Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mefke

Legacy Member
kay-gell zei:
OK mercikes! Wist ik niet.
Jep. Bovenstaand bord na een oprit (of na een afstand met beperking) en er is geen snelheidsbeperking. Moet je wel teleurstellen, van de grens tot Keulen zal dat op niet te veel stukken zo zijn.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

kay-gell

Legacy Member
Mefke zei:
Jep. Bovenstaand bord na een oprit (of na een afstand met beperking) en er is geen snelheidsbeperking. Moet je wel teleurstellen, van de grens tot Keulen zal dat op niet te veel stukken zo zijn.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Eind van de maand Altlusheim das een langer stuk. Dan ben ik getraind :cool:

Tonerider

Legacy Member
Straddle zei:
Ja, het bord spreekt echt voor zichzelf. In geen honder jaar had ik die betekenis eruit afgeleid :ironic:

Lol, ik ben die ook al gepasseerd zonder te weten waarover het gaat. maar niet dat het uitmaakt, ik ben te gierig en als ik m'n verbruik bij +120 zie, ga ik direct weer van het gas af.

In duitsland heb je ook nog een bord met een tank op. Iemand die weet waarover dat gaat?

Mefke

Legacy Member
Die gele?
Is voor militaire voertuigen, nogal duidelijk. Staan meestal aan bruggen en duiden aan hoe zwaar militaire voertuigen mogen zijn om daar te passeren, duiden ook richtingen aan waarin ze mogen passeren (enkel of dubbel enz)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Soeplepel

Legacy Member
Wat gebeurt er als je de syndicus niet betaalt voor de opgezegde datum?

Lang verhaal kort: in April dit jaar in mijn nieuwbouw appartement ingetrokken, in maart had ik al schade vastgesteld door een fout van de architect (plafond heeft waterschade). Veel heen en weer gemaild, maar er is nog niets opgelost. De schade in de gang van onze blok is wél opgelost. Ik krijg momenteel ook geen antwoord meer van de firma die de schade zou oplossen of iet dergelijke, en de syndicus stuurt mijn mails gewoon door.

Ik wacht nu al 7 maand op een oplossing en schadevergoeding, dus wil ik geen syndic kosten betalen tot ze het opgelost hebben

denkimi

Legacy Member
Straddle zei:
Ja, het bord spreekt echt voor zichzelf. In geen honder jaar had ik die betekenis eruit afgeleid :ironic:

Dat is nochtans het belangrijkste bord in heel duitsland. :p

CCatalyst

Legacy Member
Straddle zei:
Ja, het bord spreekt echt voor zichzelf. In geen honder jaar had ik die betekenis eruit afgeleid :ironic:

Mja maar dat bord betekent niet "vanaf hier geen snelheidsbeperking meer", maar eerder "vanaf hier vervallen alle specifieke verboden/geboden die eerder gegeven zijn en enkel default wegcode incl snelheidslimiet (of niet) is nu van toepassing", daarom dat het er zo uitziet.

Het equivalente Belgische verkeersbord (C46) is erg gelijkaardig, dus als je hier ooit je theorie gedaan hebt zou je die moeten kennen. Maar dat bord is hier helaas redelijk in onbruik geraakt, ten nadele van steeds meer gebods/verbodsborden.

Soit, bij deze nog maar eens een pleidooi voor een eengemaakte EU verkeerscode (en ditto EU borden ipv elk land z'n eigen ding). Er zijn in de EU toch zaken die moeilijker te harmoniseren moeten zijn dan dat.

Tonerider

Legacy Member
Mefke zei:
Die gele?
Is voor militaire voertuigen, nogal duidelijk. Staan meestal aan bruggen en duiden aan hoe zwaar militaire voertuigen mogen zijn om daar te passeren, duiden ook richtingen aan waarin ze mogen passeren (enkel of dubbel enz)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Dat bedoel ik.
Ge ziet het er gewoon zo veel. Precies of tanks tot dagelijks verkeer horen. In Frankrijk en Ardennen heb je toch ook zo'n bruggen en daar kom je dat niet tegen.
Vond dat zo raar.

Mefke

Legacy Member
CCatalyst zei:
Soit, bij deze nog maar eens een pleidooi voor een eengemaakte EU verkeerscode (en ditto EU borden ipv elk land z'n eigen ding). Er zijn in de EU toch zaken die moeilijker te harmoniseren moeten zijn dan dat.
Als ge ziet dat wij in België met al dat idioot gesplits in regio's al geen eenduidige wegcode met de nodige verschillen tussen Vlaanderen, Wallonië en Brussel hebben. Wa wil je dan in een EU met 25 landen?



Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

ashuray

Legacy Member
Ik wil mijn lidmaatschap bij nrg opzeggen nadat mijn jaar abonnement is afgelopen. Nu had ik hiervoor gemaild en kreeg ik een mail terug dat het niet via mail kan en ik naar hen moet komen. Dit zie ik niet zitten omdat er wss een hoop gezeur gaat zijn dat ik toch bij hen blijf komen. Ook bellen ze mij constant om te zeggen dat ik een afspraak bij een trainer kan maken om terug te beginnen trainen. Nu had ik via opzeggen.be een aangetekende brief verstuurd. Krijg ik een mail van nrg dat opzeggen.be geen geldige methode is om mijn abonnement op te zeggen en dat ik ondanks medische redenen best verder kan sporten (ik wil opzeggen omdat ze steeds bellen niet vanwege medische redenen...) wat kan ik nu doen?

kakature

Legacy Member
Ze gaan in ons appartementsgebouw de cv-installatie vernieuwen waardoor heel het gebouw zonder warm water of verwarming zal zitten gedurende een week.

Kan dat zomaar? :p

Alé ik snap wel dat dat moet gebeuren (ook al konden ze het in de zomer doen en dan ging er geen haan naar gekraaid hebben) maar een volledige week zonder warm water of verwarming is wel veel.

Anoniem13

Legacy Member
ashuray zei:
Ik wil mijn lidmaatschap bij nrg opzeggen nadat mijn jaar abonnement is afgelopen. Nu had ik hiervoor gemaild en kreeg ik een mail terug dat het niet via mail kan en ik naar hen moet komen. Dit zie ik niet zitten omdat er wss een hoop gezeur gaat zijn dat ik toch bij hen blijf komen. Ook bellen ze mij constant om te zeggen dat ik een afspraak bij een trainer kan maken om terug te beginnen trainen. Nu had ik via opzeggen.be een aangetekende brief verstuurd. Krijg ik een mail van nrg dat opzeggen.be geen geldige methode is om mijn abonnement op te zeggen en dat ik ondanks medische redenen best verder kan sporten (ik wil opzeggen omdat ze steeds bellen niet vanwege medische redenen...) wat kan ik nu doen?

Opzeggarantie

Wil je direct zekerheid over je opzegging van NRG Fitness? Als je opzegt via opzeggen.be, dan krijg je direct opzeggarantie. Als er discussie ontstaat over je opzegging, dan gaat onze jurist voor je aan de slag. Helemaal gratis! Dat is de opzeggarantie van opzeggen.be. Klik hier voor meer informatie over onze opzeggarantie.

ashuray

Legacy Member
paradijsappel zei:
Opzeggarantie

Wil je direct zekerheid over je opzegging van NRG Fitness? Als je opzegt via opzeggen.be, dan krijg je direct opzeggarantie. Als er discussie ontstaat over je opzegging, dan gaat onze jurist voor je aan de slag. Helemaal gratis! Dat is de opzeggarantie van opzeggen.be. Klik hier voor meer informatie over onze opzeggarantie.

Ja ik heb naar hen gemaild en ze zeiden dat NRG wel hun aanvraag moet behandelen omdat het een rechtsmatige manier van opzeggen is..voorlopig geen antwoord meer gehad van NRG op mijn mail terug met de vraag waarom het volgens hen geen geldige methode was..

Loser

Legacy Member
Soeplepel zei:
Wat gebeurt er als je de syndicus niet betaalt voor de opgezegde datum?

Lang verhaal kort: in April dit jaar in mijn nieuwbouw appartement ingetrokken, in maart had ik al schade vastgesteld door een fout van de architect (plafond heeft waterschade). Veel heen en weer gemaild, maar er is nog niets opgelost. De schade in de gang van onze blok is wél opgelost. Ik krijg momenteel ook geen antwoord meer van de firma die de schade zou oplossen of iet dergelijke, en de syndicus stuurt mijn mails gewoon door.

Ik wacht nu al 7 maand op een oplossing en schadevergoeding, dus wil ik geen syndic kosten betalen tot ze het opgelost hebben

Dan zal de syndicus aanmaningen sturen en uiteindelijk een advocaat het laten afhandelen. De advocaatskosten zijn dan voor de gemeenschap, gedeeltelijk terug te krijgen na een vonnis (dus ook voor jou). En de boetes+betalingen zijn uiteraard voor jou.

De manier om dit op te lossen, is niet het stoppen met betalen van je rekeningen.
Dit zijn de taken van een syndicus: Nieuwe Wet op de Mede-eigendom - Samenvatting | www.quimmo.be
Als die daar niet aan voldoet, kun je naar de vrederechter stappen. De syndicus heeft moet "bewarende maatregelen" nemen bij schade, dus hij moet maken dat de schade niet groter wordt.

Volgens mij is de enige oplossing hem in gebreke stellen. Via de telefoon, maar ook aangetekend. Zeg hem dat hij verantwoordelijk is voor alle bijkomende kosten, vanwege het niet nakomen van zijn taak. Beschrijf goed wat er op dit moment mis is, en wat mogelijke gevolgen kunnen zijn. Geef hem ook een termijn waarbinnen hij moet reageren. Als dat dan niet gebeurt, kun je naar de vrederechter.

Soeplepel

Legacy Member
Loser zei:
Dan zal de syndicus aanmaningen sturen en uiteindelijk een advocaat het laten afhandelen. De advocaatskosten zijn dan voor de gemeenschap, gedeeltelijk terug te krijgen na een vonnis (dus ook voor jou). En de boetes+betalingen zijn uiteraard voor jou.

De manier om dit op te lossen, is niet het stoppen met betalen van je rekeningen.
Dit zijn de taken van een syndicus: Nieuwe Wet op de Mede-eigendom - Samenvatting | www.quimmo.be
Als die daar niet aan voldoet, kun je naar de vrederechter stappen. De syndicus heeft moet "bewarende maatregelen" nemen bij schade, dus hij moet maken dat de schade niet groter wordt.

Volgens mij is de enige oplossing hem in gebreke stellen. Via de telefoon, maar ook aangetekend. Zeg hem dat hij verantwoordelijk is voor alle bijkomende kosten, vanwege het niet nakomen van zijn taak. Beschrijf goed wat er op dit moment mis is, en wat mogelijke gevolgen kunnen zijn. Geef hem ook een termijn waarbinnen hij moet reageren. Als dat dan niet gebeurt, kun je naar de vrederechter.

Merci!

Greenie

Legacy Member
sneax zei:
Mijn metje zaliger, meter Titin, die zat voor haar laatste jaren in een rusthuis. Naast het rusthuis was het kerkhof, er was wel een haag maar in de herfst schoot er van die haag niet veel over dus dan zat meter Titin hele dagen op de grafzerken te zien. En we maakten dan mopjes "ja meter Titin, tis al da gemakkelijk is hé, gewoon door't venster, recht de put in!". Ze kon er een beetje mee lachen :)

Dat ze er mee kan lachen wilt nog niet zeggen dat je het daarom zo moet zeggen.
Ergens kan dat altijd in de geest spelen.

Dat is al mensen pesten/plagen op de schoolbank of op het kantoor.
Het is niet omdat men er niet kwaad van wordt of er onmiddelijk mee aan de slag gaat dat het daarom de mens niet schaadt.

TitaTovenaartje

Legacy Member
Iemand een idee op welke manier ik een Google chromecast kan laten opsturen vanuit Nederland?
Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Net terug van weekend zeeland en dat ding daar aan de tv laten hangen :stupid:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan