Archief - De mysterieuze "hemeltje god .. wat was me dat" thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The H!ve

Legacy Member
dat van die radio doet mij aan iets denken.

ik heb zo ne gelovige meneer gekend van in de 30 jaar en die vertelde dat hij dus in zen slaapkamer zat en dat de radio opeens een soort van "duivelse muziek" begon te spelen..

en toen zei hij "in de naam van jezus christus verdwijn" en dan was het gestopt.

klinkt dom, maar toen ik jong was had ik zoiets van damm stel je voor dat die radio hier opeens zo snachts begint te spelen :p

IIcon

Legacy Member
Project Zero zei:
Iemand die "heefd" of "geloofd" in derde persoon enkelvoud schrijft vind ik niet erg geloofwaardig neen.. :')

Maar het is zo ;) dusja :) zal het niet uitvinden é ;)

RaTsJa

Legacy Member
:eek:
pitbull46 zei:
Awél, kzal eens beginnen mét m'n verhaaltjes:

1ste: M'n ma leg soms een kaarten om in de toekomst te kijken en dergelijke.
2de: Ik zelf ( kweetnie echt hoe het komt ) kan soms dingen voelen aankomen bvb: Als er een liedje op de radio speeld, komt het redelijk veel voor dat ik het volgende liedje al kan meezingen in m'n hoofd zonder te weten en te horen wat het zal zijn..
Ook kan ik zeggen ( als m'n ma weg is of eender wie in mijn buurt dat ik ken ) wanneer de persoon thuiskomt bvb: zat bij een vriendin, ik zei je ma is opweg en is hier over 2 minuuten. Wie was er daar binnen de 2 minuten? Haar ma.
Ook hier heb ik het al meermaals had, terwijl mijn broer hier jointje rookt ( ma mag da ni weten ) zeg ik, kvoel da ma ier binnen minuutje is: Wie komt er binnen? Onze ma.. Heb dit al 5-tal x kunnen zeggen tegen hem voor dat hij betrapt zou worden, dus puur toeval en gokken kan je het niet echt noemen.
Dus das al m'n eerste rare punt: dak dingen kan aanvoelen wat er zou gebeuren ofzo, weet ik het veel...

3de: Ik geloof wél in die geesten en vormen dat sommige zien of horen. Heb zelf al nare dingen meegemaakt zoals hier in m'n huis waar ik nog maar een jaartje woon:

Ik zette hier nog maar 1 voet binnen en voelde mij al niet op m'n gemak, wilde naar boven wandelen, keek naar boven, voelde echt iets slechts boven zitten en k'durfde de eerste 2 weken echt niet naar boven. Eenmaal we verhuisd waren ( ik slaap beneden ) hoorde ik echt de eerste dag/nacht vreemde geluiden zoals: gefluit, gebonk enz.. Niet dat ik daar bang van ben, maar vond het wél wat vreemd. De volgende dag zat ik en m'n broertje met de Xbox te spelen s'avond rond 23u. Plots hoorden we echt een soort van 'duivelstem' roepen van Whaaaaa. belde m'n broer wakker om te vragen of hij het mss niet was: twas hem niet. Riep m'n ma wakker: twas haar ook niet. Broertje durfde niet meer naar boven, dus maar met 2 in 1-persoonsbed geslapen. Tot nu toe weet ik nog ni wat het was, maar tkwam van boven, da weet ik zeker, en zoals vermeld had ik al raar gevoel over boven..
Ook waren al de deuren eens dicht ( Lees: Boven, Lees: 4 Deuren ) toen we vertrokken naar bellewearde. Iedereen was mee dus er was niemand thuis. We kwamen terug van uitstap, ging m'n ma naar boven zegt ze: die deuren waren toch allemaal dicht? Ik zeg ja. Dusja, zo zieje maar.. Maar die nacht zelf nog, hoorde m'n ma snachts iets bonken op de deur en ging de deur ook vanzelf open. Ze stond op en deed hem dicht ( ze zei dat het echt bonken waren met de kneukels zoals wij op de deur zouden kloppen ).

Toen mijn opa gestorven was, sliep ik eens bij m'n pa waar het urnetje staat met een restje as van opa in ( Lees: ouders zijn gescheiden ) Ik zat op PC toen m'n pa in de douche zat. Ik voelde echt iets naars achter mij, gelijk ier iemand echt bij die urne en fotootje stond ) kdraai mij om, niemand. Pa komt uit de douche gevlogen, en zei op het moment dak zo'n vreemd gevoel had, dat hij opa hoorde vragen hoe het was met de kinderen ( ik dus en m'n broers ) en hoe we het stelden op school/werk enz.. Wél iets vreemds..

Mijn pa is Dus stunter bij de WestCoastStunters van west-vlaanderen ( Lees: oa: jantje starboy, m'n pa is Rossi van brugge ). Toen hij zn' Christ deed met z'n CBR600rr ( is op het zadel staan met beide voeten terwijl moto vooruit bolt aan hoge snelheid ) Zat m'n pa verstrikkeld in een camionspoor, moto begon te wiebelen en pa wilde er van springen maar voet bleef hangen aan stuur en hij viel met z'n hoofd recht op de grond. Ik zag het gebeuren en liep er onmiddelijk naartoe, het was alsof hij dood was want hij bleef liggen en bewoog niet ( Lees: Bewusteloos ) Ik voelde aan z'n pols: polsslag had hij. Het heeft zeker 2 minuten geduurd eer dat hij terug bijkwam en kon vertellen waarom het zolang duurde: Hij zei dat hij gelijk viel in een diepe put, recht op opa ( was maandje geleden toen opa gestorven was zoals hierboven vermeld ). Hij viel recht op z'n rug, en zag alleen de achterkant van z'n hoofd, m'n zen typische grijze haren en z'n lievelingspull. Hij vertelde dat het echt een zalig gevoel had, en toen hij bijkwam, was het alsof gij weggetrokken werd van hem, maar wilde niet echt lossen, Gelukkig is hij terug gekomen. Maar vond hte ook wél vreemd, pa dat niet echt geloofd in zo'n dingen, die nu plots zoiets ziet???..

Ook heefd m'n ma al paar keer haar Neef gezien die naast haar ligt dan in haar bed ( Neef is op 13 jarige leeftijd gestorven aan kanker ). Hijzelf is doorzichtig en ligt daar in een grijz/blauwe schijn naast haar.. Ook heeft ze in ons vroegere huis ( Lees: Boerderij in zwevezele ) snacht toen ze wakker werd een boerenjongetje leunend met z'n elleboog naast de tv zien staan..

Zo dat was het dan voor tmoment..

ahja, nog 1 iets, paar jaar terug kwam mijn moeder en ik eens thuis, we hoorden de radio spelen boven ( Lees: Wekker ). Toen we boven aankwamen keek ik waarom die radio speelde. Ik zag dus het volgende: Radio speelde zonder dat de pries ( Lees: Stopcontact ) en er zaten geen batterijen in.. Na 5 minuten stopte hij met spelen.. nja, je zie maar wat je gelooft of niet :)

Spookhuis

demon326

Legacy Member
pitbull46 zei:
ahja, nog 1 iets, paar jaar terug kwam mijn moeder en ik eens thuis, we hoorden de radio spelen boven ( Lees: Wekker ). Toen we boven aankwamen keek ik waarom die radio speelde. Ik zag dus het volgende: Radio speelde zonder dat de pries ( Lees: Stopcontact ) en er zaten geen batterijen in.. Na 5 minuten stopte hij met spelen.. nja, je zie maar wat je gelooft of niet :)

:eek:, dat is echt wel vies om mee te maken denk ik zo

IIcon

Legacy Member
benny zei:
:eek:, dat is echt wel vies om mee te maken denk ik zo

Als je dat maar gelooft, maar het went, dus niet echt iets om dan bang voor te zijn, maar wél ineressant :)

demon326

Legacy Member
pitbull46 zei:
Als je dat maar gelooft, maar het went, dus niet echt iets om dan bang voor te zijn, maar wél ineressant :)

ik maak zo een dingen liever niet mee :), heb al genoeg vreemde dingen meegemaakt:sad:

The H!ve

Legacy Member
mss moet ge es wa evp in uw huis ztten

electronic voice phenomenon..
opnamebandje instellen op bepaalde frequentie en dat dan heel de nacht laten aanstaan

IIcon

Legacy Member
Uhu, wil da wél, ma tprobleem is, de laatste 2 maanden heb ik niet echt meer iets gehoord, alleen dak soms tgevoel heb dat er iets in m'n kamer zit of naast me staat alsk wakker ben en in bed lig.. ma heb altijd m'n kat bij mij :)

Rbn001

Legacy Member
pitbull46 zei:
Awél, kzal eens beginnen mét m'n verhaaltjes:

2de: Ik zelf ( kweetnie echt hoe het komt ) kan soms dingen voelen aankomen bvb: Als er een liedje op de radio speeld, komt het redelijk veel voor dat ik het volgende liedje al kan meezingen in m'n hoofd zonder te weten en te horen wat het zal zijn..
Ook kan ik zeggen ( als m'n ma weg is of eender wie in mijn buurt dat ik ken ) wanneer de persoon thuiskomt bvb: zat bij een vriendin, ik zei je ma is opweg en is hier over 2 minuuten. Wie was er daar binnen de 2 minuten? Haar ma.
Ook hier heb ik het al meermaals had, terwijl mijn broer hier jointje rookt ( ma mag da ni weten ) zeg ik, kvoel da ma ier binnen minuutje is: Wie komt er binnen? Onze ma.. Heb dit al 5-tal x kunnen zeggen tegen hem voor dat hij betrapt zou worden, dus puur toeval en gokken kan je het niet echt noemen.
Dus das al m'n eerste rare punt: dak dingen kan aanvoelen wat er zou gebeuren ofzo, weet ik het veel...


Hmm, ik heb dat ook soms, maar meestal met het uur. Bijvoorbeeld vanochtend toen ik wakker kwam. Ik vroeg mij af hoe laat het was en ik zat precies met 11:53 in mijn hoofd. Ik kijk op mijn gsm en het is 11:53. :p
Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt.

Huasheng

Legacy Member
Devid36 zei:
... [verhaal over moeder] ...
Brrr, creepy.

cram zei:
Pfff ik zie ze elke dag vliegen
Heb je ze dan ooit al proberen te vangen? :unsure:


Als kind, toen ik in m'n bed lag, meende ik vaak de TV te horen. 'k Keek dan door m'n raam naar de living. Uiteraard niks te zien (van licht van de TV die zou kunnen opstaan). ... Hoogstwaarschijnlijk een geluid van ergens anders :)
Plus, als kind hoorde ik ook heel vaak de schuiven (+ bijhorende gerammel van het bestek) in de keuken opengaan. Iedereen sliep, dus het konden m'n ouders niet zijn (PS: Eén van m'n muren deelt voor een stuk met de muur van de keuken.)

Paar weken geleden, ik werd opeens wakker. Ik hoorde een enorme krijs die enkele seconden bleef aanhouden. Eerst was die redelijk sterk, dan nam die wat af, dan weer sterk, dan weer afnemen en dan was het weg. Ik was genoeg wakker om te weten waar ik was enal, dus 'k vond het superraar. Tot op heden geloof ik nog steeds dat het gewoon in m'n droom was, maar dan nog... (PS: Ik betwijfel dat het een kat was. Die krijsen totaal anders.)

Paar dagen geleden, ik werd opeens wakker door een enorme knal. Eerst meende ik dat het klonk als een kleine ontploffing, maar 'k vond dat maar belachelijk, dus dacht ik gewoon dat er voor de zoveelste keer iets van m'n bureau gevallen was ofzo. Volgende ochtend, ik kijk rond in m'n kamer. Er is niks naar beneden gedonderd. Mijn zus en moeder hadden de knal niet gehoord. Dus tot op heden denk ik dat het gewoon in een droom was.

Voor de rest nog nooit iets écht mysterieus/vreemds meegemaakt.

Vordesh

Legacy Member
PureFun zei:
Een ander mystery/horror/thriller verhaal ook in blogvorm kan je vinden op http://www.dionaea-house.com/ .

5 ander blogs verder stopt da verhaal plots (me die zwerfster die da huis doen bloeden heeft :p)
Nog 2 namen over: Jack Parsons (ne wetenschapper - wikipedia) en Jared Lewis (heeft ne site waar het jaar overeenkomt ma verder staat daar niks)

:(

Cind3r^

Legacy Member
ik die midden in de nacht wakker word omdat ik ineens zonder kussen lig te slapen.
ik begin in het donkere en op de grond naast mij te grijpen in de hoop mijn kussen te vinden.. wanneer dit niet gebeurd steek ik uit miserie het licht aan en wat zie ik? mijn kussen ligt onder mijn bureau met mijn bureaustoel er nog voor ook:/

IIcon

Legacy Member
Rbn001 zei:
Hmm, ik heb dat ook soms, maar meestal met het uur. Bijvoorbeeld vanochtend toen ik wakker kwam. Ik vroeg mij af hoe laat het was en ik zat precies met 11:53 in mijn hoofd. Ik kijk op mijn gsm en het is 11:53. :p
Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt.

da heb ik elke dag wél, als er iemand vraagt aan mij hoelaat het is, zeg ik, w8, kdenk dat het nu blabla is, en voila, zit er elke keer maar 1 tot 5 minuutjes van :)

Burrid

Legacy Member
Ik heb een andere verklaring voor alle dingen die je hoort 's nachts en waarbij ge denkt dat een spook is:
Overdag gebeuren die dingen ook, een geluid in de keuken of gelijk waar. Maar ge let daar nie op.
's Nachts ligt ge dan wakker en als ge iets hoort let ge daar op en denkte ook dat het door een of ander onverklaarbaar wezen is gebeurd.

De menselijke gedachten zijn voorspelbaar...Men zoekt naar een oplossing om dat geluid te plaatsen. En door dingen te lezen op het inet of in sprookjes vroeger, plaatst men het geluid bij een geest, of iets mysterieus.

Het is begrijpelijk dat veel mensen dit doen, maar ik ben al een aantal jaar uit die fase.

nixie

Legacy Member
vroeger had i kaltijd dezelfde nachtmerrie

maar sinds ik en mijn broer zo een "dromenvanger" boven ons bed hebben hangen hebben we beide nooit meer last gehad van nachtmerries, zelf niet van gewone dromen...

Cycloon

Legacy Member
Rbn001 zei:
Hmm, ik heb dat ook soms, maar meestal met het uur. Bijvoorbeeld vanochtend toen ik wakker kwam. Ik vroeg mij af hoe laat het was en ik zat precies met 11:53 in mijn hoofd. Ik kijk op mijn gsm en het is 11:53. :p
Dat heb ik al meerdere keren meegemaakt.

Da is gewoon omdat je enkel die momenten onthoud. Waarschijnlijk kijk je rond dat uur een paar keer naar de klok zonder dat je het beseft en dan is het logisch dat je vaak dezelfde tijd ziet passeren :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan