Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

rsc

Legacy Member
Kun je ergens zien hoe oude Belgische bankbiljetten en munten er uitzien? Dus geld van 80, 90, 100 jaar en ouder.

Noscoped420

Legacy Member
Wij wilen hier thuis overschakelen van Telenet naar proximus , hoe doen we dat het beste zodat we niet al te lang zonder internet zitten ?

Ascari

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Wij wilen hier thuis overschakelen van Telenet naar proximus , hoe doen we dat het beste zodat we niet al te lang zonder internet zitten ?

Afspraak maken met Proximus als die geweest zijn gewoon alles van Telenet inpakken en bij de winkel afzetten of terugsturen.

Opzeg is meestal een maandje ofzo. Was i.i g. bij Scarlet zo.

Noscoped420

Legacy Member
En die Telenet modem want die zit vast aan de muur, Digi corder moet je terug binnen brengen idd, volgens de telenet site is de opzeg ook binnen 2 dagen rond als je belt.

Maar dus eerst gewoon proximus laten komen ?

Ascari

Legacy Member
Noscoped420 zei:
En die Telenet modem want die zit vast aan de muur, Digi corder moet je terug binnen brengen idd, volgens de telenet site is de opzeg ook binnen 2 dagen rond als je belt.

Maar dus eerst gewoon proximus laten komen ?

Gewoon alles van de muur vijzen, Proximus gebruikt niets van de spullen dat Telenet gebruikt.

Zou dat inderdaad gewoon eerst Proximus laten komen. Soms kunnen ze pas na een weekje ofzo. Soms na een dag al. Is te zien hoe druk het is.

Zo heb je zeker nog internet indien de afspraak van Proximus wat langer duurt.

byter

Legacy Member
Je hoeft niets los te vijzen. Je zet de Telenet installatie (modem + versterker) gewoon stroomloos.
Als je echt wilt dan kan je Telenet installatie laten verwijderen.

Laten staan is soms handiger als je in de toekomst weer wilt veranderen.

Enkel de gehuurde settopboxen zal je terug moeten binnenbrengen bij een Telenet Center in je buurt.

Noscoped420

Legacy Member
Ok thanks, digicorder terug binnen brengen had ik idd gelezen, modem zal ik dan gwn uit het stopcontact trekken van Telenet als Proximus is geweest en Telenet opgezegd is via telefoon.
Zal dan TN ook maar vragen om die modem te komen halen, binnen 1.5 jaar gaat dat hier toch plat voor nieuwbouw dus dan moet em zowiezo verwijderd worden of em ligt mee onder het beton :p

Herman De Croo

Legacy Member
Wordpress vraagjes:
1. hoe kan ik op elke pagina zo'n brede afbeelding zetten onder mijn menu en boven de tekst?
2. hoe creeer ik zo'n oranje tekstbox rechts?



5K7wXao.png

Muscleduck

Legacy Member
Noscoped420 zei:
Wij wilen hier thuis overschakelen van Telenet naar proximus , hoe doen we dat het beste zodat we niet al te lang zonder internet zitten ?

Ik ben van Proximus naar Orange gegaan: ik heb Orange alles laten installeren, testen of het werkt en als de technieker weg was Proximus gebeld en gevraagd om onmiddellijk heel de nest af te sluiten. Dat was op 1 minuut geregeld. Dat zal bij Telenet ook wel lukken zeker? Zo zit je geen seconde zonder internet.

Noscoped420

Legacy Member
Muscleduck zei:
Ik ben van Proximus naar Orange gegaan: ik heb Orange alles laten installeren, testen of het werkt en als de technieker weg was Proximus gebeld en gevraagd om onmiddellijk heel de nest af te sluiten. Dat was op 1 minuut geregeld. Dat zal bij Telenet ook wel lukken zeker? Zo zit je geen seconde zonder internet.

Volgens de telenet website wel dus dan ga ik het ook zo doen, zou binnen de 48u zijn als je belt.

Lifen

Legacy Member
Nu Kerst in aantocht is, is het wel tijd om na te denken over de versiering van onze boom-to-be.
Helaas hebben we nul, nul versiering. Geen ballen, niets.

We kunnen natuurlijk naar de eerste de beste winkel gaan en daar enkele goedkope kerstballen kopen, maar het oog wil ook wat.

Wat zijn enkele merken of locaties waar we mooie kwalitatieve kerstballen kunnen vinden? :baard::baard::baard:

Noscoped420

Legacy Member
Mooie en ''quality'' kerstballen vind je zowat overal waar ze er verkopen, zolang dat ze er meer verkopen dan van die cheap aanvoelende plastic ones die deuken als je ze laat vallen.
Zet al jaren geen grote kerstboom meer maar toen ik het nog wel deed waren de betere uit glas, maar dan ook wel in 10.000 stukjes als er 1 valt.

Hier heb je oa een hele hoop : https://www.kerstversiering.be/kerstballen/kerstballen-sets
Je kan daar ook zoeken op gewoon losse ballen en kiezen uit kunststof, plastic of glas, de pagina die ik link zijn volledige sets in een doos.

Met fysieke shops geen ervaring, ik neem aan dat Ikea er wel aan mee doet, en hier in stad is ook zo een winkel vol met kerst spullen incl ballen en figuren etc maar dat is enkel een lokale winkel en geen keten, dus misschien eens zien of er zo geen is bij je in de buurt of de stad waar je woont.

Ascari

Legacy Member
Wij hebben veel te veel kerstgerief waar wij een deel van wegdoen. Wij hebben verschillende kleuren nl. rood, groen, blauw, zilver, oranje en nog een paar kleuren dat ik niet direct kan opkomen. Slingers en kerstballen. Verlichting ook.

Moest je eventueel interesse hebben mag je altijd eens komen kijken. Veel ervan zijn zelfs niet gebruikt. Tenzij je echt nieuwe nieuwe wil hebben kan je meestal eens kijken in de Hubo enzo, daar hebben ze die ook tijdens de kerstperiode.

FlameDB

Legacy Member
DeGreg zei:
Heb vorige week dezelfde tv gekocht.
Had me al de originele muurbeugel van LG gekocht. De OTW630B. Stevig ding en is de beugel waarmee de tv het 'platst' tegen de muur hangt.
Gekocht bij Bol.com https://www.bol.com/nl/p/lg-olw480-...bltgh=q2a8gDwGv9gmcRKqJZ1OTw.1.6.ProductImage
Had em tijdens Blackfriday gekocht voor 67€. Nu iets duurder maar dan heb je ook wel wat.
Topding !

edit , beugel is naderhand nog bij te stellen in alle richtingen dmv schroeven. Echt wel een ingenieus ding.

Thanks, had ondertussen al de HAMA FULL MOTION 3 sterren gekocht, echt een topding...

Zoals verwacht hadden we de beugel zelf perfect waterpas geplaatst, maar achteraf op het zicht toch scheef, ideaal dus dat je die wat kunt bijregelen (+3°/-3°). Zou mij doodgeërgerd hebben hieraan moest het een vaste beugel geweest zijn.

Kan hem dus absoluut aanraden.

whacker

Legacy Member
Bv202 zei:
De auto waarmee hij reed was niet eens van hem. Ondertussen heeft hij een vast rijbewijs gehaald, een auto gekocht met peperdure verzekering terwijl wettelijk gezien de rechter in principe z'n rijbewijs moet intrekken en alle proeven (theorie, praktijk, psychologisch en medisch) moet opleggen, samen met een zware boete (vorige keer kreeg hij een lichte werkstraf, maar dat mag ook niet meer). Hij trekt het zich echt niet aan dat die auto die hij gekocht heeft niet meer gebruikt zal mogen worden en die verzekering van meer dan €1500 ook verloren geld is.

Het ongeval was 100% zijn fout. Er was niemand anders op die baan, hij is gewoon uit de bocht gevlogen en in de struiken beland, tegen een verkeersbord (ironisch genoeg een snelheidsbord, terwijl hij hoogstwaarschijnlijk te snel reed). De kost voor dat bord alleen al (en de struiken) was al rond de €600.
Tgoh. Hij zal idd een tijd niet kunnen rijden. Ge kunt uw wagen dan wel uitschrijven en dan betaalt de verzekering de rest van uw jaar in principe ook terug. Natuurlijk staat zijn auto daar dan wel te schilderen wat ook weer geld kost.

ashuray

Legacy Member
Mijn auto verwarming is stuk. Hij blaast enkel nog warme of koude lucht op stand 4...iemand enig idee wat kan zijn? Het is een ford fiesta nauwelijks 2 jaar oud..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan