Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je zegt al van in het begin dat mensen het moeilijk hebben om een goede morele lijn doorheen het leven te vinden en daarom maskers dragen?draven zei:
eniac zei:Update over m'n schoonvader's broer die in coma ligt: het gaat niet goed. Ze hebben vandaag gezegd dat ze de machines niet oneindig kunnen laten aan liggen, wat min of meer betekent "als het niet snel betert stoppen we ermee".
Was nog een kranige en kwieke man. Zo snel kan het dus gaan met deze ziekte.
Diatonico zei:Niemand wil het naïef dom schaap zijn dat braafjes de regels volgt terwijl anderen er de kantjes van aflopen en niet tegen de lamp lopen.
Nesjamag zei:Triestig.
Weyts blijft weigeren om zich aan vooropgestelde plannen te houden.
Denk dat het wel snel zal keren eens de paniek begint uit te breken over een week of twee.
Hopelijk wordt volgende vrijdag aangekondigd dat de herfstvakantie per direct begint. Al lijkt het meer realistisch dat de herfstvakantie gewoon verlengd zal worden. Met een week, of ineens tot januari, zal nog te bezien zijn.
KnightOfCydonia zei:Gij houdt toch van doemdenken en paniek zaaien hé. Januari? Zo ver is nog geen enkel ander land gegaan... besef je wel wat je zegt/schrijft?
Nu ik ben zelf inderdaad ook wel eerder de mening toegedaan dat pacta sunt servanda, maar er zijn wel degelijk grote nadelen aan het sluiten van scholen.
Ik ben zelf allesbehalve een fan van Ben Weyts, maar wat betreft zo ver mogelijk te willen gaan om scholen toch open te houden, zeker basis en eerste graad in het secundair onderwijs, en zelfs eerstejaars in het hoger onderwijs, op dat vlak heeft hij zeker gelijk.
Baldarich zei:Pacta sunt servanda? Serieus, is da nu echt nodig woorden gebruiken die niemand kent in de hoop slimmer over te komen?
Yvezz zei:Sluit nochtans perfect aan bij de rest van de woorden, van de gebruiker hier, zijn betoog.
Zal waarschijnlijk ook niet zijn om slimmer over te komen, maar om zijn punt kracht bij te zetten.
Is trouwens Latijns, wat nog heel veel voorkomt in veel takken van de maatschappij.
En in tijden van het internet en google kan je enorm veel bijleren door zo een uitspraken op te zoeken.
eniac zei:Update over m'n schoonvader's broer die in coma ligt: het gaat niet goed. Ze hebben vandaag gezegd dat ze de machines niet oneindig kunnen laten aan liggen, wat min of meer betekent "als het niet snel betert stoppen we ermee".
Was nog een kranige en kwieke man. Zo snel kan het dus gaan met deze ziekte.
Baldarich zei:Mea culpa.
M°°nblade zei:Wie zegt dat dit het geval is? De boetes hoeven trouwens ook niet disproportioneel hoog te zijn, het belangrijkste is dat de pakkans voldoende hoog is.
.
Ik vrees dat jullie echt geen idee hebben van de realiteit in dergelijke wijken. Wat ben je met loonbeslag wanneer je sowieso al in bewindvoering zit, dan maak je de put gewoon nog wat dieper en de kans om er ooit uit te komen nog kleiner. Daarnaast kost het de overheid hopen geld, alleen al aan administratie (politie, rechtbank, bewindvoerder,...). En de gevangenissen zijn sowieso al overvol en broeihaarden voor corona, dus dat is alleen al praktisch gezien ook geen optie.KnightOfCydonia zei:Dus geen repressie in Molenbeek want daar werkt het niet voor die arme zieltjes, maar in de rest van het land wel?
Repressie hoort het meest thuis daar waar de problemen het grootst zijn. Als de repressie niet werkt omdat ze bijvoorbeeld een zoveelste brief op de hoop wordt, dan betekent dat dat men misschien maar moet kiezen voor andere maatregelen dan een brief? Loonbeslag of uitkering inhouden, gevangenisstraffen, ... De tijd voor sensibiliseren is voorbij, zeker wanneer in de rest van het land wél ongezien repressief opgetreden wordt terwijl de problemen er minder zijn. Ik vind de coronaboetes ook excessief hoog, maar waarom zou ik wel in aanmerking moeten komen voor zo'n boete omdat ik een modaal inkomen heb en iemand die - althans op papier - in armoede leeft, niet? Voor iemand die vijf keer zoveel verdient als mij, is de boete ook niet hoger/lager. Er valt wat mij betreft nog te spreken over inkomensafhankelijke boetes, maar dat is een andere discussie.
Grappig dat je dit aanhaalt, want extra politiepatrouilles waren inderdaad de standaardoplossing die eerst geïmplementeerd werd. Die kosten echter ook geld, en van zodra ze je weghaalt herbegint het problemen (die 'bendes' houden niet op met te bestaan, die verkassen gewoon naar elders). Wat je nu echter merkt is dat er op het plein continu een mix is van alle buurtbewoners, en elke vorm van problemen (lees: een paar jongeren die ruzie zoeken zoals je op elke speelkoer of pleintje wel eens hebt) in de kiem gesmoord wordt door de oudere generaties (zowel van Belgische als buitenlandse origine) die automatisch een oogje in het zeil houden en ook gerespecteerd worden.KnightOfCydonia zei:Leuk aenkdote over dat jeugdplein. Ik zou echter inderdaad niet kiezen om dan maar zo naïef te zijn dat hekwerk terug weg te halen en je de facto neer te leggen bij een realiteit van jeugdbendes die de wet komen dicteren. De problemen horen niet "minimaal" te zijn, dergelijke problemen horen onbestaande te zijn. Dan zet ik daar liever een extra politiepatrouille die dergelijke jeugdbendes wegjaagt van zo'n pleintje, desnoods manu militari. Triest idee dat
Heb ik ergens gezegd dat er geen verantwoordelijkheid ligt bij de ouders? Je haalde zelf aan dat sommigen na 3 of 4 generaties nog niet geïntegreerd waren. Wel, voor velen heerst er nog steeds een wij vs zij politiek (uit beide richtingen). Zolang je dat probleem niet aanpakt, en bereid bent om samen aan oplossingen te werken met respect voor ieders normen en waarden (in plaats van eenzijdig een systeem door te drukken), is elke poging tot integratie gedoemd om te falen.KnightOfCydonia zei:En die discriminatie op de arbeidsmarkt is heus niet alleen de schuld van onze boze samenleving en werkgevers die alleen maar onterecht discrimineren. Voer voor mijn part gerust praktijktesten in MAAR stop aub met te negeren alsof er geen verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en de thuiscultuur. Talenkennis is essentieel, onderwijs is essentieel. Met een partner te gaan zoeken in het land van herkomst, met je kinderen thuis niet op te voeden in het Nederland of Frans, met je zonen op te voeden tot kleine prinsjes die geen gezag van vrouwelijke leerkrachten aanvaarden, met meer kinderen op de wereld te zetten dan dat je financieel kan onderhouden, etc. ben je mee een oorzaak van het probleem. Niet de enige schuldige, maar een gedeeld schuldige.
Er is een verschil tussen afzweren en begrijpen en respecteren dat de "eigen cultuur" niet de enige correcte levensopvatting is (again, dit geldt terug in beide richtingen).KnightOfCydonia zei:En ja, ik verwacht dat bij integreren wel degelijk voor een stuk het afzweren van de "eigen cultuur" hoort.
Ik weet niet welke actualiteit jij volgt, maar de terugkeer van openlijk fascisme en extreemrechtse milities lijkt mij evenzeer iets om van wakker te liggen. En wat betreft zotten die op klaarlichte dag iemand vermoorden, dat komt voor bij extremisten van elke oorsprong (alleen geven ze in de VS de voorkeur aan vuurwapens). Of zijt ge al vergeten dat een neo-nazi in februari 9 mensen neerknalde in een shisha bar in duitsland, of de boogaloo moorden in de VS (die trouwens door Trump & co eerst gelinkt werd aan black lives matter beweging).KnightOfCydonia zei:De Amerikaanse cultuur is nog altijd een onderdeel van de Westerse cultuur. De actualiteit van de laatste jaren is reden genoeg om daar minder wakker van te liggen op dit moment dan van een verdere Islamisering van Europa. De actualiteit in Parijs is natuurlijk ondergesneeuwd door het slechte nieuws rond corona, maar onthoofdingen op straat omwille van het tonen van een cartoon van een profeet is niet iets dat hier in het Westen thuishoort.
KnightOfCydonia zei:Het grootste probleem hoort het grootste doelwit te zijn. Geen uitzonderingen omdat jij een zwak hebt voor socio-economische sob-stories. Het is niet alsof armoede alleen maar in Molenbeek bestaat.
kay-gell zei:Quod erat demonstrandum

Avilowca zei:Dat is gewoon een kwestie van ingesteldheid en verantwoordelijkheidszin. Die redenering komt bij mij (en veel mensen die ik ken) gewoon niet op.