Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tonerider

Legacy Member
Hoe loopt batman vs. Superman af? En waarom bestaat die film? Het zijn toch beide helden?

Carrion

Legacy Member
Tonerider zei:
Hoe loopt batman vs. Superman af? En waarom bestaat die film? Het zijn toch beide helden?

Lees de comics of bekijk de animatie film (the dark knight returns) en laat de live action voor wat het is.

Long story short: 90% van de tijd zijn het gewoon vrienden. Maar in de "volwassenere" reeksen hebben beiden hun eigen ideologie en de ideologie van de ene strookt niet met de andere.

Er is een jaar of 2-3 geleden een twee delige animatiefilm "The Dark Knight Returns" uitgekomen waarin dit conflict duizend keer beter wordt vertoond en uitgelegd dan in BvS.

Tonerider

Legacy Member
Carrion zei:
Lees de comics of bekijk de animatie film (the dark knight returns) en laat de live action voor wat het is.

Long story short: 90% van de tijd zijn het gewoon vrienden. Maar in de "volwassenere" reeksen hebben beiden hun eigen ideologie en de ideologie van de ene strookt niet met de andere.

Er is een jaar of 2-3 geleden een twee delige animatiefilm "The Dark Knight Returns" uitgekomen waarin dit conflict duizend keer beter wordt vertoond en uitgelegd dan in BvS.

Not my kind of movies maar vroeg me af waarom 2 helden tegenover elkaar werden gesteld. Good against evil snap ik, good against good niet.

Creeping Death

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Is er eigenlijk een soort van ''diy lifehack'' om geurtjes in de koelkast te elimineren ?
Ze zijn hier in huis de laatste tijd nogal fan van camembert kaas en dan nog in een ''rustieke'' houten verpakking met alleen maar wat plastic rond de kaas gedraaid in het doosje maar zelfs met dat doosje ''gesloten'' heb je die camembert geur in je neus elke keer je de deur open doet, en half door de keuken ook.

Geen lifehack maar werkt wel: Tupperware kaasdoos.

zarathustra

Legacy Member
Tonerider zei:
Not my kind of movies maar vroeg me af waarom 2 helden tegenover elkaar werden gesteld. Good against evil snap ik, good against good niet.

Ik ga niet zeggen dat politici good of evil zijn, maar het is als liberalen vs socialisten

Carrion

Legacy Member
Tonerider zei:
Not my kind of movies maar vroeg me af waarom 2 helden tegenover elkaar werden gesteld. Good against evil snap ik, good against good niet.

In BvS ziet Batman Superman als een gevaar omdat er niets is dat Superman tegenhoudt om heel de wereld met de grond gelijk te maken. Zeker nadat andere Kryptonians de planeet hebben aangevallen. Een beetje voorkomen dan genezen. Superman ziet Batman dan weer als judge, jury and executioner.

Klets

Legacy Member
Beste

Zowel ons gezin als de rest van de wijk wordt weliswaar krankzinnig. De situatie zit namelijk als volgt:
Niemand van de inwoners van onze wijk heeft ooit goed overeengekomen met onze buren.
Onze buren hebben achter ons een groot weilandschap, maar hebben dit uitgebreid tot de helft van hun tuin.
In deze wei staan een 7-tal koeien, het probleem is net dat al deze koeien gedurende gans de dag continu en zeer luid staan te loeien.
Dit begint vaak rond 7 à 8 uur 's ochtends en houdt niet op. Zonet rond 13u waren ze nog bezig.
Om nog maar een voorbeeld te geven was ik vorige week ergens rond 22u nog aan het studeren en begonnen ze nogmaals zeer hard te loeien.

We wonen namelijk in een verkaveling. De woningen langs onze zijde zijn los van elkaar gebouwd.
Om een oog dicht te doen moet ik mijn vensterraam sluiten EN oordopjes in doen, en dan nog hoor ik ze...
Het is immens uitputtend omdat je amper kan (uit)slapen.

We hebben ook al vernomen dat meerdere buren er gewoon gek van worden.
In het verleden hebben we ook al het één en het ander meegemaakt met deze buren waarbij er politie te pas moest komen. Dus communiceren is 'amper' mogelijk in mijn ogen.

Wat kan ik er tegen doen? Mag je zelfs je tuin voor de helft als weilandschap gebruiken? Zou ik langs het gemeentehuis gaan of langs de politie?

The Prophet

Legacy Member
Met de buren gaan loeien voor zijn deur


Sent from my iPhone using Tapatalk

Klets

Legacy Member
BlackOccult zei:
Gij doet precies of die 24u/24u staan te loeien?

Het scheelt niet veel, echt niet. Het lastigste is gewoonweg dat ze nog geen 20 meter van mijn slaapkamer staan en dat ze super hard loeien...
Hence: "Om een oog dicht te doen moet ik mijn vensterraam sluiten EN oordopjes in doen"

Ik dacht constructieve reacties te krijgen mais bon.

Bloembak

Legacy Member
Koeien loeien niet zomaar. In de meeste gevallen mankeren ze voedsel of water. Maar aangezien je dat niet aanhaalt, zal het dat wel niet zijn.

Mijn gok: waarschijnlijk liepen er ook kalveren in de wei? Gezien de koudere nachten hebben ze die waarschijnlijk op stal gedaan, en zo worden ze ook onthecht van de moeder (wat de bedoeling is: ze moeten ooit stoppen met melk te drinken aan de uier). Nu lopen de koeien nog in de wei, maar die loeien dus omdat hun kalveren weg zijn. Geef het een tweetal dagen, en dat stopt dan vanzelf.

Als je niet tegen wat natuurgeluiden kan, moet je niet op de buiten gaan wonen, grenzend aan een weide he.

Sylverscythe

Legacy Member
Klets zei:
Ik dacht constructieve reacties te krijgen mais bon.

Wat verwacht je nu, het klinkt in die post alsof de hele buurt eraan gaat ("weliswaar krankzinnig") omdat er een paar koeien staan. Als heel de buurt er echt last van heeft, kan het toch niet moeilijk zijn om voor overlast de politie te contacteren of eens op het gemeentehuis te gaan horen? De vraag is wel of het allemaal plots niet gaat meevallen wanneer er actie moet ondernomen worden. Want je zegt dus dat die beesten loeien, soms vanaf 7 à 8 uur, en vorige week eens tot 22u...Daar ga je niet veel mensen mee overtuigen denk ik, het is dan ook al geen nachtlawaai lijkt me.

FlameDB

Legacy Member
Ik kan mij volledig inleven in u situatie. Bij mij is het minder erg maar voldoende om mij te storen: een kip die constant hetzelfde gekakel voortbrengt vanaf het moment dat de zon opkomt. In de winter in de week geen probleem: we zijn wakker als het nog donker is, maar in het weekend en in de zomers een hel. Wij kunnen nooit uitslapen, toch niet met het raam open. Gelukkig een nieuwbouw die redelijk geisoleerd is (als de ramen toe zijn - in de zomer bijna niet te doen van de warmte).

Die drie kippen zitten in een mini tuintje, op amper 4 vierkante meter...

Philharmoniker

Legacy Member
FlameDB zei:
Ik kan mij volledig inleven in u situatie. Bij mij is het minder erg maar voldoende om mij te storen: een kip die constant hetzelfde gekakel voortbrengt vanaf het moment dat de zon opkomt. In de winter in de week geen probleem: we zijn wakker als het nog donker is, maar in het weekend en in de zomers een hel. Wij kunnen nooit uitslapen, toch niet met het raam open. Gelukkig een nieuwbouw die redelijk gerenoveerd is (als de ramen toe zijn - in de zomer bijna niet te doen van de warmte).

Die drie kippen zitten in een mini tuintje, op amper 4 vierkante meter...

In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...

Tin_Cricket

Legacy Member
Ik sluit mij volledig aan bij Bloembak.

Wat ook nog zou kunnen is dat ze abrupt niet meer gemolken worden, daar zien die beesten van af.

Muscleduck

Legacy Member
Philharmoniker zei:
In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...

Mensen denken wel aan warmte binnen houden maar niet buiten houden. Uw huis goed isoleren en dan in de zomer ramen open zetten bv is een slecht idee. Of grote glaspartijen waar de zon heel de dag in kan schijnen, lekker serre effect.

denkimi

Legacy Member
Philharmoniker zei:
In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...
Het enige dat scheelt zijn de huidige vlaamse bouwnormen waarvoor je alles potdicht moet isoleren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan