Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie - Deel 7

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avilowca

Legacy Member
Benieuwd wat de vaccinatiestrategie wordt. Ik ga er van uit dat jongere mensen (sub 50) zonder comorbiditeiten aan het kortste eind gaan trekken. Moet je niet sowieso een zeer groot deel van een populatie vaccineren om een virus effectief tegen te houden?

ilgonwe

Legacy Member
Avilowca zei:
Moet je niet sowieso een zeer groot deel van een populatie vaccineren om een virus effectief tegen te houden?
Dat gaat moeilijk als je er amper 50.000 zou krijgen einde dit jaar en enkele miljoenen eind maart. Voordat ze alle 11 miljoen Belgen kunnen vaccineren is het al eind 2021. Daarom dat ze met prioriteitsgroepen gaan werken om mensen die eraan gaan sterven wat eerder op de lijst te zetten en zorgpersoneel die die mensen moet genezen.

Yo-Han

Legacy Member
JPV zei:
Begin- en einddatum
De maatregelen gaan van kracht over het hele grondgebied vanaf maandag 2 november 2020.
De maatregelen gelden voor anderhalve maand, tot en met zondag 13 december 2020. Voor de niet-essentiële winkels gebeurt er op 1 december een evaluatie door het Overlegcomité.

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ3010/

Ok, ik had dan toch goed gelezen en onthouden, thx.
Normaal ben ik de eerste om alles correct te googlen of de juiste kanalen te zoeken in een 5sec google search uit IT beroeps (mis)vorming. Moeheid zeker(bovenop corona moeheid).

CCatalyst

Legacy Member
Avilowca zei:
Ik ga er van uit dat jongere mensen (sub 50) zonder comorbiditeiten aan het kortste eind gaan trekken.

Uiteraard.

Mijn verwachting is dat je plaats in de wachtrij +/- omgekeerd evenredig zal zijn aan hoeveel je financieel bijdraagt aan de gezondheidszorg. Wie het meeste "trekt" komt eerst aan de beurt, wie het meeste bijdraagt - goede verdieners die 1 keer/jaar hun arts en tandarts zien - laatst.

Je zou misschien denken dat dat geen probleem is, maar m.i. kan er daar mogelijks wel meer benadeling bijkomen dan op het eerste gezicht lijkt. Het zou me niet verbazen dat sommige reisbestemmingen volgende zomer al gaan vereisen dat je een vaccinattest hebt, zoniet moet je kort voor vertrek of bij aankomst een negatieve test afleggen (en zelf betalen).

Racing_Genk

Legacy Member
Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.

nestorius

Legacy Member
CCatalyst zei:
Uiteraard.

Mijn verwachting is dat je plaats in de wachtrij +/- omgekeerd evenredig zal zijn aan hoeveel je financieel bijdraagt aan de gezondheidszorg. Wie het meeste "trekt" komt eerst aan de beurt, wie het meeste bijdraagt - goede verdieners die 1 keer/jaar hun arts en tandarts zien - laatst.

Je zou misschien denken dat dat geen probleem is, maar m.i. kan er daar mogelijks wel meer benadeling bijkomen dan op het eerste gezicht lijkt. Het zou me niet verbazen dat sommige reisbestemmingen volgende zomer al gaan vereisen dat je een vaccinattest hebt, zoniet moet je kort voor vertrek of bij aankomst een negatieve test afleggen (en zelf betalen).

Zeg mij eens hoe ze dit per belg gaan bekijken hoeveel men bijdraagt aan de gezondheidszorg. Imo zit je hier gewoon op een serieus populistische manier zaken te verkondigen die imo het niveau van toogpraat zijn.

Nesjamag

Legacy Member
Men kan die vaccins gewoon gebruiken voor 60 plussers en jongere risicogroepen.
Iedereen onder de 40 - 50 heeft dat eigenlijk niet nodig. Degenen in die groep zullen plaats hebben in het ziekenhuis voor die uitzonderlijke gevallen die een ernstig geval hebben.

Kennaah

Legacy Member
nestorius zei:
Zeg mij eens hoe ze dit per belg gaan bekijken hoeveel men bijdraagt aan de gezondheidszorg. Imo zit je hier gewoon op een serieus populistische manier zaken te verkondigen die imo het niveau van toogpraat zijn.

Dat is absoluut niet moeilijk denk ik omdat te berekenen als ze willen.
Maar het mag niet gebruikt worden om strategie te bepalen.

Als kwetsbare gevaccineerd worden en we mogen terug gewoon leven, dan maakt mij ni uit dat ik achteraan in de rij sta.

Loser

Legacy Member
Nesjamag zei:
Men kan die vaccins gewoon gebruiken voor 60 plussers en jongere risicogroepen.
Iedereen onder de 40 - 50 heeft dat eigenlijk niet nodig. Degenen in die groep zullen plaats hebben in het ziekenhuis voor die uitzonderlijke gevallen die een ernstig geval hebben.

Maar wat zeg jij toch allemaal...

stungunner

Legacy Member
Wacht, ik ben even niet mee. Als de groep tussen 20 en 50 dat vaccin niet nodig heeft, waarom zitten we dan met zijn allen in lockdown? Waarom hebben we dan niet iedereen boven de 50, alle zieken, alle zwakkeren in lockdown of quarantaine gezet, zodat de rest gewoon hun normale leven konden doorleven? En de economie zo geen schade zou zijn toegebracht?

Wat je hier soms toch allemaal leest. Dit virus is een ramp voor iedereen, ook fitte en gezonde mensen belanden in het ziekenhuis, we moeten allemaal op slot... maar een vaccin is niet nodig voor de grootste groep mensen hoor, nee absoluut niet :ironic:

Sylverscythe

Legacy Member
stungunner zei:
Wacht, ik ben even niet mee. Als de groep tussen 20 en 50 dat vaccin niet nodig heeft, waarom zitten we dan met zijn allen in lockdown? Waarom hebben we dan niet iedereen boven de 50, alle zieken, alle zwakkeren in lockdown of quarantaine gezet, zodat de rest gewoon hun normale leven konden doorleven? En de economie zo geen schade zou zijn toegebracht?

Wat je hier soms toch allemaal leest. Dit virus is een ramp voor iedereen, ook fitte en gezonde mensen belanden in het ziekenhuis, we moeten allemaal op slot... maar een vaccin is niet nodig voor de grootste groep mensen hoor, nee absoluut niet :ironic:

Inderdaad, dus als het mijn beurt is om als "gezonde dertiger" dit vaccin te krijgen zal ik dat met veel plezier ook aanvaarden.

Racing_Genk zei:
Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.

Heb je dan liever een kans om ziek te zijn met een kans dat het zeer zwaar is?

Loser

Legacy Member
stungunner zei:
Wacht, ik ben even niet mee. Als de groep tussen 20 en 50 dat vaccin niet nodig heeft, waarom zitten we dan met zijn allen in lockdown? Waarom hebben we dan niet iedereen boven de 50, alle zieken, alle zwakkeren in lockdown of quarantaine gezet, zodat de rest gewoon hun normale leven konden doorleven? En de economie zo geen schade zou zijn toegebracht?

Wat je hier soms toch allemaal leest. Dit virus is een ramp voor iedereen, ook fitte en gezonde mensen belanden in het ziekenhuis, we moeten allemaal op slot... maar een vaccin is niet nodig voor de grootste groep mensen hoor, nee absoluut niet :ironic:

Dat is omdat dat laatste dus niet klopt.

NinaAndHerCats

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.

Ik heb na maanden en maanden en maanden nog steeds geen reuk-en smaak meer. Als ik dit had kunnen verhelpen door op tijd een vaccin te kunnen verkrijgen, wat denk je dat ik gedaan had?
Oh ja, ik ben een slanke 30er en had een degelijke conditie.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Sylverscythe zei:
Heb je dan liever een kans om ziek te zijn met een kans dat het zeer zwaar is?
Ik niet, maar hij kan dat misschien wel hebben hé. Liever die kleine kans dan om de vaccinatie te nemen waar de gevolgen van ze te nemen op lange termijn niet gekend zijn.
Ik neem het sowieso, ik ga er vanuit dat als er effecten zijn op de lange duur dat die minder zullen zijn dan als ik de ziekte zou krijgen. Maar als je advocaat van de duivel speelt, dan kun je zeggen dat je dat niet weet en dat het dus een risico is als een ander.

En ik heb echt geen zin om mijn reuk en smaakzin te verliezen. Allez reukzin denk ik dat ik nog mee zou kunnen leven. Maar smaakzin... hell neen hé. Ik wil niet dat mijn goede steak of de ribbetjes smaken naar karton... dan liever het vaccin.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan