Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat gaat moeilijk als je er amper 50.000 zou krijgen einde dit jaar en enkele miljoenen eind maart. Voordat ze alle 11 miljoen Belgen kunnen vaccineren is het al eind 2021. Daarom dat ze met prioriteitsgroepen gaan werken om mensen die eraan gaan sterven wat eerder op de lijst te zetten en zorgpersoneel die die mensen moet genezen.Avilowca zei:Moet je niet sowieso een zeer groot deel van een populatie vaccineren om een virus effectief tegen te houden?
JPV zei:Begin- en einddatum
De maatregelen gaan van kracht over het hele grondgebied vanaf maandag 2 november 2020.
De maatregelen gelden voor anderhalve maand, tot en met zondag 13 december 2020. Voor de niet-essentiële winkels gebeurt er op 1 december een evaluatie door het Overlegcomité.
https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ3010/
Avilowca zei:Ik ga er van uit dat jongere mensen (sub 50) zonder comorbiditeiten aan het kortste eind gaan trekken.
CCatalyst zei:Uiteraard.
Mijn verwachting is dat je plaats in de wachtrij +/- omgekeerd evenredig zal zijn aan hoeveel je financieel bijdraagt aan de gezondheidszorg. Wie het meeste "trekt" komt eerst aan de beurt, wie het meeste bijdraagt - goede verdieners die 1 keer/jaar hun arts en tandarts zien - laatst.
Je zou misschien denken dat dat geen probleem is, maar m.i. kan er daar mogelijks wel meer benadeling bijkomen dan op het eerste gezicht lijkt. Het zou me niet verbazen dat sommige reisbestemmingen volgende zomer al gaan vereisen dat je een vaccinattest hebt, zoniet moet je kort voor vertrek of bij aankomst een negatieve test afleggen (en zelf betalen).
nestorius zei:Zeg mij eens hoe ze dit per belg gaan bekijken hoeveel men bijdraagt aan de gezondheidszorg. Imo zit je hier gewoon op een serieus populistische manier zaken te verkondigen die imo het niveau van toogpraat zijn.
Nesjamag zei:Men kan die vaccins gewoon gebruiken voor 60 plussers en jongere risicogroepen.
Iedereen onder de 40 - 50 heeft dat eigenlijk niet nodig. Degenen in die groep zullen plaats hebben in het ziekenhuis voor die uitzonderlijke gevallen die een ernstig geval hebben.
stungunner zei:Wacht, ik ben even niet mee. Als de groep tussen 20 en 50 dat vaccin niet nodig heeft, waarom zitten we dan met zijn allen in lockdown? Waarom hebben we dan niet iedereen boven de 50, alle zieken, alle zwakkeren in lockdown of quarantaine gezet, zodat de rest gewoon hun normale leven konden doorleven? En de economie zo geen schade zou zijn toegebracht?
Wat je hier soms toch allemaal leest. Dit virus is een ramp voor iedereen, ook fitte en gezonde mensen belanden in het ziekenhuis, we moeten allemaal op slot... maar een vaccin is niet nodig voor de grootste groep mensen hoor, nee absoluut niet :ironic:
Racing_Genk zei:Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.
stungunner zei:Wacht, ik ben even niet mee. Als de groep tussen 20 en 50 dat vaccin niet nodig heeft, waarom zitten we dan met zijn allen in lockdown? Waarom hebben we dan niet iedereen boven de 50, alle zieken, alle zwakkeren in lockdown of quarantaine gezet, zodat de rest gewoon hun normale leven konden doorleven? En de economie zo geen schade zou zijn toegebracht?
Wat je hier soms toch allemaal leest. Dit virus is een ramp voor iedereen, ook fitte en gezonde mensen belanden in het ziekenhuis, we moeten allemaal op slot... maar een vaccin is niet nodig voor de grootste groep mensen hoor, nee absoluut niet :ironic:
Racing_Genk zei:Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.
Loser zei:Dat is omdat dat laatste dus niet klopt.
Racing_Genk zei:Oke maar welke fitte jongvolwassen persoon zit te wachten op dat vaccin? Ik heb er alleszins geen behoefte aan.
Ik niet, maar hij kan dat misschien wel hebben hé. Liever die kleine kans dan om de vaccinatie te nemen waar de gevolgen van ze te nemen op lange termijn niet gekend zijn.Sylverscythe zei:Heb je dan liever een kans om ziek te zijn met een kans dat het zeer zwaar is?
Pieterjan94 zei:Anti-vaxxer much?
Sylverscythe zei:Heb je dan liever een kans om ziek te zijn met een kans dat het zeer zwaar is?
Kennaah zei:Hoe groot is deze kans werkelijk?
maakt dat dan uit? Heb jij niet-verplichte verzekeringen?