Idd, volgens wat ik
hier lees, zijn dit de hoofdzaken (dunno of dit alles is):
- De horeca gaan grotendeels dicht. Hotels blijven open en mogen ook nog eten serveren.
- Uitzonderingen op de maximum groepsgrootte van dertig personen voor theaters en concertzalen in binnenruimtes komen te vervallen.
- Mensen mogen niet meer dan drie personen per dag in huis binnenlaten.
- Supermarkten mogen na 20:00 geen alcohol meer verkopen. Hiermee hoopt het kabinet de kans te verkleinen op te gezellige thuissituaties, waarbij mensen niet genoeg afstand houden van elkaar. Er komt ook een verbod om na 20:00 uur alcohol bij te hebben.
- Teamsport voor mensen jonger dan achttien jaar wordt niet aan de banden gelegd, maar wedstrijden worden niet meer gespeeld. Kantines en douches blijven gesloten
- Het profvoetbal mag blijven doorgaan, waarop onder meer KNVB-directeur betaald voetbal Eric Gudde al nadrukkelijk aandrong.
- Mensen mogen een individuele sport, als een potje tennis, blijven beoefenen.
Ook de sportschool blijft geopend.
- Een mondkapje wordt verplicht voor iedereen boven de dertien jaar, wanneer het kabinet de juridische stappen daarvoor genomen heeft. Ook op scholen wordt de verplichting ingevoerd.