Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Noscoped420

Legacy Member
PostNL ? kan je voor kleine pakketjes gewoon untracked brievenpost laten doen naar BE, zal ongeveer kosten wat je hier betaald bij Bpost voor een bubble enveloppe.
Duurt wel een paar dagen en Bpost gaat komende week staken :unsure:

SteveDotcom

Legacy Member
TitaTovenaartje zei:
9,80 is toch veel geld niet?

Als je naar het adres zelf wilt sturen gaat het toch wel makkelijk 10€ zijn, een gewoon pakket binnen België kost al een 5€.

Yusifer

Legacy Member
Kan iemand mij een goeie hdmi-splitter (of noemen ze dat een hdmi-hub, idk) aanraden?

Tis voor mijn tv, die heeft maar 2 hdmi-aansluitingen terwijl ik momenteel er 4 nodig heb. :( En ik ben te lui om te wisselen wanneer nodig.

AFFN

Legacy Member
Beste,

Mijn handicap werd erkend. Nu heb je dan recht op sociaal tarief electriciteit.

Maar vlak voor mijn erkenning wouden wij zonnenpanelen installeren voor 3500kwh. Dit zal dan via een groene Lening ongeveer 75/80 euro per maand zijn. Uiteraard komt dan hier prosumenten tarief bij.

Nu is het dan de moeite om zonnepanelen te nemen als m’n recht heeft op sociaa tarief gas/elec? Iemand ervaring hoe “goedkoop” het zal worden voor 3500kwh sociaal tarief?

Gr.

whacker

Legacy Member
Ja dat ga je moeten (laten) berekenen. Hangt af van je verbruik en zo. Je kan dit normaal zien op https://www.energiesparen.be/zonnekaart maar ik zie geen optie voor sociaal tarief. Een gemiste kans in feite van die website.
Indien je al een lening hebt van je woning kan het zijn dat deze voordeliger is (om herop te nemen) dan de groene lening. Groene lening bij ons was 2% (maar is wellicht verschillend als je erkend gehandicapt bent?) plus heel wat administratie en de hypotheek was 1.9...
Niet heel simpel dus.

rsc

Legacy Member
Waarom wil Delphine Boel zo graag erkenning als dochter? Kan ze daar munt uit slaan?

edit: net op het nieuws zeiden ze dat ze 1/8ste van de erfenis kan krijgen. Dat zullen wellicht meerdere miljoentjes zijn en Albert zal ook niet meer lang leven. Nu is het me duidelijk.

AreVee

Legacy Member
Geen idee maar is het zo gek dat je erkenning wil als dochter van persoon x of y? Maakt dan nog niet uit of het de koning is of een zoveelste John Doe, imo.

SteveDotcom

Legacy Member
De eigenaar van mijn garage heeft besloten om ineens alles in een BVBA te steken, vandaag krijg ik een brief dat de prijs van mijn garage eventjes voor 21% stijgt.
Iemand die hier iets van af weet als dat zomaar kan? Waarschijnlijk wel, maar toch...

Brief die ik heb ontvangen.

JPV

Legacy Member
SteveDotcom zei:
De eigenaar van mijn garage heeft besloten om ineens alles in een BVBA te steken, vandaag krijg ik een brief dat de prijs van mijn garage eventjes voor 21% stijgt.
Iemand die hier iets van af weet als dat zomaar kan? Waarschijnlijk wel, maar toch...

Brief die ik heb ontvangen.
Kan niet. Huurprijs kan niet eenzijdig aangepast worden. Verhuurder moet je, indien je die nieuwe huurprijs niet Ik betalen, je huurcontract opzeggen volgens de modaliteiten in de huurovereenkomst en dan eventueel een nieuwe huurovereenkomst met jou afspreken.

Je kan natuurlijk vrezen dat hij niet langer aan je zal verhuren indien je weigert het op deze manier op te lossen.

Mulan

Legacy Member
3j geleden ook bij ons gebeurd, plots een brief in de bus dat de huurprijs van mijn garage van 40 euro naar 50 euro zou gaan. Beleefd geantwoord dat hij enkel indexatie mag toepassen en niet zomaar mag opslaan. "Bon, als jij daar niet mee akkoord gaat, zeg je dus je huur op?" tja... Patstelling he op die manier... Aangezien er verschillende eigenaars zijn op dat complex (60 garages) en ze allemaal 50 euro vragen als huurprijs geen andere keus als ik een garage wil hebben dan 50 euro te betalen.

whacker

Legacy Member
kay-gell zei:
Ik moet binnenkort tot achter Keulen ergens rijden.
Hoe kan ik zeker zijn op welke stukken autobahn ik onbeperkt hard mag rijden?
Overal behalve waar de beperking staat aangegeven. In uw geval zal dat inderdaad niet al te veel zijn spijtig genoeg. :)

Gebruikt ge gene Waze!??!?!?!

Ohm

Legacy Member
Greenie zei:
Dat ze er mee kan lachen wilt nog niet zeggen dat je het daarom zo moet zeggen.
Ergens kan dat altijd in de geest spelen.

Dat is al mensen pesten/plagen op de schoolbank of op het kantoor.
Het is niet omdat men er niet kwaad van wordt of er onmiddelijk mee aan de slag gaat dat het daarom de mens niet schaadt.
Ik denk wel dat als je 85 bent en je in een rusthuis zit, dat je goed genoeg beseft dat je daar niet levend meer buiten komt en dat ze daar vrede mee hebben genomen.

Ik ben daar trouwens heel bang voor. In zo'n rusthuis zitten, met wat pech in een pamper of bedlegerig, wachtend op de dood. Brrr...

kay-gell

Legacy Member
whacker zei:
Overal behalve waar de beperking staat aangegeven. In uw geval zal dat inderdaad niet al te veel zijn spijtig genoeg. :)

Gebruikt ge gene Waze!??!?!?!

Nee maar zal daar dus es mee moeten beginnen precies dan :)

Soeplepel

Legacy Member
is het "dat ik gemist wordt" of "dat ik gemist word" ?

Ben normaal goed in grammatica, maar dit deed mij twijfelen omdat ik dacht "ik word gemist", maar op Google zie ik -dt

Loser

Legacy Member
Soeplepel zei:
is het "dat ik gemist wordt" of "dat ik gemist word" ?

Ben normaal goed in grammatica, maar dit deed mij twijfelen omdat ik dacht "ik word gemist", maar op Google zie ik -dt

Ik drink nooit T.
Vervang het door "smurfen" en je hoort het ook meteen.

Of de "echte" regel: Er komt alleen maar een T bij voor 'jij' en 'hij' in de tegenwoordige tijd. Punt.

(waardoor je misschien kunt twijfelen, is de zin: "de studenten wordt gevraagd te zwijgen", maar daarin heeft het passief een andere betekenis dan in jouw zin)

Soeplepel

Legacy Member
Loser zei:
Ik drink nooit T.
Vervang het door "smurfen" en je hoort het ook meteen.

Of de "echte" regel: Er komt alleen maar een T bij voor 'jij' en 'hij' in de tegenwoordige tijd. Punt.

(waardoor je misschien kunt twijfelen, is de zin: "de studenten wordt gevraagd te zwijgen", maar daarin heeft het passief een andere betekenis dan in jouw zin)

Ja ik snap de -dt regels, maar het was die zin die mij deed twijfelen nadat iemand mij zei dat het met -dt was.. Ik dacht dat het misschien een uitzondering was, dus keek ik op Google en kwam ik op een site waar ook stond: "dat ik gemist wordt".

Als ge die zin in Google typt, dan krijgt ge dit ook als suggestie

Pacemaker

Legacy Member
AreVee zei:
Geen idee maar is het zo gek dat je erkenning wil als dochter van persoon x of y? Maakt dan nog niet uit of het de koning is of een zoveelste John Doe, imo.

Ik vind dit wat dubbel. Albert heeft haar nooit erkend. Wist hij eigenlijk wel dat zij zijn dochter was?

En zij krijgt dan later dubbele erfenis, van haar stiefpapa (adoptiepa), die haar erkent als dochter en dan van de koning ook nog eens?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan