Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stoomboot

Legacy Member
Of zodra het topic gesloten wordt door een mod nog even via PM de boel afhandelen.

Cephalus

Legacy Member
Bestaat er een prog of webapp (preferred), of desnoods een Android app waar ge zo wat doelen kunt stellen in uw leven en dan een opsplitsing maken van welke dag je welke taak zal doen om uw doel stapsgewijs te bereiken?

Vb doel is "sneller leren zwemmen"
en dan per week de taak 2 keer te gaan zwemmen, met toch een streefdoel van welke tijd ge wilt halen (ie hoeveel seconden er van de 200m afmoeten per week)

doel "regelmatig blijven lopen"
heel simpel gewoon elke week een of 2 keer lopen, hier geen specifiek goal van snelheid of tijd, gewoon zien dat ik geen gewicht bijkrijg ofzo

doel "eens leren in het jaar ipv te beginnen in den blok"
per vak een opsplitsing maken per hoofdstuk en voor uzelf een planning maken tegen wanneer ge dat hoofdstuk gestudeerd wil hebben

enfin iets als dit dus maar in een overzichtelijke app gegoten zodat ge kunt zien hoe goed of slecht ge bezig zijt en wat prioritair is en wat niet. Ge kunt dees in principe ook wel op papier doen maar dat wordt toch rap onoverzichtelijk vind ik.

iets als dit zoek ik al lang eigenlijk; moet niet gratis zijn als het tegen redelijke prijs is

iemand een idee?

Selderijstok

Legacy Member
Cephalus zei:
Bestaat er een prog of webapp (preferred), of desnoods een Android app waar ge zo wat doelen kunt stellen in uw leven en dan een opsplitsing maken van welke dag je welke taak zal doen om uw doel stapsgewijs te bereiken?

Vb doel is "sneller leren zwemmen"
en dan per week de taak 2 keer te gaan zwemmen, met toch een streefdoel van welke tijd ge wilt halen (ie hoeveel seconden er van de 200m afmoeten per week)

doel "regelmatig blijven lopen"
heel simpel gewoon elke week een of 2 keer lopen, hier geen specifiek goal van snelheid of tijd, gewoon zien dat ik geen gewicht bijkrijg ofzo

doel "eens leren in het jaar ipv te beginnen in den blok"
per vak een opsplitsing maken per hoofdstuk en voor uzelf een planning maken tegen wanneer ge dat hoofdstuk gestudeerd wil hebben

enfin iets als dit dus maar in een overzichtelijke app gegoten zodat ge kunt zien hoe goed of slecht ge bezig zijt en wat prioritair is en wat niet. Ge kunt dees in principe ook wel op papier doen maar dat wordt toch rap onoverzichtelijk vind ik.

iets als dit zoek ik al lang eigenlijk; moet niet gratis zijn als het tegen redelijke prijs is

iemand een idee?

iDiscipline heet dat.

Sloth

Legacy Member
Ik wil mijn mobiel abonnement bij telenet opzeggen "Walk en Talk 0" en overstappen naar Mobile Vikings. Nu moet ik gewoon bellen naar telenet en zeggen ik moet het niet meer hebben? :p Of moet ik echt z'n aangetekende brief schrijven.

Zou ik dit het beste doen nadat ik overgeschakeld ben of ervoor? Ik zou ook m'n huidige nummer willen behouden.

ryoudragon

Legacy Member
n9ne zei:
Als je gedelibereerd bent voor een vak komt er naart schijnt ergens op een bijkomend papier voor welke vakken je gedelibereerd bent :')

Ik had het niet op deliberaties hoor ;)

Maar ik had gehoord dat als je voor 1 vak er niet door bent en je hebt zoiets van "fuck it! da ga ik niet opnieuw doen!" dat je nog altijd je diploma krijgt maar dat er dan enkel opstaat dat je dat ene vak niet hebt. :3

anyone who can confirm/deny this?

StanTem

Legacy Member
Sloth zei:
Ik wil mijn mobiel abonnement bij telenet opzeggen "Walk en Talk 0" en overstappen naar Mobile Vikings. Nu moet ik gewoon bellen naar telenet en zeggen ik moet het niet meer hebben? :p Of moet ik echt z'n aangetekende brief schrijven.

Zou ik dit het beste doen nadat ik overgeschakeld ben of ervoor? Ik zou ook m'n huidige nummer willen behouden.

Doe aanvraag op site van Mobile Vikings en zij doen dat voor u.
Ben ook zo overgestapt van Mobistar naar Mobile Vikings.
Moest dan wel nog een maand bij Mobistar betalen.

Normaal moet ge wel een maand op voorhand opzeg geven, via aangetekende brief.

JohnnyricoMC

Legacy Member
Voor een abonnement? best aangetekende brief, dan is er geen enkele twist mogelijk en hebt ge een zwart op wit bewijs dat ze uw melding van opzegging ontvangen hebben.

Edit: stantem was me voor, blijkbaar doet MV dat voor u.

StanTem

Legacy Member
JohnnyricoMC zei:
Voor een abonnement? best aangetekende brief, dan is er geen enkele twist mogelijk en hebt ge een zwart op wit bewijs dat ze uw melding van opzegging ontvangen hebben.

Edit: stantem was me voor, blijkbaar doet MV dat voor u.

2 jaar geleden toch.

Het beste is wel om een aangetekende brief te sturen, aangezien er altijd een opzeg is van 1 maand. Zegt ge het op via MV, dan moet ge uw maand opzeg nog betalen bij uw provider.
Ik was gewoon te lui om een brief te schrijven, en aangetekende verzending kost ook al een 6 euro, dus deed maar 9 euro verlies ofzo :p

Sloth

Legacy Member
StanTem zei:
2 jaar geleden toch.

Het beste is wel om een aangetekende brief te sturen, aangezien er altijd een opzeg is van 1 maand. Zegt ge het op via MV, dan moet ge uw maand opzeg nog betalen bij uw provider.
Ik was gewoon te lui om een brief te schrijven, en aangetekende verzending kost ook al een 6 euro, dus deed maar 9 euro verlies ofzo :p

Kga het ook zo doen dan, met die walk en talk 0 moet ik eigenlijk alleen maar betalen wat ik verbruik dus ik denk niet dat ik verlies ga maken.

Alvast bedankt!

Général Zantas

Legacy Member
e.House zei:

't Is inderdaad vanop de luchthaven. Heb na wat googelen elke mogelijke optie nagegaan en de snelste is via de 401 (Airport - Eindhoven Station), 172 (Eindhoven Station - Luyksgestel), 472 (Luyksgestel - Lommel Station) en dan de trein van Lommel naar Mol.

Totaal tijd: 2 uurtjes!

Maar dan moet ik wel in 18 minuten tijd van het vliegtuig naar de bus geraken :D
Gelukkig neem ik enkel handbagage mee.

Brick Top

Legacy Member
Hoeveel geld kan je maximaal van je rekening halen in een bankkantoor? Ik zou vandaag €1000 cash moeten hebben maar ga ik dat zo maar meekrijgen?

Sqarzz

Legacy Member
Brick Top zei:
Hoeveel geld kan je maximaal van je rekening halen in een bankkantoor? Ik zou vandaag €1000 cash moeten hebben maar ga ik dat zo maar meekrijgen?

Ja, dat is normaal geen probleem. Je moet wel echt langs een lokket. Bij welke bank zit je?

Sqarzz

Legacy Member
Brick Top zei:

Ja het is iets van 600 € max via automaat,
en in principe kunt ge aan het kantoor zelf zoveel afhalen als ge wilt.
VOor grote bedragen (>5000 €) raad ik u wel aan om een aanvraag in te dienen.
Dan ben je zeker dat ze het geld hebben..

Brick Top

Legacy Member
Sqarzz zei:
Ja het is iets van 600 € max via automaat,
en in principe kunt ge aan het kantoor zelf zoveel afhalen als ge wilt.
VOor grote bedragen (>5000 €) raad ik u wel aan om een aanvraag in te dienen.
Dan ben je zeker dat ze het geld hebben..

Ok, bedankt voor het snelle antwoord Sqarzz!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan