Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nordkapp

Legacy Member
Ik wil direct met je ruilen. Niks leuker dan de geluiden van den buiten.
Als ik een raam openzet hoor ik een drukke baan die mij dag en nacht irriteert.

KBE

Legacy Member
Nordkapp zei:
Ik wil direct met je ruilen. Niks leuker dan de geluiden van den buiten.
Als ik een raam openzet hoor ik een drukke baan die mij dag en nacht irriteert.

Hier is dit van de trein, woon op 100 meter van een treinspoor. Heel de dag / nacht komen er voorbij.
Meestal dan nog eens aan hoge snelheid dat je het extra goed hoort. Als het raam dicht is cva nog, eens we hem open zetten is het precies of we liggen naast het spoor.

The Prophet

Legacy Member
Oei en dat treinspoor lag er nog niet zeker toen je er ging wonen?
Nie zagen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mefke

Legacy Member
Bij een van onze geburen liepen er 3 ezels. 1 vrouwke en 2 mannekes. Die 2 mannekes, waarvan dus 1 het jong was, vonden het leuk om op elk moment van de dag en nacht op die ezelin of op mekaar te kruipen. Een heel orgie en die kon je horen tot ver in de omtrek. Gebuur wou er niets aan doen tot we na maanden op te moeten horen toch eens klacht ingediend hebben bij de politie. Diezelfde avond stonden de ezels (niet de flikken voor de duidelijkheid
emoji38.png
) op een wei in het midden van het veld waar er ver genoeg niemand last van had.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

JPV

Legacy Member
24 jaar gewoon naast een grafzerkenfabriek. Dan is het geluid van koeien, honden of treinen een zaligheid :)

Pana

Legacy Member
The Prophet zei:
Oei en dat treinspoor lag er nog niet zeker toen je er ging wonen?
Nie zagen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Idd, wij wonen ook aan het spoor, +- 4 treinen per uur. Nog niet half zo erg als waarvoor ik vreesde toen ik het huis kocht. En de treinen worden alsmaar stiller.
Aan een goederenspoor zou ik nu wel niet willen wonen.

KBE

Legacy Member
Decade zei:
Idd, wij wonen ook aan het spoor, +- 4 treinen per uur. Nog niet half zo erg als waarvoor ik vreesde toen ik het huis kocht. En de treinen worden alsmaar stiller.
Aan een goederenspoor zou ik nu wel niet willen wonen.

In de nacht zijn het goederen treinen die daar voorbij komen, van de gewone treinen hoor ik amper iets.
Het is het zelfde spoor van die treinramp in Wetteren, geloof me er komt daar wat voorbij in de nacht.

Wij wisten zelf niet dat er daar goederen voorbij kwamen.
Binnenkort zijn we er toch weg.

Sylverscythe

Legacy Member
Decade zei:
Idd, wij wonen ook aan het spoor, +- 4 treinen per uur. Nog niet half zo erg als waarvoor ik vreesde toen ik het huis kocht. En de treinen worden alsmaar stiller.
Aan een goederenspoor zou ik nu wel niet willen wonen.

Vlak naast het spoor hier en naast een overweg, iets van een 6 treinen per uur ofzo. Treinen rijden 's nachts niet dus geen problemen mee. Ik zet gewoon geen raam open 's nachts omdat ik dan mogelijk wakker wordt van de eerste trein. Het vorig model van bel dat gebruikt werd voor de overweg maakte redelijk wat lawaai, maar ook dat valt nu heel goed mee. Eigenlijk van niets last.

Waelvis

Legacy Member
Ik moet sinds vorige week een bril dragen (ik word officieel oud nu).

Maar wat zijn de opties qua zonnebril? Vooral voor in de auto.
Want om een zonnebril op sterkte te kopen heb ik momenteel niet het geld voor over.

Mijn huidige zonnebril over mijn bril dragen ziet er niet uit en is niet echt praktisch.

Ik weet dat mijn grootvader vroeger zo iets had dat je op je bril kan klikken, bestaat zoiets nog, en valt da mee van prijs?

Of zijn er andere opties?

sainsaw

Legacy Member
Ik weet niet of je je bril al hebt, maar je kan een extra laagje op je bril zetten dat deze automatisch verduistert als er zon op schijnt. Is niet altijd even praktisch (duurt even voor hij terug licht wordt) maar in meeste gevallen wel handig genoeg. Je hebt tenminste geen twee brillen of extra stukken nodig.

Tha_nOn

Legacy Member
sainsaw zei:
Ik weet niet of je je bril al hebt, maar je kan een extra laagje op je bril zetten dat deze automatisch verduistert als er zon op schijnt. Is niet altijd even praktisch (duurt even voor hij terug licht wordt) maar in meeste gevallen wel handig genoeg. Je hebt tenminste geen twee brillen of extra stukken nodig.

Dat werkt niet in de auto

(Ben er zelf voor de rest ook niet 100% tevreden van, weet niet of ik het nog zou nemen)

XA4

Legacy Member
Waelvis zei:
Ik moet sinds vorige week een bril dragen (ik word officieel oud nu).

Maar wat zijn de opties qua zonnebril? Vooral voor in de auto.
Want om een zonnebril op sterkte te kopen heb ik momenteel niet het geld voor over.

Mijn huidige zonnebril over mijn bril dragen ziet er niet uit en is niet echt praktisch.

Ik weet dat mijn grootvader vroeger zo iets had dat je op je bril kan klikken, bestaat zoiets nog, en valt da mee van prijs?

Of zijn er andere opties?

Toen ik mijn (gewone) bril ging kopen, vertelde men mij dat een zonnebril op sterkte echt heel weinig kost. Max 25 euro per glas.
Die glazen konden dus ook perfect op een zonnebril die niet van bij hen kwam.
Uiteindelijk nog niet gekocht (draag 2,5 jaar mijn bril) maar het zou blijkbaar overal zo zijn dat zonnebrilglazen op sterkte helemaal niet duur zijn.

CCatalyst

Legacy Member
XA4 zei:
Uiteindelijk nog niet gekocht (draag 2,5 jaar mijn bril) maar het zou blijkbaar overal zo zijn dat zonnebrilglazen op sterkte helemaal niet duur zijn.

Denk dat het varieert per merk.

Oakley of Ray-Ban gaan bv redelijk kosten, optiek moet dat ook bij hen rechtstreeks bestellen en dat wordt dan naar de optiek verzonden, ze mogen dat zelf niet maken.

Als je wegblijft van A-merken zal het idd beter meevallen.

Chizm

Legacy Member
kan het kwaad dat je op een videokaart met 1x 8 pin aansluting een kabel gebruikt met 1x6 pin + 1x8pin?, maw de 6pin aansluiting hangt vrij

heb geen 1x 8pin naar 1x8 pin

Waelvis

Legacy Member
Kga niet iedereen quoten, maar alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de bril sinds afgelopen donderdag in m'n bezit. (Het is een Emporio Armani).

M'n huidige zonnebrillen zijn er van 5 a 10€ van AliExpress. Dus een zonnebril op sterkte zal me wel wat kosten aangezien ik een montuur zal moeten aankopen. Kheb al eens rondgekeken in de optiek waar ik m'n bril van heb, en de zonnebrillen die daar hangen die mij bevallen zijn er van minstens 250€.

Tonerider

Legacy Member
Waelvis zei:
Kga niet iedereen quoten, maar alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de bril sinds afgelopen donderdag in m'n bezit. (Het is een Emporio Armani).

M'n huidige zonnebrillen zijn er van 5 a 10€ van AliExpress. Dus een zonnebril op sterkte zal me wel wat kosten aangezien ik een montuur zal moeten aankopen. Kheb al eens rondgekeken in de optiek waar ik m'n bril van heb, en de zonnebrillen die daar hangen die mij bevallen zijn er van minstens 250€.

https://www.bol.com/nl/l/opzetzonnebrillen-heren/N/16821/filter_N/4280405483/?view=tiles

Ascari

Legacy Member
Chizm zei:
kan het kwaad dat je op een videokaart met 1x 8 pin aansluting een kabel gebruikt met 1x6 pin + 1x8pin?, maw de 6pin aansluiting hangt vrij

heb geen 1x 8pin naar 1x8 pin

Nope, kan geen kwaad.

Tha_nOn

Legacy Member
Waelvis zei:
Kga niet iedereen quoten, maar alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb de bril sinds afgelopen donderdag in m'n bezit. (Het is een Emporio Armani).

M'n huidige zonnebrillen zijn er van 5 a 10€ van AliExpress. Dus een zonnebril op sterkte zal me wel wat kosten aangezien ik een montuur zal moeten aankopen. Kheb al eens rondgekeken in de optiek waar ik m'n bril van heb, en de zonnebrillen die daar hangen die mij bevallen zijn er van minstens 250€.

Glazen voor een zonnebril op sterkte lukt ook niet in elke zonnebril die ge ziet bij de optieker (kromming van montuur mag niet te neig zijn). Ge kunt ook altijd een gewoon montuur kiezen en daar uw gekleurde glazen in steken. Misschien dat daar u iets goedkoper bevalt.
(En vijgen na Pasen maar wachten op acties bij de pearl, die ze regelmatig hebben, loont ook wel)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan