Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_fox

Legacy Member
JorisBlack zei:
Doe aub niet zo kleinerend.

Ik zal tegen mijn oma zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen, dat het maar een gevoel is en dat ze moet stoppen met zagen om moeilijk te doen :ironic:

Uit interesse, vind jij dan eigenlijk ook alle psychologische problemen "een gevoel, dus het is niet zo"?
Stop jij dan eens met kleinerend te doen en dingen in het belachelijke te trekken door selectief te lezen en maar op delen te antwoorden/aan te kaarten. Je hebt 1 regel gelezen en negeert de rest van de post. Begin eens met je oma te helpen door ze een juist mondmasker te geven indien ze dit nog niet heeft en te leren hoe ze het moet gebruiken...
Je blijft zo gefocused op puntje 1 terwijl ik al meermaals gezegd heb dat er ook nog punt 2,3&4 zijn.

En nee, psychologische problemen bestaan echt. Maar een gevoel van kortademigheid en benauwdheid in dit geval is iets dat je kan tegengaan door correct gebruik en ademtechnieken in de meeste gevallen.

nestorius

Legacy Member
niemandsland zei:
We weten het al dat loser selectief is in het modereren van berichten. Nochtans was het duidelijk dat het bericht kwam van iemand die in de muziek industrie zit en die veel feestjes organiseerde in het Gentse.

Het misschien niet jou mening, maar de mening van iemand is eveneens dienend.
Nogmaals, het is niet dat het van een of andere pipo uit de muziekindustrie komt dat er veel waarheid in zit. Zo weet ik nog wel enkele berichten die van iemand met grote invloed komen namelijk dat een glas bleekwater drinken zou helpen, china het virus gemaakt heeft enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

JPV

Legacy Member
niemandsland zei:
Kan nooit geen fakebewijs zijn, als zijn e-mail adres eronder staat en bovendien heeft de stad Brussel hier al afstand van genomen.

Inderdaad. Geen fake bewijs. Al zeg ik, Mickey mouse, het zelf.

[email protected]

Oja: het is niet stad Brussel.

niemandsland

Legacy Member
nestorius zei:
Nogmaals, het is niet dat het van een of andere pipo uit de muziekindustrie komt dat er veel waarheid in zit. Zo weet ik nog wel enkele berichten die van iemand met grote invloed komen namelijk dat een glas bleekwater drinken zou helpen, china het virus gemaakt heeft enz.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk


Ik ben links. Maar Geef hem is ongelijk dat het virus niet uit China komt. De wereld had er helemaal anders uitgezien had China de grenzen voor drie maanden potdicht gedaan, wel te verstaan in december.

nestorius

Legacy Member
niemandsland zei:
Ik ben links. Maar Geef hem is ongelijk dat het virus niet uit China komt. De wereld had er helemaal anders uitgezien had China de grenzen voor drie maanden potdicht gedaan, wel te verstaan in december.

Ik zou begot niet gaan weten wat het hand waarmee je schrijft hier mee te maken heeft. En uw tijdslijn klopt ook niet echt aangezien er al in december een corono patient in frankrijk was. (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05/03/virus-frankrijk/) . Geloven dat met een grens dicht te gooien je zo'n zaken kan tegenhouden is een utopie. Plus er is een verschil tussen zeggen dat ze het gemaakt hebben en hen verwijten dat ze niet juist gehandeld hebben.

JorisBlack

Legacy Member
the_fox zei:
Stop jij dan eens met kleinerend te doen en dingen in het belachelijke te trekken door selectief te lezen en maar op delen te antwoorden/aan te kaarten. Je hebt 1 regel gelezen en negeert de rest van de post. Begin eens met je oma te helpen door ze een juist mondmasker te geven indien ze dit nog niet heeft en te leren hoe ze het moet gebruiken...
Je blijft zo gefocused op puntje 1 terwijl ik al meermaals gezegd heb dat er ook nog punt 2,3&4 zijn.

En nee, psychologische problemen bestaan echt. Maar een gevoel van kortademigheid en benauwdheid in dit geval is iets dat je kan tegengaan door correct gebruik en ademtechnieken in de meeste gevallen.

Ze gebruikt een chirurgisch mondmasker, op correcte wijze. Ze ademt als een 80-jarige, kan zijn dat dat volgens jou een foute ademhalingstechniek is, maar ok dan... :ironic:

Ik weet opnieuw waarom ik niet meer discussieerde over mondmaskers. Je mag zelfs niet meer eens gewoon van mening zijn dat het oncomfortabel en beklemmend is, zeker voor oudere mensen. Zelfs een artikel met de titel "Een mondmasker dragen veroorzaakt op heel warme dagen extra hinder" is niet voldoende, want 'het is maar een gevoel'.

Jij hebt de enige juiste mening, al de rest zijn zagers of doen het verkeerd.
Trek uw plan ermee.

niemandsland

Legacy Member
Paar dagen geleden zei ik hier dat Borgerhout in lockdown moet omdat het daar echt niet goed aan toe gaat. Ik heb zelf veel familie leden die besmet zijn, hopelijk gaat het het alsnog in Lockdown.

Het is nu wachten op extreem rechtse vuile praat.

nestorius

Legacy Member
niemandsland zei:
Paar dagen geleden zei ik hier dat Borgerhout in lockdown moet omdat het daar echt niet goed aan toe gaat. Ik heb zelf veel familie leden die besmet zijn, hopelijk gaat het het alsnog in Lockdown.

Het is nu wachten op extreem rechtse vuile praat.

Dus eigenlijk kom je je op de borst kloppen omdat er nog niks gebeurd is?

the_fox

Legacy Member
JorisBlack zei:
Ze gebruikt een chirurgisch mondmasker, op correcte wijze. Ze ademt als een 80-jarige, kan zijn dat dat volgens jou een foute ademhalingstechniek is, maar ok dan... :ironic:

Ik weet opnieuw waarom ik niet meer discussieerde over mondmaskers. Je mag zelfs niet meer eens gewoon van mening zijn dat het oncomfortabel en beklemmend is, zeker voor oudere mensen. Zelfs een artikel met de titel "Een mondmasker dragen veroorzaakt op heel warme dagen extra hinder" is niet voldoende, want 'het is maar een gevoel'.

Jij hebt de enige juiste mening, al de rest zijn zagers of doen het verkeerd.
Trek uw plan ermee.

Heb ik dat ergens ontkend? Zie mijn andere post. Heb het speciaal in't vet en't groot gezet zodat je er deze keer niet kan over lezen.
the_fox zei:
Heb je het artikel eigenlijk gelezen? Gevoel van, dus is niet zo. En is idd vervelend. Dat spreek ik allemaal niet tegen, maar het maakt het normaal ademen daarom niet onmogelijk. Zie puntje 2, 3 & 4 van de post die je quote.

JorisBlack

Legacy Member
the_fox zei:
Heb ik dat ergens ontkend? Zie mijn andere post. Heb het speciaal in't vet en't groot gezet zodat je er deze keer niet kan over lezen.

Serieus man, stop met zo kleinerend te doen, het is beschamend.

Je bent nu trouwens gewoon semantisch bezig. Iemand die een 'gevoel van benauwdheid' heeft, die is 'benauwd'. Een masker dat een 'gevoel van benauwdheid' geeft, dat is 'benauwend'.

makila

Legacy Member
Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.

Nou dat weten we ook alweer ..

AreVee

Legacy Member
makila zei:
Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.

Nou dat weten we ook alweer ..

4 uur+ op een trein (uiteraard zonder airco etc) gezeten vandaag (uiteraard heen en terug), ik heb mijn boek moeten wegleggen op t einde, concentratie was nul nog puur door de allesomvattende hitte die eens zo hard binnenkwam omdat je beperkt werd in je ademen.

:unsure:

Legacy Member
makila zei:
Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.

Nou dat weten we ook alweer ..

Lag het wel aan de naft en niks anders? :unsure:

JorisBlack

Legacy Member
the_fox zei:
De mensen die klagen over een vod voor hun mond, zijn mensen die voornamelijk in deze categorieën vallen (1 of meerdere):
  1. Mensen die zagen om moeilijk te doen
  2. Mensen die het mondmasker verkeerd gebruiken
  3. Mensen die een zelfgemaakt mondmasker hebben van verkeerd materiaal
  4. Mensen die een verkeerde ademhalingstechniek gebruiken
Alles buiten 1 is op te lossen door een juist masker te hebben en dit correct te gebruiken.

makila zei:
Met mondmasker op gaan tanken. Ik viel bijna omver van de stank. Ik heb toch effe de neus vrijgemaakt, anders was ik letterlijk bewusteloos gevallen, ik tolde echt helemaal rond bij deze hoge temperaturen in combinatie met die stank.

Nou dat weten we ook alweer ..

AreVee zei:
4 uur+ op een trein (uiteraard zonder airco etc) gezeten vandaag (uiteraard heen en terug), ik heb mijn boek moeten wegleggen op t einde, concentratie was nul nog puur door de allesomvattende hitte die eens zo hard binnenkwam omdat je beperkt werd in je ademen.
the_fox horen makila en AreVee dan allebei thuis in categorie 1? Misschien was het alleen 'een gevoel van bijna bewusteloos vallen' en 'een gevoel van beperkt kunnen ademen'?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan