Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

---FIRENADO---

Legacy Member
Waelvis zei:
Kga niet iedereen quoten, maar alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de bril sinds afgelopen donderdag in m'n bezit. (Het is een Emporio Armani).

M'n huidige zonnebrillen zijn er van 5 a 10€ van AliExpress. Dus een zonnebril op sterkte zal me wel wat kosten aangezien ik een montuur zal moeten aankopen. Kheb al eens rondgekeken in de optiek waar ik m'n bril van heb, en de zonnebrillen die daar hangen die mij bevallen zijn er van minstens 250€.

Het is goedkoper online.
bvb. https://www.brillen24.be/

Ik heb er wel nog nooit besteld.

KBE

Legacy Member
Iemand die weet hoe je trede van trap kan vermaken die piept ?
Is maar 1 trede die dit doet, zal misschien wat doorbuigen zodat hij zo herrie maakt.

Wat ik zelf al had gedacht, lijmen rondom de trede en misschien vast zetten met zo driehoek dingen ( wij noemen dit zwees, weet die benaming niet echt )
Is voor zot te komen.

Avilowca

Legacy Member
Bij overlast heb je doorgaans twee opties.

1. De eigenaar van de koeien aanspreken en attent maken op zijn sociale verplichtingen. Hopelijk lost dat het probleem op.
2. PV(s) laten opstellen door de politie voor geluidsoverlast en naar het vredegerecht stappen.

Het probleem met elke vorm van overlast is dat er tussen die twee stappen wel een stevige gracht te overbruggen valt. Met onderling overleg valt niets af te dwingen. Maar ga je meteen voor stap twee dan stap je in een burenoorlog die gemakkelijk een straatje zonder einde wordt. Het gerecht werkt traag (niet hun fout) dus de boel sleept maar aan. Stap twee kost ook geld. Je kan dat opvangen door de kosten te delen met de buren. Maar zelfs een interventie van het vredegerecht betekend niet noodzakelijk een oplossing.

bron: heb wat ervaring met overlastproblematiek in een appartementsgebouw.

jessicalduke

Legacy Member
Als interim de mogelijkheid krijgen om een contract van het bedrijf zelf te krijgen: is dat nu na 105 ‘werk’dagen of na 105 ‘gewerkte’ dagen?

bassie82

Legacy Member
Gray zei:
Ik zeg het niet graag, maar als de buren aanspreken niet helpt en het gerecht niet veel goesting heeft kan je nog altijd wat vergif over den draad kappen.
Risico is zeer klein, oplossing is bijna gegarandeerd.

dus we gaan bij koeien gaan wonen en vergiftigen dan maar de koeien omdat ze loeien


strak plan

ik ga bij luchthaven gaan wonen en paar vliegtuigen opblazen omdat ze toch maar lawaai maken.

Gray

Legacy Member
bassie82 zei:
dus we gaan bij koeien gaan wonen en vergiftigen dan maar de koeien omdat ze loeien


strak plan

ik ga bij luchthaven gaan wonen en paar vliegtuigen opblazen omdat ze toch maar lawaai maken.

Ah, dat had ik niet goed begrepen, eerst is eerst natuurlijk... in dit geval is het heel dom om naast een weiland met koeien te gaan wonen als je er niet tegen kunt.
(Net zoals je ook geen huis naast een treinspoor of luchthaven moet kopen als je niet tegen het lawaai kan.)
Ik kan mij ook wel voorstellen dat de oorspronkelijke buurtbewoners niet opgezet zijn dat er naast hun nu een hele verkaveling wordt neergeplant. (ook al is dat niet de schuld van die mensen)

Bubba

Legacy Member
---FIRENADO--- zei:
Het is goedkoper online.
bvb. https://www.brillen24.be/

Ik heb er wel nog nooit besteld.

Ik wel, al jaren, zeer tevreden van. Waarschijnlijk niet vergelijkbaar maar ik heb mijn huidige bril bijna een jaar en geen problemen met kwaliteit of dergelijke. Heeft mij 40€ gekost. In Pearle of dergelijke had het makkelijk x 4 geweest.

Selderijstok

Legacy Member
Vredegerecht lijkt me de meest normale keuze na de reacties hier te lezen :p

Selderijstok

Legacy Member
jessicalduke zei:
Als interim de mogelijkheid krijgen om een contract van het bedrijf zelf te krijgen: is dat nu na 105 ‘werk’dagen of na 105 ‘gewerkte’ dagen?

Gewerkte dagen.

kay-gell

Legacy Member
Ik woon tegenover een kerkhof, zalig rustig. Kijk wel vanuit mijn keuken/eetkamer, living en slaapkamer daar binnen. Was wel ff wennen :lol:

Sonny Crockett

Legacy Member
Nordkapp zei:
Ik wil direct met je ruilen. Niks leuker dan de geluiden van den buiten.
Als ik een raam openzet hoor ik een drukke baan die mij dag en nacht irriteert.

En lag die baan er al toen je er bent gaan wonen?

Tailball

Legacy Member
Gray zei:
Ah, dat had ik niet goed begrepen, eerst is eerst natuurlijk... in dit geval is het heel dom om naast een weiland met koeien te gaan wonen als je er niet tegen kunt.
(Net zoals je ook geen huis naast een treinspoor of luchthaven moet kopen als je niet tegen het lawaai kan.)
Ik kan mij ook wel voorstellen dat de oorspronkelijke buurtbewoners niet opgezet zijn dat er naast hun nu een hele verkaveling wordt neergeplant. (ook al is dat niet de schuld van die mensen)

In ALLE gevallen (who the fuck cares wie eerst is) is het dier schade toebrengen gewoon ronduit achterlijk.
Ten eerste kan dat beestje er niks aan doen dat het zijn natuurlijk instinct volgt en ten tweede hebben zij er al helemaal niet voor gekozen om rond mensen te leven.
Ook: mensen die op katten schieten of vergiftigen omdat ze in hunne hof zitten...

Ik zie dat ge het oorspronkelijke bericht verwijderd hebt. Not sure if troll, maar in dit geval hoop ik het van harte.

Muscleduck

Legacy Member
Waelvis zei:
Ik moet sinds vorige week een bril dragen (ik word officieel oud nu).

Maar wat zijn de opties qua zonnebril? Vooral voor in de auto.
Want om een zonnebril op sterkte te kopen heb ik momenteel niet het geld voor over.

Mijn huidige zonnebril over mijn bril dragen ziet er niet uit en is niet echt praktisch.

Ik weet dat mijn grootvader vroeger zo iets had dat je op je bril kan klikken, bestaat zoiets nog, en valt da mee van prijs?

Of zijn er andere opties?

Ik heb via Amazon zo opklik dingetjes gekocht. 3 voor 6 euro of zo, recht uit China. Handig voor in de auto, beetje nerdy maar IDGAF.

Waelvis

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik heb via Amazon zo opklik dingetjes gekocht. 3 voor 6 euro of zo, recht uit China. Handig voor in de auto, beetje nerdy maar IDGAF.
Uhu, ik heb er intussen enkele besteld op AliExpress.

denkimi

Legacy Member
En als het landbouwgrond is, wat ik vermoed als er koeien lopen, dan ga je daar sowieso niets kunnen aan doen.

Noscoped420

Legacy Member
Bubba zei:
Ik wel, al jaren, zeer tevreden van. Waarschijnlijk niet vergelijkbaar maar ik heb mijn huidige bril bijna een jaar en geen problemen met kwaliteit of dergelijke. Heeft mij 40€ gekost. In Pearle of dergelijke had het makkelijk x 4 geweest.

Zo een website hangt ook extreem ervan af hoe '' slecht '' je ziet, als dat bv -2 ofzo is allemaal geen probleem en zal je wel een montuur + glazen opleveren voor 50 euro, maar van het moment dat je op -6 of erger zit en die glazen moeten dubbel verdund worden of je zit met visbokalen en heel die zever heb je daar toch geen bril voor 40 euro want al die behandelingen op glazen is ook extra werk dus extra kost. idem met bv multifocale glazen, dan zie ik op die website meteen al prijzen vanaf 139 euro.

Maar als je zicht niet heel slecht is en je moet gewoon standaard glazen zonder een hoop behandelingen dan zal je daar wel een bril hebben voor 40-50 euro.

Gray

Legacy Member
Tailball zei:
In ALLE gevallen (who the fuck cares wie eerst is) is het dier schade toebrengen gewoon ronduit achterlijk.
Ten eerste kan dat beestje er niks aan doen dat het zijn natuurlijk instinct volgt en ten tweede hebben zij er al helemaal niet voor gekozen om rond mensen te leven.
Ook: mensen die op katten schieten of vergiftigen omdat ze in hunne hof zitten...

Ik zie dat ge het oorspronkelijke bericht verwijderd hebt. Not sure if troll, maar in dit geval hoop ik het van harte.

Ik weet niet hoe oud je juist bent, waarschijnlijk ga je nog naar school?
Maar ik heb al redelijk wat gezien in mijn leven... mensen die hun hele leven hard gewerkt en geinvesteerd hebben in hun huis en dan opeens "nieuwe buren" krijgen met een hele dierentuin en 0 respect voor de andere buren. (en dan heb ik het niet over iets banaals als een kat die in de tuin rondloopt, maar ernstige lawaaihinder (ook snachts))

resultaat: zware gezondsheidsklachten, 1lid van het gezin is er zelf volledig onderdoor gegaan, advocaat, gerechtskosten....

maar uiteindelijk blijven de buren foert zeggen, politie, gemeente willen niet mee en het gerecht al niet veel beter.

er komt geen oplossing uit de bus.. en uiteindelijk zijn ze moeten verhuizen wat uiteindelijk nog vele 10.000'den euros erbovenop heeft gekost. (en ze hadden het al niet breed)
dus JA, als je met de rug tegen de muur wordt gezet is dat een oplossing die te overwegen is, uitermate jammer voor de dieren maar het is een oplossing en een veel goedkopere dan verplicht moeten verhuizen of er zelf aan onderdoor gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan