Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ilgonwe

Legacy Member
Carrion Het zal nog niet voor vrijdag zijn schat ik en restaurants willen ze buiten schot houden maar cafés zijn een dubbeltje op hun kant. En veel hangt idd af van buurlanden, Engeland en Nederland zitten al in die fase, mogelijk ook Frankrijk vanavond (maar die houden expliciet restaurants open).

the_fox

Legacy Member
ilgonwe zei:
En dan zegt Van Ranst "volgende week 750 duizend besmettingen gegarandeerd" op VTM Nieuws. We kennen dat riedeltje, het is deze keer het Halloween-effect.
Waar en wanneer? Ben vlug eens door het 13u en 19u VTM Nieuws van gisteren gegaan. Enige keer dat ik Van Ranst zag, was in het 19u Nieuws in kader van de beelden van de Carré en dan heeft hij dit niet gezegd...

Is ook makkelijk om hier zo een one-liner te smijten zonder context. 750.000 besmettingen waar? In België (waar we nu op 173.240 staan) lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Wereldwijd zitten we al over de 38 miljoen.

Enige dat mij plausibel lijkt, is 75.000 nieuwe gevallen op een week in België volgende week. Zou in de lijn van de afgelopen weken liggen.

Lobmans

Legacy Member
the_fox zei:
Waar en wanneer? Ben vlug eens door het 13u en 19u VTM Nieuws van gisteren gegaan. Enige keer dat ik Van Ranst zag, was in het 19u Nieuws in kader van de beelden van de Carré en dan heeft hij dit niet gezegd...

Is ook makkelijk om hier zo een one-liner te smijten zonder context. 750.000 besmettingen waar? In België (waar we nu op 173.240 staan) lijkt mij heel onwaarschijnlijk. Wereldwijd zitten we al over de 38 miljoen.

Enige dat mij plausibel lijkt, is 75.000 nieuwe gevallen op een week in België volgende week. Zou in de lijn van de afgelopen weken liggen.


Waar is de tijd dat we nog geen corona hadden, en 9livers ook in staat waren om sarcasme in een post op te merken ;)

Kielse

Legacy Member
Domme vraag, maar werkt de Corona app nu alleen op bluetooth of moet locatie ook aanstaan?

Als alleen mijn bluetooth aanstaat, krijg ik constant de melding dat blootstellingsmeldingen inactief zijn en ik hiervoor mijn locatie moet aanzetten.

Lobmans

Legacy Member
Kielse zei:
Domme vraag, maar werkt de Corona app nu alleen op bluetooth of moet locatie ook aanstaan?

Als alleen mijn bluetooth aanstaat, krijg ik constant de melding dat blootstellingsmeldingen inactief zijn en ik hiervoor mijn locatie moet aanzetten.

De officiële app werkt enkel met bluetooth. Mss dat ge een verkeerde app gedownload hebt, of dat uw toestel om een of ander reden wel locatie wilt aanzetten, maar de app an sich heeft géén locatie nodig.

ilgonwe

Legacy Member
the_fox Dat was idd sarcasme... :D Bij elke samentroeping duwt VTM Nieuws hem de beelden onder de neus en begint Van Ranst te klagen. Dan komt hij af met "Dit wordt een x-effect". Hij heeft het idd nog niet gedaan en ja, hij spreekt eerder van "een nieuwe golf van besmettingen" zonder cijfers.


Kielse Android beschouwt bluetooth distance measuring als "locatie". Pas vanaf Android 11 hebben ze bij Google beseft dat die benaming mensen afschrikt, maar bij vorige versies van Android bestond corona nog niet, dus het is min of meer een soort locatie-achtige functie.

Kielse

Legacy Member
ilgonwe zei:
the_fox Dat was idd sarcasme... :D Bij elke samentroeping duwt VTM Nieuws hem de beelden onder de neus en begint Van Ranst te klagen. Dan komt hij af met "Dit wordt een x-effect". Hij heeft het idd nog niet gedaan en ja, hij spreekt eerder van "een nieuwe golf van besmettingen" zonder cijfers.


Kielse Android beschouwt bluetooth distance measuring als "locatie". Pas vanaf Android 11 hebben ze bij Google beseft dat die benaming mensen afschrikt, maar bij vorige versies van Android bestond corona nog niet, dus het is min of meer een soort locatie-achtige functie.

Ik heb inderdaad nog Android 8, vandaar. Dan onthoud ik alvast dat mijn locatie niet aan hoeft.

Stuyfmans

Legacy Member
Wat brengt zo een avondklok vanaf 20u nu op... vanaf deze periode van het jaar zie je toch al bijna geen volk meer op straat dan, je straft er enkel de mensen mee die 's avonds na hun werk de hond uitlaten, een wandeling maken of nog eens gaan lopen.

Dat men er andermaal niet in slaagt om het virus uit de rusthuizen te houden vind ik veel zorgwekkender.

kay-gell

Legacy Member
Allee Frank VDB is minister van Volksgezondheid en dat trekt dan niet eens z'n masker over z'n neus als em een interview aflegt.

Renegadexxripxx

Legacy Member
kay-gell zei:
Allee Frank VDB is minister van Volksgezondheid en dat trekt dan niet eens z'n masker over z'n neus als em een interview aflegt.
Zijn die interviews tegenwoordig niet met zo een lnge microfoon , dan maakt dat toch niet zo uit en is het beter verstaanbaar. Dus begrijpelijk.

ilgonwe

Legacy Member
Stuyfmans zei:
Wat brengt zo een avondklok vanaf 20u nu op....
Grootste effect is dat er minder Twitter filmpjes zijn met "die in Leuven gaan uit de bol" of "Overpoort vol, geen corona!" Waarna virologen over elkaar vallen dat het "zeer verontrustend" is.
Het jammere is dat na al die maanden nog veel nattevingerwerk is van gissen van broeihaarden op basis van wat er in het 7 uur journaal voorbij rolt van beelden. Nadien wordt er geen screening gedaan of Overpoort taferelen vele besmettingen gaf. De dag na de beelden is het al volop verspreiding...

kay-gell

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Zijn die interviews tegenwoordig niet met zo een lnge microfoon , dan maakt dat toch niet zo uit en is het beter verstaanbaar. Dus begrijpelijk.

In Brussel is dat verplicht als je op straat komt en geen afstand kan houden en hij stond praktisch tegen ne politie-agent.

JorisBlack

Legacy Member
Ja lap, op het werk ook een collega die tijdens de lunch zonet doodleuk zegt dat ze zich verkouden voelt (snotvalling en hoofdpijn). Blijf dan gvd thuis he!

We hebben haar overtuigd om zich direct te gaan laten testen en thuis te wachten op het resultaat... En nu afwachten dus :unsure:
Al goed dat we ons hier allemaal aan de regels houden (ieder apart op een bureau, we eten 's middags wel samen maar zitten 2 meter van elkaar af, + mondmasker als we rondwandelen enz.)

Link_006_

Legacy Member
Volgens mij moet het dan net wel aan? Bij instellingen-google-blootstellingsmeldingen zie ik dat niet actief als ik locatie uit zet. Hoe dan ook, er zou test functie ofzo mogen bijzitten voor de bt om met 2 telefoons eens testen, nu moet je er gewoon op vertouwen dat het werkt. Maatregelen in de app kunnen zien zou ook mooi zijn.

Tomski

Legacy Member
JorisBlack zei:
Ja lap, op het werk ook een collega die tijdens de lunch zonet doodleuk zegt dat ze zich verkouden voelt (snotvalling en hoofdpijn). Blijf dan gvd thuis he!

We hebben haar overtuigd om zich direct te gaan laten testen en thuis te wachten op het resultaat... En nu afwachten dus :unsure:
Al goed dat we ons hier allemaal aan de regels houden (ieder apart op een bureau, we eten 's middags wel samen maar zitten 2 meter van elkaar af, + mondmasker als we rondwandelen enz.)

Het blijft er onbewust inzitten dat ziek gaan werken: kijk es hoe stoer we zijn, wij harde belgenwerkers!

hell-side-boy

Legacy Member
Ik moet eerlijk zijn met een simpele verkoudheid ga ik ook gwn werken hoor, Moest ik elke keer thuis blijven met een verkoudheid zit ik 3 maanden in een jaar thuis ofzo...

Tomski

Legacy Member
Mijn app is eindelijk in permanente modus gegaan. Je moet dat dus 14 dagen actief laten loggen voor ie in die modus geraakt. Nut?

Tomski

Legacy Member
hell-side-boy zei:
Ik moet eerlijk zijn met een simpele verkoudheid ga ik ook gwn werken hoor, Moest ik elke keer thuis blijven met een verkoudheid zit ik 3 maanden in een jaar thuis ofzo...

Same, ik heb een quasi constante loopneus (door verkoudheden doorgegeven van mijn klein mannen, en daarnaast mijn allergieën) dus ik zou eigenlijk nooit meer mogen gaan werken.

Lobmans

Legacy Member
Tomski zei:
Mijn app is eindelijk in permanente modus gegaan. Je moet dat dus 14 dagen actief laten loggen voor ie in die modus geraakt. Nut?

Ik denk dat men gewoon wilt zeggen dat ge uw checks permanent aan hebt laten staan, en niet dat de app vanaf nu permanent zal checken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan