg met HDR en AA als de x1900xtx.:)
das al juist dezelfde cliché als da er nog nivele games zijn die SLI ondersteunen(is ook heeeeeeeeeeeeeeel lang gezegt, tot overlaatst nog).

Decay

Legacy Member
De reden waarom ik ATI sympathieker vind (oh nee, hoe belachelijk) is omdat ik hun heb zien opklimmen van kleine pruts naar een van de twee belangrijkste graka-producenten op deze planeet. Zij zijn altijd afgekomen met nieuwe architectuur, interessante technologieen (nvidea ook hoor, maar die hadden meer geld) en hebben het door hun expertise ook kunnen maken. Ik zeg absoluut niet dat Nvidia slecht is he, integendeel, zij maken ook bommen van kaarten. Ik wil enkel duidelijk maken dat ati VOOR MIJ meer "respect" verdient.
Inderdaad, zij zijn nu ook bezig met die achterlijke "Get in the game". Maar kan je hun dat kwalijk nemen? Als ze Nvidia hun gang zouden laten gaan op zo een manier en het spelletje niet meespelen dan zouden ze denk ik heel wat winst mislopen. En dat willen ze niet natuurlijk ;) Nuja, ik wil enkel zeggen dat Nvidia in mijn ogen altijd al wat smerig is geweest in hun marketing (zoals dat gedoe met SM3.0 dat ATI nog niet had). Kzal hierdoor weer wat mensen eens goed doen lachen waarschijnlijk. Blij u gelukkig te maken.

Gothrek

Legacy Member
ik vind het niet belachelijk dat je ati sympathieker vind
ik ben zo ook pro-amd
ik zeg gewon dat ati dezelfde streken levert als nvidia
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan