Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NemesisBE

Legacy Member
the_fox zei:
Maar daar zeg je het wel, de dokters maken het onderscheid. Niet de mensen zelf die toch gaan werken omdat het "toch maar een verkoudheid is, maar heb er ook wel wat koorts en hoofdpijn bij..."

De post waar ik op reageerde, eiste bijna een coronatest bij pakweg een loopneus of een hoestje. Er is wel degelijk een verschil hoor.
Misschien even de raad van Steven Van Gucht erbij halen: https://www.hln.be/binnenland/virol...ogle.com/&cb=74404b426fcc7c6d89ae5b391882c7a7

TooChé

Legacy Member
sandervdw zei:
Je had niet naar de huisartsenwachtpost moeten gaan! Hoe f*cking ignorant kunt ge nu zijn?
Stel nu dat de dokter had gezegd: Corona he. Dan had ge lekker heel de huisartsenwachtpost lam gelegd door uw onverantwoord gedrag.

EEeuhhh... ik ben maandag opgeroepen geweest om naar huisarts te gaan omwille van hoog risico corona contact ... Waarom zou ik niet mogen?

NemesisBE

Legacy Member
sandervdw zei:
Je had niet naar de huisartsenwachtpost moeten gaan! Hoe f*cking ignorant kunt ge nu zijn?
Stel nu dat de dokter had gezegd: Corona he. Dan had ge lekker heel de huisartsenwachtpost lam gelegd door uw onverantwoord gedrag.

Maar jongen toch. We hebben uiteraard eerst gebeld en zijn nadien uitgenodigd door de dokter.

EDIT Crew: Onaangepast taalgebruik verwijderd.

Houd het netjes, iedereen.

sandervdw

Legacy Member
TooChé zei:
EEeuhhh... ik ben maandag opgeroepen geweest om naar huisarts te gaan omwille van hoog risico corona contact ... Waarom zou ik niet mogen?


NemesisBE zei:
Maar jongen toch. We hebben uiteraard eerst gebeld en zijn nadien uitgenodigd door de dokter. Onnozelaar.

Je hoort naar triagepunten te gaan ipv naar de huisartsenpraktijk. Denk nu eens 3 minuten na, je hebt mogelijk een virus dat dodelijk is voor een groot stuk van de bevolking, en daarmee ga jij dan naar een huisartsenpraktijk waar typisch veel van die mensen die risicopatiënt zijn ook naartoe gaan.

Het is duidelijk dat "we vertrouwen op de verantwoordelijkheidszin van de bevolking" niet echt werkt...

hell-side-boy

Legacy Member
sandervdw zei:
Je had niet naar de huisartsenwachtpost moeten gaan! Hoe f*cking ignorant kunt ge nu zijn?
Stel nu dat de dokter had gezegd: Corona he. Dan had ge lekker heel de huisartsenwachtpost lam gelegd door uw onverantwoord gedrag.

:ironic:

bassie82

Legacy Member
ja beetje extreme reactie van sandervdw maar er zijn nog te veel mensen die naar dokter gaan met zulke symptomen zonder dat dokter op de hoogte is.

een wachtpost is op afspraak dus als je symptomen meldt telefonisch gaat de dokter wel beslissen om je te zien of niet.

TooChé

Legacy Member
sandervdw zei:
Je hoort naar triagepunten te gaan ipv naar de huisartsenpraktijk. Denk nu eens 3 minuten na, je hebt mogelijk een virus dat dodelijk is voor een groot stuk van de bevolking, en daarmee ga jij dan naar een huisartsenpraktijk waar typisch veel van die mensen die risicopatiënt zijn ook naartoe gaan.

Het is duidelijk dat "we vertrouwen op de verantwoordelijkheidszin van de bevolking" niet echt werkt...

Zou je uw foutieve verwijten eens voor uzelf willen houden aub? Als ik door een dokter, ik vermoed die daarvoor wel gestudeerd heeft, uitgenodigd wordt om een corona test te gaan ondernemen, dan ga ik zelf niet beslissen om naar triagepunt te gaan.
Als gij u daarboven stelt, zou je beter uw laatste comment 2x herlezen

NemesisBE

Legacy Member
sandervdw zei:
Je hoort naar triagepunten te gaan ipv naar de huisartsenpraktijk. Denk nu eens 3 minuten na, je hebt mogelijk een virus dat dodelijk is voor een groot stuk van de bevolking, en daarmee ga jij dan naar een huisartsenpraktijk waar typisch veel van die mensen die risicopatiënt zijn ook naartoe gaan.

Het is duidelijk dat "we vertrouwen op de verantwoordelijkheidszin van de bevolking" niet echt werkt...

Neen. We hebben gebeld naar 1733. We hebben de symptomen aan de telefoon doorgegeven aan de huisarts van wacht daar. Die heeft ons uitgenodigd. De wachtpost waar trouwens enkel op uitnodiging gewerkt wordt.
Doe nu toch eens niet constant alsof je het beter weet dan de zorgverlening zelf? Dat komt echt enorm verwaand en storend over. Bovendien verwijt je mensen constant dingen die niet eens zo gebeurd zijn zoals jij je het voorstelt. Dat is misschien nog het meest storende aan heel uwe zever.

hell-side-boy

Legacy Member
TooChé zei:
Zou je uw foutieve verwijten eens voor uzelf willen houden aub? Als ik door een dokter, ik vermoed die daarvoor wel gestudeerd heeft, uitgenodigd wordt om een corona test te gaan ondernemen, dan ga ik zelf niet beslissen om naar triagepunt te gaan.
Als gij u daarboven stelt, zou je beter uw laatste comment 2x herlezen

TooChé :lol:

ugar

Legacy Member
sandervdw zei:
verkoudheden zijn virussen. En momenteel is bvb het griepvirus helemaal nog niet in omloop in België. Als ge nu symptomen hebt die nog maar een beetje wijzen op "ademhalingsproblemen" zou je u absoluut moeten laten testen op corona. "Ik krijg dat elk jaar" is geen excuus.

Dan moet ik me dus zowat één op twee dagen laten testen op Corona volgens jou?

Ik ben flink allergisch, en dat slaat geregeld over in een bijna astmatische reflex. Niet iedere dag, maar toch minstens 3 - 4 keer per week

Loser

Legacy Member
Het enige wat je moet doen, is bellen naar de huisarts. Die legt je precies uit wat nodig is en wat niet.

TooChé

Legacy Member
Ik ben het 200% eens met Loser!

(zou me mss toch beter nog eens laten testen :eek: )

Tomski

Legacy Member
Loser zei:
Het enige wat je moet doen, is bellen naar de huisarts. Die legt je precies uit wat nodig is en wat niet.

Hij zal me graag horen komen :lol:

ja? negatieve test? cool, maar mijn neus loopt nog altijd, nog es komen testen?

and repeat every 2 days

De oplossing is simpel volgens mijn arts. Neus breken en tussenschot laten corrigeren. Dan ben ik ik toch al loopneusvrij tussen de allergieseizoenen door.

Neen dank u

Loser

Legacy Member
Tomski zei:
Hij zal me graag horen komen :lol:

ja? negatieve test? cool, maar mijn neus loopt nog altijd, nog es komen testen?

En dan gaat die zeggen: nee, hoeft niet.
Je zou haast denken dat die huisartsen weten wat ze doen.

bassie82

Legacy Member
Loser zei:
En dan gaat die zeggen: nee, hoeft niet.
Je zou haast denken dat die huisartsen weten wat ze doen.

Zeker niet omdat loopneus geen standaardsymptoom is van Covid.

Tomski

Legacy Member
Loser zei:
En dan gaat die zeggen: nee, hoeft niet.
Je zou haast denken dat die huisartsen weten wat ze doen.

Heeft ie toen ook gezegd. Mijn loopneus heeft niks te maken met dit virus. Heb ook niks van andere symptomen.

Maar mensen die me met mijn loopneus zien zeggen: "zou je u es niet laten testen??"

the_fox

Legacy Member
Tomski zei:
Heeft ie toen ook gezegd. Mijn loopneus heeft niks te maken met dit virus. Heb ook niks van andere symptomen.

Maar mensen die me met mijn loopneus zien zeggen: "zou je u es niet laten testen??"
En daar moet je je dan niks van aantrekken. Dit is het belangrijkste:
NemesisBE zei:
Loopneus zit onder de 2e categorie. Dus als het loopneus + minstens één ander uit 2 is, toch maar best huisarts contacteren.

JorisBlack

Legacy Member
ugar zei:
Dan moet ik me dus zowat één op twee dagen laten testen op Corona volgens jou?

Ik ben flink allergisch, en dat slaat geregeld over in een bijna astmatische reflex. Niet iedere dag, maar toch minstens 3 - 4 keer per week

Tomski zei:
Ik zou me elke dag moeten laten testen.

Ben wel al blij dat ik dit niet heb
https://www.hln.be/bizar/chronische-loopneus-man-bleek-lekkend-hersenvlies~abd35eeb/


Ja als ge een chronische aandoening hebt, dan weet ge dat zelf ook he.


Die discussie is hier (opnieuw) begonnen omdat een collega van mij 'verkouden' was en toch gewoon kwam werken.
Dat is niet iemand die constant ziek is en met een snotvalling of een allergie rondloopt. Dus ja, ik ben content dat we ze overtuigd hebben om zich te laten testen en thuis te blijven tot het resultaat er is.

Zelfs al is een loopneus inderdaad blijkbaar niet echt een covid-symptoom.



Komt nog bij dat corona momenteel toch het meest besmettelijk is van al die mogelijke virussen? Dus met al onze beschermingsmaatregelen is de kans op een verkoudheid dan toch kleiner dan de kans op corona, als je ziek wordt? (ik besef dat dit simplistisch verwoord is, maar ge begrijpt wat ik bedoel)


edit: ze had hoofdpijn en een snotneus, dus volgens dat hln artikel met Van Gucht betekent dat idd thuisblijven, zeker omdat ze zoals ik al zei niet elke week last heeft van dat soort dingen

anonymousMF

Legacy Member
JorisBlack zei:
Ja als ge een chronische aandoening hebt, dan weet ge dat zelf ook he.


Die discussie is hier (opnieuw) begonnen omdat een collega van mij 'verkouden' was en toch gewoon kwam werken.
Dat is niet iemand die constant ziek is en met een snotvalling of een allergie rondloopt. Dus ja, ik ben content dat we ze overtuigd hebben om zich te laten testen en thuis te blijven tot het resultaat er is.

Zelfs al is een loopneus inderdaad blijkbaar niet echt een covid-symptoom.



Komt nog bij dat corona momenteel toch het meest besmettelijk is van al die mogelijke virussen? Dus met al onze beschermingsmaatregelen is de kans op een verkoudheid dan toch kleiner dan de kans op corona, als je ziek wordt? (ik besef dat dit simplistisch verwoord is, maar ge begrijpt wat ik bedoel)


edit: ze had hoofdpijn en een snotneus, dus volgens dat hln artikel met Van Gucht betekent dat idd thuisblijven, zeker omdat ze zoals ik al zei niet elke week last heeft van dat soort dingen

Ik dacht dat een verkoudheid nog een stuk besmettelijker was dan corona (er zijn ook 200 verschillende virussen die het kunnen veroorzaken).
De gemiddelde volwassenen krijgt het 4-6x per jaar en het gemiddelde kleine kind zelf 10-12x.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan