Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sandervdw

Legacy Member
dee zei:
Dit bericht is onterecht verwijderd.
De brief werd effectief door hem geschreven.

https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws...-van-open-brief-dr-frank-van-tussenbroek.html

Hij spreekt zichzelf wel enorm tegen?
Eerst zegt hij dat je niet besmettelijk kan zijn zonder symptomen, en nadien zegt hij "Elke besmetting betekent niet noodzakelijk een zieke"

Daarnaast zegt hij ook dingen die gewoon fout zijn. Zoals dat de raadgeving nu niet meer zou zijn om 1.5m afstand te houden als je een mondmasker op hebt.

bassie82

Legacy Member
Musk zei:
Ik vind avondklok ook een brug te ver tbh.

ik vind persoonlijk dat Antwerpen stad of toch groot deel ervan in volledige lockdown moesten.

De avondklok zoals het nu is, is inderdaad nutteloos en gaat verspreiding niet tegenhouden mochten de andere nationale maatregelen niet worden toegepast.

the_fox

Legacy Member
dee zei:
Dit bericht is onterecht verwijderd.
De brief werd effectief door hem geschreven.

https://www.medi-sfeer.be/nl/nieuws...-van-open-brief-dr-frank-van-tussenbroek.html
Grootste probleem dat ik heb, is dat alle mensen wiens vakgebied het effectief is geen experten zijn om volgende redenen:
Plots zie ik uit alle hoeken artsen, vooral professoren in virologie, microbiologie, epidemiologie, vaccinologie en zelfs biostatistici opduiken met allemaal hun 'expertise'. In de eerste plaats zou ik willen stellen dat al deze mensen eigenlijk nooit met patiënten in contact komen tenzij voor de microbiologen de dagelijkse toer op de patiëntenafdelingen om de antibiotica aan te passen volgens de labo-resultaten. Ik wil maar zeggen dat de core business van deze artsen vooral in de laboratoria plaatsvindt met studies en testen meestal in het voorbereiden van papers of publicaties.
Maar hij weet het dan wel, als angiografist en interventionele neuroradioloog; iets wat totaal niet met virale ziektes of zelfs gelijk welke ziekte te maken heeft...
Alsook zegt hij dat niemand van de experten ervaring heeft met een pandemie van die schaal, wat ook wel logisch is sinds de laatste pandemie van die schaal geleden is van 1918-1919 (spaanse griep).

Dusja, veel verder ben ik niet geraakt want hij kraamt gewoon heel veel onzin uit. Het is niet omdat meneer dokter is, dat hij het daarom beter weer. Laten we niet vergeten dat dit mens ook dokter is maar gelooft dat ziektes/aandoeningen ontstaan door sex met demonen of dat DNA van buitenaardse wezens en demonensperma gebruikt wordt in bepaalde geneesmiddelen...

AreVee

Legacy Member
sandervdw zei:
Ik ook, en vrij nutteloos ook volgens mij. Maar het is niet het einde van rechtstaat.

Het einde niet, maar een mogelijkheid tot begin van einde? Zoals in feite meer in het artikel wordt gesuggereerd misschien wel?


Eens met het artikel overigens.

niemandsland

Legacy Member
Loser zei:
Niet helemaal. De brief is terecht verwijderd, maar het is ook terecht dat hij hier nu wel mag blijven staan. Op dat moment was het een schimmige brief van een FB-pagina zonder enige verdere uitleg.

We weten het al dat loser selectief is in het modereren van berichten. Nochtans was het duidelijk dat het bericht kwam van iemand die in de muziek industrie zit en die veel feestjes organiseerde in het Gentse.

Het misschien niet jou mening, maar de mening van iemand is eveneens dienend.

M°°nblade

Legacy Member
the_fox zei:
Grootste probleem dat ik heb, is dat alle mensen wiens vakgebied het effectief is geen experten zijn om volgende redenen:

Maar hij weet het dan wel, als angiografist en interventionele neuroradioloog; iets wat totaal niet met virale ziektes of zelfs gelijk welke ziekte te maken heeft...
Het is sowieso een fout argument dat hij maakt:
1. Er zijn naast virologen en biostatistici weldegelijk ook clinici aan het woord geladen zoals longartsen, huisartsen en intensivisten die wel in contact staan met de patienten.
2. Je hebt geen patientencontact nodig om uit te maken of dit nu wel of geen pandemie is.

niemandsland zei:
We weten het al dat loser selectief is in het modereren van berichten. Nochtans was het duidelijk dat het bericht kwam van iemand die in de muziek industrie zit en die veel feestjes organiseerde in het Gentse.

Het misschien niet jou mening, maar de mening van iemand is eveneens dienend.
Hoe is het feit dat dit gedeeld wordt uit iemand 'uit de muziekindustrie' ook maar enige vorm van legimiteitsbewijs dat het niet om fake news zou gaan? Als je ziet wat voor een corona onzin dat Madonna en andere sterren de media in gestuurd hebben over 5G en dergelijke is dat juist een teken aan de wand dat er iets niet pluis is.

niemandsland

Legacy Member
10 horeca uitbaters stappen naar de rechter tegen de beslissing van de gouverneur.

In dit apenland kan je geen beslissing zonder dat iemand zich benadeeld voelt. Het is een kwestie van volksgezondheid en de beslissing van de gouverneur is wel degelijk proportioneel.

Voetballers vragen uitzondering, horeca vraagt uitzondering, retail vraagt uitzondering, evenementen sector voelt zich tekort gedaan en vragen uitzondering, luchtvaartmaatschappij vraagt eveneens een uitzondering, etc.

Zo kan je toch niet gaan handhaven? De Block en willen krijgen voor minder een punthoofd.

niemandsland

Legacy Member
M°°nblade zei:
Het is sowieso een fout argument dat hij maakt:
1. Er zijn naast virologen en biostatistici weldegelijk ook clinici aan het woord geladen zoals longartsen, huisartsen en intensivisten die wel in contact staan met de patienten.
2. Je hebt geen patientencontact nodig om uit te maken of dit nu wel of geen pandemie is.


Hoe is het feit dat dit gedeeld wordt uit iemand 'uit de muziekindustrie' ook maar enige vorm van legimiteitsbewijs dat het niet om fake news zou gaan? Als je ziet wat voor een onzin dat Madonna de media in gestuurd heeft over 5G en dergelijke juist het tegendeel.

Kan nooit geen fakebewijs zijn, als zijn e-mail adres eronder staat en bovendien heeft de stad Brussel hier al afstand van genomen.

JorisBlack

Legacy Member
the_fox zei:
De mensen die klagen over een vod voor hun mond, zijn mensen die voornamelijk in deze categorieën vallen (1 of meerdere):
  1. Mensen die zagen om moeilijk te doen
  2. Mensen die het mondmasker verkeerd gebruiken
  3. Mensen die een zelfgemaakt mondmasker hebben van verkeerd materiaal
  4. Mensen die een verkeerde ademhalingstechniek gebruiken
Alles buiten 1 is op te lossen door een juist masker te hebben en dit correct te gebruiken.

Ik had ook eens een masker gemaakt van een meer stretchige stof omdat dit beter ging aansluiten. Gecombineerd met verkeerde ademhalingstechniek zie ik in hoe mensen met zoiets klagen dat dit onaangenaam is of een natte vod wordt, want na een kwartier was dit inderdaad licht vochtig van de uitgeademde lucht. Licht vochtig hé, dus overdrijven is bij veel mensen ook een kunst (of het is een nog slechtere stof en/of verkeerde techniek).

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/0...kers-benauwdheid-bij-ademen-mag-je-niet-verw/

Ik zelf heb er geen last van (wel nog niet mee proberen te joggen en ben dat niet van plan).
Maar dit is exact wat bv. mijn oma ondervindt: een mondmasker geeft een gevoel van beklemming en een gevoel van kortademigheid.

Maar ja, volgens jou zijn dat dus mensen die zagen om moeilijk te doen.

M°°nblade

Legacy Member
niemandsland zei:
Kan nooit geen fakebewijs zijn, als zijn e-mail adres eronder staat en bovendien heeft de stad Brussel hier al afstand van genomen.
Maar dat was deze ochtend nog niet gekend of gepubliceerd. Het stond toen enkel op een louche blogsite van een of andere anonieme kerkelijk fanaticus. Oh ja, en virusWZ.

niemandsland

Legacy Member
JorisBlack zei:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/0...kers-benauwdheid-bij-ademen-mag-je-niet-verw/

Ik zelf heb er geen last van (wel nog niet mee proberen te joggen en ben dat niet van plan).
Maar dit is exact wat bv. mijn oma ondervindt: een mondmasker geeft een gevoel van beklemming geven en een gevoel van kortademigheid.

Maar ja, volgens jou zijn dat dus mensen die zagen om moeilijk te doen.

2

Mijn onkel komt net uit Spanje en daar draagt iedereen maar iedereen een mondmasker Zonder dat daar een verplichting op zit. Zoals gezegd krijg je in deze bananenrepubliek niet gedaan zonder dat iemand zich benadeeld voelt, heeft niets met het land op zich te maken, maar eerder met de mens.

M°°nblade

Legacy Member
niemandsland zei:
2

Mijn onkel komt net uit Spanje en daar draagt iedereen maar iedereen een mondmasker Zonder dat daar een verplichting op zit. Zoals gezegd krijg je in deze bananenrepubliek niet gedaan zonder dat iemand zich benadeeld voelt, heeft niets met het land op zich te maken, maar eerder met de mens.
Toch raar hoe datzelfde kamp dat corona maatregelen maar kaka vond 'want het treft toch alleen maar de risiscogroepen!', van zodra het gaat om het dragen van mondmasker een bocht van 180°C maakt met 'want oh wee denk aan diezelfde risicogroep en hun benauwdheidsgevoel!'.

Blijkbaar is de panische angst voor het dragen van een mondmasker bij sommigen groter dan dat voor een virus dat 10.000 Belgen het leven gekost heeft.

niemandsland

Legacy Member
M°°nblade zei:
Toch raar hoe datzelfde kamp dat corona maatregelen maar kaka vond 'want het treft toch alleen maar de risiscogroepen!', van zodra het gaat om het dragen van mondmasker een bocht van 180°C maakt met 'want oh wee denk aan diezelfde risicogroep en hun benauwdheidsgevoel!'.

Blijkbaar is de panische angst voor het dragen van een mondmasker bij sommigen groter dan dat voor een virus dat 10.000 Belgen het leven gekost heeft.

Jij spreekt jezelf tegen.

Pumba93

Legacy Member
Timothy555 zei:
Vraagje: mag ik in Antwerpen, overdag (dus niet tijdens de avondklok), iets gaan ophalen vanuit een andere provincie?

De verplaatsing zou bezwaarlijk essentieel te noemen zijn, maar anderzijds weinig risico hebben (uitstappen, mondmasker aan, oppikken en betalen, na 5 minuten weer in de auto naar huis).

Volgens wat ik vind kan dit? Iemand die ergens op een reglement stuit dat dit niet kan?

Mag het? Ja
Is het wijs? Zoals je zelf zegt is er een relatieve kleine kans dat je iets oploopt

Maar ik vind het wel treffend dat je altijd de extremen van de regels opzoekt in je dagdagelijkse leven :p doe je dat bij alles zo?

ugar

Legacy Member
niemandsland zei:
Kan nooit geen fakebewijs zijn, als zijn e-mail adres eronder staat en bovendien heeft de stad Brussel hier al afstand van genomen.

Niet gisterenavond, Google vond die tekst toen alleen terug op een website van zeer bedenkelijk allooi

LSDsmurf

Legacy Member
niemandsland zei:
2

Mijn onkel komt net uit Spanje en daar draagt iedereen maar iedereen een mondmasker Zonder dat daar een verplichting op zit. Zoals gezegd krijg je in deze bananenrepubliek niet gedaan zonder dat iemand zich benadeeld voelt, heeft niets met het land op zich te maken, maar eerder met de mens.

Euh mondmaskers zijn op zowat alle plaatsen in Spanje verplicht.

horste

Legacy Member
Pumba93 zei:
Mag het? Ja
Is het wijs? Zoals je zelf zegt is er een relatieve kleine kans dat je iets oploopt

Maar ik vind het wel treffend dat je altijd de extremen van de regels opzoekt in je dagdagelijkse leven :p doe je dat bij alles zo?

Ik weet niet hoe jij extremen ziet, maar een pakje gaan oppikken in Antwerpen vind ik nu echt niet overdreven de randjes van de regels gaan opzoeken.. We moeten een beetje serieus blijven ook éh

the_fox

Legacy Member
JorisBlack zei:
Ik zelf heb er geen last van (wel nog niet mee proberen te joggen en ben dat niet van plan).
Maar dit is exact wat bv. mijn oma ondervindt: een mondmasker geeft een gevoel van beklemming en een gevoel van kortademigheid.

Maar ja, volgens jou zijn dat dus mensen die zagen om moeilijk te doen.

Heb je het artikel eigenlijk gelezen? Gevoel van, dus is niet zo. En is idd vervelend. Dat spreek ik allemaal niet tegen, maar het maakt het normaal ademen daarom niet onmogelijk. Zie puntje 2, 3 & 4 van de post die je quote.

JorisBlack

Legacy Member
M°°nblade zei:
Toch raar hoe datzelfde kamp dat corona maatregelen maar kaka vond 'want het treft toch alleen maar de risiscogroepen!', van zodra het gaat om het dragen van mondmasker een bocht van 180°C maakt met 'want oh wee denk aan diezelfde risicogroep en hun benauwdheidsgevoel!'.

Blijkbaar is de panische angst voor het dragen van een mondmasker bij sommigen groter dan dat voor een virus dat 10.000 Belgen het leven gekost heeft.

Ik veronderstel dan toch dat je het niet over mij hebt hier, want ik heb nooit beweerd wat jij in je eerste zin zegt.

the_fox zei:
Heb je het artikel eigenlijk gelezen?
Doe aub niet zo kleinerend.
Gevoel van, dus is niet zo. En is idd vervelend. Dat spreek ik allemaal niet tegen, maar het maakt het normaal ademen daarom niet onmogelijk. Zie puntje 2, 3 & 4 van de post die je quote.
Ik zal tegen mijn oma zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen, dat het maar een gevoel is en dat ze moet stoppen met zagen om moeilijk te doen :ironic:

Uit interesse, vind jij dan eigenlijk ook alle psychologische problemen "een gevoel, dus het is niet zo"?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan