Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pinoken

Legacy Member
Kun je ook een foto maken op facebook zonder dat die een hele notificatie geeft aan iedereen die je kent?

ChunWai.

Legacy Member
Normaal als je dan op toepassen klikt geeft hij een melding of je het wil publiceren of niet.

pinoken

Legacy Member
ChunWai. zei:
Normaal als je dan op toepassen klikt geeft hij een melding of je het wil publiceren of niet.

Als ik op facebook op foto maken klik, en ik klik op delen moet ik daarna kiezen om die te publiceren of wat? Vind ik het maar raar dat ze het woord delen gebruiken.

ChunWai.

Legacy Member
Ah je doet het echt op de voorpagina? Probeer eens langs je profiel.

eXtreme

Legacy Member
Een foto maken op facebook? En wa wilt da zeggen?

Als ge bedoelt posten, profielfoto aanpassen,... als ge da doet, dan naar uw profiel gaat en da regelke verwijdert, dan gaat ook niemand anders die regel (de melding/notificatie/..) meer zien

pinoken

Legacy Member
eXtreme zei:
Een foto maken op facebook? En wa wilt da zeggen?

Als ge bedoelt posten, profielfoto aanpassen,... als ge da doet, dan naar uw profiel gaat en da regelke verwijdert, dan gaat ook niemand anders die regel (de melding/notificatie/..) meer zien

'k Bedoelde foto maken met webcam maar uw manier werkt daar ook. :p


edit:

Is er ook een manier om te zorgen dat het nieuws op uw facebook chronologisch staat? Nu staat het her en der door mekaar.

23 minuten geleden, 21 uur geleden, 39 minuten geleden,enz.

edit the second:
'k heb het al. :lol:

eXtreme

Legacy Member
Vrageskein voor zijn die hun thesisjaar al achter de rug hebben. Voor het afdrukken: is da nu nog druk? Moet ge nog altijd afspraak maken? Bij de raaf hier in leuven precies wel..

Op wa slaagt da eigelijk? Da's toch maar 2x een pagina of 100 (bij mij dan)?

Vandalize_

Legacy Member
Iemand tips voor te camperen op z'on festivalweide. ( Nog nooooooit zo iets gedaan dusja een totale leek in dat )

Moet wat rekening houden met het wisselvallend weer dit weekend, dus ik verwacht zeker regen + modder op de campingweide, dus alle tips zijn zeker welkom.

eXtreme

Legacy Member
Neemt de moeite om uw tent van den eerste keer deftig op te zetten. Klinkt simpel, maar wordt vaak snel snel gedaan. Ook een echt kutjobke he. :) Dan zitte goe. Normaal komt daar niets door.

ryoudragon

Legacy Member
Vandalize_ zei:
Iemand tips voor te camperen op z'on festivalweide. ( Nog nooooooit zo iets gedaan dusja een totale leek in dat )

Moet wat rekening houden met het wisselvallend weer dit weekend, dus ik verwacht zeker regen + modder op de campingweide, dus alle tips zijn zeker welkom.

- waterdicht tentje (duh) en ook al heb je zo'n zelfopenvouwding, maak het toch maar aan de grond vast met haringen! Voor het terug opplooien: netjes laten drogen of zelf een beetje afdrogen of je zult minder blij zijn met je tent tegen volgende zomer :p
- ga een paar sletsen kopen of heel goedkope schoenen die voor jouw part volledig vuil/kapot mogen zijn eer je terugkomt
- veel vergeten item: zaklamp! Of je vind je weg niet meer terug in je tent wanneer je eindelijk een tukje gaat doen
- als je met veel maten gaat: tis altijd leuk om samen tussen de tenten wat pintjes te zitten drinken, dus neem een opklapstoeltje mee
- op de camping mag meestal geen glas binnen: bier in blik meedoen indien je dat wenst
- grote fles water (voor als je het water van de camping niet vertrouwt wanneer je je wat wil verfrissen)
- en tis niet omdat de zon overdag schijnt, dat je snachts genoeg gaat hebben met een klein dekentje (op pijnlijke wijze zelf ondervonden ^-^")
- voor de rest enkel nog de items waar je zelf op denkt e, onderbroekies, tandenborstel, deo, verse kleren, centjes voor je nomnomsels etc.

godf@ther

Legacy Member
Vandalize_ zei:
Iemand tips voor te camperen op z'on festivalweide. ( Nog nooooooit zo iets gedaan dusja een totale leek in dat )

Moet wat rekening houden met het wisselvallend weer dit weekend, dus ik verwacht zeker regen + modder op de campingweide, dus alle tips zijn zeker welkom.

Reggae geel?

Speciale tips zijn niet nodig denk ik, gewoon zien da ge een waterdichte tent hebt :p ik doe ook altij men schoene uit alsk dan in men tent kruip anders hangt die vanbinne vol me water en modder. Handig is ook een grote paraplu (vissersparaplu of zo) boven de ingang van uw tent zetten, of gewoon voor uw tent en daar onder gaan zitte, zo hoeft ge ni in uw tent te kruipe :p

En alst op reggae geel is, zij ma zeker da het dan modderig ga worre :D

DreaDNoughT

Legacy Member
Vandalize_ zei:
Iemand tips voor te camperen op z'on festivalweide. ( Nog nooooooit zo iets gedaan dusja een totale leek in dat )

Moet wat rekening houden met het wisselvallend weer dit weekend, dus ik verwacht zeker regen + modder op de campingweide, dus alle tips zijn zeker welkom.

Genoeg condooms meepakken. Paar propere onderbroeken zullen ook wel nodig zijn en deo is heel belangrijk maar vele vergeten dat precies...
Gewoon hardcore doen en teenslippers aandoen in dat weer.

pinoken

Legacy Member
Quechua tenten zijn makkelijk op te zetten maar als je niet van plan bent ze zeker 2-3 maal jaarlijks te gebruiken is het een dure onderneming om zo'n ding te gaan halen.

Een zeil om ergens op te spannen zodat je droog zit buiten je tent is ook een zegen voor je mentale rust. 'k Kan niet beschrijven hoe irritant ik het vind om in een tent tussen al de rommel dingen te moeten doen als het buiten regent en je dus niet fatsoenlijk kan koken en dergelijke.

Indien je een gasvuurtje hebt is dat zeer handig maar absoluut geen must. 'k Heb op graspop praktisch 3 dagen hotdogs uit blik met sandwiches gegeten ook al hadden we een gasvuurtje bij. Fruit in blik is echt zeer lekker (en als je daar 2 dagen zit eet je praktisch alles) en je kan verder wreed veel kopen in blik van ander eten. Pasta, groenten, nasi goreng (met de nadruk op GOOR),etc. Het is maar te zien wat je graag eet, voor veel van die dingen heb je natuurlijk wel een gasvuurtje nodig.

Een goede lichtbron en slaapzak voor in de nacht, found that out the hard way ^-^"

Je hebt ook van die opvouwbare stoeltjes, vind ik persoonlijk een must indien je even rustig wilt zitten bij je tent zonder vuiler te worden dan nodig.

Een slotje meenemen voor uw tent is ook altijd een goede optie als je zeker wil zijn dat er niets gestolen word.

Een beetje meer op het festival gericht maar:
Eigen drinken mag enkel meegenomen worden op de weide van het festival als je de doppen van je flesje draait, steek dus reservedopjes in je sokken of ergens anders waar ze het niet zien. Veel voorkomend is ook dat je geen drinken in glazen flessen mag meenemen. Wat wel ALTIJD meegenomen mag worden (op de festivals waar ik heen ga) is een camelbag, dat is een grote zak met een afsluitbaar darmpje waar je drinken in kan doen, 'k heb nog nooit geweten dat ze daar iets van zeiden.

That concludes this festival guide. Written and experienced by Pinoken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan