Archief - Ebay - Vergeten minimumprijs in te geven.....hulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NecroNeo

Legacy Member
vidiot zei:
Anders zou ik de negatieve feedback afwachten en daarmee leven (en natuurlijk er zelf een teruggeven).

eBay Will No Longer Allow Negative Buyer Feedback : Christopher Null : Yahoo! Tech dat is niet meer mogelijk. Persoonlijk vind ik dat niet slecht, ik heb als koper (op yez) ook al negatieve feedback teruggekregen enkel uit wraak (verkoper laat wekenlang niets van zich horen...). Hoewel het hier wel gerechtvaardigd zou zijn (dreigen met 'n rechtzaak is beetje belachelijk als het om 'n misverstand gaat)

Verder zou ik d'r niet van wakkerliggen gebeurt wel meer dat iets niet verkocht kan worden. In't ergste geval gaat ebay dat niet doorhebben en wel 'n %-tje van die 300€ aanrekenen.

Blue-Bora

Legacy Member
Dan ga ik vanaf nu die zijn mails negeren, en me geen zorgen meer maken tot er effectief één of ander papier in mijn bus komt te zitten, of de politie aan mijn deur komt zagen :)

Die kerel heeft mijn adres niet, dus veel kan hij niet opsturen tenzij ebay mijn adres vrijgeeft aan die kerel omdat hij dat wettelijk heeft aangevraagd of zoiets in den aard.

Negeren die handel dus.

Superman!!!!!

Legacy Member
Is precies ook ne resechte amerikaan, zo direct beginnen te dreigen met een rechtszaak terwijl em gene poot heeft om op te staan :lol:

Blue-Bora

Legacy Member
fireflymr zei:
Tot zover staat het internet nog niet boven de wet.

Wat bedoel je daarmee?

Hij had zijn boot ook op ebay aangeboden he....en hetzelfde geval als ik....

SuperstarDragon

Legacy Member
WTF ?? Dus bijvoorbeeld ik koop op Ebay een object aan 1 euro maar de verkoper vind dat waarde hoger moet zijn ?? En als beidde persoon ermee akkoord moet kunnen ...

Witproduct

Legacy Member
You lost! Je had inderdaad een vriend 5000 euro moeten laten bieden. PWNED!

hatetn

Legacy Member
wacht op de rechtzaak e. moest het zijn dat hij echt zo ver zou durven gaan(wat ik betwijfel) en hij zou eventueel winnen. smijt dan gewoon heel die boel in het water en geef hem zo. anders negeer hem gewoon. maar vergeet er vooral geen belgisch circus van te maken als hij het zou aandurven. het zou wel eens kunnen zijn dat hij na een rechtbank of 3 geen goesting meer heeft

Blue-Bora

Legacy Member
Ik ben niet echt van plan om het zover te laten komen....

Heb net een huis gekocht, en kan alle bijkomende kosten best missen.

Heb net bericht van ebay gekregen se :

Beste,
>
> Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat het object defect is
> terwijl de veiling is afgelopen met een winnende bieder.
>
> Op grond van punt 5.2 van onze Gebruikersovereenkomst bent u in
> prencipe verplicht het object te verkopen aan de hoogste bieder tegen de
> behaalde eindprijs.
>
> Ik citeer hieronder punt 5.2 uit de Gebruikersovereenkomst:
> 5.2 Object verkopen. Als u als verkoper tenminste één bod op of boven uw
> vermelde minimumprijs ontvangt (of in het geval van een reserveprijs, op
> of boven de reserveprijs) bent u verplicht de transactie te voltooien
> met de hoogste bieder na afloop van de veiling, tenzij (a) het object is
> opgenomen in een rubriek die valt onder het niet-bindende biedingen
> beleid, (b) de koper in gebreke blijft uw verkoopsvoorwaarden te
> vervullen (zoals betalingsmethode), of (c) wanneer het onmogelijk is om
> de identiteit van de koper te verifiëren.
>
> Ik raad u aan nogmaals contact op te nemen met de koper. Probleer tot
> een oplossing of middenweg te komen.
>
> Aangezien de koper juridische stappen kan ondernemen, kunt u het beste
> alvast informatie in winnen bij bijvoorbeeld een rechtswinkel of
> advocaat.
>
> Ik hoop dat u en de koper snel tot een oplossing komen.
>
> Met vriendelijke groet,

yannickvdb

Legacy Member
(b) de koper in gebreke blijft uw verkoopsvoorwaarden te
> vervullen (zoals betalingsmethode)

Dus, verzending alleen in Belgie;)
Gewoon negeren en is goed lachen!

RaGeR

Legacy Member
Waarom eens goed lachen? Omdat gijzelf in fout zijt en mee het on-line kopen verziekt?

Blue-Bora

Legacy Member
yannickvdb zei:
(b) de koper in gebreke blijft uw verkoopsvoorwaarden te
> vervullen (zoals betalingsmethode)

Dus, verzending alleen in Belgie;)
Gewoon negeren en is goed lachen!

Ik heb de koper wel gezegd dat ik zou gaan horen bij DHL en dat het normaal gezien geen probleem zou zijn om het naar AU te verzenden.

Ik ben tot op heden nog niet gaan horen naar DHL, en ik ga dit ook niet meer doen omdat ik het object dus "kwijt" ben.

Ik heb dit geantwoord op ebay hun mail :

Beste,

De koper doet enorm moeilijk en wil het object toch kopen. Maar ik heb het dus niet meer, en ik kan het hem ook niet meer geven.

Ook stond er in de advertentie dat het object enkel binnen Belgie zou verzonden worden.
De koper heeft me wel gevraagd of het naar hem zou kunnen gestuurd worden (Australië), en ik heb hem verteld dat ik daarvoor moest gaan horen naar een koerierdienst, en dat het dus niet zeker was of ik het wél zou verzenden naar hem. Dit ben ik nog niet gaan doen, en ik ga dit natuurlijk ook niet meer doen omdat ik geen object meer heb om op te sturen.

Ik denk dat het sowieso toch een te groot risico was om het object te verzenden naar Australië, dus ook al had ik het object nog ter beschikking, het stond nog niet 100% vast dat ik het wél zou verzenden naar Australië.

Hoe kan ik dit dan het beste oplossen?

Het object was ook enkele 1000'en Euro's waard, en de koper heeft maar 300 Euro geboden wat veel te weinig was. Nu ben ik niet erg ervaren met Ebay, en blijkbaar moest ik een minimumprijs instellen wat ik niet wist.

Kan de customer support van ebay deze transactie annuleren of beeïndigen tegen een vergoeding die ik uiteraard zal betalen aan jullie?

Desnoods word mijn account maar verwijderd en word ik niet meer toegelaten op ebay, of krijg ik negatieve feedback, maar ik wil dat dit probleem word opgelost

Ik wens dus het object niet te verkopen omdat .....

1) -Ik het object niet meer heb.

2) -Als ik het object nog zou hebben toch het risico niet zou genomen hebben om het helemaal naar Australie te sturen.

mvg


Ben

Brecht

Legacy Member
err tis wel die anderen die het online kopen verziekt, zo blijven doorgaan terwijl de verkoper gewoon een foutje heeft gemaakt door onwetendheid of verstrooidheid.

RaGeR

Legacy Member
Waarom eens goed lachen? Omdat gijzelf in fout zijt en mee het on-line kopen verziekt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan