Archief - De onnozele vraagjes topic - deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ironhorn

Legacy Member
een speer/harpoen-geweer: legaal in België? Enige vergunning voor nodig?

Sqarzz

Legacy Member
NOORDZEE NO RULES GREAT DIVES :p

§ 2. Als vrij verkrijgbare wapens worden beschouwd :
..

4° de vuurwapens die ontworpen zijn voor het geven van alarm of signalen, reddingsactiviteiten, slachten van dieren of visserij met harpoenen, of bestemd zijn voor industriële of technische doeleinden, mits zij alleen voor dat welbepaalde gebruik kunnen worden aangewend, overeenkomstig regels vastgesteld door de Koning. Artikel 5 is niet van toepassing op deze wapens.
Wapenwet, NJW 147, 640

Brick Top

Legacy Member
Sorry dat ik hier meteen terug ben met nog een bankvraagje. :p

Heb net scherm besteld bij CS Solutions (Belgische shop) en als ze de betaling ontvangen voor 16:00 wordt het scherm morgen geleverd. Heb twee minuten geleden het geld overgeschreven via KBC online naar hun rekening. Gaat dat geld dan op hun rekening staan voor 16:00?

Maakt mij niet uit wanneer dat scherm geleverd wordt maar morgen zou handig zijn omdat ik dan een hele dag thuis ben. Vrijdag zit ik bijvoorbeeld al meteen een hele dag op het autosalon.

Crosserke

Legacy Member
zover ik weet is alleen paypal, creditcard en online bancontact instant bij zo een zaken

_ns_

Legacy Member
Hangt af van bij welke bank zij zitten he. Als ze bij dezelfde banken zitten, gaat dat er vandaag nog opstaan. Anders is het voor binnen 2 werkdagen.

Brick Top

Legacy Member
Crosserke zei:
zover ik weet is alleen paypal, creditcard en online bancontact instant bij zo een zaken

_ns_ zei:
Hangt af van bij welke bank zij zitten he. Als ze bij dezelfde banken zitten, gaat dat er vandaag nog opstaan. Anders is het voor binnen 2 werkdagen.

Thanks! Net de BIC is gegoogled en blijkbaar zitten zij ook bij KBC. Sjanske. :)

psxman

Legacy Member
hoe geef je eigenlijk een feedback?
meestal krijg ik zelf een berichtje aan tot vraag om feedback te geven...
mar hoe doe ik dit zelf aan iemand als ik geen uitnodiging tot feedback krijg?

ryoudragon

Legacy Member
Sloth zei:
Ik wil mijn mobiel abonnement bij telenet opzeggen "Walk en Talk 0" en overstappen naar Mobile Vikings. Nu moet ik gewoon bellen naar telenet en zeggen ik moet het niet meer hebben? :p Of moet ik echt z'n aangetekende brief schrijven.

Zou ik dit het beste doen nadat ik overgeschakeld ben of ervoor? Ik zou ook m'n huidige nummer willen behouden.

Mijn maat heeft ook zonder iets te laten weten opgezegd bij Mobistar en naar MV gekomen. Hij heeft enkel nog 1 maand moeten betalen en sindsdien nooit meer iets gehoord :) En dat was in oktober, dus redelijk actueel nog ;)

Nas

Legacy Member
Algemeen ziekenhuis is een gewoon ziekenhuis.
Universitair ziekenhuis is een ziekenhuis waar er ook les wordt gegeven.

Mephisto

Legacy Member
Als ik een private server (listen) aanmaak om met 1à2 vrienden wat te gamen (eg killing floor), wat is dan ongeveer het gemiddeld upload verbruik? :unsure:

Dennoman

Legacy Member
Nas zei:
Algemeen ziekenhuis is een gewoon ziekenhuis.
Universitair ziekenhuis is een ziekenhuis waar er ook les wordt gegeven.
Ik denk dat er in beiden studenten worden opgeleid. Volgens mij is het grootste verschil dat er in een UZ universitair onderzoek wordt gedaan en dat het ook deels door de unief wordt gefinancierd.

MrKend54l

Legacy Member
Dennoman zei:
Ik denk dat er in beiden studenten worden opgeleid. Volgens mij is het grootste verschil dat er in een UZ universitair onderzoek wordt gedaan en dat het ook deels door de unief wordt gefinancierd.

In een algemeen ziekenhuis geven ze geen les hoor. Enkel stages.
Uz is gewoon van de universiteit.

Goldensky

Legacy Member
dacuba zei:
Ja ik kan hier niet zo simpel screenshots maken als op mijn mac, maar als ge hier (psxman) kijkt (das nu uw profiel, gij gaat naar de itrader van uw begunstigde) ziet ge "submit feedback for psxman".. als ge da nie ziet staan moet ge maar cntrl+f doen, ik heb der ook al achter zitten zoeken :p

Command shift 3 en command shift 4 voor screenshots op mac. Ze staan automatisch op het bureublad

Rusher

Legacy Member
Lobmans zei:
Zou ge na negentien levensjaren nog niet zelf gemerkt moeten hebben dat er op zaterdag nooit post is? :p

bij ons is er zaterdags wel post... als je de krant meerekent weliswaar...

Bram

Legacy Member
Iemand ervaring met/die mij kan zeggen of het eenvoudig is om filmkes op een Android tablet te zetten en dan te bekijken?

Het idee zou zijn dat ik een film op m'n tablet zet van op m'n pc (avi, mkv...) en dan op die tablet bekijk.

Gaat dat uberhaupt en if so, hoe vlot?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan