Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joerynauwelaers

Legacy Member
Hallo,

we hebben een tijdje terug een huis gekocht en hebben wat gespaard en hebben neet een speaker systeem gekocht van wharfedale.
nu zou ik de speakers willen ophangen, maar ik weet niet goed hoe ik die nu best kan richten (als dat al uitmaakt..)

sorry moest dit een soort duplicaat topic zijn, maar ik vermoed dat elke living uniek is dus ik waag het erop met een grond plannetje

Hier heb ik de living proberen tekenen.
Links van de kachel staat onze TV, daar komt ook de versterker en de subwoofer normaal (de kabels zijn daar voorzien)
Echter waar ik me mogelijks in vergist heb zijn de hoek plaatsen, zoals de paarse pijlen staan komen boven in de hoeken de kabels uit de muur.
hier gaat mijn vraag voornamelijk over:
kan ik de speakers nu best gewoon in die richting richten, of moet ik ze in een hoek plaatsen naar het midden van de kamer, of de rechter kant van de kamer richten naar de linker kant van de kamer..?
Onder de TV (rode pijl) zou ik de midden speaker plaatsen)

De versterker die ik heb is een Marantz NR1508, daar zit een meet micro bij, dus misschien maak ik me zorgen over niets?
De" speaker set is een Wharfdale DX-2

Tips over de positionering van de speakers, en de subwoofer zijn erg welkom!

Het doel zou zowel voor muziek en films af te spelen.

Living_Speakers.png

demon326

Legacy Member
Ik ben niet zo thuis in het plaatsen van speakers, maar als je dit op home-theater.be vraagt, ben ik zeker dat je een uitgebreid antwoord krijgt. Als je de speakers al hebt ingemeten op de huidige locatie, dien je dit op de nieuwe, opnieuw te doen ;)

annita

Legacy Member
Ik ben 35 jaar , volwassen dus en krijg dus niets meer teruggetrokken van de verzekering.


Kan iemand me soms een goeie orthodonist aanraden die niet te duur uitvalt?
Omgeving hasselt, genk, of leuven als het kan

Ascari

Legacy Member
joerynauwelaers zei:
Hallo,

we hebben een tijdje terug een huis gekocht en hebben wat gespaard en hebben neet een speaker systeem gekocht van wharfedale.
nu zou ik de speakers willen ophangen, maar ik weet niet goed hoe ik die nu best kan richten (als dat al uitmaakt..)

sorry moest dit een soort duplicaat topic zijn, maar ik vermoed dat elke living uniek is dus ik waag het erop met een grond plannetje

Hier heb ik de living proberen tekenen.
Links van de kachel staat onze TV, daar komt ook de versterker en de subwoofer normaal (de kabels zijn daar voorzien)
Echter waar ik me mogelijks in vergist heb zijn de hoek plaatsen, zoals de paarse pijlen staan komen boven in de hoeken de kabels uit de muur.
hier gaat mijn vraag voornamelijk over:
kan ik de speakers nu best gewoon in die richting richten, of moet ik ze in een hoek plaatsen naar het midden van de kamer, of de rechter kant van de kamer richten naar de linker kant van de kamer..?
Onder de TV (rode pijl) zou ik de midden speaker plaatsen)

De versterker die ik heb is een Marantz NR1508, daar zit een meet micro bij, dus misschien maak ik me zorgen over niets?
De" speaker set is een Wharfdale DX-2

Tips over de positionering van de speakers, en de subwoofer zijn erg welkom!

Het doel zou zowel voor muziek en films af te spelen.

https://image.ibb.co/jzfKde/Living_Speakers.png[IMG][/QUOTE]

Ik zou de opstelling dan eerder zo doen. Als het mogelijk is, natuurlijk.
[IMG]https://i.imgur.com/JUANxJz.png

Wij zitten ook zo ongeveer in de zelfde grootte van living, enkel hebben wij geen kachel, dus de TV staat in het midden en ga de speakers dan zo ophangen. 8,5m verder is redelijk ver, 3 of 4m was misschien beter voor die opstelling.

Centerspeaker mag blijven op die plaats.

De richting van de speakers kan je best naar jullie richten, zo heb je een duidelijker geluid. Anders als je die naar voor richt verlies je veel geluid omdat dat niet rechtstreeks naar jouw staat, maar rondbotst in de ruimte dan.

Daar komt het op neer, i.i.g.

Soeplepel

Legacy Member
Wat voor gevolgen zou ik krijgen als ik niet ga stemmen zondag? Buiten een boete van 15-80 euro

Destel

Legacy Member
Soeplepel zei:
Wat voor gevolgen zou ik krijgen als ik niet ga stemmen zondag? Buiten een boete van 15-80 euro

Heb 3 verkiezingen geleden niet gestemd (Gent) wegens te dikke kater, niets van gehoord (ook geen boete).

Soeplepel

Legacy Member
Destel zei:
Heb 3 verkiezingen geleden niet gestemd (Gent) wegens te dikke kater, niets van gehoord (ook geen boete).

'k Wil er mij op wagen.. Ben net in Dendermonde gaan wonen, dus 'k weet letterlijk niets af van al die lokale floppen hier. En het interesseert mij gewoon niet. Ik zou toch blanco gestemd hebben.

KBE

Legacy Member
Soeplepel zei:
'k Wil er mij op wagen.. Ben net in Dendermonde gaan wonen, dus 'k weet letterlijk niets af van al die lokale floppen hier. En het interesseert mij gewoon niet. Ik zou toch blanco gestemd hebben.

Ik wil ook in men bed blijven liggen, maar mag weer niet van men madam.
Aangezien ik in wvl verblijf moet ik speciaal naar Wetteren rijden voor te gaan stemmen.

Destel

Legacy Member
Soeplepel zei:
'k Wil er mij op wagen.. Ben net in Dendermonde gaan wonen, dus 'k weet letterlijk niets af van al die lokale floppen hier. En het interesseert mij gewoon niet. Ik zou toch blanco gestemd hebben.


Stemplicht*- Verkiezingen 2014***

Een eerste niet gewettigde onthouding wordt gestraft met een berisping of een geldboete van 5 tot 10 euro (te vermenigvuldigen met 6), dus 30 tot 60 euro. Bij herhaling is de geldboete 10 tot 25 euro (= 60 tot 150 euro).

Vervangende gevangenisstraf wordt niet uitgesproken.

Indien de niet-gewettigde onthouding tenminste vier keer voorkomt binnen de 15 jaar, wordt de kiezer voor 10 jaar van de kiezerslijsten geschrapt en kan hij gedurende die periode geen benoeming, bevordering of onderscheiding krijgen van een openbare overheid. Het verzuim van de kiesplicht is echter slechts strafbaar, indien het om een niet-gewettigd verzuim gaat. De vrederechter is echter vrij in zijn beoordeling over wat als een gewettigd verzuim moet beschouwd worden en wat niet.

Binnen de acht dagen na de afkondiging van de verkiezingsuitslag, maakt de procureur des Konings de lijst op van de kiezers die niet aan de stemming hebben deelgenomen en van wie de verschoning niet is aangenomen. Uiteindelijk bepaalt het openbaar ministerie welke inbreuken zullen vervolgd worden.

De kiezer die de stemplicht niet vervuld heeft, verschijnt op eenvoudige oproeping voor de politierechtbank, die oordeelt zonder mogelijkheid van hoger beroep.

Da's van 2014, weet niet of die boetes nu hoger liggen (als je er al een krijgt).

Ascari

Legacy Member
KBE zei:
Ik wil ook in men bed blijven liggen, maar mag weer niet van men madam.
Aangezien ik in wvl verblijf moet ik speciaal naar Wetteren rijden voor te gaan stemmen.

Ik moet ook speciaal over en weer rijden voor 2 min. te gaan stemmen. Tof!

Anoniem19

Legacy Member
Heeft er nog iemand gratis kaarten gehad voor de BIS beurs via Kwotea?

heb me aangemeld maar heb geen mail oid gekregen. Is dat gewoon naar daar gaan en daar de kaarten opvragen?

Mr.Anderson

Legacy Member
Wij hebben een gashaard met meubel besteld.
Er komen nieuwe boxen (misschien soundbar).

Wegens geen plaats + niet zo schoon zouden wij die soundbar/boxen bovenop het meubel plaatsen (tussen plafond en meubel)
Heeft dit invloed op de klank en is dit gangbaar?

---

Legacy Member
ik luister nogal vaak via de stereo keten naar de audio die op smartphone of pc afspeelt. de gewone wit/rode kabel die ik daarvoor gebruik is vrij lang (5 tal meter, zdoat ik dat ook vanuit bed of zetel kan doen)
echter, vaak had ik zo gebrom, steeds erger wordend, in mijn speakers zo rap als de kabel in het brontoestel instak, ook als er nog geen muziek ofzo speelt.
nu heb ik een nieuwe (admittedly, goedkoop online gekocht) kabel en hij heef net hetzelfde.

hij heeft hte zelfs een beetje als hij in geen enkel problem toestel insteekt
wat kan ik hier tegen doen?

Destel

Legacy Member
Is het een (redelijk stille) lage toon? Dan kan het een groundloop (aardlus) zijn. Probeer eens met een apparaat dat niet geaard is (vb. laptop zonder dat de oplader verbonden is) tegenover een apparaat dat wel geaard is. Het ene zou geen (of minder) brom moeten geven, het andere wel (of meer).

Probeer ook eens om alle andere kabeltjes die met de stereoketen verbonden zijn, los te koppelen (vb. kabeltje naar TV, DVD-spelers, ...).

---

Legacy Member
Destel zei:
Is het een (redelijk stille) lage toon? Dan kan het een groundloop (aardlus) zijn. Probeer eens met een apparaat dat niet geaard is (vb. laptop zonder dat de oplader verbonden is) tegenover een apparaat dat wel geaard is. Het ene zou geen (of minder) brom moeten geven, het andere wel (of meer).

Probeer ook eens om alle andere kabeltjes die met de stereoketen verbonden zijn, los te koppelen (vb. kabeltje naar TV, DVD-spelers, ...).


merci voor reactie.
het is een sony hifi keten zonder externe aansluitingen.
enkel kabel naar stopcontact, antenna kabel, die naar twee standaards speakers en dan die aux kabel naar smartphone of laptop (die beiden niet waren ingestoken om te laden). de stereo heeft normale stekker zonder aarding connectie (dus gewoon twee binnen ipv 2 plus dat 'gat')

utred?

Legacy Member
Zorg dat uw AUX-kabel niet te dicht langs stroomkabels passeert. Dat kan in principe ook voor gebrom zorgen.

Noscoped420

Legacy Member
Is er eigenlijk een soort van ''diy lifehack'' om geurtjes in de koelkast te elimineren ?
Ze zijn hier in huis de laatste tijd nogal fan van camembert kaas en dan nog in een ''rustieke'' houten verpakking met alleen maar wat plastic rond de kaas gedraaid in het doosje maar zelfs met dat doosje ''gesloten'' heb je die camembert geur in je neus elke keer je de deur open doet, en half door de keuken ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan