Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ruben666

Legacy Member
Philharmoniker zei:
In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...

Daarenboven een nieuwbouw die ‘redelijk gerenoveerd’ is :”).

wiseguy444

Legacy Member
Dan moet er toch iets schelen met de koeien zoals reeds vermeld.

Wij hebben hier 2 huizen lager soms met periodes koeien staan in de weide en die hoor je nooit.
Zelfs niet als je met de hond voorbij loopt.

Guazala

Legacy Member
Ik ben opgegroeid op 'den buiten', veel landbouw in de buurt en kan mij dat niet herinneren ooit geluidsoverlast gehad te hebben van koeien, terwijl er daar toch wel heel veel van waren in de buurt.

FlameDB

Legacy Member
Philharmoniker zei:
In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...
Warmte komt binnen via ruiten (zonlicht) en door die doorgedreven isolatie in de muren niet buiten te krijgen. Om snachts te slapen zetten wij dan inderdaad de ramen wagenwijd open.

Helaas hebben we (nog) geen zonnewering aan de zonnekant. Budget was op :)

Ruben666 zei:
Daarenboven een nieuwbouw die ‘redelijk gerenoveerd’ is :”).


Typo uiteraard. Bedoelde geïsoleerd.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Ohm

Legacy Member
Ja kom.
We gaan hier toch niet een hele discussie beginnen opstarten over de isolatie van een huis?
TS heeft last van koeien. Nog geen 5 reacties later en het is precies of hij is de schuldige omdat hij maar geen raam moet open zetten...

Contacteer de gemeente eens zou ik zeggen. Die sturen wel iemand om eens te komen kijken. Andere optie is om eens te praten met uw gebuur. Desnoods stap je naar hem toe met 4 man die er ook last van hebben (beetje druk op hem uitoefenen maw).

oxbow1

Legacy Member
Koeien die full-time loeien dan scheelt er iets...

En alvorens er een verkaveling was... waren het allemaal weilanden.
Dus eigenlijk ben jij naast de koeien gaan wonen ipv andersom.

Het beste is om in heel de wijk het drinken van melk af te schaffen, alsook geen steak of kalfsvlees meer te eten
Zo zullen de koeien uiteindelijk verdwijnen wegens geen nut meer. En heb jij gewonnen van de natuur.

Barbarossa

Legacy Member
oxbow1 zei:
En alvorens er een verkaveling was... waren het allemaal weilanden.
Dus eigenlijk ben jij naast de koeien gaan wonen ipv andersom.

Zo is dat. Die koeien waren daar eerst. Wie weet is dat geloei de koeien hun geklaag naar de buren toe?

oxbow1

Legacy Member
Idd mensen die commentaar hebben op dieren die vol zitten met melk en opgebouwd zijn uit steaks ,zouden met een hooivork het dorp moeten uitgejaagd worden. :D

DogFacedGod

Legacy Member
Ohm zei:
Ja kom.
We gaan hier toch niet een hele discussie beginnen opstarten over de isolatie van een huis?
TS heeft last van koeien. Nog geen 5 reacties later en het is precies of hij is de schuldige omdat hij maar geen raam moet open zetten...

Contacteer de gemeente eens zou ik zeggen. Die sturen wel iemand om eens te komen kijken. Andere optie is om eens te praten met uw gebuur. Desnoods stap je naar hem toe met 4 man die er ook last van hebben (beetje druk op hem uitoefenen maw).

Veel oudere boeren hebben nog een tweeloops liggen. Ik zou toch opletten met het idee van "druk uitoefenen" :p

E_wout

Legacy Member
Zoals gezegd, koeien loeien niet zomaar. Meestal is het niet tijdig voederen, melken een oorzaak. DIt kan al dan niet bewust zijn door de eigenaar.

in concreto:

- bekijk eens het lokaal politiereglement van je gemeente, meestal staat er zoiets in " Dieren mogen geen abnormale hinder zoals aanhoudend geblaf, geschreeuw of gekrijs veroorzaken die storend is voor de omwonenden. De houders, bezitters of begeleiders van dieren zijn daarvoor verantwoordelijk."

- al je zoiets vindt , wijkagent contacteren en wijzen op dit artikel. Die zal langs gaan en als hij een beetje proactief is ook eens horen bij de andere buren.

- wijkagent zal eigenaar contacteren

- procedure voor GAS sanctie kan opgestart worden indien eigenaar manifest in gebreke blijft en geen maatregelen treft om overlast te minderen.

SIO

Legacy Member
Muscleduck zei:
Mensen denken wel aan warmte binnen houden maar niet buiten houden. Uw huis goed isoleren en dan in de zomer ramen open zetten bv is een slecht idee. Of grote glaspartijen waar de zon heel de dag in kan schijnen, lekker serre effect.
ramen openzetten in de NACHT is net positief.. nachtkoeling: opgewarmde lucht in de woning kan ontsnappen naar buiten. elke woning kan oververhit geraken als de warmte lang genoeg duurt

Wordt zelf beloond op Epeil gebied in nieuwe EPB wetgeving (bepaling welke ramen open kunnen zonder inraakrisico etc)..

Muscleduck

Legacy Member
SIO zei:
ramen openzetten in de NACHT is net positief.. nachtkoeling: opgewarmde lucht in de woning kan ontsnappen naar buiten. elke woning kan oververhit geraken als de warmte lang genoeg duurt

Wordt zelf beloond op Epeil gebied in nieuwe EPB wetgeving (bepaling welke ramen open kunnen zonder inraakrisico etc)..

Ja maar ik heb het over overdag. Eigenlijk zou je zonnewering moeten gebruiken om de zon overdag buiten te houden, dat zou al heel veel schelen.

Carrion

Legacy Member
Wat is beter? Uw kleren (broeken, t-shirts, truien,...) ophangen aan een kapstok of opplooien? Ik bedoel dan vooral om bv kreuken tegen te gaan.

SIO

Legacy Member
Aangezien hij over slapen sprak :p

Hier gaan in de zomer ruiten toe om 10u max in zomer om het aangenaam te houden, zonder screens zou het niet te doen zijn (veel glas op ZW)

Loser

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Is er eigenlijk een soort van ''diy lifehack'' om geurtjes in de koelkast te elimineren ?
Ze zijn hier in huis de laatste tijd nogal fan van camembert kaas en dan nog in een ''rustieke'' houten verpakking met alleen maar wat plastic rond de kaas gedraaid in het doosje maar zelfs met dat doosje ''gesloten'' heb je die camembert geur in je neus elke keer je de deur open doet, en half door de keuken ook.

Opgepropt (kranten)papier helpt altijd. Het hoeft geen krantenpapier te zijn, maar wel poreus. Niks zal de geur van camembert volledig weghalen, maar het helpt.
De gemalen koffie zorgt vooral voor een àndere geur. Dat kan ook helpen.

Best ook geen eieren in de ijskast leggen dan, want die smaken dan naar camembert.

Sylverscythe

Legacy Member
Ik het het volgende nodig als bewijs: "een notariële eigendomsakte van de woning waar hij woont en waar hij zijn hoofdverblijfplaats heeft".

Ik neem aan dat dit mijn koopakte is van mijn appartement? Dat is nogal lang, hele document kopiëren?

SIO

Legacy Member
Loser zei:
Opgepropt (kranten)papier helpt altijd. Het hoeft geen krantenpapier te zijn, maar wel poreus. Niks zal de geur van camembert volledig weghalen, maar het helpt.
De gemalen koffie zorgt vooral voor een àndere geur. Dat kan ook helpen.

Best ook geen eieren in de ijskast leggen dan, want die smaken dan naar camembert.
zo een tupperware bewaarpot speciaal vo kazen, mijn mamaaa heeft dat :D zelf geen kazenman dus dno effect

Clarise

Legacy Member
Bij ons zijn het 6 honden die samen blaffen in de wijk.

Deal with it. Die beesten staan daar niet gans het jaar.

Gray

Legacy Member
Hier ook 6 honden, van 6 verschillende buren..
"...jamaar hij blaft maar max 1 half uurke per dag." ...zegt elke buur die één hond heeft. X12

En dan heb ik het nog niet over het gehuil en gejank wanneer de baasjes weg zijn want ja, Ik heb een hond maar zie er niet naar om en ben meer weg dan thuis...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan