Dan zal de syndicus aanmaningen sturen en uiteindelijk een advocaat het laten afhandelen. De advocaatskosten zijn dan voor de gemeenschap, gedeeltelijk terug te krijgen na een vonnis (dus ook voor jou). En de boetes+betalingen zijn uiteraard voor jou.
De manier om dit op te lossen, is niet het stoppen met betalen van je rekeningen.
Dit zijn de taken van een syndicus:
Nieuwe Wet op de Mede-eigendom - Samenvatting | www.quimmo.be
Als die daar niet aan voldoet, kun je naar de vrederechter stappen. De syndicus heeft moet "bewarende maatregelen" nemen bij schade, dus hij moet maken dat de schade niet groter wordt.
Volgens mij is de enige oplossing hem in gebreke stellen. Via de telefoon, maar ook aangetekend. Zeg hem dat hij verantwoordelijk is voor alle bijkomende kosten, vanwege het niet nakomen van zijn taak. Beschrijf goed wat er op dit moment mis is, en wat mogelijke gevolgen kunnen zijn. Geef hem ook een termijn waarbinnen hij moet reageren. Als dat dan niet gebeurt, kun je naar de vrederechter.