Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Goh, er valt ook iets te winnen bij te zeggen dat mensen die arm zijn het zelf zoeken, enkel is dat een boodschap voor een andere doelgroep.

Internaliseren van succes en externaliseren van falen zeker.

Beetje off-topic.

Goh ja maar de overgrote meerderheid ( ik ook) faalt wel ergens, waarom hebben al die 'uitlach reality TV series' zoveel success? Veel 'allez wij zijn toch nog niet ZO slecht bezig dan'

JorisBlack

Legacy Member
Los van IQ is het EQ hier bij sommigen ook ver te zoeken soms.

Ik heb geen kinderen, maar ik kan me goed genoeg voorstellen dat het niet eenvoudig is voor werkende mensen met kinderen als de scholen dicht gaan.
Ik ben niet arm, maar kan me goed genoeg voorstellen dat kinderen in arme gezinnen het heel lastig krijgen met enkel afstandsonderwijs.


Trouwens, zelfs als het maar gaat om 2% van de bevolking, dan zijn dat nog altijd ongeveer 220.000 mensen.

Sylverscythe

Legacy Member
zarathustra zei:
Goh ja maar de overgrote meerderheid ( ik ook) faalt wel ergens, waarom hebben al die 'uitlach reality TV series' zoveel success? Veel 'allez wij zijn toch nog niet ZO slecht bezig dan'

En we zullen zo snel niet arm worden want we kunnen WEL met geld omgaan, lijkt mij daarin te passen. Nu goed, ik volg Glashelder, voor die kinderen maakt het niet uit of hun ouders het echt niet kunnen betalen of het gewoon aan scheve prioriteiten ligt, die zijn gezien. Je kan dan vinden dat er iets aan het acuut probleem moet gedaan worden of net niet, omdat de ouders het maar zelf moeten inzien. Maar bij dat laatste ben je dan misschien het probleem aan het verleggen naar de volgende generatie.

zarathustra

Legacy Member
Sylverscythe zei:
En we zullen zo snel niet arm worden want we kunnen WEL met geld omgaan, lijkt mij daarin te passen. Nu goed, ik volg Glashelder, voor die kinderen maakt het niet uit of hun ouders het echt niet kunnen betalen of het gewoon aan scheve prioriteiten ligt, die zijn gezien. Je kan dan vinden dat er iets aan het acuut probleem moet gedaan worden of net niet, omdat de ouders het maar zelf moeten inzien. Maar bij dat laatste ben je dan misschien het probleem aan het verleggen naar de volgende generatie.

Oh tuurlijk, ik ga daar volledig akkoord mee. Los van mijn waarde oordeel, je kan de kinderen niet straffen voor de fouten van de ouders.

KnightOfCydonia

Legacy Member
De waarheid zal ook wel ergens in het midden liggen, met zowel arme ouders die oprecht hun best doen en die er niet geraken en die je hooguit kunt verwijten dat ze te veel kinderen hebben op de wereld gezet...
Maar er zijn zonder twijfel ook ouders die niet naar hun kinderen omkijken, waar kindergeld naar alcohol en sigaretten of nog ergere prioriteiten gaat.

Oplossing? Kindergeld misschien niet zomaar als een lompe som cash aan iedereen geven. Deel aan hogere belastingvrije som voor mensen die werken en een deel aan sociale en materiële voordelen zoals de overheid die voor die laptop of het abonnement van de sportclub van die kinderen zorgt zou dat al voor een deel kunnen verhelpen.

Zelfs dan zal je echter egoïstische mensen blijven hebben die te veel kinderen op de wereld zetten en waarvoor de samenleving moet opdraaien. Dat en kinderen mag je daar niet voor straffen, beter ook net voldoende in investeren zodat ze hopelijk slimmer worden dan hun ouders.

Carrion

Legacy Member
Voetbal Vlaanderen heeft het weer simpel gemaakt.

Recreatief voetbal: verboden
Vriendschappelijke match: toegestaan

En nu zijn een hoop café ploegen aan het bikkeren omdat er geen flauw benul is of we onder recreatief of vriendschappelijk vallen. Mijn idee zou zijn vriendschapplijk aangezien wij geen competitie of klassement hebben.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Carrion zei:
Voetbal Vlaanderen heeft het weer simpel gemaakt.

Recreatief voetbal: verboden
Vriendschappelijke match: toegestaan

En nu zijn een hoop café ploegen aan het bikkeren omdat er geen flauw benul is of we onder recreatief of vriendschappelijk vallen. Mijn idee zou zijn vriendschapplijk aangezien wij geen competitie of klassement hebben.

Ik zou zeggen als er competitie of klassement is -> want uw matchen buiten de competitie / klassement, hetgeen die ook hebben is dan vriendschappelijk
Is dat er niet -> recreatief.

{BK}Black Devil

Legacy Member
hopelijk laten ze idd nog iets van ontspanning open (zoals fitness) en doe-het-zelfzaken .

the_fox

Legacy Member
kay-gell zei:
Diatonico zei:
Wat doen ze in fr en nl met fitnesszalen?
In NL mogen ze nog as far as I can tell

Idd, volgens wat ik hier lees, zijn dit de hoofdzaken (dunno of dit alles is):
- De horeca gaan grotendeels dicht. Hotels blijven open en mogen ook nog eten serveren.
- Uitzonderingen op de maximum groepsgrootte van dertig personen voor theaters en concertzalen in binnenruimtes komen te vervallen.
- Mensen mogen niet meer dan drie personen per dag in huis binnenlaten.
- Supermarkten mogen na 20:00 geen alcohol meer verkopen. Hiermee hoopt het kabinet de kans te verkleinen op te gezellige thuissituaties, waarbij mensen niet genoeg afstand houden van elkaar. Er komt ook een verbod om na 20:00 uur alcohol bij te hebben.
- Teamsport voor mensen jonger dan achttien jaar wordt niet aan de banden gelegd, maar wedstrijden worden niet meer gespeeld. Kantines en douches blijven gesloten
- Het profvoetbal mag blijven doorgaan, waarop onder meer KNVB-directeur betaald voetbal Eric Gudde al nadrukkelijk aandrong.
- Mensen mogen een individuele sport, als een potje tennis, blijven beoefenen. Ook de sportschool blijft geopend.
- Een mondkapje wordt verplicht voor iedereen boven de dertien jaar, wanneer het kabinet de juridische stappen daarvoor genomen heeft. Ook op scholen wordt de verplichting ingevoerd.

{BK}Black Devil

Legacy Member
the_fox zei:
Idd, volgens wat ik hier lees, zijn dit de hoofdzaken (dunno of dit alles is):
- De horeca gaan grotendeels dicht. Hotels blijven open en mogen ook nog eten serveren.
- Uitzonderingen op de maximum groepsgrootte van dertig personen voor theaters en concertzalen in binnenruimtes komen te vervallen.
- Mensen mogen niet meer dan drie personen per dag in huis binnenlaten.
- Supermarkten mogen na 20:00 geen alcohol meer verkopen. Hiermee hoopt het kabinet de kans te verkleinen op te gezellige thuissituaties, waarbij mensen niet genoeg afstand houden van elkaar. Er komt ook een verbod om na 20:00 uur alcohol bij te hebben.
- Teamsport voor mensen jonger dan achttien jaar wordt niet aan de banden gelegd, maar wedstrijden worden niet meer gespeeld. Kantines en douches blijven gesloten
- Het profvoetbal mag blijven doorgaan, waarop onder meer KNVB-directeur betaald voetbal Eric Gudde al nadrukkelijk aandrong.
- Mensen mogen een individuele sport, als een potje tennis, blijven beoefenen. Ook de sportschool blijft geopend.
- Een mondkapje wordt verplicht voor iedereen boven de dertien jaar, wanneer het kabinet de juridische stappen daarvoor genomen heeft. Ook op scholen wordt de verplichting ingevoerd.

Ik snap toch niet zo goed die regel van na 20:00 geen alcohol meer verkopen , dat gaat toch niet veel effect hebben ? De meesten hebben wel ergens een stock hebben , of kopen het dan voor 20uur he .

de hamster

Legacy Member
Ik heb het erg lang kunnen uitstellen en zitten zeggen dat ik wil blijven werken, maar ik denk dat we op het punt komen dat het risico te groot wordt en ze morgen in het ziekenhuis bij mijn halfjaarlijkse controle gewoon gaan zeggen dat ik best een paar weken in zelf isolatie ga tot de boel wat mindert.

Het is echt een deja vu naar maart. Toen waren de cijfers zelfs niet eens zo hoog als nu, en ik mocht onder geen beding nog onder de mensen komen. Ik vrees dat ik het sowieso weer vlaggen ga hebben morgen.

Matthias92

Legacy Member
Hopelijk vrijdag terug een verplichting van telewerk.

Bij mij op het werk zijn er sommige diensten die terug fulltime op kantoor moeten zijn van de baas. (terwijl ze alles perfect van thuis uit kunnen)

M°°nblade

Legacy Member
glashelder zei:
Ja want opgeblazen armoedecijfers en doen alsof mensen iets niet kunnen betalen, daar hebben we zoveel voordeel bij? :wtf:
Ongelooflijk hoe slecht hier soms gelezen wordt. Ik stel toch nérgens dat die mensen dat wel kunnen betalen?
Ik stel dat het percentage van mensen die geen internet/netbook kunnen betalen cijfermatig zo miniem is dat je voor die allerarmste vanuit de scholen een uitleenlaptop en dergelijke kan voorzien zodat er voor geen enkele scholier die belemmernis is voor afstandsonderwijs.

Mato zei:
Dus je hebt ook geploeterd.
Jij hebt geploeterd en ziet het achteraf nog al bij al positief in. Ik heb ook geploeterd en zeg: "NOOIT MEER".
Ieders weerbaarheid is anders.
Ik sta echt niet uit te kijken naar een tweede lockdown en een herbelevenis van die situatie hoor. Maar als het niet anders kan, en het zo ver is dan heeft het weinig baat om 'NOOIT MEER' te roepen want je moet er toch door. Als het de eerste keer gelukt is, zal het de tweede keer ook wel lukken, ook al is dat met dikke tegengoesting.
Nee over 2 a 3% hebben ze ook gesproken, ook over cijfers specifiek over de actieve bevolking en dan nog over cijfers specifiek over armen. Lijkt me dus correct te zijn.
Feit blijft wel dat duizenden leerlingen geen laptop hadden en uitieindelijk gekregen hebben, maar er zijn zelfs nog steeds duizenden leerlingen nog altijd aan het wachten hierop.
Awel, het is dan toch mogelijk? Ik weet niet waarom die wachtrijen er zijn dus laat de huidige coronacijfers maar een motivatie zijn om er spoed achter te zetten.
De verkavelingsproblematiek is begonnen in de jaren 70(documentaire gezien erover op Canvas), dus de leeftijd van uw bouwgrond voldoet nog daaraan. Maar maakt niet uit, mss was "kerktorenmentaliteit" beter verwoord geweest. Alle rijken onder hun kerktoren denken dat de hele wereld gelijk onder hun kerktoren is.
Typo, moest '3 kwart van een eeuw' zijn want huis staat er van 1948. "kerktorenmentaliteit" gaat even goed op voor mensen die niet voorbij armoede kunnen staren om te stellen dat afstandsonderwijs voor 3de graad niet mogelijk is.

phate_13 zei:
11% van de bevolking. Stop met het probleem dat duidelijk onderbouwd is te minimaliseren.

Staat zelfs nog mooi bij :
0-17 13,1%

Dus 13,1% van de kinderen.
En ik zeg: stop met de problemen op te blazen door het globale cijfer aan te halen waar al die andere indicatoren erbij steken die niet over internet gaan en uiteenlopen van 'een week op vakantie kunnen gaan' tot 'versleten meubels vervangen'. Geen internet : 1 tot 2%

JorisBlack zei:
Trouwens, zelfs als het maar gaat om 2% van de bevolking, dan zijn dat nog altijd ongeveer 220.000 mensen.
Ma nee. Niet gans de Belgische bevolking zit in de 3de graad Vlaams onderwijs.
Wat met Ben Weyts afgesproken was, is dat vanaf code oranje scholieren 3de graad volgens het draaiboek van thuis uit les zouden volgen. Uiteindelijk gaat dat over 141.086 jongeren (volgens de cijfers van de overheid). En 2% daarvan komt dan neer op 2.823 scholieren waarvoor 1.060 secundair onderwijs scholen dan een uitleenlaptop zouden moeten voorzien. Dat is gemiddeld 3 uitleenlaptops per school ffs ....

anonymousMF

Legacy Member
the_fox zei:
Idd, volgens wat ik hier lees, zijn dit de hoofdzaken (dunno of dit alles is):
- De horeca gaan grotendeels dicht. Hotels blijven open en mogen ook nog eten serveren.
- Uitzonderingen op de maximum groepsgrootte van dertig personen voor theaters en concertzalen in binnenruimtes komen te vervallen.
- Mensen mogen niet meer dan drie personen per dag in huis binnenlaten.
- Supermarkten mogen na 20:00 geen alcohol meer verkopen. Hiermee hoopt het kabinet de kans te verkleinen op te gezellige thuissituaties, waarbij mensen niet genoeg afstand houden van elkaar. Er komt ook een verbod om na 20:00 uur alcohol bij te hebben.
- Teamsport voor mensen jonger dan achttien jaar wordt niet aan de banden gelegd, maar wedstrijden worden niet meer gespeeld. Kantines en douches blijven gesloten
- Het profvoetbal mag blijven doorgaan, waarop onder meer KNVB-directeur betaald voetbal Eric Gudde al nadrukkelijk aandrong.
- Mensen mogen een individuele sport, als een potje tennis, blijven beoefenen. Ook de sportschool blijft geopend.
- Een mondkapje wordt verplicht voor iedereen boven de dertien jaar, wanneer het kabinet de juridische stappen daarvoor genomen heeft. Ook op scholen wordt de verplichting ingevoerd.

Als dit de lockdown gaat zijn, dan kan ik er mee leven. Veel anders dan wat er nu in België is, is dat niet

Oldskooler

Legacy Member
En nog staan er overal zotten te fuiven, vlak naast elkaar, zonder bescherming.

Boetes, 10.000 euro per man.

JorisBlack

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
Ik snap toch niet zo goed die regel van na 20:00 geen alcohol meer verkopen , dat gaat toch niet veel effect hebben ? De meesten hebben wel ergens een stock hebben , of kopen het dan voor 20uur he .

Of zoals Hans Teeuwen het al heeft gezegd op zijn fb pagina: "Mijn koelkast heeft geen avondklok" :rofl:

Oldskooler zei:
En nog staan er overal zotten te fuiven, vlak naast elkaar, zonder bescherming.

Boetes, 10.000 euro per man.

Waar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan