Archief - De mysterieuze "hemeltje god .. wat was me dat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hatetn

Legacy Member
scowcroft zei:
/agree

Er is nu een nieuwe religie van de Jedi uit Star Wars ze hebben al 1 miljoen aanhangers ofzo. Voor mij geen probleem want het is de enige religie op aarde die nog ooit eens waarheid zou kunnen bevatten :P

Wetenschappers zijn nu ook bezig met uit te zoeken hoe ze leven kunen starten op een andere planeet. Het leven hier is ook gegroeid uit het niets?

Als men nu kleine wezentjes moest kunnen zetten op bv. Mars, die daar zowat kunnen overleven, dan zullen deze zich meer en meer aanpassen aan de omgeving en zo nieuwe wezens vormen en zo evolueren tot een hele nieuwe leefbare planeet?


Er werden onder ijskappen ook minuscule wezentjes gevonden die overleven op een ander gas dan zuurstof.
Der zullen toch wel ergens wezentjes zijn op deze planeet die kunnen overleven op een andere planeet dan de aarde, dus voor mij is het al bijna zeker, als er nergens anders leven is (wat ik sterk betwijfel) dat er zeker nieuw leven kan gevormd worden door evolutie heen!

http://nl.youtube.com/watch?v=7-5-Qh7HFGg


wij komen van kometen die waterstof bevatten en bij het inslaan is er door een of andere reden leven uit gekomen. op venus leven er trouwens wezens in de wolken naar het schijnt en zou er voor het broeikaseffect daar ongeveer een gelijke ontwikkeling geweest zijn zoals hier. in principe zijn wij aliens die afkomstig zijn van de oertwolk

op venus overleven die wezens trouwens op zuiver zwavelzuur(hier op aarde zijn er ook zo'n wezens)

scowcroft

Legacy Member
en de aarde is plat!!! :D

wat is er dan op het einde van het heelal? kom je dan weer uit aan de andere kant van het heel zoals in pacman? (lijkt me het enige logische antwoord :P)

hatetn

Legacy Member
scowcroft zei:
en de aarde is plat!!! :D

wat is er dan op het einde van het heelal? kom je dan weer uit aan de andere kant van het heel zoals in pacman? (lijkt me het enige logische antwoord :P)



er is geen einde. op mss komen we dan tot aan een parralel heelal

Anoniem04

Legacy Member
hatetn zei:
wij komen van kometen die waterstof bevatten en bij het inslaan is er door een of andere reden leven uit gekomen. op venus leven er trouwens wezens in de wolken naar het schijnt en zou er voor het broeikaseffect daar ongeveer een gelijke ontwikkeling geweest zijn zoals hier. in principe zijn wij aliens die afkomstig zijn van de oertwolk

op venus overleven die wezens trouwens op zuiver zwavelzuur(hier op aarde zijn er ook zo'n wezens)

Kometen bevatten ijs, het is dus gewoon water :)

laurensvd

Legacy Member
scowcroft zei:
wat is rationeel denken?

ik ben ook een non-believer als het aankomt op religie etc...

Wij zijn vertrouwd op onze wetten van de fysica;
We denken dat we zo kunnen zeggen 'dat kan, dat niet'

Als je 1000 jaar geleden iemand probeerde uit te leggen wat een televisie is, ze verklaarden je gek!

Mijn leuze: 'Alles kan, niets is zeker, denk niet na, ooit zal je het weten' :p

paranormaal... wat is normaal?
normaal voor ons?

Hoe zijn de wetten van de fysica tot stand gekomen?
Waarom is het zo en niet anders?

We kunnen nog niet eens begrijpen uit wat het heelal ontstaan is, hoe kunnen we dan proberen te formuleren wat er na de dood is?

Ontwijk mijn opmerking anders door één woord te belichten en daar over verder te zeveren. Met rationeel bedoel ik de gangbare definitie van rationeel en wil ik in deze context zeggen "mensen die niet in die zever geloven".
Khad geen zin om in deze thread te beginnen al die zever te weerleggen maar langs de andere kant krijg je van alle "believers" te aanhoren dat diegene die er niet in geloven toch maar dom/ignorant/whatever zijn.

Mijn persoonlijke mening is (en daar gaan veel mensen hier 't niet mee eens zijn maar het is MIJN mening) dat elke gebeurtenis een simpele opeenvolging is van logische gevolgen. Maw, dat alles theoretisch gezien (moest de oneindige complexiteit geen probleem vormen) in een formule te vatten is met tijd als een variabele.

Al die "onverklaarbare" gebeurtenissen zijn in mijn ogen dus maar gezichtsbedrog/feiten die in de loop van de tijd meer en meer aangedikt zijn/misvattingen etc.

Nu dat is mijn mening en ik ga dus geen verdere woorden vuilmaken aan mensen die mijn mening problemen onderuit te halen door stukjes hiervan te quoten (waat hoogstwss gaat gebeuren).

eXoz

Legacy Member
iemand anders nog verhaalkes, klees da ook wel graag ^^. Daar dient deze thread toch voor, ipv diene zever van 2-3 pagina's lang hierboven.

pie-jie

Legacy Member
GenesisX zei:
En u bent al eens dood geweest zo te zien?

Als je er je constant mee bezig houdt om de signalen van juist ontmoette mensen te analyseren en te gaan interpreteren, dan denk ik wel dat je met dingen kan afkomen 'die niemand ook kan weten buiten die personen zelf'. Gewoon veel show verkopen en wat psychologisch aangelegd zijn.

Bijvoorbeeld zoals die vrouw tijdens zijn show. Stel u eens in haar plaats. Zou jij dan "nee" antwoorden op bijna-retorische voor een 300-tal man? I don't think so. Hij geeft haar ook geen tijd om na te denken, en geeft constant suggesties die ze zelf niet eens weet...

idd, da was wa ik bedoelde, sommige mensen zijn zo goed in analyseren van signalen en dingen da je idd wel bepaalde dingen kan te weten komen. maar gelijk ie wist dat da vrouwke een klok had hangen met de wijzers op die plaats en nog andere dingen die echt hééél precies waren vindek toch wel straf. kdenk toch ni da uw lichaam signalen afgeeft over iets materieels in uw huis ofzo.
akkoord: sommige dingen weet je natuurlijk zo wel van de mensen zelf of stralen die mensen zo uit ... het blijft toch een gave imo en als die mensen zich daardoor beter voelen is het een volwaardig beroep

Epyon

Legacy Member
Tijdens het surfen zag ik onlangs een thread over mensen die in commerciële verhaaltjes zoals UFO's en paranormale zaken geloofden. Ze leken er nogal in op te gaan. Ik voelde me er wat ongemakkelijk bij en hoopte dat het fenomeen snel zou overgaan. Ik had moeite met te geloven wat ik zag en las. Ik ben bang dat ik dit aan niemand kan vertellen uit vrees dat ze me niet zouden geloven :unsure: .

Devid36

Legacy Member
Epyon zei:
Tijdens het surfen zag ik onlangs een thread over mensen die in commerciële verhaaltjes zoals UFO's en paranormale zaken geloofden. Ze leken er nogal in op te gaan. Ik voelde me er wat ongemakkelijk bij en hoopte dat het fenomeen snel zou overgaan. Ik had moeite met te geloven wat ik zag en las. Ik ben bang dat ik dit aan niemand kan vertellen uit vrees dat ze me niet zouden geloven :unsure: .

??

The H!ve

Legacy Member
dat verhaal van hatetn fascineert me wel.
dus je was al wakker toen je z'n gezicht zag?
het was geen droom in een droom.. dus dat je zogezegd wakker bent, maar dat dat ook nog een droom is.

beschrijf hem anders eens.

ik weet dat ik vroeger toen ik jong was ook het gevoel had dat er soms een persoon naast mijn bed stond. Want ik was dan bang om naar rechts te kijken.


een tijdje terug had ik ook iets raars gezien.
iedere avond kijk ik eens door men raam ( bed ligt aan raam ) dus ik hof de gordijn op en was aan het kijken.. en ik zag zo een helder licht vliegen..
en ik schrok van wtf en durfde ni meer naar buiten kijken..
sochtends heb je dan zoiets van idioot bleef dan kijken.
maar zo snachts pikkedonker had ik effe schrik :p zo van ze weten dat ik hen gezien heb, ze komen me halen :p.

nu de dag erna had ik gelezen dat er een kometenstorm gepasseerd was en nam ik aan dat het dus dat was.
maar een komeet gaat naar beneden en dan zieje zo een streep, wat ik zag was een groot licht dat naar boven ging.

Wover

Legacy Member
The H!ve zei:
maar een komeet gaat naar beneden en dan zieje zo een streep, wat ik zag was een groot licht dat naar boven ging.

Hij was het hier al beu en is het terug afgebold...

The H!ve

Legacy Member
als die geesten hier dan zogezegd rondlopen ( doelend op die vrouw die zelfmoord gepleegd had op die kerel z'n reis daar), is er dan geen geestenwereld.. lees : hemel?

Of is het omdat ze zelf haar elven ontnomen heeft, dat ze gedoemd is om zo te blijven rond lopen.
ik dacht gistren net hetzelfde tijdens vtm programma toen die gast zei van ik zie je broer daar staan, hij is aan het stikken en heeft ademhalingsproblemen.. kan dat? (ja hij is gestikt )

wauw.. als je dan eeuwig al stikkend moet rondlopen..

ik verkies toch iets liever zoiets als de eeuwige groene velden ofzo.
waar we allemaal staan rond te huppelen etc. waar je je familie en dieren terug ziet.



Een vroegere lerares vertelde eens dat zij met haar vriendinnen vroeger eens een geest opgeroepen hadden. Die geest vertelde dat haar vriendin zou sterven en dat is ook gebeurd. ( en ik bedoel niet 30j later )
nu was ik ook wat sceptisch, maar ze meende het blijkbaar serieus en ze verbood de klas bij wijze van spreken om ooit zelf een geest op te roepen.

hatetn

Legacy Member
The H!ve zei:
dat verhaal van hatetn fascineert me wel.
dus je was al wakker toen je z'n gezicht zag?
het was geen droom in een droom.. dus dat je zogezegd wakker bent, maar dat dat ook nog een droom is.



nop ik was wakker want ik ben meteen mijn kamer uitgelopen en ik ben dan enkele dagen niet meer gaan slapen. ik was effectief wakker en keek nog een 10-tal sec recht in zijn ogen

The H!ve

Legacy Member
hatetn zei:
nop ik was wakker want ik ben meteen mijn kamer uitgelopen en ik ben dan enkele dagen niet meer gaan slapen.

hm raar.
en kunt ge daar nog wa meer over zeggen?
beschrijving.. hoe het dan is weggegaan.. vervaagd..
of was het er nog toen je wegliep..
vertelt tegen je ouders.. wat zeiden zij?

meer dat was dan ook de "persoon" van uit je droom?
omdat je vertelde dat je gedroomd had en toen je je ogen opendeed zag je "het" nog 10 seconden.

hatetn

Legacy Member
The H!ve zei:
hm raar.
en kunt ge daar nog wa meer over zeggen?
beschrijving.. hoe het dan is weggegaan.. vervaagd..
of was het er nog toen je wegliep..
vertelt tegen je ouders.. wat zeiden zij?

meer dat was dan ook de "persoon" van uit je droom?
omdat je vertelde dat je gedroomd had en toen je je ogen opendeed zag je "het" nog 10 seconden.



ik ben weggegaan(had ik moeten kunnen was het al gillend)
nu het moment dat ik hem zag in de droom kwam ik wakker en zag hem irl. tegen mijn ouders heb ik het nooit gezegd. nu die 10 sec moet je nu ook niet letterlijk nemen natuurlijk. op zo'n moment duurt dat een eeuwigheid.

_DKsissor_

Legacy Member
Mja wat valt er te zeggen van die verhalen die tussen dromen en realiteit inzitten.
Er is geen onmiddelijke overgang van wakker naar slaapende en in die overgang kunnen soms nogal gekke dingen gebeuren blijkbaar:p.
Hier is ook ooit een topic geweest over uit uw lichaam stappen als ge aan het slapen zijt.
Was iets dat ge heel moe moest zijn en na een uurke slapen uzelf moest wakker maken , wat water in uw gezicht doen enzo en dan terug in bed kruipen en echt uzelf boven uw lichaam stellen terwijl ge in slaap valt en ook al geloofde ik er totaal niks van en ben ik zeker geen believer in de meeste van die paranormale dingen toch had ik plots een beeld dat ik mezelf vanbovenuit zag en leek ik een half meterke boven mn lichaam te 'zweven'.
Kwist dat ik aant dromen was want alsk naar mezelf keek lagk met m'n ogen toe maar twas zo gek sindsk mezelf niet echt in slaap had voelen vallen.
Spijtig genoeg hadk drek veel paniek alé als ge zoiets probeert uit nieuwsgierigheid en dat blijkt dan nog min of meer te werken...
En in een fractie van een paar seconden schoot ik bezweet wakker en was er 1 minuut voorbij op m'n wekker sindsk het laatst gekeken had dus :p kben dus niet echt lang weggeweest:p
Sindsdien nooit meer zo een gekke toestanden geprobeerd :p. Kblijf liever in mijn lichaam :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan