Ruben666
Legacy Member
Philharmoniker zei:In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...
Daarenboven een nieuwbouw die ‘redelijk gerenoveerd’ is :”).
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Philharmoniker zei:In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...
Warmte komt binnen via ruiten (zonlicht) en door die doorgedreven isolatie in de muren niet buiten te krijgen. Om snachts te slapen zetten wij dan inderdaad de ramen wagenwijd open.Philharmoniker zei:In en nieuwbouw in de zomer met ramen open slapen?? Dan scheelt er toch iets hoor...

Ruben666 zei:Daarenboven een nieuwbouw die ‘redelijk gerenoveerd’ is :”).
oxbow1 zei:En alvorens er een verkaveling was... waren het allemaal weilanden.
Dus eigenlijk ben jij naast de koeien gaan wonen ipv andersom.
Ohm zei:Ja kom.
We gaan hier toch niet een hele discussie beginnen opstarten over de isolatie van een huis?
TS heeft last van koeien. Nog geen 5 reacties later en het is precies of hij is de schuldige omdat hij maar geen raam moet open zetten...
Contacteer de gemeente eens zou ik zeggen. Die sturen wel iemand om eens te komen kijken. Andere optie is om eens te praten met uw gebuur. Desnoods stap je naar hem toe met 4 man die er ook last van hebben (beetje druk op hem uitoefenen maw).

ramen openzetten in de NACHT is net positief.. nachtkoeling: opgewarmde lucht in de woning kan ontsnappen naar buiten. elke woning kan oververhit geraken als de warmte lang genoeg duurtMuscleduck zei:Mensen denken wel aan warmte binnen houden maar niet buiten houden. Uw huis goed isoleren en dan in de zomer ramen open zetten bv is een slecht idee. Of grote glaspartijen waar de zon heel de dag in kan schijnen, lekker serre effect.
SIO zei:ramen openzetten in de NACHT is net positief.. nachtkoeling: opgewarmde lucht in de woning kan ontsnappen naar buiten. elke woning kan oververhit geraken als de warmte lang genoeg duurt
Wordt zelf beloond op Epeil gebied in nieuwe EPB wetgeving (bepaling welke ramen open kunnen zonder inraakrisico etc)..
Noscoped420 zei:Is er eigenlijk een soort van ''diy lifehack'' om geurtjes in de koelkast te elimineren ?
Ze zijn hier in huis de laatste tijd nogal fan van camembert kaas en dan nog in een ''rustieke'' houten verpakking met alleen maar wat plastic rond de kaas gedraaid in het doosje maar zelfs met dat doosje ''gesloten'' heb je die camembert geur in je neus elke keer je de deur open doet, en half door de keuken ook.
zo een tupperware bewaarpot speciaal vo kazen, mijn mamaaa heeft datLoser zei:Opgepropt (kranten)papier helpt altijd. Het hoeft geen krantenpapier te zijn, maar wel poreus. Niks zal de geur van camembert volledig weghalen, maar het helpt.
De gemalen koffie zorgt vooral voor een àndere geur. Dat kan ook helpen.
Best ook geen eieren in de ijskast leggen dan, want die smaken dan naar camembert.
zelf geen kazenman dus dno effect