Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Betere drivers voor windows mss, maar ATI-support voor Linux trekt dan weer op niet veel, bij nVidia is dat een stuk beter.the_brainiac zei:Ik ben gewoon meer geneigd naar ATI door de imo beter drivers,draaien stabieler en voor ieder spel dat er uitkomt heb je geen nieuwe driver nodig !

bedoelde ge omega drivers blindblind_ripper zei:oplossing geen ccc , als je het kan doen doe hetmaar vele weten neit goed soms
![]()

deadkennedy zei:Ik ben juist overgeschakeld van een XFX6800GT naar de Sapphire x1900xtx, en er zijn 2 zaken die mij dadelijk opvielen:
Temperaturen: de 6800 (met Zalman cooler) draaide idle op 56°C, de 1900 (stock cooler) draait op 42°C.
Zelfde PC, alleen nieuwe graka.
Drivers: ik vond de nVidia drivers veel plezanter om mee te werken, maar dit is natuurlijk een persoonlijke mening.
Voor de rest, of je nu een x1900xtx of 7900gtx koopt, beide zijn kick-@ss kaarten. Ik heb gekozen voor de ATI omdat die dadelijk beschikbaar was. Moest de 7900gtx in voorraad geweest zijn, en de x1900xtx niet, dan had ik nu de nVidia.
Het maakt me niet uit welk merk er in m'n pc steekt, zolang als het maar werkt zoals het moet.![]()
Toch wel, enkel onder bepaalde omstandighedenGothrek zei:de GTX kan niet overweg met HDR+AA
Decay zei:De reden waarom ik ATI sympathieker vind (oh nee, hoe belachelijk) is omdat ik hun heb zien opklimmen van kleine pruts naar een van de twee belangrijkste graka-producenten op deze planeet. Zij zijn altijd afgekomen met nieuwe architectuur, interessante technologieen (nvidea ook hoor, maar die hadden meer geld) en hebben het door hun expertise ook kunnen maken. Ik zeg absoluut niet dat Nvidia slecht is he, integendeel, zij maken ook bommen van kaarten. Ik wil enkel duidelijk maken dat ati VOOR MIJ meer "respect" verdient.
Inderdaad, zij zijn nu ook bezig met die achterlijke "Get in the game". Maar kan je hun dat kwalijk nemen? Als ze Nvidia hun gang zouden laten gaan op zo een manier en het spelletje niet meespelen dan zouden ze denk ik heel wat winst mislopen. En dat willen ze niet natuurlijkNuja, ik wil enkel zeggen dat Nvidia in mijn ogen altijd al wat smerig is geweest in hun marketing (zoals dat gedoe met SM3.0 dat ATI nog niet had). Kzal hierdoor weer wat mensen eens goed doen lachen waarschijnlijk. Blij u gelukkig te maken.
wittekakker zei:Nuja, er zijn minstens drie grote VGA-producenten, Intel is nog steeds de grootste. En ook dat opklimmen van ATI moet ik tegenspreken, want nVidia heeft hetzelfde gedaan, maar iets vroeger.
Voor mij gaat de voorkeur uit naar nVidia. Sinds de TNT2 heb ik hier een kaart van hen in huis. Ik heb daarna nog een GeForce MX200, GeForce 3 Ti200, GeForce 4Ti4200, GeForce 6800LE en GeForce 6800GT in gebruikt gehad. Ik heb nog nooit moeten klagen over nVidia, en als de performence nagenoeg gelijk blijft met ATI blijf ik liever bij men vertrouwde producent.
Met tegenspreken bedoelde ik niet ongelijk geven. Ik wou hem erop duiden dat nVidia ongeveer hetzelfde heeft gedaan ten tijde van 3dfx. En ATI bestaat ook al heel wat jaren, mss wel langer dan nVidia. Het was dus niet echt een David - Goliath gevecht waarbij iedereen sympathie heeft voor David, of ATI in dit geval.boostah zei:en ge probeert den andere ongelijk te geven gewoon door juist hetzelfde te zeggen maar dan met nvidia ipv ati te schrijven
Ik heb ook al een 9800pro en X300 getest, maar echt verschil in beeldkwaliteit heb ik niet gemerkt. Verschil in driverkwaliteit, wat bedoel je daarmee? Als een nieuw spel uitkomt durft het al eens slechte texturen weergeven, maar altijd staat er een nieuwe driver klaar bij nVidia om te downloaden, ik zie dus niet direct het probleem. Heeft ATI dan niet hetzelfde probleem met nieuwe games? Gebruiksvriendelijker hmmm, dan verkies ik zeker nVidia, mss omdat ik het al jaren gewoon ben.187(V)URD@ zei:Na al die jaren nvidia en ati te gebruiken blijf ik voortaan bij ati, de beeldkwaliteit en drivers zijn gewoon beter dan die van nvidia. Ik vind ze gewoon gebruiksvriendelijker en je hebt meerdere opties qua instellingen. Ook voor je scherm te projecteren gaat met ati 10x gemakkelijker dan nvidia drivers.
Daarbij komt dat ATI de beste beeldkwaliteit weergeeft en toch altijd een nek aan nek race is tov het duurdere merk nvidia.
Mijn keuze is gewoon gebaseerd op prijs/performance/Beeldkwaliteit en eventueel driver vriendelijkheid.
Nvidia heeft dan wel voordeel op hun midrange kaarten a la 7800GT & 7900GT (7900GS & 6800GS) maar voor dat geld heb je dan al een x1800xt.