Wilcao
Legacy Member
hell-side-boy zei:0,14%Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...
Neen, dat is omdat ze 1.09 miljoen doden ruim genoeg vinden
.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hell-side-boy zei:0,14%Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...
.Volgens de berichten zou het land eerst in fase 3 gaan en Brussel fase 4 om volgende week over te schakelen op fase 4.kay-gell zei:Tja, ik vrees toch dat het morgen weer prijs is hier. Ook als ik net dit lees
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20201015_91922290
sandervdw zei:Tja, moeder heeft positief getest, vader moet niet getest worden want geen symptomen.
Dat wil dus zeggen dat we terug in de situatie van Maart zitten waar enkel mensen getest worden die effectief ziek zijn. Dan moet je ook die cijfers vergelijken, en zie je dat we nu véél slechter er aan toe zijn.
hell-side-boy zei:0,14%Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...
bassie82 zei:euh je vader moet nog niet worden getest omdat ze eerst minimum 5 dagen wachten om zeker te zijn moest hij besmet zijn dat ze virusdeeltjes kunnen opsporen.
Je moet altijd 5 dagen rekenen na contact met positief persoon.
Ik ben vorige dinsdag in contact geweest met besmet persoon. Donderdag kwam z'n test positief terug en ik moest zondag laten testen om maandag resultaat te hebben.
Mensen die zondag uit tenerife kwamen dat 2 dagen voordien rood is geworden moeten nu vrijdag laten testen. Wederom 5 dagen tussen.
sandervdw zei:Die wonen samen he, moeder is sinds vorige donderdag ziek. Gebeld met de arts en die zei duidelijk "hij moet zich pas laten testen als hij symptomen heeft". Imo compleet absurd dat we terug op dat niveau zitten, en er nog altijd geen strengere maatregelen zijn. Ook hier weer een compleet gebrek aan politieke verantwoordelijkheidszin trouwens, want die laatste versoepeling die inging tegen de adviezen, staat volledig op Wilmès haar naam, maar die hoor je nu niet meer.
sandervdw zei:Die wonen samen he, moeder is sinds vorige donderdag ziek. Gebeld met de arts en die zei duidelijk "hij moet zich pas laten testen als hij symptomen heeft". Imo compleet absurd dat we terug op dat niveau zitten, en er nog altijd geen strengere maatregelen zijn. Ook hier weer een compleet gebrek aan politieke verantwoordelijkheidszin trouwens, want die laatste versoepeling die inging tegen de adviezen, staat volledig op Wilmès haar naam, maar die hoor je nu niet meer.
hell-side-boy zei:0,14%Amai dat is weinig. En toch zulke maatregelen...
Klopt. Je moet in quaraintaine als je een hoogrisicocontact hebt gehad en geen symptomen hebt. Op dag 5 na het contact laat je je testen.bassie82 zei:Dan is je huisarts heel verkeerd.
Ik heb gehoord dat ik 5 dagen moest wachten en effectief moest getest worden ook al had ik geen symptomen.
Familie van besmet persoon moest ook 5 dagen wachten na resultaat van test dus zijn vrouw is dinsdag moeten gaan. Gisteren had ze resultaat.
Maat van me die maandag diezelfde besmette persoon heeft gezien (voetbalploeg) is zaterdag moeten gaan en ook positief. Z'n vrouw vertoonde al symptomen dus mocht ze direct gaan testen.
Het lijkt erop dat in mijn buurt de testen wel worden uitgevoerd zoals het hoort.
Loser zei:Is het heel nuttig dat je vader zich ook laat testen? Want op dit moment, met een positieve test voor je moeder, geldt zelfquarantaine voor het hele huisgezin. Ook voor je vader. Tot er geen symptomen meer zijn, of 7d lang. Dat is dan tot er geen symptomen meer zijn bij je moeder, of bij je vader. Want zodra die laatste symptomen krijgt: test -> zelfquarantaine voor het hele huisgezin.
Zie, en daarom kun je het fataliteitscijfer moeilijk gebruiken voor een correcte analyse.
Zal kloppen, ik dacht gelezen te hebben dat de huidige testcijfers *3 moeten worden gedaan, terwijl dat ik maart nog *30 wassandervdw zei:Is het nuttig: nee, want de kans is gewoon heel groot dat hij positief zal testen. Maar dat impliceert wel dat je de test-cijfers ongeveer *3.2 (volgens mij gemiddeld aantal gezinsleden in België?) moet doen om een realistisch beeld te krijgen.

sandervdw zei:Is het nuttig: nee, want de kans is gewoon heel groot dat hij positief zal testen. Maar dat impliceert wel dat je de test-cijfers ongeveer *3.2 (volgens mij gemiddeld aantal gezinsleden in België?) moet doen om een realistisch beeld te krijgen.
"kay-gell zei:Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.
Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"
Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé"
Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.
Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.
JorisBlack zei:Volgems mijn collega's kwam er hier gisteren iemand van dhl of dpd ofzo een pakketje afleveren. Die kwam binnen zonder masker (nochtans verplicht), en verkondigde dat "corona niet bestaat en dat de pers onzin verkoopt".
Het is om van te janken soms...

kay-gell zei:Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.
Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"
Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé"
Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.
Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.
kay-gell zei:Hier op het werk ook iemand die zich moet laten testen. Koorts, keelpijn en een loopneus,...
Nu, hier veegt 95% er zijn voeten aan. Terwijl de zieke collega zijn vader op ICU heeft gelegen en het maar nipt gehaald heeft.
Ondertussen spreekt hij met jan en alleman af, poept zijn vriendin die dan nog getrouwd is, gaat naar schimmige pokertoernooien en lacht ermee als ik op bureau vraag om afstand te houden.
Gisteren heeft hij dan een uur in de auto met een andere collega gezeten, zonder masker niks.
De baas trekt er zich ook niet veel van aan: "Goh ja, iedereen moet het es gehad hebben, zeker?"
Als ik anderen zonet zei dat ik vermoede dat ze morgen gaan verstrengen: "bwa ik heb het weekend een paar vrienden die langs komen, ze gaan toch niet komen binnen vallen hé"
Ik word gewoon gek als ik sommige mensen bezig hoor en dan denk ik: gooi de hele boel maar terug dicht + essentiële verplaatsingen want er zijn er toch die er zich geen fluit van aantrekken. Maar die snappen dan nog niet dat het door HUN gedrag is dat we in deze situatie zitten.
Stiekem hoop ik dat de collega het heeft (al wens ik het hem toch niet toe) en de rest aangestoken heeft zodat heel het kantoor in quarantaine kan en ze es zien wat voor een effect dat laks gedoe heeft. :doh:
Ben ik fucking blij dat ik gewoon thuis blijf zitten werken se.



kay-gell zei:Oh zo zie ik er de laatste tijd veel op facebook passeren.
Het is allemaal het plan van de Illuminati: eerst contactloos betalen verplichten, iedereen zijn vrijheid afpakken door de lockdown en dan wereld dominantie![]()
Timothy555 zei:Je gaat je dan afvragen: als heel veel mensen er zo over denken, zijn de maatregelen dan wel te verantwoorden?