De mensen die klagen over een vod voor hun mond, zijn mensen die voornamelijk in deze categorieën vallen (1 of meerdere):
- Mensen die zagen om moeilijk te doen
- Mensen die het mondmasker verkeerd gebruiken
- Mensen die een zelfgemaakt mondmasker hebben van verkeerd materiaal
- Mensen die een verkeerde ademhalingstechniek gebruiken
Alles buiten 1 is op te lossen door een juist masker te hebben en dit correct te gebruiken.
Ik had ook eens een masker gemaakt van een meer stretchige stof omdat dit beter ging aansluiten. Gecombineerd met verkeerde ademhalingstechniek zie ik in hoe mensen met zoiets klagen dat dit onaangenaam is of een natte vod wordt, want na een kwartier was dit inderdaad licht vochtig van de uitgeademde lucht. Licht vochtig hé, dus overdrijven is bij veel mensen ook een kunst (of het is een nog slechtere stof en/of verkeerde techniek).