Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bonaventura

Legacy Member
Hoe heet zo'n machine in de Luna Parken waar je jetons insteekt? Die jeton valt dan naar beneden op een heen en weer schuivend platform, waarna de jetons andere jetons van dat bewegend platform doet vallen. En die jeton dan weer op zijn beurt ook andere jetons doet verschuiven.

jackie

Legacy Member
HaNSoNn zei:
Hoe heet zo'n machine in de Luna Parken waar je jetons insteekt? Die jeton valt dan naar beneden op een heen en weer schuivend platform, waarna de jetons andere jetons van dat bewegend platform doet vallen. En die jeton dan weer op zijn beurt ook andere jetons doet verschuiven.

Een coinpusher

Michster

Legacy Member
Doen webshops zoals Coolblue ook mee aan solden binnenkort? Zo ja: in welke mate? Niet dat ze gewoon zeggen van: ja er zijn +-50 artikelen waar we 10% korting op aanrekenen.

MrKend54l

Legacy Member
Michster zei:
Doen webshops zoals Coolblue ook mee aan solden binnenkort? Zo ja: in welke mate? Niet dat ze gewoon zeggen van: ja er zijn +-50 artikelen waar we 10% korting op aanrekenen.

Niet echt speciaal. Maar vaak zijn er dan wel stuntprijzen.

Anoniem06

Legacy Member
Ik las vandaag ergens in een tekst voor school: "Een ander deel lijkt behoorlijk stuurloos en neemt nog weinig initiatief, soms ook wegens autodiscriminatie"

Heeft er soms iemand een "definitie" voor 'autodiscriminatie'? Ik begrijp het niet goed, en Google kan me niet verder helpen.. :)

eXtreme

Legacy Member
Is er een groot risico bij het bestellen van ingekaderde posters (allposters.be)?




Nogal breekbaar he.. :=/ Of is da tegenwoordig goe gefixed? :p :)

glashelder

Legacy Member
Arne zei:
Ik las vandaag ergens in een tekst voor school: "Een ander deel lijkt behoorlijk stuurloos en neemt nog weinig initiatief, soms ook wegens autodiscriminatie"

Heeft er soms iemand een "definitie" voor 'autodiscriminatie'? Ik begrijp het niet goed, en Google kan me niet verder helpen.. :)

Staat wel op Google, link naar een powerpoint over sociologie en psychologie.

Autodiscriminatie is er van uitgaat dat je iets niet kan, of niet slim genoeg bent, bijvoorbeeld omdat je van de lagere klasse bent, of vrouw, of,... Daardoor ga je bepaalde stappen die nodig zijn tot succes op dat gebied niet ondernemen want je kan het toch niet. Een soort self fulfilling prophecy dus. Ik ben niet goed in wiskunde want ik ben een vrouw dus is het de moeite niet dat ik studeer voor wiskunde dus ben ik niet goed in wiskunde...

In plaats van dat een ander jou oplegt dat je wiskunde (of wat dan ook) niet kan, leg je het jezelf op.

(Al kan dit ook geïnterpreteerd worden als dat het vanuit de maatschappij komt, die veronderstellingen komen er nooit vanzelf natuurlijk.)

Anoniem06

Legacy Member
glashelder zei:
Staat wel op Google, link naar een powerpoint over sociologie en psychologie.

Autodiscriminatie is er van uitgaat dat je iets niet kan, of niet slim genoeg bent, bijvoorbeeld omdat je van de lagere klasse bent, of vrouw, of,... Daardoor ga je bepaalde stappen die nodig zijn tot succes op dat gebied niet ondernemen want je kan het toch niet. Een soort self fulfilling prophecy dus. Ik ben niet goed in wiskunde want ik ben een vrouw dus is het de moeite niet dat ik studeer voor wiskunde dus ben ik niet goed in wiskunde...

In plaats van dat een ander jou oplegt dat je wiskunde (of wat dan ook) niet kan, leg je het jezelf op.

(Al kan dit ook geïnterpreteerd worden als dat het vanuit de maatschappij komt, die veronderstellingen komen er nooit vanzelf natuurlijk.)

Aha.. Super, bedankt. :)

moustii

Legacy Member
Kun je in het zak worden gezet op EBAY als je koopt van winkels en betaald met pay-pal en -er een hoge feedback is?

Ik heb gelezen dat je je geld kunt terug eisen via pay-pal?

StanTem

Legacy Member
moustii zei:
Kun je in het zak worden gezet op EBAY als je koopt van winkels en betaald met pay-pal en -er een hoge feedback is?

Ik heb gelezen dat je je geld kunt terug eisen via pay-pal?

Ge kunt gij altijd int zak gezet worden.
PayPal heeft idd een kopersbescherming en tot 45 dagen na aankoop kan je een klacht indienen zodat je uw geld terug hebt.

moustii

Legacy Member
StanTem zei:
Ge kunt gij altijd int zak gezet worden.
PayPal heeft idd een kopersbescherming en tot 45 dagen na aankoop kan je een klacht indienen zodat je uw geld terug hebt.

Gebeurt die vaak op ebay of is het eerder iets zeldzaam?

StanTem

Legacy Member
moustii zei:
Gebeurt die vaak op ebay of is het eerder iets zeldzaam?

Kijken naar de feedback is de boodschap.
Meestal zijn de negatieve feedbacks dat het product niet is toegekomen, maar ligt dan eerder aan de post denk ik.
Ik bestel regelmatig via eBay en heb tot nu toe altijd alles ontvangen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan