Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sylverscythe

Legacy Member
kay-gell zei:
Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.

Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"

Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé :lol: "

Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.

Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.
Er zit natuurlijk overal een clown of twee die de stoere wil uithangen, ik zie dat in de gym, daar lopen ook zo'n figuren rond die eens lachen met zaken ontsmetten want iedereen moet het hebben en ze kunnen ertegen...

Hier op het werk (universiteit) worden de maatregelen toch goed gevolgd, we zijn ook al sinds de lockdown altijd strenger dan wat de overheid oplegt. Het lesgeven is natuurlijk wel nog on-campus voor sommige zaken (zoals mijn lessen), maar het zijn volgens mij ook die lessen niet die het risico sterk verhogen, eerder de randzaken die studenten dan ook nog doen. Toch gaan we natuurlijk naar oranje en waarschijnlijk rood wat voor mij een terecht signaal is.

JorisBlack zei:
Volgems mijn collega's kwam er hier gisteren iemand van dhl of dpd ofzo een pakketje afleveren. Die kwam binnen zonder masker (nochtans verplicht), en verkondigde dat "corona niet bestaat en dat de pers onzin verkoopt".

Het is om van te janken soms...

Ik zou daar toch eens goed tegenin gaan eerlijk gezegd, en dan mag er al eens op een ego getrapt worden. Het zijn meestal niet echt de genieën die rondrijden met pakjes.
Timothy555 zei:
Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?

Ik volg ergens bij ‘iedereen moet het ooit misschien wel eens krijgen’.

Maar ok, volgens de enquête zijn de meesten net vragende partij voor (strengere) maatregelen. Dus dan moet je je daar ook bij neerleggen.

"Veel" wil niets zeggen, misschien ervaar jij dat als veel door je sociale kring en is dat in % een minderheid van de bevolking. En zelfs als het een meerderheid is bestaat er wel zoiets als een objectieve waarheid, of tenminste een waarschijnlijker scenario. Ik hoop dat men voor zo'n zaken geen rekening gaat houden met de mening van mensen zoals in de citaten hierboven.

kay-gell

Legacy Member
En nu ga ik net naar beneden (dus mijn werk) zijn ze vrolijk ne zak snoep aan het rond laten gaan waar iedereen in zit te grabbelen. Nadat ze dan net te horen hebben gekregen dat ne collega ziek is.
Maar allee :rofl: :rofl:

ugar

Legacy Member
Timothy555 zei:
Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?

Ik volg ergens bij ‘iedereen moet het ooit misschien wel eens krijgen’.

Maar ok, volgens de enquête zijn de meesten net vragende partij voor (strengere) maatregelen. Dus dan moet je je daar ook bij neerleggen.

OK. Ik stel voor dat ze bij mensen die de regels niet willen volgen ze gewoon hun zin laten doen, en dat registreren.
En wanneer er geen plaats is in de ziekenhuizen, ze die dan gewoon buiten laten creperen, en de oudere mensen niet van de machines afkoppelen.

Eens zien hoeveel van die idioten dan nog de macho gaan uithangen.

kay-gell

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Er zit natuurlijk overal een clown of twee die de stoere wil uithangen, ik zie dat in de gym, daar lopen ook zo'n figuren rond die eens lachen met zaken ontsmetten want iedereen moet het hebben en ze kunnen ertegen...

Hier op het werk (universiteit) worden de maatregelen toch goed gevolgd, we zijn ook al sinds de lockdown altijd strenger dan wat de overheid oplegt. Het lesgeven is natuurlijk wel nog on-campus voor sommige zaken (zoals mijn lessen), maar het zijn volgens mij ook die lessen niet die het risico sterk verhogen, eerder de randzaken die studenten dan ook nog doen. Toch gaan we natuurlijk naar oranje en waarschijnlijk rood wat voor mij een terecht signaal is.



Ik denk dat er een groot gat gaapt tussen grotere bedrijven, overheidsdiensten en KMO's eerlijk gezegd.
Ik kan mij daar nu totaal in vergissen en kan mij ook niet op cijfers baseren maar dat is wat ik rond mij zie

M°°nblade

Legacy Member
Wilcao zei:
Ik zie hier en daar "artikels" waar het WHO zou zeggen dat het Coronavirus procentueel even dodelijk is als de griep. Wat natuurlijk niet veel wilt zeggen aangezien de besmetting van Corona veel hoger ligt, maar wil toch weten of dit weer een nepbericht is van die ontkenners of dat die toch waar is. Iemand hier nog een betrouwbare link van?
Ah ja, dat 0.14% mortaliteitscijfer dat ik corona-ontkenners (zelf noemen ze zichzelf natuurlijk 'sceptici' die 'nuance' in de discussie willen brengen) intussen al een halve week hoor roepen.

Uiteindelijk is dat een complete verdraaiing van een uitspraak 'WHO: 10% of world’s people may have been infected with virus'
https://apnews.com/article/virus-outbreak-archive-united-nations-54a3a5869c9ae4ee623497691e796083

Waarbij de ontkenners een gigantisch ondergerapporteerde oversterfte tgv. corona in verhouding plaatsen tot een ruwe schatting om weer af te komen met het aloude 'het is maar een griepje'. En dan komt dat zogezegd 'van het WHO'.

Renegadexxripxx

Legacy Member
ugar zei:
Eens zien hoeveel van die idioten dan nog de macho gaan uithangen.
Ik denk eigenlijk evenveel als ervoor, want hen gaat dat toch niet overkomen.

sandervdw

Legacy Member
M°°nblade zei:
Ah ja, dat 0.14% mortaliteitscijfer dat ik corona-ontkenners (zelf noemen ze zichzelf natuurlijk 'sceptici') intussen al een halve week hoor roepen.

Uiteindelijk is dat een complete verdraaiing van een uitspraak 'WHO: 10% of world’s people may have been infected with virus'
https://apnews.com/article/virus-outbreak-archive-united-nations-54a3a5869c9ae4ee623497691e796083

Waarbij men een gigantisch ondergerapporteerde oversterfte in verhouding plaatst tot een ruwe schatting om weer af te komen met het aloude 'het is maar een griepje'.

Hier in de omgeving ook weer eentje "ja, maar kinderen krijgen dat niet". Dat is dezelfde mens die ons gezegd heeft "eens dat kinderen naar school gaan, gaat ge altijd ziek zijn", dus voor ALLE andere ziektes zijn scholen een probleem, maar nu ineens niet. Als ik de meeste mensen hun reacties hoor, zou ik zeggen dat de hersenschade nog veel groter is dan ik al dacht. Maar ik vrees dat die schade er voordien al was...

M°°nblade

Legacy Member
kay-gell zei:
En nu ga ik net naar beneden (dus mijn werk) zijn ze vrolijk ne zak snoep aan het rond laten gaan waar iedereen in zit te grabbelen. Nadat ze dan net te horen hebben gekregen dat ne collega ziek is.
Maar allee :rofl: :rofl:
Bij ons is het nog erger. Superhygiënische procedures in de personeelscafetaria en bij de uitgang dan 1 grote grabbelbak appelen 'want we moeten gezond eten'.

Ze hadden er net zo goed een bord kunnen bijplaatsen 'Voor mensen die graag in ziekte/coronaverlof willen gaan'

ugar

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik denk dat er een groot gat gaapt tussen grotere bedrijven, overheidsdiensten en KMO's eerlijk gezegd.
Ik kan mij daar nu totaal in vergissen en kan mij ook niet op cijfers baseren maar dat is wat ik rond mij zie

Absoluut. In grote industriële bedrijven wordt veiligheid echt wel serieus genomen.
Bij ons wordt gevraagd andere mensen aan te spreken over onveilig gedrag, en als leidinggevende moet je ook voorbeeldgedrag vertonen. Indien je dan bewust een elementaire veiligheidsregel overtreedt, wordt je beschouwd als iemand die niet geschikt is om leiding te geven.

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
Hier in de omgeving ook weer eentje "ja, maar kinderen krijgen dat niet". Dat is dezelfde mens die ons gezegd heeft "eens dat kinderen naar school gaan, gaat ge altijd ziek zijn", dus voor ALLE andere ziektes zijn scholen een probleem, maar nu ineens niet. Als ik de meeste mensen hun reacties hoor, zou ik zeggen dat de hersenschade nog veel groter is dan ik al dacht. Maar ik vrees dat die schade er voordien al was...

Hier ook al rare gesprekken gehad : ja met een goed immuunsysteem krijg je dat niet.
En waarom krijg je dan wel andere ziektes??
Ah slecht immuunsysteem hé

eeuuhhhh ok


Leuken is ook : corona is niet erg, het is farma-industrie die vaccins zit te pushen om meer winst te hebben.

Timothy555

Legacy Member
Ge trekt het natuurlijk in het belachelijke, maar als 80% van de bevolking morgen zoiets denkt, dan komt dat er ook volgens mij (democratisch beleid).

Stel: een politieke partij komt op met als belangrijkste standpunt ‘wij willen opnieuw roken toelaten in de horeca’.

Die partij haalt, compleet onrealistisch, een absolute meerderheid doordat mensen heel erg akkoord gaan met die stelling.

Komt het er dan niet?

Timothy555

Legacy Member
ugar zei:
OK. Ik stel voor dat ze bij mensen die de regels niet willen volgen ze gewoon hun zin laten doen, en dat registreren.
En wanneer er geen plaats is in de ziekenhuizen, ze die dan gewoon buiten laten creperen, en de oudere mensen niet van de machines afkoppelen.

Eens zien hoeveel van die idioten dan nog de macho gaan uithangen.

Het is wel zeer grappig dat je direct een macho moet zijn in jouw redenering als je 1 of meerdere regels niet volgt.

Ooit over nagedacht dat mensen ook regels niet volgen omwille van nonchalance of ‘geen goesting’, zonder dat machogedrag daar in de verste verte ook maar iets mee te zien heeft?

+ edit: iemand die tegen 200 km/h crasht met de auto zal ook verzorgd worden. Iemand die zwaar kettingroker is krijgt ook zorg als hij kanker heeft. Gelukkig maar, waar sta je anders als maatschappij.

Timothy555

Legacy Member
Jullie doen echt alsof Corona nog een factor 50 keer meer besmettelijk is dan het al is. Djeezes, uit een bak appelen grabbelen is tegenwoordig al levensgevaarlijk.

Ik vraag me echt af waarom ik nog geen Corona gehad heb. Zoveel geluk kan iemand toch niet hebben? Bij ons worden er inderdaad gewoon zo’n dingen gedaan...

zarathustra

Legacy Member
Timothy555 zei:
Het is wel zeer grappig dat je direct een macho moet zijn in jouw redenering als je 1 of meerdere regels niet volgt.

Ooit over nagedacht dat mensen ook regels niet volgen omwille van nonchalance of ‘geen goesting’, zonder dat machogedrag daar in de verste verte ook maar iets mee te zien heeft?

Dat zijn gewoon allemaal synoniemen voor idioten hoor.

Landtlord

Legacy Member
gumball4000 zei:
Andere collega is besmet. Wordt intern 0,0000 over gecommuniceerd... Ik heb vorige week wel 30min staan praten met haar. Weet het nu toevallig door iemand...werk nu vandaag van thuis uit.
HR zou blijkbaar ook op de hoogte zijn + ze weten dat mijn vriendin een zeer hoge risicogroep is (longpatient)...en toch communiceren ze niks..

Regio: Wallonië...toevallig waar de hotspot van corona zich momenteel bevindt...ze gaan het daar mooi oplossen met zulk gedrag :ironic:

Ik denk dat het privacy gewijs heel moeilijk is om daar gewoon open over te communiceren

Timothy555

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat zijn gewoon allemaal synoniemen voor idioten hoor.

Ah, dus omdat je een mening niet volgt ben je een idioot. Ben jij dat dan ook omdat je mijn mening niet volgt?

Neen toch? Stop allemaal eens met het grote gelijk aan te hangen...

Creeping Death

Legacy Member
Toch blij dat in mijn omgeving normaal gereageerd wordt.
Ik zit met een verkoudheid (verstropte neus, hoest fluimen op) en m'n baas zegt gewoon: werk van thuis uit tot het over is. En ik blijf voor alle zekerheid ook gewoon binnen voor een paar dagen.

M°°nblade

Legacy Member
Timothy555 zei:
Ah, dus omdat je een mening niet volgt ben je een idioot. Ben jij dat dan ook omdat je mijn mening niet volgt?

Neen toch? Stop allemaal eens met het grote gelijk aan te hangen...
Je hebt je recht op je eigen mening, maar niet het recht op je eigen feiten. En dan doel ik op dat constant onwetenschappelijk ter discussie stellen van de besmettelijkheid en dodelijkheid van corona tov. griep. Hoe moet je zo'n mensen anders noemen?

kay-gell

Legacy Member
Timothy555 zei:
Jullie doen echt alsof Corona nog een factor 50 keer meer besmettelijk is dan het al is. Djeezes, uit een bak appelen grabbelen is tegenwoordig al levensgevaarlijk.

Ik vraag me echt af waarom ik nog geen Corona gehad heb. Zoveel geluk kan iemand toch niet hebben? Bij ons worden er inderdaad gewoon zo’n dingen gedaan...


Kunt ook nog uw gezond verstand gebruiken hé. Als een epidemie in deze mate exponentieel toeneemt is het niet de moment om onnodig het gaan op te zoeken.
En het is niet omdat gij geluk hebt om niet ziek of asymptomatisch ziek te zijn dat het voor anderen ook geldt he. 180.000 anderen hebben het wel al gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan