Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tha_nOn

Legacy Member
strijkkeiZer? zei:
Bij de cm niet. Daar mag dat zonder enveloppe in de bus

in principe moet ge dat in die groene enveloppen steken (en aanduiden dat het niet over een ongeval gaat), maar echt moeilijk doen ze daar niet over

peutie

Legacy Member
Hey,

Op 15/11 hebben wij een bedrag overgeschreven naar een vriend in Bulgarije...
Nu zegt hij dat hij dit nog steeds niet ontvangen heeft.
Mijn bank (argenta) zegt dat dit geld al zeker in Bulgarije is!

Wat moet ik nu doen?
emoji28.png


Sent from my VTR-L09 using Tapatalk

Noscoped420

Legacy Member
Tis nie omda ge geld naar het buitenland stuurt dat dat altijd met Western Union is he.

Genius

Legacy Member
Tha_nOn zei:
in principe moet ge dat in die groene enveloppen steken (en aanduiden dat het niet over een ongeval gaat), maar echt moeilijk doen ze daar niet over

Toch niet overal dan, want op de cm brievenbus in Brasschaat staat er letterlijk dat enkel een briefje met klever voldoende is.

whacker

Legacy Member
Kan wel een aantal dagen duren, zeker indien het geen courant land is maar 15/11 is wel echt al lang!

FlameDB

Legacy Member
Ik heb de LG OLED65C8 besteld maar ik wil deze gaan ophangen. Ben dus op zoek naar een muurbeugel. Mijn belangrijkste eis is dat het ding eigenlijk rechthangt, dus ik had graag een systeem waarbij er ook nadat de muurbeugel zelf al vasthangt aan de muur, de tv nog makkelijk kan bijgeregeld worden zodat die mooi recht hangt.

Ideaal lijkt mij zoiets:
https://www.coolblue.be/nl/product/737526/hama-full-motion-3-sterren.html

In de handleiding staat dat je nog tot +3° en -3° graden kan bijregelen, ideaal lijkt mij om achteraf deze nog wat waterpas te zetten? + je kan de tv naar voortrekken, dus eenvoudig om eens een kabel te versteken...

Iemand advies hierin?

Kheytiejem

Legacy Member
Is hier ergens een topic waar ik meningen/verbeterpuntrn kan vragen naar mijn website zonder dat ze dit aanzien als reclame? Ik heb een bijberoepje en men site staat net online maar had graag wat verscheidene meningen gehad. Familie/vrienden zullen niet altijd even eerlijk zijn.

Tonerider

Legacy Member
Kheytiejem zei:
Is hier ergens een topic waar ik meningen/verbeterpuntrn kan vragen naar mijn website zonder dat ze dit aanzien als reclame? Ik heb een bijberoepje en men site staat net online maar had graag wat verscheidene meningen gehad. Familie/vrienden zullen niet altijd even eerlijk zijn.

https://www.beyondgaming.be/forums

Musk

Legacy Member
FlameDB zei:
Ik heb de LG OLED65C8 besteld maar ik wil deze gaan ophangen. Ben dus op zoek naar een muurbeugel. Mijn belangrijkste eis is dat het ding eigenlijk rechthangt, dus ik had graag een systeem waarbij er ook nadat de muurbeugel zelf al vasthangt aan de muur, de tv nog makkelijk kan bijgeregeld worden zodat die mooi recht hangt.

Ideaal lijkt mij zoiets:
https://www.coolblue.be/nl/product/737526/hama-full-motion-3-sterren.html

In de handleiding staat dat je nog tot +3° en -3° graden kan bijregelen, ideaal lijkt mij om achteraf deze nog wat waterpas te zetten? + je kan de tv naar voortrekken, dus eenvoudig om eens een kabel te versteken...

Iemand advies hierin?

Hang uw tv beugel gewoon waterpas daar is toch niks moeilijk aan?

FlameDB

Legacy Member
Musk zei:
Hang uw tv beugel gewoon waterpas daar is toch niks moeilijk aan?

Ik heb dat al gehad, dat ik bijv. een kader aan de muur waterpas hang, maar dat het op zicht toch scheef overkomt. Ook al gehad dat na het boren, het boeltje toch niet meer zo waterpas is als bij het aftekenen van de boorgaten :).

Met zo een tv-beugel wil ik dat dus voorkomen door nog kleine correcties te doen :).

Bv202

Legacy Member
Een familielid van mij (nee, echt niet ik) is na een veroordeling voor dronkenschap in de politierechtbank een week later opnieuw "gepakt". Deze keer had hij onder invloed een ongeval (met stoffelijke schade) veroorzaakt, en dat met een voorlopig rijbewijs op een moment dat hij niet mocht rijden.

De eerste zaak kwam na 8 maanden voor de rechtbank. Nu is het al bijna anderhalf jaar geleden en er is nog steeds geen dagvaarding verschenen. Is het normaal dat het zo lang duurt?

Ondertussen doet hij rustig voort en rijdt nog regelmatig rond onder invloed... kwestie van tijd voor er iets serieuzer gebeurt. Dit kan toch echt niet? Ook de straf die hij de eerste keer kreeg was abnormaal mild (vrienden van me zijn voor een vrij milde snelheidsovertreding zwaarder bestraft). Hij lacht er gewoon mee en doet rustig voort, terwijl hij al lang van de baan gehaald moest zijn...

whacker

Legacy Member
Ja da's normaal. Kan makkelijk 2 jaar duren. Maar vrees niet, deze keer zal er niet mee gelachen worden.
Hij reed wanneer hij niet mocht: in principe rijbewijs kwijt en alle proeven opnieuw.
Nog es dronken: recedivisme en met enige pech in fout gesteld voor het ongeval (afhankelijk van graad van dronkenschap die de politie toen genoteerd heeft) en als dat niet ideaal is trekt de verzekering zich terug en kan je de schade volledig zelf betalen.
Minder grappig.

Bv202

Legacy Member
whacker zei:
Ja da's normaal. Kan makkelijk 2 jaar duren. Maar vrees niet, deze keer zal er niet mee gelachen worden.
Hij reed wanneer hij niet mocht: in principe rijbewijs kwijt en alle proeven opnieuw.
Nog es dronken: recedivisme en met enige pech in fout gesteld voor het ongeval (afhankelijk van graad van dronkenschap die de politie toen genoteerd heeft) en als dat niet ideaal is trekt de verzekering zich terug en kan je de schade volledig zelf betalen.
Minder grappig.

De auto waarmee hij reed was niet eens van hem. Ondertussen heeft hij een vast rijbewijs gehaald, een auto gekocht met peperdure verzekering terwijl wettelijk gezien de rechter in principe z'n rijbewijs moet intrekken en alle proeven (theorie, praktijk, psychologisch en medisch) moet opleggen, samen met een zware boete (vorige keer kreeg hij een lichte werkstraf, maar dat mag ook niet meer). Hij trekt het zich echt niet aan dat die auto die hij gekocht heeft niet meer gebruikt zal mogen worden en die verzekering van meer dan €1500 ook verloren geld is.

Het ongeval was 100% zijn fout. Er was niemand anders op die baan, hij is gewoon uit de bocht gevlogen en in de struiken beland, tegen een verkeersbord (ironisch genoeg een snelheidsbord, terwijl hij hoogstwaarschijnlijk te snel reed). De kost voor dat bord alleen al (en de struiken) was al rond de €600.

DeGreg

Legacy Member
FlameDB zei:
Ik heb de LG OLED65C8 besteld maar ik wil deze gaan ophangen. Ben dus op zoek naar een muurbeugel. Mijn belangrijkste eis is dat het ding eigenlijk rechthangt, dus ik had graag een systeem waarbij er ook nadat de muurbeugel zelf al vasthangt aan de muur, de tv nog makkelijk kan bijgeregeld worden zodat die mooi recht hangt.

Ideaal lijkt mij zoiets:
https://www.coolblue.be/nl/product/737526/hama-full-motion-3-sterren.html

In de handleiding staat dat je nog tot +3° en -3° graden kan bijregelen, ideaal lijkt mij om achteraf deze nog wat waterpas te zetten? + je kan de tv naar voortrekken, dus eenvoudig om eens een kabel te versteken...

Iemand advies hierin?

Heb vorige week dezelfde tv gekocht.
Had me al de originele muurbeugel van LG gekocht. De OTW630B. Stevig ding en is de beugel waarmee de tv het 'platst' tegen de muur hangt.
Gekocht bij Bol.com https://www.bol.com/nl/p/lg-olw480-...bltgh=q2a8gDwGv9gmcRKqJZ1OTw.1.6.ProductImage
Had em tijdens Blackfriday gekocht voor 67€. Nu iets duurder maar dan heb je ook wel wat.
Topding !

edit , beugel is naderhand nog bij te stellen in alle richtingen dmv schroeven. Echt wel een ingenieus ding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan