Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lobmans

Legacy Member
kay-gell zei:
Allee Frank VDB is minister van Volksgezondheid en dat trekt dan niet eens z'n masker over z'n neus als em een interview aflegt.

Was hier ook een irritatie toen ik het daarnet zag.

Ik wil heus wel aannemen dat op dat eigenste moment en in die situatie er geen risico was, daar niet van.
Als ge echter wéét dat ge op de nationale tv komt voor honderdduizenden mensen, waarvan een groot deel nog steeds te nonchalant omgaat met mondmaskers, doe dan tenminste de moeite om het goede voorbeeld te geven.

Maar bon, blijkbaar heeft De Croo zijn ministers dus vervroegd bijeen geroepen voor overleg, benieuwd dus of we vandaag dan al een aankondiging mogen verwachten

hell-side-boy

Legacy Member
Tomski zei:
Same, ik heb een quasi constante loopneus (door verkoudheden doorgegeven van mijn klein mannen, en daarnaast mijn allergieën) dus ik zou eigenlijk nooit meer mogen gaan werken.

Haha idd klein mannen, dat is een broeihaard van van bacteriën kheb er ook 2 rondlopen die van alles meebrengen van school:D

bassie82

Legacy Member
ilgonwe zei:
Grootste effect is dat er minder Twitter filmpjes zijn met "die in Leuven gaan uit de bol" of "Overpoort vol, geen corona!" Waarna virologen over elkaar vallen dat het "zeer verontrustend" is.
Het jammere is dat na al die maanden nog veel nattevingerwerk is van gissen van broeihaarden op basis van wat er in het 7 uur journaal voorbij rolt van beelden. Nadien wordt er geen screening gedaan of Overpoort taferelen vele besmettingen gaf. De dag na de beelden is het al volop verspreiding...

maar de grootste groep besmette personen zijn tieners en twintigers.
Dus als die gaan feesten en ook al is het maar 10% van hen en ze houden zich duidelijk niet aan de regels dan ga je verspreiding hebben van het virussen.

Diezelfde studenten kunnen dan ook niet een weekendje zonder mama en papa te zien en het zit weer over heel het land.

ilgonwe

Legacy Member
bassie82 zei:
maar de grootste groep besmette personen zijn tieners en twintigers.
Dan moeten scholen en universiteiten dicht om zo kotverblijven, hangen na schooltijd en verplaatsingen samen te vermijden. Maar alles wordt gestoken op cafés, zelfs als die sluiten en jeugd in supermarkten drank gaan halen voor kot of park zitten die samen.

sandervdw

Legacy Member
hell-side-boy zei:
Haha idd klein mannen, dat is een broeihaard van van bacteriën kheb er ook 2 rondlopen die van alles meebrengen van school:D

verkoudheden zijn virussen. En momenteel is bvb het griepvirus helemaal nog niet in omloop in België. Als ge nu symptomen hebt die nog maar een beetje wijzen op "ademhalingsproblemen" zou je u absoluut moeten laten testen op corona. "Ik krijg dat elk jaar" is geen excuus.

Lobmans

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Indien Android: Bij je Instellingen menu van je GSM ga je naar het Google instellingen menu en daar selecteer je "Blootstellingsmeldingen voor COVID-19". In dat menu kan je bij Blootstellingschecks zien hoeveel sleutels de Coronalert app dagelijks vergelijkt met de centrale database van bevestigde besmettingen. Als het aantal sleutels groter dan nul is dan werkt de app denk ik.

Maar wat zijn die "sleutels" dan juist? Want ik ben er wel vrij zeker van dat dit "een sleutel" in dit geval niet overeenkomt met een ander toestel (en al zeker geen toestel waarmee ge langer dan 15min op <1,5 meter afstand zijt geweest), want dat zou in mijn geval écht niet realistisch zijn aangezien ik de voorbije 14 dagen amper onder de mensen ben geweest maar in die settings wel zaken zie staan zoals "395 sleutels".

the_fox

Legacy Member
ilgonwe zei:
the_fox Dat was idd sarcasme... :D Bij elke samentroeping duwt VTM Nieuws hem de beelden onder de neus en begint Van Ranst te klagen. Dan komt hij af met "Dit wordt een x-effect". Hij heeft het idd nog niet gedaan en ja, hij spreekt eerder van "een nieuwe golf van besmettingen" zonder cijfers.

Met alle debiele dingen die er tegenwoordig overal passeren, is mijn eerste gedacht spijtig genoeg niet sarcasme. Teveel mensen zouden zoiets serieus durven posten :(

Avilowca

Legacy Member
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201014_93389293

In Wallonië en Brussel liggen de coronacijfers twee tot drie keer hoger dan in de rest van het land. Is het slechts een kwestie van tijd voor we zulke cijfers ook in Vlaanderen zien? En grijpen we dan misschien best op provinciaal vlak in?

Waals-Brabant is zowat de coronahotspot van Europa. Vooral bij de twintigers is het dramatisch. In die leeftijdscategorie werden er op twee weken tijd 1.800 nieuwe besmettingen per 100.000 inwoners geteld

Compleet uit de hand gelopen in Brussel en nu ook in Wallonië. Het probleem ligt nu dus blijkbaar bij de twintigers. Dat vind ik vrij straf want in mijn kring is dat net de generatie die zich het beste aan de regels houdt.

Lobmans

Legacy Member
Avilowca zei:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201014_93389293

Compleet uit de hand gelopen in Brussel en nu ook in Wallonië. Het probleem ligt nu dus blijkbaar bij de twintigers. Dat vind ik vrij straf want in mijn kring is dat net de generatie die zich het beste aan de regels houdt.

Ik denk dat er ook nog wel een groot verschil is tussen iemand van 21 die nog studeert en volop uitgaat, en iemand van 27 die een vaste job en gezin heeft.

Bij die eerste groep is de kans op onvolwassen gedrag toch wat groter (zonder daarom te gaan veralgemenen).

kimme1975

Legacy Member
Timothy555 zei:
Yep. Ik mocht voor Corona naar eigen goeddunken thuiswerken (deed ik quasi nooit - af en toe een half dagje mails/admin maar ik moet het toch vooral van klantencontacten hebben) én mijn eigen uren kiezen (binnen een referentiekader van 8-20u en zaterdagvoormiddag). Als ik een week op kantoor werk en mijn administratie opspaar, heb ik genoeg voor een volle dag werk thuis. Wanneer je dan telefonisch contact kan laten doorgaan met klanten, ben je al een stukje verder en kan je weldegelijk 80% van je eigen werk gaan doen zonder anderen te belasten.

Ik werk nog steeds veel liever op kantoor. Ik begin meestal laat (9u30-10u) en werk vaak tot 19-20u (dus doe eigenlijk te veel uren maar compenseer dat door af en toe eens om 13u te stoppen) om verkeer te omzeilen.

Thuiswerk kan dus perfect. Hoef daar zelfs niemand voor te bellen. Ik besef dat dat een luxesituatie is.

Thuiswerk is de norm nu zo simpel is het.. dus als het kan .. doe het continu

Stuyfmans

Legacy Member
hell-side-boy zei:
Ik moet eerlijk zijn met een simpele verkoudheid ga ik ook gwn werken hoor, Moest ik elke keer thuis blijven met een verkoudheid zit ik 3 maanden in een jaar thuis ofzo...

Ik zie het profitariaat en het verzuim bij bepaalde overheidsdiensten al in massa toenemen wanneer bij het minste kuchje de coronakaart kan getrokken worden...

LSDsmurf

Legacy Member
Lobmans zei:
Maar wat zijn die "sleutels" dan juist? Want ik ben er wel vrij zeker van dat dit "een sleutel" in dit geval niet overeenkomt met een ander toestel (en al zeker geen toestel waarmee ge langer dan 15min op <1,5 meter afstand zijt geweest), want dat zou in mijn geval écht niet realistisch zijn aangezien ik de voorbije 14 dagen amper onder de mensen ben geweest maar in die settings wel zaken zie staan zoals "395 sleutels".

Hmm je hebt gelijk, het systeem werkt anders dan ik dacht. Die sleutels worden gedownload van de centrale server en zijn dus de sleutels van mensen met de app die besmet zijn. Makes sense, is privacy gewijs logischer.

ugar

Legacy Member
Aanpak in Noord-Ierland wel apart. Verlenging van herfstschoolvakantie (met twee weken), wat de mogelijkheid moet scheppen om virus terug onder controle te krijgen

Ik ben benieuwd wat we overmorgen gaan te horen krijgen in B...

kimme1975

Legacy Member
M°°nblade zei:
Jep, morgen naar DHZ en bomenkwekerij zaak rijden. Zorgen dat de sinterklaas aankopen besteld zijn.
WC papier. Check.
Duvel. Check.

Being ahead of the curve.

Vooral genoeg Duvel indoen is belangrijkste!! Bij mij toch ;-)

hell-side-boy

Legacy Member
Stuyfmans zei:
Ik zie het profitariaat en het verzuim bij bepaalde overheidsdiensten al in massa toenemen wanneer bij het minste kuchje de coronakaart kan getrokken worden...

Ja daar zijn ze krakken in, zelfs nog voor het Corona tijdperk.:(

Lobmans

Legacy Member
ugar zei:
Aanpak in Noord-Ierland wel apart. Verlenging van herfstschoolvakantie (met twee weken), wat de mogelijkheid moet scheppen om virus terug onder controle te krijgen

Ik ben benieuwd wat we overmorgen gaan te horen krijgen in B...

Als we al tot overmorgen moeten wachten..De Croo & co zitten momenteel al samen, het zou dus ook kunnen zijn dat we vandaag nog aankondiging van maatregelen krijgen.

Lobmans

Legacy Member
LSDsmurf zei:
Hmm je hebt gelijk, het systeem werkt anders dan ik dacht. Die sleutels worden gedownload van de centrale server en zijn dus de sleutels van mensen met de app die besmet zijn. Makes sense, is privacy gewijs logischer.

Ik was vooral benieuwd om te weten of ge via de app/settings te weten kon komen met hoeveel andere apps uw toestel al connectie had gemaakt, en hoe goed de app dus al in gebruik is op plaatsen waar ge komt.

De enige plaats waar ik frequent kom is aan de schoolpoort, en een groot deel van de mensen die daar staan zijn ofwel grootouders of ouders van allochtone afkomst waarvan ik de kans al minder groot acht dat ze de app geïnstalleerd gaan hebben (wat voor alle duidelijkheid géén verwijt naar die mensen toe is) :)

NemesisBE

Legacy Member
sandervdw zei:
verkoudheden zijn virussen. En momenteel is bvb het griepvirus helemaal nog niet in omloop in België. Als ge nu symptomen hebt die nog maar een beetje wijzen op "ademhalingsproblemen" zou je u absoluut moeten laten testen op corona. "Ik krijg dat elk jaar" is geen excuus.

Ach. Mijn 9 maanden oude dochter had dit weekend een paar dagen koorts en wat vastzittend snot. We zijn naar de huisartsenwachtpost geweest. Haar keel bleek ook wat rood te zijn.
Het woord corona is geen enkele keer gevallen.
Dus dokters maken heus ook nog wel het onderscheid tussen corona of andere virussen.
Mijn zoontje van 3,5 had in juni ook plots een erge hoest, zonder koorts. De kinderarts zei toen ook dat ze plots in juni een piek zagen van de virussen die ze normaal in't voorjaar zien, maar die nu uitbleven door de lockdown. Ook toen in de verste verte niet over corona gesproken.

the_fox

Legacy Member
NemesisBE zei:
Ach. Mijn 9 maanden oude dochter had dit weekend een paar dagen koorts en wat vastzittend snot. We zijn naar de huisartsenwachtpost geweest. Haar keel bleek ook wat rood te zijn.
Het woord corona is geen enkele keer gevallen.
Dus dokters maken heus ook nog wel het onderscheid tussen corona of andere virussen.
Mijn zoontje van 3,5 had in juni ook plots een erge hoest, zonder koorts. De kinderarts zei toen ook dat ze plots in juni een piek zagen van de virussen die ze normaal in't voorjaar zien, maar die nu uitbleven door de lockdown. Ook toen in de verste verte niet over corona gesproken.

Maar daar zeg je het wel, de dokters maken het onderscheid. Niet de mensen zelf die toch gaan werken omdat het "toch maar een verkoudheid is, maar heb er ook wel wat koorts en hoofdpijn bij..."

sandervdw

Legacy Member
NemesisBE zei:
Ach. Mijn 9 maanden oude dochter had dit weekend een paar dagen koorts en wat vastzittend snot. We zijn naar de huisartsenwachtpost geweest. Haar keel bleek ook wat rood te zijn.
Het woord corona is geen enkele keer gevallen.
Dus dokters maken heus ook nog wel het onderscheid tussen corona of andere virussen.
Mijn zoontje van 3,5 had in juni ook plots een erge hoest, zonder koorts. De kinderarts zei toen ook dat ze plots in juni een piek zagen van de virussen die ze normaal in't voorjaar zien, maar die nu uitbleven door de lockdown. Ook toen in de verste verte niet over corona gesproken.

Je had niet naar de huisartsenwachtpost moeten gaan!
Stel nu dat de dokter had gezegd: Corona he. Dan had ge lekker heel de huisartsenwachtpost lam gelegd door uw onverantwoord gedrag.

EDIT Crew: Onaangepast taalgebruik verwijderd.


Houd het netjes, iedereen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan