Sylverscythe
Legacy Member
Er zit natuurlijk overal een clown of twee die de stoere wil uithangen, ik zie dat in de gym, daar lopen ook zo'n figuren rond die eens lachen met zaken ontsmetten want iedereen moet het hebben en ze kunnen ertegen...kay-gell zei:Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.
Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"
Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé"
Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.
Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.
Hier op het werk (universiteit) worden de maatregelen toch goed gevolgd, we zijn ook al sinds de lockdown altijd strenger dan wat de overheid oplegt. Het lesgeven is natuurlijk wel nog on-campus voor sommige zaken (zoals mijn lessen), maar het zijn volgens mij ook die lessen niet die het risico sterk verhogen, eerder de randzaken die studenten dan ook nog doen. Toch gaan we natuurlijk naar oranje en waarschijnlijk rood wat voor mij een terecht signaal is.
JorisBlack zei:Volgems mijn collega's kwam er hier gisteren iemand van dhl of dpd ofzo een pakketje afleveren. Die kwam binnen zonder masker (nochtans verplicht), en verkondigde dat "corona niet bestaat en dat de pers onzin verkoopt".
Het is om van te janken soms...
Ik zou daar toch eens goed tegenin gaan eerlijk gezegd, en dan mag er al eens op een ego getrapt worden. Het zijn meestal niet echt de genieën die rondrijden met pakjes.
Timothy555 zei:Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?
Ik volg ergens bij ‘iedereen moet het ooit misschien wel eens krijgen’.
Maar ok, volgens de enquête zijn de meesten net vragende partij voor (strengere) maatregelen. Dus dan moet je je daar ook bij neerleggen.
"Veel" wil niets zeggen, misschien ervaar jij dat als veel door je sociale kring en is dat in % een minderheid van de bevolking. En zelfs als het een meerderheid is bestaat er wel zoiets als een objectieve waarheid, of tenminste een waarschijnlijker scenario. Ik hoop dat men voor zo'n zaken geen rekening gaat houden met de mening van mensen zoals in de citaten hierboven.
"
