Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Morrissey

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Treinticketten naar luchthaven Zaventem zijn fakking duur, een mens komt er goedkoper van af door de trein naar het gewone station Zaventem te nemen en vervolgens met de bus tot daar te gaan.:(

Met die toeslag komt het inderdaad wat duurder uit, maar beter dan met de trein kunt ge écht niet hebben. Afstappen, liftje pakken en ge komt toe recht in de vertrekhal...

Ik doe dat elk jaar omdat ik later op vakantie vertrek dan mijn ouders, en dat is echt het meest ideale.

@Lorim: Een Go-Pass mag je wel gebruiken, maar :
Indien je reist met een Seniorenbiljet, een Pass (Go Pass 10, Rail Pass, Key card), vrijkaart of Eurostar-, Thalys-, of HST-biljet met aanvullend binnenlands vervoer, moet je aan onze loketten, automaten of online nog een Diabolo-toeslag aankopen.

kil911ler

Legacy Member
Lorim zei:
Als de leeftijd op zijn 9l profiel klopt, is een go-pass wel mogelijk en dus goedkoper naar de luchthaven, mocht je dat nog gebruiken ;)

Ben jij een puur bloed of een half-bloed Filipino? Heb dat vroeger es gevraagd ma ben et alweer vergeten :p

JohnnyricoMC

Legacy Member
u4ea zei:
Jhonny, is subnetten een belangrijk onderdeel van het netwerken 2 examen?
Weet dat het algemeen belangrijk is om te kennen, maar als het ni belangrijk is voor het examen zelf gaanek da ni terug overlopen.:p

Ge moet linux kunnen voor de praktijk en theorie. Dat vooral. Zien dat ge uit een bestand de gewenste gegevens kunt ophalen en tonen. Dus oefenen met pipen, grep, awk, xargs,...
Daarnaast moet ge ook dingen gelijk versleuteling enzo kunnen uitleggen: Asymmetrische encryptie (publieke en private sleutel), Kerberos-authenticatie, diffie-helman kunnen uitleggen,... Subnetten moet ge gewoon blijven kunnen, da's stof van het 1e jaar dat blijft terugkomen

Kijk zeker eens op de examenwiki, er staan al entries van wat er gevraagd werd dit jaar: 2TX Computernetwerken - deel 2 - Diana's examenwiki
Ge moet u niet aan dezelfde vragen verwachten, de docenten weten van die wiki. Verwacht u gewoon aan vragen in die stijl.


Kleine hint: het praktijkexamen werd vorig jaar op de "debbie"-server gedaan met uw eigen studentlogin, command-history werd toen niet gewist. Als ge sjans hebt doen ze dat wederom niet en kunt ge dus uw bevelen uit de praktijklessen misschien nog terug vinden. Veronderstel niet dat het zo zal zijn, maar als ze het wederom verzuimen, da's mooi meegenomen.

Morrissey zei:
Met die toeslag komt het inderdaad wat duurder uit, maar beter dan met de trein kunt ge écht niet hebben. Afstappen, liftje pakken en ge komt toe recht in de vertrekhal...

Ik koop gewoon zo vaak mogelijk een weekendbiljet, ik werk er dus als jobstudent dus dat is voor mij iets voordeliger. 8 euro en een "sjiek" ipv €10.80 voor heen-terug.

n9ne

Legacy Member
Der is een studententhread e boys, serieus om de pagina ga da hier over informaticagezever :')

JohnnyricoMC

Legacy Member
n9ne zei:
Der is een studententhread e boys, serieus om de pagina ga da hier over informaticagezever :')

Als hij dat een onnozele vraag vindt :p D'r is ook een pm-functie maar het is aan hem om die te gebruiken xD

Bart Religion

Legacy Member
Rhandd zei:
Hoelang kan ik (ongeopend) een diepvries-maaltijd in de ijskast laten eer dat bederft?

Beter gewoon klaarmaken en dan eventueel in de frigo zetten, blijft het langer goed. Anders 48 uur ofzo. Kan sterk variëren afhankelijk wat het precies is. Vis gaat snel kapot en moet je eigenlijk direct klaarmaken eens ontdooid.

u4ea

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Ge moet linux kunnen voor de praktijk en theorie. Dat vooral. Zien dat ge uit een bestand de gewenste gegevens kunt ophalen en tonen. Dus oefenen met pipen, grep, awk, xargs,...
Daarnaast moet ge ook dingen gelijk versleuteling enzo kunnen uitleggen: Asymmetrische encryptie (publieke en private sleutel), Kerberos-authenticatie, diffie-helman kunnen uitleggen,... Subnetten moet ge gewoon blijven kunnen, da's stof van het 1e jaar dat blijft terugkomen

Kijk zeker eens op de examenwiki, er staan al entries van wat er gevraagd werd dit jaar: 2TX Computernetwerken - deel 2 - Diana's examenwiki
Ge moet u niet aan dezelfde vragen verwachten, de docenten weten van die wiki. Verwacht u gewoon aan vragen in die stijl.


Kleine hint: het praktijkexamen werd vorig jaar op de "debbie"-server gedaan met uw eigen studentlogin, command-history werd toen niet gewist. Als ge sjans hebt doen ze dat wederom niet en kunt ge dus uw bevelen uit de praktijklessen misschien nog terug vinden. Veronderstel niet dat het zo zal zijn, maar als ze het wederom verzuimen, da's mooi meegenomen.

Heb praktijk al gehad. ^^

JohnnyricoMC

Legacy Member
u4ea zei:
Heb praktijk al gehad. ^^

Kan stuff van terug komen op theorie. Er zijn andere vakken waarvan ge de inhoud met plezier moogt vergeten, maar dit niet zo eentje.

Brick Top

Legacy Member
Een vriendin van mij moet een betoog houden van 15 minuten. Het doelpubliek bestaat uit vrouwen van ongeveer 20 jaar die bezig zijn met hun lerarenopleiding. Tijdens haar betoog moet ze haar doelpubliek overtuigen van 'iets', een persuasief betoog met andere woorden. Alleen zoekt ze nog onderwerpen, ideeën? 'De kleur van de keuken' is het soort antwoord dat ik niet zoek.

Ideeën die we al hadden: de gevaren van de anticonceptie pil, het nut van vrouwenquota,...

Général Zantas

Legacy Member
Bart Religion zei:
Beter gewoon klaarmaken en dan eventueel in de frigo zetten, blijft het langer goed. Anders 48 uur ofzo. Kan sterk variëren afhankelijk wat het precies is. Vis gaat snel kapot en moet je eigenlijk direct klaarmaken eens ontdooid.

Het betreft diepgevroren rijst-maaltijden met stukjes koe/varken en ne lasagne bolognaise. Ik heb helaas geen diepvries, maar wil ook niet elken dag over en weer (winkel waar ik het koop is 20 minuten wandelen) als ik geen zin om te koken heb, wat toch een paar keer per week gebeurt.

Daarom dat ik me afvroeg hoelang ik zoiets kon bijhouden in de frigo.

Sick`

Legacy Member
Ik stel me eigenlijk nog dagelijks de vraag, als je in de Nespresse bar een koffie gaat drinken, krijg je daar een klein glasje plat water bij. Wat is de bedoeling daar nu eigenlijk van??

JohnnyricoMC

Legacy Member
Brick Top zei:
het nut van vrouwenquota,...

Lijkt me een goed onderwerp. Ik ben resoluut tegen zulke quotasystemen, mensen moeten op basis van hun competenties in het betreffende veld aangenomen worden, niet op basis van of er iets tussen hun benen bengelt of niet.

glashelder

Legacy Member
Brick Top zei:
Een vriendin van mij moet een betoog houden van 15 minuten. Het doelpubliek bestaat uit vrouwen van ongeveer 20 jaar die bezig zijn met hun lerarenopleiding. Tijdens haar betoog moet ze haar doelpubliek overtuigen van 'iets', een persuasief betoog met andere woorden. Alleen zoekt ze nog onderwerpen, ideeën? 'De kleur van de keuken' is het soort antwoord dat ik niet zoek.

Ideeën die we al hadden: de gevaren van de anticonceptie pil, het nut van vrouwenquota,...

Ik zou mij niet beperken tot onderwerpen die zo duidelijk op vrouwen gericht zijn. Het is het gemakkelijkste (als in: je zal ze snel kunnen overtuigen :p), maar je beperkt je wel. Waarom niet een gewoon, neutraal onderwerp? Over vossenjacht of genetische manipulatie of downloaden of nou ja, je kan er zelf ook wel bedenken.

Artemis

Legacy Member
Rhandd zei:
Het betreft diepgevroren rijst-maaltijden met stukjes koe/varken en ne lasagne bolognaise. Ik heb helaas geen diepvries, maar wil ook niet elken dag over en weer (winkel waar ik het koop is 20 minuten wandelen) als ik geen zin om te koken heb, wat toch een paar keer per week gebeurt.

Daarom dat ik me afvroeg hoelang ik zoiets kon bijhouden in de frigo.

In dat geval: eens kijken in die winkel (of in een andere) of ze geen kant-en-klare maaltijden hebben die gewoon in de frigo moeten bewaard worden. Dat bestaat ook in die varianten hoor! En met een houdbaarheidsdatum ongeveer 2 weken na aankoop erop.

gumball4000

Legacy Member
Voor het examen engels moet ik 3 minuten kunnen praten over een onderwerp. Met dit onderwerp moet ik de lector overtuigen wat ik zeg ook juist is. Hebben jullie suggesties voor onderwerpen?:p
Ik mag 2 grafieken gebruiken, maar voor de rest geen visueel materiaal.

Sick`

Legacy Member
Rhandd zei:
Om uw mond te spoelen.

Met welk nut dan? Je gaat toch net een koffietje drinken voor die goede smaak :D
Bij een fruitsapje krijg je dan weer nergens een glasje water om die zuren weg te spoelen :eek:

Goldensky

Legacy Member
Sick` zei:
Met welk nut dan? Je gaat toch net een koffietje drinken voor die goede smaak :D
Bij een fruitsapje krijg je dan weer nergens een glasje water om die zuren weg te spoelen :eek:

Dit is vooral gebruikelijk in de meer zuiderse landen. Dit doen ze omdat de meeste mensen nog steeds denken dat koffie een uitdrogende werking heeft.

eXtreme

Legacy Member
Wat ook zo is, maar alléé


Als ge koffie drinkt en ge gaat het uur daarna niets kunnen drinken, gade toch blij zijn da ge die water had.

Goldensky

Legacy Member
eXtreme zei:
Wat ook zo is, maar alléé


Als ge koffie drinkt en ge gaat het uur daarna niets kunnen drinken, gade toch blij zijn da ge die water had.

Je moet wel meer naar het wc, maar uit onderzoek blijkt dat het totale urineverlies gelijk blijft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan