Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaximumOfBass

Legacy Member
kimme1975 zei:
De vakantiegangers moeten nog terugkomen.. hopelijk brengt dat geen forse stijgingen met zich mee.. Het zal bang afwachten worden. De maand september wordt wss precair..

Daar heb ik ook veel schrik voor.

dee

Legacy Member
sandervdw zei:
Ik snap de harder maatregel als signaal. En voor mij persoonlijk maakt de verstrenging in de provincie ook niks uit. Maar ik vind het wel frappant dat die maatregel dan op provincieniveau wordt genomen.

Het lijkt wel min of meer ingedamd te zijn. Binnen die getroffen gemeentes stijgt het nog (snel). Al kan dat natuurlijk ook het effect van een exponentiële functie zijn.

ugar zei:
De maatregel wordt op provinciaal niveau genomen omdat hij anders te ingewikkeld wordt en omdat er nog wat andere wettelijke bezwaren zouden zijn om het voor een deel van de provincie te doen

Een groot deel van de reden om provinciaal te gaan is toch ook politiek.
Precies of De Wever helemaal alleen als enige stad in België in een vorm van lockdown zou willen gaan.
Alleen had hij precies niet verwacht dat Cathy Berx hem langst rechts ging voorbij steken.

Niemand draagt voor zijn plezier een masker dus er gaan altijd mensen zagen dat ze "het niet begrijpen" of "niet wisten".
Nog voor er iets in Antwerpen beslist was waren er al meeerdere andere gemeenten die mondmaskers hadden verplicht. Op alle invalswegen hingen borden.
Verkeersborden kent iedereen maar dat bordje is men blind voor. Denk het niet.
Idem voor al die pipo's op het nieuws op de Meir met het mondmasker onder de neus. "Is dat hiet ook verplicht?" :lol:
Uiteindelijk heeft Berx dezelfde weg gevolgd als elke burgmeester in dit land kan. Een politieverordening op basis van de openbare orde en gezondheid.
Ik vraag af of haar verordening overal geldig is indien een gemeente er al 1 had die datzelfde onderwerp regelde.

nixie

Legacy Member
AreVee zei:
Dus door een vod ademen is niet moeilijker dan normaal ademen?

Door een vochtige vod ademen hou jij met astma lange tijd vol? (indien ja toch sterk hoor ik als "gezonde" twintiger toch niet echt heel lang vrees ik)

Door een zeiknatte vod geen minuut lijkt me relatief stevig maar ik zou het toch ook liever niet testen. Daar ging het hem in eerste instantie ook over, wat als je mondmasker zeiknat is. Als je mondmasker niet nat is, is het irritant maar voor de grote meerderheid perfect doenbaar om dat desnoods dagen aan een stuk op te hebben, een zeiknat mondmasker, dat betwijfel ik toch sterk.

Ik weet niet wat jij als mondmasker gebruikt maar een vod zou ik het nu ook niet noemen.
Met een gewoon mondmasker naar de winkel, op de fiets of op straat rondlopen heeft mij nog nooit het gevoel gegeven dat ik minder vlot kan ademen.

Over vochtige en zeiknatte mondmaskers kan ik niet meespreken, mijn vriendin echter heeft tijdens haar kankerbehandeling maanden een ffp3 met ventiel moeten dragen in publieke ruimtes.
Bij het wachten op resultaten zit je soms enkele uren in het ziekenhuis met een masker op.
Over vochtige mondmaskers kan ze dus wel het 1 en het andere zeggen.
Ze vond dit zeker goed meevallen met een ffp3.


Ik heb zelf 4 types al gebruikt. (ze staan in volgorde van mijn voorkeur.

Wegwerp
homemade model 2 (zo halve maan achtig)
FFP3 met ventiel
Homemade model 1 (zelfde vorm als de wegwerp)

the_fox

Legacy Member
De mensen die klagen over een vod voor hun mond, zijn mensen die voornamelijk in deze categorieën vallen (1 of meerdere):
  1. Mensen die zagen om moeilijk te doen
  2. Mensen die het mondmasker verkeerd gebruiken
  3. Mensen die een zelfgemaakt mondmasker hebben van verkeerd materiaal
  4. Mensen die een verkeerde ademhalingstechniek gebruiken
Alles buiten 1 is op te lossen door een juist masker te hebben en dit correct te gebruiken.

Ik had ook eens een masker gemaakt van een meer stretchige stof omdat dit beter ging aansluiten. Gecombineerd met verkeerde ademhalingstechniek zie ik in hoe mensen met zoiets klagen dat dit onaangenaam is of een natte vod wordt, want na een kwartier was dit inderdaad licht vochtig van de uitgeademde lucht. Licht vochtig hé, dus overdrijven is bij veel mensen ook een kunst (of het is een nog slechtere stof en/of verkeerde techniek).

ShovShov

Legacy Member
Avilowca zei:
763


Ik doe niet af aan uw post. Maar zolang politici niet op elk mogelijk moment met een mondmasker op de TV verschijnen is er weinig hoop.

https://www.knack.be/nieuws/factche...dmaskers-dragen/article-longread-1622937.html

ShovShov

Legacy Member
Avilowca zei:
Nu voel ik mij gemanipuleerd. :(

Het is oké makker, de tsunami aan fake news is de afgelopen tijd gigantisch geworden het is overal opletten geblazen !

Yvezz

Legacy Member
Deze ochtend bij mijn Vader geweest, hij vertelde mij dat in het bedrijf van mijn oudste broer iemand ziek geworden was.
Dinsdag weten ze de testresultaten of het Covid-19 is. indien zo, moet iedereen van dat gebouw getest worden.
Daarna dan nog 4 dagen afwachten.
En te denken dat mijn broer dinsdag in verlof gaat.

Carrion

Legacy Member
sandervdw zei:
Anderzijds zie ik wel net beelden van De Wever en Magnette bij de koning, en alle 3 geen mondmasker op en minder dan 1.5m afstand. Hopelijk beelden van de start van hun opdracht, maar zelfs toen vond ik dat al raar.

Wss wel want blijkbaar worden ze pas rond 14u bij de koning verwacht.

JPV

Legacy Member

ugar

Legacy Member
ShovShov zei:
Het is oké makker, de tsunami aan fake news is de afgelopen tijd gigantisch geworden het is overal opletten geblazen !

Hier een tsunami aan de-frienden op facebook. De voorbije dagen heb ik het echt redelijk druk gehad, er is blijkbaar echt een piek in fake-berichten nu.
Ik wil van al die randdebielen met hun samenzweringstheorieën niets op mijn tijdlijn, en ik wil ook gewoon niet met zo'n debielen geassocieerd worden

makila

Legacy Member
JPV zei:
Boksen is een intensieve sport, hoeft niet.

Alleen die social distancing, hé. Die ene wou nog met een fiets slaan, daar ging hij wel 1,5 meter afstand hebben.
Reporter: Slaan met de blote vuisten mag dat?
Van Ranst: Neen er zit geen 1,5 meter tussen, tenzij het iemand is van uwe bubble
Maar ge mag wel een fiets daarvoor gebruiken zolang die fiets meer dan 1,5 meter lang is.

Timothy555

Legacy Member
Vraagje: mag ik in Antwerpen, overdag (dus niet tijdens de avondklok), iets gaan ophalen vanuit een andere provincie?

De verplaatsing zou bezwaarlijk essentieel te noemen zijn, maar anderzijds weinig risico hebben (uitstappen, mondmasker aan, oppikken en betalen, na 5 minuten weer in de auto naar huis).

Volgens wat ik vind kan dit? Iemand die ergens op een reglement stuit dat dit niet kan?

Nahrtent

Legacy Member
Timothy555 zei:
Vraagje: mag ik in Antwerpen, overdag (dus niet tijdens de avondklok), iets gaan ophalen vanuit een andere provincie?

De verplaatsing zou bezwaarlijk essentieel te noemen zijn, maar anderzijds weinig risico hebben (uitstappen, mondmasker aan, oppikken en betalen, na 5 minuten weer in de auto naar huis).

Volgens wat ik vind kan dit? Iemand die ergens op een reglement stuit dat dit niet kan?

Bij mijn weten geen enkel probleem.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan