Archief - De kleine vraagjes topic - deel 9

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ascari

Legacy Member
Alle auto's hebben een zwarte dop. Aan de pomp is gewone 95 of 98 idd groen. V-power is rood :D.

RealFlub

Legacy Member
en ook normaal kun je geen diesel in een benzine doen, je zult zien dat het vulgat van een benzine veel kleiner is, waardoor je die die dus van een diesel niet erin kunt steken.

Musk

Legacy Member
RealRoot zei:
en ook normaal kun je geen diesel in een benzine doen, je zult zien dat het vulgat van een benzine veel kleiner is, waardoor je die die dus van een diesel niet erin kunt steken.

Genoeg mensen die het klaarkrijgen thans :D

ahmed.elr

Legacy Member
Deze week Boursin ontdekt en die is ook heel snel uitverkocht bij ons in de winkel. Iemand een suggestie voor een smeerkaasje dat wat minder duur is?

Noscoped420

Legacy Member
Is qua prijs toch niet veel verschil voor ne ''grote'' bol boursin en een bakje Philadelphia ? hier in de grote carrefour is de grote boursin ( 160 gram ) 2.65 ofzo en de Phila bijna 3 euro of zelfs 3.20.
Je kan de imitaties proberen uit de Aldi of Lidl als je in de trend van boursin wilt blijven maar ik vind die net zoals Philadelphia weinig smaak hebben en ze lijken meer op kruiden Phila dan op boursin.

Als je gewoon smeerkaas in een bakje zoekt ( van die gele gesmolten en geen kruidenkaas ) dan vind ik die gele bakjes in de Colruyt van de Boni en die gele in de Aldi van ValBlanc het meeste doorsmaken, Maredsous smeerkaas ook wel maar dat is 3 euro voor een bakje ofzo, de Boni in de Colruyt of de Valblanc in de Aldi is minder dan 1 euro.
Ik heb graag dat er aan smeer/smeltkaas goed die gezouten smaak hangt ( ale in de ingredienten noemen ze dat smeltzouten bij die kaas ) en ik vind dat bij de colruyt en aldi imitaties meer het geval dan bij de A merken.


Die van de colruyt is deze : https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/artikeldetail/19836/boni-selection-smeerkaas-200g-kuipje
In de Carrefour en Colruyt kan je ook heksnkaas proberen, is Nederlands en lijkt wat op boursin maar dan meer om te dippen : https://colruyt.collectandgo.be/cog...origineel-verse-kruidenkaas-smeerdip-200g-pot

Is ook niet goedkoop maar ook wel goed.

Destel

Legacy Member
Boursin vind ik geniaal om Buggles in te doppen :)

Compleet anders van smaak dan Boursin, maar mijn favoriete smeerkaas voor op de boterham is ‘crème de fagotin’ van Maredsous maar die vind ik de laatste tijd niet meer in de winkel dus pak ik de dubbelroom of ‘crème de camembert’ van President.

Feignasse

Legacy Member
Ik heb mijn Paypal account beveiligd met een SMS-code. Tot hiertoe kreeg ik die code altijd ogenblikkelijk aan vanop het nummer 8810.
Vandaag wil ik iets betalen en komt de code niet meteen aan, waardoor ik tot twee keer toe op "opnieuw verzenden" moet klikken.
Ondertussen heb ik twee codes ontvangen, maar van nogal vreemde afzenders: 0493 27 09 10 en 0491 91 09 13.
Is dit normaal of moet ik mij zorgen beginnen maken? :unsure:

Noscoped420

Legacy Member
Sinds ik bij Proximus zit komen al mijn codes van bv PlayStation of tickets van De Lijn ook van 047x nummers en bij elk ticket of code een ander 047x nummer, dus Proximus nummers.
bij Telenet was dat niet, dus zo vreemd lijkt het niet als die van 049x komen als je bij Orange zit.

Tonerider

Legacy Member
Feignasse zei:
Ik heb mijn Paypal account beveiligd met een SMS-code. Tot hiertoe kreeg ik die code altijd ogenblikkelijk aan vanop het nummer 8810.
Vandaag wil ik iets betalen en komt de code niet meteen aan, waardoor ik tot twee keer toe op "opnieuw verzenden" moet klikken.
Ondertussen heb ik twee codes ontvangen, maar van nogal vreemde afzenders: 0493 27 09 10 en 0491 91 09 13.
Is dit normaal of moet ik mij zorgen beginnen maken? :unsure:

Bij mij komen de laatste 2 codes ook telkens van een ander gsm nummer (nog anders dan de uwe)

kiewitcity

Legacy Member
Feignasse zei:
Ik heb mijn Paypal account beveiligd met een SMS-code. Tot hiertoe kreeg ik die code altijd ogenblikkelijk aan vanop het nummer 8810.
Vandaag wil ik iets betalen en komt de code niet meteen aan, waardoor ik tot twee keer toe op "opnieuw verzenden" moet klikken.
Ondertussen heb ik twee codes ontvangen, maar van nogal vreemde afzenders: 0493 27 09 10 en 0491 91 09 13.
Is dit normaal of moet ik mij zorgen beginnen maken? :unsure:

Ik vertrouw het toch niet zo goed.
Mijn ma heeft gene PayPal ,en die krijgt ook geregeld v die codes op hare gsm aan.

EagleEye

Legacy Member
RealRoot zei:
en ook normaal kun je geen diesel in een benzine doen, je zult zien dat het vulgat van een benzine veel kleiner is, waardoor je die die dus van een diesel niet erin kunt steken.
Zelfs andersom werkt het niet... Bij onze Shell hadden ze na een renovatie eens het verkeerde "pistool" gemonteerd bij één van de dieselpompen. Dat is dus kleiner dan de klep van je auto, maar je krijgt die er niet in. Beveiligd. Heb die week héél veel mensen zien sukkelen, met balpennen proberen die klep van hun auto open te duwen enzo... Tot Shell het had gerepareerd.

Carrion

Legacy Member
EagleEye zei:
Zelfs andersom werkt het niet... Bij onze Shell hadden ze na een renovatie eens het verkeerde "pistool" gemonteerd bij één van de dieselpompen. Dat is dus kleiner dan de klep van je auto, maar je krijgt die er niet in. Beveiligd. Heb die week héél veel mensen zien sukkelen, met balpennen proberen die klep van hun auto open te duwen enzo... Tot Shell het had gerepareerd.

Maar da's enkel wanneer je geen fysieke tankdop hebt maar een klep die automatisch open/dicht gaat met een kliksysteem.

Selderijstok

Legacy Member
Waar kopen bedrijven als ze iets nodig hebben van IT materiaal of wat hardware? Extra schermen ofzo... Centralpoint?

Tonerider

Legacy Member
Selderijstok zei:
Waar kopen bedrijven als ze iets nodig hebben van IT materiaal of wat hardware? Extra schermen ofzo... Centralpoint?

hangt er allemaal van af. Als ze een IT-partner hebben voor bijv. hun netwerk, bij die IT-partner die op zijn beurt dikwijls werkt met weer een ander bedrijf zoals techdata.
Maar ook bij bol.com, coolblue, alternate, ... eigenlijk bij alle gekende zaken.

Muscleduck

Legacy Member
Deckard zei:
Moesten beide suggesties gewerkt hebben, had ik hier niks komen vragen.

De stront bewaren in een kruiwagen en als ge een schone lading hebt, heel die lading in 1 keer op zijn dorpel storten. Of ergens een kruiwagen koeienmest halen.

D3l1b1t

Legacy Member
Waar is dit het best gedaan?

Of indien iemand met wat vrije tijd.
Betreft 2 autobatterijen van wiesbaden duitsland tot Mol
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan