Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SiRdeK

Legacy Member
Hoe veel tijd verliest ge gemiddeld als ge iedere dag op en af moet naar Leuven ipv op kot te gaan?

Met de trein van Sint-Truiden tot Leuven is het 31 minuten, van mijn thuis met de bus tot aan het station 22 minuten.

Mijn ma wilt ni da ik op kot ga, ma ik denk toch dat ik dan zeer veel tijd ga verliezen als ik iedere dag op en af moet, maar ze gelooft mij niet.

Ik vraag natuurlijk niet exact hoeveel tijd je verliest, maar misschien heeft iemand hier ervaring met iedere dag op en af te gaan naar de KUL.

e.House

Legacy Member
SiRdeK zei:
Hoe veel tijd verliest ge gemiddeld als ge iedere dag op en af moet naar Leuven ipv op kot te gaan?

Met de trein van Sint-Truiden tot Leuven is het 31 minuten, van mijn thuis met de bus tot aan het station 22 minuten.

Mijn ma wilt ni da ik op kot ga, ma ik denk toch dat ik dan zeer veel tijd ga verliezen als ik iedere dag op en af moet, maar ze gelooft mij niet.

Ik vraag natuurlijk niet exact hoeveel tijd je verliest, maar misschien heeft iemand hier ervaring met iedere dag op en af te gaan naar de KUL.

(22+31)x2

Nas

Legacy Member
Wat is zowat het meest toonaangevende magazine voor (internationale) politiek?
Mag zowel Nederlands als Engels zijn

Arvin

Legacy Member
SiRdeK zei:
...
Ik vraag natuurlijk niet exact hoeveel tijd je verliest, maar misschien heeft iemand hier ervaring met iedere dag op en af te gaan naar de KUL.

Ik ben altijd op en af naar Brussel geweest. Als alles meezat zou dat op één uur lukken, maar uiteindelijk was het bijna altijd anderhalf uur (of meer). Je bent dan zo 3 uur op een dag kwijt.

Dan moet je natuurlijk vroeger opstaan en ben je later thuis, maar dat word je eigelijk zeer snel gewoon.

Het nadeel is dat je van het uitgaansleven veel minder merkt.
Als je springuren hebt, kan het ook iets moeilijker zijn om de tijd te vullen.

Voordeel: je bespaart een hoop geld waarmee je dan iets anders kan kopen.

Michster

Legacy Member
Is er iemand hier die iets kent van website maken met ModX(CMS)? Ik moet eentje bouwen en ondervind redelijk wat problemen bij het bouwen van een fotogallerij. Iemand die interesse heeft om even een handje toe te steken mag me steeds een PM sturen.

Kingfisher

Legacy Member
Nas zei:
Wat is zowat het meest toonaangevende magazine voor (internationale) politiek?
Mag zowel Nederlands als Engels zijn

Le Monde & Le Monde Diplomatique voor sommige regios (Afrika enzo)
The Economist voor een Angelsaksische kijk ("the euro will fail in 2006/2008/2010/ any time now")
Time Magazine voor de simplistische versie op de wereld (USA vs. the rest of the world)

ironhorn

Legacy Member
SiRdeK zei:
Hoe veel tijd verliest ge gemiddeld als ge iedere dag op en af moet naar Leuven ipv op kot te gaan?

Met de trein van Sint-Truiden tot Leuven is het 31 minuten, van mijn thuis met de bus tot aan het station 22 minuten.

Mijn ma wilt ni da ik op kot ga, ma ik denk toch dat ik dan zeer veel tijd ga verliezen als ik iedere dag op en af moet, maar ze gelooft mij niet.

Ik vraag natuurlijk niet exact hoeveel tijd je verliest, maar misschien heeft iemand hier ervaring met iedere dag op en af te gaan naar de KUL.

ik heb ook 2 jaar gependeld (met auto tot station, dan trein tot leuven, te voet tot unief) Als je wat goede uren hebt, valt dat reuze mee en je kan in de trein nog zaken nakijken en dergelijke

Alleen als je veel springuren hebt is het wel wat ampetant dat je nergens heen kan, tenzij dan in de bieb ofzo. Also: als je 's avonds wilt uitgaan moet je een plek om te crashen zoeken (of nachtje doordoen natuurlijk)

SiRdeK

Legacy Member
ironhorn zei:
ik heb ook 2 jaar gependeld (met auto tot station, dan trein tot leuven, te voet tot unief) Als je wat goede uren hebt, valt dat reuze mee en je kan in de trein nog zaken nakijken en dergelijke

Alleen als je veel springuren hebt is het wel wat ampetant dat je nergens heen kan, tenzij dan in de bieb ofzo. Also: als je 's avonds wilt uitgaan moet je een plek om te crashen zoeken (of nachtje doordoen natuurlijk)
Ik ben van plan burgerlijk ingenieur te studeren en ik denk dat die toch redelijk veel les hebben :p Ik wil gewoon niet te veel tijd verliezen door treinen, bussen,...

Al mijn vrienden gaan op kot dus een slaapplaats vinden zal niet moeilijk zijn :) Ik vrees gewoon dat ik veel tijd ga verliezen.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Jessed zei:
GTA: Grand Theft Auto V (5) PS3 | Zavvi.com

Zavvi zet hier een releasedate bij van 23 november, maar zover ik weet is het toch nog niet geweten wanneer GTA 5 uitkomt?

Ik veronderstel dat ze hier een random datum opkleven? Of kan het zijn dat zulke site's toch iets meer weten?

Random datum, Rockstar brengt zijn grote kleppers tegenwoordig meestal zo rond april-mei uit en het zou gewoon dom zijn om de game in dezelfde periode als de zoveelste COD en Medal of Honor 2 uit te brengen. Het feit dat ze nu playtesters zoeken is voor mij een indicatie dat ze waarschijnlijk in een betafase zitten of naderen. ( http://www.scotsman.com/news/rockstar_north_offer_dream_job_for_grand_theft_auto_fans_1_2043348 )

u4ea

Legacy Member
Wat is het nut van da zo'n Apple pries (stekker) uit 2 delen bestaat? (Bij die waar ge een usb kabel insteekt toch.)

Veel plaatsbesparing is het anders ni.:p

JohnnyricoMC

Legacy Member
u4ea zei:
Wat is het nut van da zo'n Apple pries (stekker) uit 2 delen bestaat? (Bij die waar ge een usb kabel insteekt toch.)

Veel plaatsbesparing is het anders ni.:p

Ge zegt het toch zelf, bij die waar ge een usb kabel in steekt: dan kunt ge uw USB-kabeltje gebruiken om uw apparaat aan de computer te hangen, of om het sneller aan de muur op te laden ;) Bij HTC volgen ze dat systeem ook.

Of bedoelt ge bij bijvoorbeeld iPad-laders? Dat is zodat ze dezelfde adapter in grote hoeveelheden kunnen maken en dan gewoon goedkope stekkertjes voor specifieke landen er op kunnen plaatsen.

glashelder

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Plus vertraging binnen stad Leuven naar uw campus hé ;)

Plus wachtmomenten, want je moet al heel veel geluk hebben dat je direct een bus/trein hebt op het moment dat je er één nodig hebt natuurlijk. Zo moet ik elke dag 20 minuten aan mijn reistijd toevoegen omdat mijn trein op hetzelfde moment toekomt als mijn bus vertrekt, waardoor ik moet wachten op de volgende.

In theorie zit ik 20 minuten op de bus, 20 minuten op de trein en misschien 5-10 minuutjes op de tram. In de praktijk doe ik er 1,5 uur over.

u4ea

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Ge zegt het toch zelf, bij die waar ge een usb kabel in steekt: dan kunt ge uw USB-kabeltje gebruiken om uw apparaat aan de computer te hangen, of om het sneller aan de muur op te laden ;) Bij HTC volgen ze dat systeem ook.

Of bedoelt ge bij bijvoorbeeld iPad-laders? Dat is zodat ze dezelfde adapter in grote hoeveelheden kunnen maken en dan gewoon goedkope stekkertjes voor specifieke landen er op kunnen plaatsen.

Het 2de deel dus.:p
Heb da voor mijn dock. Wel goed bedacht anders.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Nas zei:
Ok, ik heb dus besloten om me te abonneren op Time Magazine. Ik heb gezien dat op de site van 4ucampus er een korting is van 80%, waardoor ik maar €50 moet neertellen voor een abo.

Nu heb je een promotiecode nodig om aanspraak te maken op die code, maar hoe geraak je daaraan?
Op de site staat dit: http://www.4ucampus.be/userfiles/files/promo_code.pdf, hoe kom je aan die folder?

Kunt ge normaal op de campus waar ge studeert vinden hé ;)

Nas

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Kunt ge normaal op de campus waar ge studeert vinden hé ;)
Nee, ik heb blijkbaar verkeerd gekeken, die code is helemaal niet nodig om korting te krijgen.

Blijkbaar optioneel, waardoor 4ucampus kan kijken waar je het aanbod ontdekt hebt :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan