Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ilgonwe

Legacy Member
kay-gell zei:
Tja, ik vrees toch dat het morgen weer prijs is hier. Ook als ik net dit lees

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201015_91922290
Volgens de berichten zou het land eerst in fase 3 gaan en Brussel fase 4 om volgende week over te schakelen op fase 4.
De horeca zou ipv een "versoepeling" voor cafés met 6 personen een verstrenging krijgen voor restaurants tot 23 uur en 4 personen. Die regel is duidelijker uit te leggen en de beleidsmakers kunnen verwijzen naar die coronapeiling van RTL/VTM waar de meesten een verkleining vd tafels steunen.

En zoals ik gisteren zei is de sluiting van de horeca ook een reële piste maar denk dat ze eerst nog vanalles anders gaan proberen. Frankrijk is gisterenavond uiteindelijk niet zo ver gegaan buiten de beslissing over avondklok dus het kruit voor de Franstalige beleidsmakers is ook wat weggenomen. Er waren daar eerder stemmen om enkel essentiële verplaatsingen toe te laten, die piste is nu moeilijk door te duwen.

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
Tja, moeder heeft positief getest, vader moet niet getest worden want geen symptomen.
Dat wil dus zeggen dat we terug in de situatie van Maart zitten waar enkel mensen getest worden die effectief ziek zijn. Dan moet je ook die cijfers vergelijken, en zie je dat we nu véél slechter er aan toe zijn.

euh je vader moet nog niet worden getest omdat ze eerst minimum 5 dagen wachten om zeker te zijn moest hij besmet zijn dat ze virusdeeltjes kunnen opsporen.
Je moet altijd 5 dagen rekenen na contact met positief persoon.

Ik ben vorige dinsdag in contact geweest met besmet persoon. Donderdag kwam z'n test positief terug en ik moest zondag laten testen om maandag resultaat te hebben.
Mensen die zondag uit tenerife kwamen dat 2 dagen voordien rood is geworden moeten nu vrijdag laten testen. Wederom 5 dagen tussen.

Lobmans

Legacy Member
hell-side-boy zei:
0,14% :eek: Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...

Maar de maatregelen zijn niet genomen om rechtstreeks het aantal doden laag te houden, maar wél om de capaciteit van de gezondheidszorg te vrijwaren. Als de capaciteit van ziekenhuisbedden en ICU overschreden wordt kan men niet langer iedereen de zorg geven die hij of zij nodig heeft, en dan zou het aantal doden alleen maar toenemen.

De overlijdens die we nu hebben, zijn overlijdens die ondanks zeer goede zorg toch niet vermeden konden worden. Dankzij de maatregelen hebben we echter wel vele patiënten genoeg zorg kunnen geven waardoor ze niét gestorven zijn.

sandervdw

Legacy Member
bassie82 zei:
euh je vader moet nog niet worden getest omdat ze eerst minimum 5 dagen wachten om zeker te zijn moest hij besmet zijn dat ze virusdeeltjes kunnen opsporen.
Je moet altijd 5 dagen rekenen na contact met positief persoon.

Ik ben vorige dinsdag in contact geweest met besmet persoon. Donderdag kwam z'n test positief terug en ik moest zondag laten testen om maandag resultaat te hebben.
Mensen die zondag uit tenerife kwamen dat 2 dagen voordien rood is geworden moeten nu vrijdag laten testen. Wederom 5 dagen tussen.

Die wonen samen he, moeder is sinds vorige donderdag ziek. Gebeld met de arts en die zei duidelijk "hij moet zich pas laten testen als hij symptomen heeft". Imo compleet absurd dat we terug op dat niveau zitten, en er nog altijd geen strengere maatregelen zijn. Ook hier weer een compleet gebrek aan politieke verantwoordelijkheidszin trouwens, want die laatste versoepeling die inging tegen de adviezen, staat volledig op Wilmès haar naam, maar die hoor je nu niet meer.

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
Die wonen samen he, moeder is sinds vorige donderdag ziek. Gebeld met de arts en die zei duidelijk "hij moet zich pas laten testen als hij symptomen heeft". Imo compleet absurd dat we terug op dat niveau zitten, en er nog altijd geen strengere maatregelen zijn. Ook hier weer een compleet gebrek aan politieke verantwoordelijkheidszin trouwens, want die laatste versoepeling die inging tegen de adviezen, staat volledig op Wilmès haar naam, maar die hoor je nu niet meer.

Dan is je huisarts heel verkeerd.
Ik heb gehoord dat ik 5 dagen moest wachten en effectief moest getest worden ook al had ik geen symptomen.
Familie van besmet persoon moest ook 5 dagen wachten na resultaat van test dus zijn vrouw is dinsdag moeten gaan. Gisteren had ze resultaat.
Maat van me die maandag diezelfde besmette persoon heeft gezien (voetbalploeg) is zaterdag moeten gaan en ook positief. Z'n vrouw vertoonde al symptomen dus mocht ze direct gaan testen.

Het lijkt erop dat in mijn buurt de testen wel worden uitgevoerd zoals het hoort.

kimme1975

Legacy Member
"We voelen de hete adem van virus in onze nek" volgens Van Gucht..

Die hete adem blaast nu toch al wat langer dan gisteren en vandaag... ;)

Loser

Legacy Member
sandervdw zei:
Die wonen samen he, moeder is sinds vorige donderdag ziek. Gebeld met de arts en die zei duidelijk "hij moet zich pas laten testen als hij symptomen heeft". Imo compleet absurd dat we terug op dat niveau zitten, en er nog altijd geen strengere maatregelen zijn. Ook hier weer een compleet gebrek aan politieke verantwoordelijkheidszin trouwens, want die laatste versoepeling die inging tegen de adviezen, staat volledig op Wilmès haar naam, maar die hoor je nu niet meer.

Is het heel nuttig dat je vader zich ook laat testen? Want op dit moment, met een positieve test voor je moeder, geldt zelfquarantaine voor het hele huisgezin. Ook voor je vader. Tot er geen symptomen meer zijn, of 7d lang. Dat is dan tot er geen symptomen meer zijn bij je moeder, of bij je vader. Want zodra die laatste symptomen krijgt: test -> zelfquarantaine voor het hele huisgezin.

hell-side-boy zei:
0,14% :eek: Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...

Zie, en daarom kun je het fataliteitscijfer moeilijk gebruiken voor een correcte analyse.

RB26DETT

Legacy Member
bassie82 zei:
Dan is je huisarts heel verkeerd.
Ik heb gehoord dat ik 5 dagen moest wachten en effectief moest getest worden ook al had ik geen symptomen.
Familie van besmet persoon moest ook 5 dagen wachten na resultaat van test dus zijn vrouw is dinsdag moeten gaan. Gisteren had ze resultaat.
Maat van me die maandag diezelfde besmette persoon heeft gezien (voetbalploeg) is zaterdag moeten gaan en ook positief. Z'n vrouw vertoonde al symptomen dus mocht ze direct gaan testen.

Het lijkt erop dat in mijn buurt de testen wel worden uitgevoerd zoals het hoort.
Klopt. Je moet in quaraintaine als je een hoogrisicocontact hebt gehad en geen symptomen hebt. Op dag 5 na het contact laat je je testen.
- Als de uitslag negatief is, mag je uit quarantaine.
- Is uitslag positief, dan moet je 7 dagen in isolatie. Na 7 dagen kan je eruit op voorwaarde dat symptomen verbeterd zijn en je 3 dagen koortsvrij bent.

sandervdw

Legacy Member
Loser zei:
Is het heel nuttig dat je vader zich ook laat testen? Want op dit moment, met een positieve test voor je moeder, geldt zelfquarantaine voor het hele huisgezin. Ook voor je vader. Tot er geen symptomen meer zijn, of 7d lang. Dat is dan tot er geen symptomen meer zijn bij je moeder, of bij je vader. Want zodra die laatste symptomen krijgt: test -> zelfquarantaine voor het hele huisgezin.



Zie, en daarom kun je het fataliteitscijfer moeilijk gebruiken voor een correcte analyse.

Is het nuttig: nee, want de kans is gewoon heel groot dat hij positief zal testen. Maar dat impliceert wel dat je de test-cijfers ongeveer *3.2 (volgens mij gemiddeld aantal gezinsleden in België?) moet doen om een realistisch beeld te krijgen.

Destel

Legacy Member
sandervdw zei:
Is het nuttig: nee, want de kans is gewoon heel groot dat hij positief zal testen. Maar dat impliceert wel dat je de test-cijfers ongeveer *3.2 (volgens mij gemiddeld aantal gezinsleden in België?) moet doen om een realistisch beeld te krijgen.
Zal kloppen, ik dacht gelezen te hebben dat de huidige testcijfers *3 moeten worden gedaan, terwijl dat ik maart nog *30 was ;)

bassie82

Legacy Member
sandervdw zei:
Is het nuttig: nee, want de kans is gewoon heel groot dat hij positief zal testen. Maar dat impliceert wel dat je de test-cijfers ongeveer *3.2 (volgens mij gemiddeld aantal gezinsleden in België?) moet doen om een realistisch beeld te krijgen.

Doet er niet toe. Volgens de richtlijnen moet je vader getest worden.
Dat de dokter verkeerde informatie verstrekt is inderdaad wel verontrustend.
En ze nemen dag 5 omdat je dan genoeg virus hebt aangemaakt om goed te kunnen testen.

Nesjamag

Legacy Member
Hopelijk komt men buiten met communicatie die duidelijk maakt dat er ook geen kerstmis zal zijn dit jaar, en dat nieuwe maatregelen ineens tot de lente zullen moeten gelden.

Als men nu van plan is om de curve weer af te platten om dan tegen kerstmis alles weer los te laten, dan zitten we na nieuwjaar weer met dezelfde situatie als nu.

kay-gell

Legacy Member
Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.

Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"

Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé :lol: "

Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.

Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.

JorisBlack

Legacy Member
kay-gell zei:
Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.

Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"

Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé :lol: "

Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.

Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.

Volgems mijn collega's kwam er hier gisteren iemand van dhl of dpd ofzo een pakketje afleveren. Die kwam binnen zonder masker (nochtans verplicht), en verkondigde dat "corona niet bestaat en dat de pers onzin verkoopt".

Het is om van te janken soms...

kay-gell

Legacy Member
JorisBlack zei:
Volgems mijn collega's kwam er hier gisteren iemand van dhl of dpd ofzo een pakketje afleveren. Die kwam binnen zonder masker (nochtans verplicht), en verkondigde dat "corona niet bestaat en dat de pers onzin verkoopt".

Het is om van te janken soms...

Oh zo zie ik er de laatste tijd veel op facebook passeren.
Het is allemaal het plan van de Illuminati: eerst contactloos betalen verplichten, iedereen zijn vrijheid afpakken door de lockdown en dan wereld dominantie :rofl:

Timothy555

Legacy Member
kay-gell zei:
Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.

Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"

Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé :lol: "

Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.

Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.


Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?

Ik volg ergens bij ‘iedereen moet het ooit misschien wel eens krijgen’.

Maar ok, volgens de enquête zijn de meesten net vragende partij voor (strengere) maatregelen. Dus dan moet je je daar ook bij neerleggen.

gumball4000

Legacy Member
kay-gell zei:
Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.

Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"

Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé :lol: "

Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.

Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.

Same here..
Dit weekend een klantevent geweest op het werk. 3 verkopers aanwezig.
Verkoper 1 blijkt maandag Corona te hebben. Collega 2 vertelt het al lachend in de bureau.. kzeg dat em dan beter in quarantaine gaat en de HR best verwittigt. Reactie "Ja nee, da ga ik ni doen. Das ni mijn probleem dat de HR het weet. Dat verkoper 1 het maar doet eh"
Heb em gisteren uiteindelijk niet gezien..
Verkoper 3 kwam wel doodleuk werken met masker..


Andere collega is besmet. Wordt intern 0,0000 over gecommuniceerd... Ik heb vorige week wel 30min staan praten met haar. Weet het nu toevallig door iemand...werk nu vandaag van thuis uit.
HR zou blijkbaar ook op de hoogte zijn + ze weten dat mijn vriendin een zeer hoge risicogroep is (longpatient)...en toch communiceren ze niks..

Regio: Wallonië...toevallig waar de hotspot van corona zich momenteel bevindt...ze gaan het daar mooi oplossen met zulk gedrag :ironic:


Dan mijn ouders. Zijn super afkerig van de klassieke geneeskunde. Ze gaan naar nen alternatieve arts in de hoofdstad. Ik hoor dan van mijn vader dat ze daar geen mondmasker mogen dragen van die "dokter" want "Als ge een mondmasker draagt, maakt ge een politiek statement + een mondmasker helpt niet. Ge maakt er de industrie alleen maar rijker mee" :help:
Ik "Seg euh..gaan er dan geen belletjes rinkelen bij jullie dat zo'n "dokter" niet ok is?"
antwoord "Juaaaa we gaan haar er volgende keer over aanspreken dat we die attitude ni dulden"... Who the fuck wil er zich door zo'n "dokter" laten helpen? :unsure::help:

ugar

Legacy Member
kay-gell zei:
Oh zo zie ik er de laatste tijd veel op facebook passeren.
Het is allemaal het plan van de Illuminati: eerst contactloos betalen verplichten, iedereen zijn vrijheid afpakken door de lockdown en dan wereld dominantie :rofl:

Je kan er misschien mee lachen, maar ik begin me af te vragen waarom ik belastingen betaal. Ik heb de indruk dat minstens 10% van de bevolking na 12 jaar gesubsidieerd onderwijs nog altijd maar het intellectueel redeneringsniveau heeft van een goudvis.

Indien iemand van DHL of DPD dat bij mij zou lappen, dan zou ik onmiddellijk een klacht indienen bij DHl/DPD.

Ik ben in ieder geval tevreden te werken bij een bedrijf, waar de dingen echt wel serieus worden aangepakt (mensen mogen al heel 't jaar door van thuis uit werken indien de job dat enigszins toelaat, er zijn massaal veel laptops gekocht om ook alle bedienden van thuis uit te laten werken, stoelen zijn weggenomen uit de vergaderzalen,... )

the_fox

Legacy Member
Timothy555 zei:
Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?

Heel veel mensen vinden snelheidslimieten nutteloos: afschaffen maar!
Heel veel mensen vinden een limiet op alcohol om te mogen rijden debiel: afschaffen maar!
Heel veel mensen vinden belastingen geldklopperij: afschaffen maar!
Heel veel mensen vinden boetes voor sluikstorten te duur: afschaffen maar!
...

Moet ik verdergaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan