Archief - De mysterieuze "hemeltje god .. wat was me dat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Burrid

Legacy Member
Blanco zei:
Ik weet regelmatig in mijn droom dat ik droom. Ik slaag er soms in om mijn droom te controleren en mezelf wakker te maken als het niet meer tof is of gewoon verder te dromen en zien wat er gebeurd.
Maar ik kan niet controleren wat er in mijn droom gebeurd. Als ik ergens naar toe wil in mijn droom kan ik datgene wat ik wil wel zien, maar ik kan er niet naartoe gaan om het aan te raken. (bij sexdromen bv :p )Ik blijf als het ware terplaatse trappelen, heel vreemd. Ook al eens voorgehad dat hetgene wat ik wil zich voorbeweegt, dat ik er achteraan hol maar steeds op dezelfde afstand blijf en dat al de rest rond mij stilstaat. Ik droom heel soms ook in kleur.

Kunt ge ongeveer zeggen hoe oud ge zijt: bv tussen de 10-15 jaar, 15-20, 20-25, ouder?
Want lucide dromen komen het vaakst voor tussen een bepaalde leeftijd.
En die zal ik straks zeggen als ge geantwoord hebt :p

Reventón

Legacy Member
Ik heb da ook wel veel..
Dat ik denk ik mijn droom, shit, ik zou beter opstaan.
En dan word ik wakker.

Blanco

Legacy Member
bijna 36j

Die lucide dromen blijven ook beter hangen. zo heb ik eens gedroomd dat ik in een RC autootje zat en dat iemand anders hem bestuurde. In begin was dat schrikwekkend want dat gaat vlug en je ziet alles vanuit een ander perspectief. Eens ik het besefte dat ik aan het dromen was, dacht ik laat maar komen :p
Nu is dat RC autootje niet zo vergezocht want ik heb een vriend die daar competitie in rijdt. (en best goed is)
Nachtmerries heb ik bijna niet meer, alleen als ik in een oncomfortabale houding in slaap val (voor tv bv), dan kan ik wel eens nat in zweet wakker worden.

Nog een leuk voorval.
Ik droomde terug in de tijd dat ik in het jeugdhuis plaatjes aan het draaien was. Er werden mij allerlei plaatjes aangevraagd maar ik hoorde niet hetgene wat ik opgelegd had. Die mensen in het jeugdhuis bekeken mij zo van... wat legt gij hier nu op? Het waren kinderliedjes zoals Thor, Mega Mindy en Spring en van die dingen...
Ik werd wakker en realiseerde mij dat ik in slaap was gevallen voor de TV (op Canvas) en dat Ketnet juist was begonnen....
Toch wel vreemd hoe ge de geluiden die je opvangt en dan invult in je droom.

Alexat

Legacy Member
Kijk naar een horloge. Bedek het horloge en kijk daarna terug hoe laat het is. Vaak zal de klok vreemde dingen vertonen, andere tijd bijvoorbeeld, omdat men wacht op informatie (dat is men gewend van een klok) in plaats van dat men de droom zelf invult. De klok kan geen informatie geven, omdat de klok niet bestaat.
Ook teksten zijn meestal onstabiel: vaak bewegen de letters en als je ze probeert te lezen, lukt dat meestal niet of moeizaam.
Schakel het licht aan en uit. In een droom zal het meestal nauwelijks lichter of donkerder worden.
Probeer te zweven of te vliegen.
Knijp in je arm. In een droom doet dit geen pijn,omdat men in dromen geen pijn voelt.
Doe je mond dicht en knijp je neus dicht en probeer dan te ademen. In een droom zal dit gewoon lukken.
Vraag jezelf af ; 'wat deed ik 10 minuten geleden?'. Als je je dat kan bedenken en het logisch is, weet je dat je niet droomt. In je dromen verspringt de tijd vaak en is tijd onlogisch.
De theorie achter deze dingen is dat als je gedurende de dag regelmatig realiteitstesten doet, je dit automatisch ook in je droom zult doen waardoor je lucide wordt omdat je beseft dat er iets niet klopt.

Wikipedia

Burrid

Legacy Member
Blanco zei:
bijna 36j

Die lucide dromen blijven ook beter hangen. zo heb ik eens gedroomd dat ik in een RC autootje zat en dat iemand anders hem bestuurde. In begin was dat schrikwekkend want dat gaat vlug en je ziet alles vanuit een ander perspectief. Eens ik het besefte dat ik aan het dromen was, dacht ik laat maar komen :p
Nu is dat RC autootje niet zo vergezocht want ik heb een vriend die daar competitie in rijdt. (en best goed is)

Het is vanaf de leeftijd van 10 jaar dat ze beginnen te ontwikkelen. Bij velen is het na een jaar of iets langer gedaan.
Anderen hebben hun leven lang lucide dromen.

Mss. Slash

Legacy Member
khad vroeger zo'n kei rare droom
ik droomde dat er straaljagers boven ons huis vlogen, maar dan heel laag, het scheelde niet zoveel of ze raakten ons huis. Ze stortten neer int bos achter ons en vlogen in brand. Het vuur bereikte ons huis en ons huis stond binnen de 5 minuten in de fik ( een van die straaljagers had olie gelekt ofzoiets).
Paar weken nadien vloog er irl 3 straaljagers heel laag boven ons huis, ik dacht direct 'déjà vue". Nuja dat bos achter ons huis was ondertussen weggekapt en werden kleinere boompjes gezet. Een geluk dat het maar een droom was, maar ik vond het toch raar :p

Devid36

Legacy Member
GFreak007 zei:
Het is vanaf de leeftijd van 10 jaar dat ze beginnen te ontwikkelen. Bij velen is het na een jaar of iets langer gedaan.
Anderen hebben hun leven lang lucide dromen.

kan kloppen ik heb er rond die leeftijd een paar gehad en sindsdien nooit meer :(

Razyr

Legacy Member
Ik heb er gehad rond mijn tien jaar en vorig jaar ook denk ik. Nu heb ik al lang geen dromen meer gehad die ik mij herinnerde dus ook geen lucide.

_DKsissor_

Legacy Member
Wat is de verklaring eigelijk dat als ge aan het dromen zijt dat ge altijd wakkerschiet bij de climax.
Bv bij een nachtmerrie als een of andere zot u in stukken wilt zagen zult ge altijd wakker worden net voordat de kettingzaag zich door u huid boort:p en ge klaar staat om immense pijn te verdragen :d . Das best vervelend , sinds het atlijd wel handig kan zijn om een idee te hebben van hoe het voelt als uw arm eraf gesneden wordt :p

Devid36

Legacy Member
rammsein zei:
Wat is de verklaring eigelijk dat als ge aan het dromen zijt dat ge altijd wakkerschiet bij de climax.
Bv bij een nachtmerrie als een of andere zot u in stukken wilt zagen zult ge altijd wakker worden net voordat de kettingzaag zich door u huid boort:p en ge klaar staat om immense pijn te verdragen :d . Das best vervelend , sinds het atlijd wel handig kan zijn om een idee te hebben van hoe het voelt als uw arm eraf gesneden wordt :p

lol idd zou ik ook wel is wille wete:lol:

Arifiene

Legacy Member
rammsein zei:
Wat is de verklaring eigelijk dat als ge aan het dromen zijt dat ge altijd wakkerschiet bij de climax.
Bv bij een nachtmerrie als een of andere zot u in stukken wilt zagen zult ge altijd wakker worden net voordat de kettingzaag zich door u huid boort:p en ge klaar staat om immense pijn te verdragen :d . Das best vervelend , sinds het atlijd wel handig kan zijn om een idee te hebben van hoe het voelt als uw arm eraf gesneden wordt :p

Ik word niet altijd wakker, wel erna :).

_DKsissor_

Legacy Member
dus ge wordt ffe in stukskes gesneden en dan ligt ge daar versneden en wordt ge plots wakker?:p

Mistabeen

Legacy Member
hatetn zei:
wij komen van kometen die waterstof bevatten en bij het inslaan is er door een of andere reden leven uit gekomen. op venus leven er trouwens wezens in de wolken naar het schijnt en zou er voor het broeikaseffect daar ongeveer een gelijke ontwikkeling geweest zijn zoals hier. in principe zijn wij aliens die afkomstig zijn van de oertwolk

op venus overleven die wezens trouwens op zuiver zwavelzuur(hier op aarde zijn er ook zo'n wezens)
Uw uitspraken kloppen hier niet volledig :p
de zogenaamde "wezens" die op venus in de wolken leven zijn puur hypothetisch, gebaseerd op leven dat teruggevonden wordt op aarde in extreme omstandigheden. Tot nu toe is er geen leven teruggevonden in ons zonnestelsel. Wat we wel weten door recente ontdekkingen is dat er leven mogelijk is op andere planeten in ons zonnestelsel.

Adrei

Legacy Member
Ik heb ooit wel is een mes steek in mijn slaap gevoeld en ik kan u zeggen dat dat best niet aangenaam aanvoelde. Want het voelde precies heel echt aan, ook al heb ik zelf nooit echt een mes in mijn rug gehad ofzo.

Was toen nog vrij jong denk ik, rond de 10 jaar.

Voor de rest ook niet echt rare dingen meegemaakt.

wouter_dc

Legacy Member
Inderdaad, ik word ook dikwijls neergeschoten, neergestoken etc :cry:

WillemVM

Legacy Member
Ik heb altijd heel onlogische nachtmerries, bv een beer in mijn zolder ofzo

Wat ik ook vaak heb is dat ik naar bekende plaatsen ga(bv station leuven) maar dat die plaatsen helemaal fucked up zijn.

De keer dat ik daarover droomde waren de perrons enal er, maar er stonden zetels en een leeshoekje in het midden :unsure:

FuLcRuM

Legacy Member
Jean Marie Pfaff die met zijn familie een trein doet stoppen om handtekeningen uit te delen terwijl de konijnen van trigger happy op de achtergrond liggen te neuken...

Jaja... Dat is wat ik onlangs gedroomd heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan